Skocz do zawartości

Honda CB500 (cb500s)


Rekomendowane odpowiedzi

Cb500 95 rok - wersja 50 KM.

 

Pytanie jak odblokować ją do 58KM ? Czytałem, że niby wystarczy usunąć blaszki z kroćców ssących, a znów inni piszą, że trzeba dysze wymieniać.

 

To jak to w końcu jest ? Oddaję gaźniki do czyszczenia to przy okazji odblokowałbym.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam.

Przepraszam za pisownie, ale nie mam polskich znakow.

 

Jak polatasz troche swoja cebula, to przestaniesz sie tak podniecac.

Hamulce sa raptem wystarczajace (przekonasz sie, jak przejedziesz sie czyms wiekszym).

Jesli masz seryjny wydech i nie dotykales wiertarki, to z wydechu wydobywa sie bzyczenie a nie ryk.

A na seryjnych zebatkach z gazu nigdy sie na kolo nie podniesie!

Jesli polatasz gs-em to przestaniesz chwalic zawieszenie cebuli.

 

Ale i tak lubie moja cebulke. Jestesmy juz razem 4 sezon :flesje:

 

jezdze swoja CeBula drugi rok i nadal potwierdzam, to, co napisalem wczesniej.

Podnosze ja na kolo i mam seryjne zebatki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Witam jestem zainteresowany kupnem motocykla jakim jest Honda cb 500 i tu mam do was pytania czy takim motorkiem można spokojnie jeździć po drogach polnych (mieszkam na wsi). Drugie moje pytanie jest takie czy można przerobić układ wydechowy na 2 tłumiki z każdego cylindra 1 i czy jest jakiś motocykl od którego mógłbym założyć kolektory i prosił bym o opisanie wygody kierowca jak i pasażera (chcę aby moja dziewczyna wygodnie siedziała na dłuższych wyjazdach), dynamiki silnika (przy ilu obrotach zaczyna mocno ciągnąć przy nie wielkiej prędkości), zużycia podzespołów i prowadzeniu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Yo!

 

Po polnych drogach wszystkim ujedziesz ;). CB na pewno da rade.

 

CB zaczyna jechac w gornych zakresach obrotowych, tak od 6 tys.obr. Szalu z wygoda nie ma, ale chyba jest lepiej niz na GS500.

 

A zuzycie... No CB500 jest trwalym sprzetem. Mamy taka, ktora ma prawie 60kkm i silniczek cyka jak pszczolka :). Sprzety te wykorzystywane sa tez przez kurierow, wiec lepszej rekomendacji chyba nie ma.

 

Pzdr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Witam, włączę się do rozmowy z jednym zapytaniem z mojej strony:) Otóż na przyszły rok jak dobrze pójdzie chciałem kupić pierwsze moto. Jak sądzicie cb500 będzie dobrym wyborem?? Ukierunkowuje się na moto turystyczne, w miare wygodne:) Myślałem takze nad Kawasaki Er5 albo Suzuki gsx, te modele jak na razie mi się podobają:) Moj wzrost to 170cm z groszami, szukam tez moto nie za wysokiego, aby spokojnie nogami siedzac na nim dotykac ziemi, nie jedynie palcami jak to mialo miejsce u kolegi na CBR600:P czekam na opinie:)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Najlepszym sposobem jest dosiądnięcie motocykla. Wtedy sprawdzisz pełną pozycję. Jeżeli masz stać pod światłami na paluszkach to lepiej kup niższe moto, bo co będzie jeżeli zatrzymasz się na niewysokiej koleinie lub drodze polnej z dużymi zapadliskami bądź muldami?. Nie utrzymasz się. Są oczywiście sposoby na obniżenie moto, obniżenie zawiesia, obniżenie siedziska poprzez wyprucie gąbki, ale to półśrodki. W gruncie rzeczy zabierają motocyklowi to stanowi podstawę jazdy. Wygodna pozycja i dobre prowadzenie. Siedząc na motocyklu powinieneś stać pełnymi stopami na podłożu, z lekko ugiętymi kolanami. Ja mam 190cm wzrostu, i dzięki temu mógłbym pokusić się o większy motocykl, ale z powodów finansowych jeżdżę tym i postawa na nim jest dobra. Motocykl ten jest niezwykle stabilny, przede wszystkim bezawaryjny. Jest polecany osobom które dopiero się uczą sztuki kierowania jednośladem z silnikiem(chociaż wersja otwarta- 58-koni, przy braku doświadczenia i braku opanowania własnych emocji może okazać się zabójcza). Nadaje sie do turystyki i na codzienne dojazdy do pracy, dokupisz całą gamę akcesoriów do turystyki(każdy ze znanych producentów produkuje do nich pełen asortyment). Mocy w zupełnosci wystarcza do normalnej jazdy w Polskę czy Europę w pełni obciążonym motocyklem. Zjeździłem nim trochę dróg właśnie pod kątem turystycznym, w pełni obładowanym z trzema kuframi, namiotem i pasażerką, wierz mi motocykl nawet nie jęknął.

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Aha, dlatego z góry chcialem wiedzieć, może ktoś jest wzrostu podobnego tutaj do mnie i ma ten moto i jest wporząsiu:)?? Oszczedze czas na jezdzeniu z miejsca do miejsca i sprawdzenie nog:P

Słyszałem w ogole, ze z 3 tych moto Honda jest najwieksza..

Omijajac ten problem moto byłby z tych wszystkich najlepszym wyborem na poczatek finalnie:)??

Edytowane przez MichaelloEs
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Omijajac ten problem moto byłby z tych wszystkich najlepszym wyborem na poczatek finalnie:)??

Pomijając problem wzrostu, to chyba ciężko będzie o opinie kogoś, kto startował na wszystkich "początkowych" na raz (CB500, ER5, GS500, XJ600). Wiadomym jest, że wszystkie się od siebie różnią. Ktoś, kto miał doświadczenie kilkuset km i pojeździł na kumpla motocyklu może i wyłapie jakieś dramatyczne różnice, jednak pytanie, czy są to różnice porażające i wskazujące jednoznacznie na inny zakup. Ja kupiłem niedawno CB500 na pierwszy motocykl i jestem bardzo zadowolony. Nie jeździłem innymi więc nie wiem co straciłem albo zyskałem - na szczęście... bo nie ma co się tym przejmować. Dla większości, są to motocykle na początek drogi motocyklowej - na rok/dwa. Najważniejsze, żeby nie był dorżnięty i posłużył przez te kilkanaście tys. km. Jakąś tam bezawaryjnością CB500 się cieszy, co może być dodatkowym argumentem "za".

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pomijając problem wzrostu, to chyba ciężko będzie o opinie kogoś, kto startował na wszystkich "początkowych" na raz (CB500, ER5, GS500, XJ600). Wiadomym jest, że wszystkie się od siebie różnią. Ktoś, kto miał doświadczenie kilkuset km i pojeździł na kumpla motocyklu może i wyłapie jakieś dramatyczne różnice, jednak pytanie, czy są to różnice porażające i wskazujące jednoznacznie na inny zakup. Ja kupiłem niedawno CB500 na pierwszy motocykl i jestem bardzo zadowolony. Nie jeździłem innymi więc nie wiem co straciłem albo zyskałem - na szczęście... bo nie ma co się tym przejmować.

Polecam do przeczytania:

http://serwisy.gazeta.pl/motocykle/1,56426,3702428.html

http://www.scigacz.pl/Honda,CB500,8211;,ce...,twin,8272.html

http://www.motocykl-online.pl/testy/Honda_...Suzuki_GS_500_F

Ostatni artykuł dotyczy co prawda już CBF 500 z ER-5, GS-500, ale to w gruncie rzeczy to ta sama jednostka napędowa CB w nowszym poprawionym zawieszeniu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 9 miesięcy temu...

Jako iż jest to mój pierwszy post na forum, witam wszystkich motomaniaków :)

 

Z motocyklem miałem już trochę do czynienia.

Od ponad 2 lat poruszam się na ETZ 251 (wcześniej Simsonki, WSKi, jak to za młodu :) ) zawsze czysta, zadbana - tak ma wyglądać motor :)

Prawo Jazdy "prawie" jest, niedługo egzamin.

 

Stoję przed wyborem większego motocykla, nie wiem czy to będzie w najbliższym miesiącu, jesienią, czy wiosną - zobaczymy :)

 

Przeglądałem już wielokrotnie fora internetowe i tematy z motocyklami na pierwszy ogień.

 

Generalnie:

CBR - odpada, chcę żyć :-) Nie jest to motocykl który jest mi potrzebny do szczęścia, dla mnie jazda jest relaksem, mieścinki, drogi między wioskami, na spokojnie.

Motocykl który kupię zapewne długo u mnie postoi - nie lubię zmian.

 

Generalnie przyjrzałem się paru motocyklom.

Oglądałem, ujeżdżałem Hondę CB500, Kawasaki GPZ500, Suzuki GS500

Najbardziej do gustu przypadła mi Honda, lecz innymi wyżej wymienionymi motocyklami także przyjemnie się jeździło.

 

Lecz moje pytania są tutaj: Koszty, koszty i jeszcze raz koszty.

Jakie są różnice w kosztach serwisowych tych oto motocykli (wymiany napędowe, opony, itd)

 

Na jaki przebieg zwracać uwagę? Jakiego najlepiej nie przekraczać?

 

Jak z awaryjnością motocykli np. z rocznika 1995?

 

Na chwilę obecną tyle mi przyszło do głowy :) Jeśli wymyślę coś nowego, dopiszę :)

 

Pozdrawiam, dzięki :)

Łukasz

Edytowane przez ForestRun
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Opony: w kazdym z trzech motocykli wielkosc opon masz taka sama lub bardzo zblizona wiec ceny sa niemalze identyczne, kwestia tego czy bedziesz chcial opone nowa, czy moze uzywana (nie polacam)

Odpowiadajac na pytanie o kosztach serwisowych CB500 w moich okolicach regulacja plytek zaworowych oscylowala w 300-400zl.

Reg. gaznikow 250zl.

Zostaje mi jedynie polecic CB500 na pierwsza maszyne.

Swoja Cebulka przelatalem 25tys km. nigdy mnie nie zawiodla, w zimie palila na dotyk. Ryk wydobywajacy sie z silinka w porowaniu do GS500... Co ja chce wogole porownywac...

CeBula polatasz 2 i 3 sezony. Na GSie bedzie brakowac Ci tego pazurka, 6 biegu, zadowolenia z wygladu gdy wejdziesz w zimie do garazu odkryjesz ja i powiesz: O ku.wa nawet to jeszcze wyglada :D

4 zawory na cylinder rowniez robia swoja.

Moze mawiam tak, poniewaz jestem dzieckiem Hondy, ale bezawaryjnosc, fun z jazdy, wspomnienia jakie dala mi CeBula nakazuja mi mowic o tym motocyklu w samych superlatywach.

ps. O ile pamietam w CeBuli wymienialo sie olej co 12k km zas Suzuki zaleca wymiane oleju co 6 tys. Tak mi sie wydaje prosze poprawic jakbym sie mylil.

Pozdrawiam goraco.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziękuję Dav!doV za odpowiedź :)

Masz rację, CB wygląda znakomicie :) Nie przeszkadza Ci brak owiewki przy większej prędkości? Próbowałeś może dołożyć jakąś owiewkę/szybę?

 

W jakich cenach, rocznikach i przebiegach są rozsądne CB500 (naked)? Chociaż z tego co wyczytałem w tym temacie, jest to trwały motocykl.

 

Ogólnie mam zamiar poruszać się w różny sposób. Na zloty i w trasy Katowice - Wrocław/Kraków ( do rodziny :-) ) Miejmy nadzieję że CB500 wytrzyma ;-)

 

Pozdrawiam, szerokości :)

Edytowane przez ForestRun
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...