lewar84 Opublikowano 3 Sierpnia 2009 Udostępnij Opublikowano 3 Sierpnia 2009 Witam, mam problem z moją yzf-ką, mianowicie nie można dokładnie wyregulowac obrotow silnika gdy pracuje na luzie. Gdy ustawię obroty na nominalne 1200, to skaczą nawet do 3000.Obroty wzrastają gdy silnik rozgrzeje się powyżej 80 stopni czyli gdy rozgrzeje się na powaznie.dodatkowo moto na 5 i 6 biegu między 7 a 8 tys obr ma jakby dziure,potem ciągnie jak szalony.Od poprzedniego właściciela dowiedziałem się że problem istniał już od jakiegoś czasu, ale nie robił z tym nic, bo mało jeździł. Dodatkowo motor po okolo godzinnej jezdzie w trasie z predkościa ok 160 zaczyna się dlawic, robic tzw. kangura i po wcisnieciu sprzegla podczas jazdy gasnie. Potem jak się zatrzymam i dam maszynie chwile odpoczac to znowu pracuje normalnie. Nie latam na kole ani nic z tych rzeczy. Nie wiem już co mam z robic z maszyna. Gazniki zostaly rozkręcone, wyczyszczone, zsynchronizowane, membrany w gaznikach sa całe i raczej dobrze zalożone,sruby od mieszanki wykrecone na 2 obroty,iglice są w środkowym położeniu, gardziele nie są popękane, silnik nie bierze lewego powietrza (gasnie na zatkanym airboxie), zalozone sa nowe swiece ngk, przed sezonem wymienione zostały wszystkie płyny i filtry, paliwo leje tylko na stacjach,poprzedni wlasciciel mowi ze w maszynie są dynojety. POMOCY!! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adam M. Opublikowano 3 Sierpnia 2009 Udostępnij Opublikowano 3 Sierpnia 2009 DynoJet tlumaczy dziure w obrotach - jeszcze pytanie jaki ma wydech ? Kto robil to czyszczenie i synchronizacje gaznikow ??? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Zbyszekm Opublikowano 3 Sierpnia 2009 Udostępnij Opublikowano 3 Sierpnia 2009 Witam, Niedawno miałem taki motocykl i trochę szukałem informacji na jego temat. O gaźnikach mogę powiedzieć tyle że dowiedziałem się że są cholernie ciężkie do wyregulowania pod DnoJet'ami. Nie są to jednak moje spostrzeżenia tylko informacje znalezione na amerykańskim forum. Ludzie rezali jakieś otwory w filtrze powietrza i inne cuda wianki. Wyreguluj pod oryginalne ustawienia lub zakup od wersji SP. Też jest fajnie :). Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tomekd Opublikowano 3 Sierpnia 2009 Udostępnij Opublikowano 3 Sierpnia 2009 Tak na marginesie,gazniki zostaly zsynchronizowane podobno.Interesuje mnie w jaki sposob skoro silnik nie trzyma wolnych obrotow po nagrzaniu ? Wstepnie to wyglada na problem z dostawa paliwa i pare innych problemow.Biorac pod uwage ze sprzet jest urzywany z raczej nieznana historia serwisowa nalezaloby zaczac od sprawdzenia /regulacji luzow zaworowych i pozniej sprawdzenia kompresji..Doskonale sie orientuje ze Yamaha rekomenduje 42 tys km,lub cos podobnego,ale w praktyce pierwsze sprawdzanie nalezy przeprowadzic duzo wczesniej.Na dodatek duzy procent YZF 750 oposcilo fabryke z zaworami niskiej raczej jakosci ktore ulegaja zuzyciu bardzo szybko. Niestabilnosc wolnych obrotow z tendencja do ich skoku w gore to klasyczny przypadek zbyt ubogiej mieszanki w tym zakresie z takiego czy tez innego powodu.Sprawdzanie lewego powietrza za pomoca zatykania wlotu do puszki to malo dokladna metoda. Motocykl ma fabryczny wydech,EXUP,czy tez cos innego.Jezeli ma EXUP to czy on fukcjonuje poprawnie ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lewar84 Opublikowano 4 Sierpnia 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 4 Sierpnia 2009 co do tłumika to mam lasera nieprzelotowego. Gazniki regulowal znajomy mechanik, i widac ze zna sie na rzeczy, gazniki byly regulowane przy 1200 obr na dobrze rozgrzanym silniku, prawie aptekarsko. exup tez reaguje elegancko, a linki sa naciagniete, uczestniczylem przy tym wszystkim z heinesem w dłoni. jesli chodzi o mieszanke to na ile powiny byc wykrecone srubki?czy nierowne obroty moga byc sprawa elektryki?? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Toolman Opublikowano 4 Sierpnia 2009 Udostępnij Opublikowano 4 Sierpnia 2009 Dodatkowo motor po okolo godzinnej jezdzie w trasie z predkościa ok 160 zaczyna się dlawic, robic tzw. kangura i po wcisnieciu sprzegla podczas jazdy gasnie. Potem jak się zatrzymam i dam maszynie chwile odpoczac to znowu pracuje normalnie. Zacząłbym od rzeczy najprostszych:być może nie w pełni drożne jest odpowietrzenie zbiornika paliwa. W rezultacie paliwo nie nadąża napływać do gaźników=za niski poziom w komorach pływakowych=zbyt uboga mieszanka=powyższe problemy. Najprościej pojeździć dłuższą chwile z otwartym zbiornikiem a wtedy się okaże. P.S. Ja miałem to samo w GPX-e, nasilało się szczególnie przy małej ilości paliwa w zbiorniku. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
M a D a F a K a Opublikowano 6 Sierpnia 2009 Udostępnij Opublikowano 6 Sierpnia 2009 Stawiam na problemy zaworowe, zacznij od pomiaru kompresji, a potem wiesz co dalej robić. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kapcon Opublikowano 7 Sierpnia 2009 Udostępnij Opublikowano 7 Sierpnia 2009 a moze moto zostało porzadnie przegrzane?? zrob regolacje zaworów przy okazji zobaczysz na stan cylindrów:) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
JanuszK30 Opublikowano 8 Sierpnia 2009 Udostępnij Opublikowano 8 Sierpnia 2009 Stawiam na problemy zaworowe, zacznij od pomiaru kompresji, a potem wiesz co dalej robić. popieram, a gaznikow od SP nie polecam w ogole pozdrawiam Cytuj Mechanika Motocyklowa Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.