Skocz do zawartości

CRF450X czy WR450F???


Rekomendowane odpowiedzi

Elo.

Koledzy-zastanawiam się nad wymianą motocykla szosowego i poczciwej DR350 na motocykl enduro z prawdziwego zdarzenia, z kompletem kół supermoto. Będzie do wydania na sam motocykl z 10-11kzł (bez kół SM).

Który sprzęt jest lepszy.

Na CFR450R miałem okazję jeździć i niezły z niej diabeł z tępym przednim hamulcem.

Na WR nie miałem okazji polatać.

 

Czy to motocykle cierpią na jakieś typowe usterki silników?

Czytałem ze w WR400,426 klęka 3ci i 5ty bieg, czy poprawiono to w modelu 450?

A CRFa znów cierpi na wpadanie tytanowych zaworów do tłoka z wizytą, bynajmniej nie zapowiedzianą.

 

Wagowo wypadają podobnie z tym ze WRka ma większy bak co dla mnie jest plusem.

Moze napiszecie mi jak sprawują się zawiasy w obydwu modelach, bo w sumie po silniku to jest najważniejsze.

Czy będą wystarczająco twarde dla jeźddzca 83kg w majtach :icon_mrgreen:.

No i wszystkie spostrzeżenia mile widziane.

 

yo

 

 

 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Elo.

Koledzy-zastanawiam się nad wymianą motocykla szosowego i poczciwej DR350 na motocykl enduro z prawdziwego zdarzenia, z kompletem kół supermoto. Będzie do wydania na sam motocykl z 10-11kzł (bez kół SM...................

Miałem okazję latać zarówno na jednym jak i drugim i jak dla mnie to zdecydowanie CRFX, zawiasy podobne czyli bez zarzutu, choć według mnie w CRFX lepiej zestrojony fabrycznie pod enduro to samo z prowadzeniem CRFX prowadzi się podobnie do mojego Kapiszona a na WR czułem się nieswojo, oczywiście to są subiektywne odczucia i ja mimo woli patrzę na oba te sprzęty przez pryzmat mojego KaTMana. Jeśli chodzi o zawory to w obu sprzętach są tytanowe i to czy przywitają się z tłokiem zależy głównie od użytkownika: "jak sobie pościelisz, tak się wyśpisz", plusem Hodny są dwa obiegi oleju dzięki czemu olej z przekładni często z opiłkami nie smaruje układu korbowo tłokowego co ma wpływ na trwałość, choć starsze roczniki często cierpiały na przecieki między obiegami, jedyny problem z CRFX to ich minimalna ilość na rynku wtórnym.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Myślałem że WRka ma tak jak CRFy osobny olej w skrzyni korbowej i skrzyni biegów.

Mówisz że WR am 3 tytanowe zawory na dolocie?

 

Co do CRFX to fakt jest ich mało ale mój kumpel ciągnie sprzęty z żabolandi więc może coś wytropi.

 

Za WR przemawia jeszcze to że mam biało niebieski strój na enduro :P

 

A co ze skrzynią w WR? Została poprawiona?

 

 

yo

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Myślałem że WRka ma tak jak CRFy osobny olej w skrzyni korbowej i skrzyni biegów.

Mówisz że WR am 3 tytanowe zawory na dolocie?

 

Co do CRFX to fakt jest ich mało ale mój kumpel ciągnie sprzęty z żabolandi więc może coś wytropi.

 

Za WR przemawia jeszcze to że mam biało niebieski strój na enduro :P

 

A co ze skrzynią w WR? Została poprawiona?

yo

Tak WR ma 5 tytanowych zaworów których koszt to ponad 2tyś. wymienia się je średnio co 2-3 sezony bo w przeciwieństwie do stalowych mają tendencję do urywania się, choć ostatnio pojawiły się stalowe zamienniki ale jak z ich trwałością? trudno powiedzieć, w każdym razie amerykańce je chwalą i myślę że jeśli stalówki dają radę w KTM to i w WR wytrzymają. Na niekorzyść WR (przynajmniej według mnie) przemawia także fakt że ma ona wałki rozrządu na panewkach co samo w sobie nie jest złym rozwiązanie jeśli mamy sprzęt prosto z salonu i jest on potem rzetelnie serisowany albo kupujemy z pewnego źródła i wiemy że maszyna była odpowiednio traktowana, problem w tym że jest to rozwiązanie bardzo czułe na niedobory smarowania i moment dokręcenia mostków, jeśli któryś z tych elementów nie odpowiada wymogom to bardzo łatwo zatrzeć głowicę, która potem nadaje się tylko i wyłącznie na śmietnik żadne miejscowe metody reanimacji nie dadzą pożądanego efektu. Na youtube masz filmik gdzie gość rozbiera silnik WRki po 30tyś. i wszystko cacy tylko właśnie na panewkach głowicy widać ślady przytarć, w CRFX masz wałek na łożyskach tocznych które są o wiele odporniejsze na niedobory smarowania a ewentualny koszt ich wymiany to groszowe sprawy. A co do skrzyni w WR to nieznaju :biggrin: .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Akurat rozrusznik nie jest czymś na czym mi zależy.

Enduro ma być kopane :P i bardzo załuję że CRFR nie nadaje sie na drogi publiczne i pozostaje mi tylko słabsza i cięższa wersja X.

yo

Jeśli to ma być do SM to może rzeczywiście rozrusznik nie jest pierwszą potrzebą, bo w terenie elektrokopka bardzo ułatwia życie :bigrazz: .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Heh no to ma być enduro/supermoto.

Na łykenty enduro a na co dzień supermoto.

 

A co do rozrusznika do jak dyskusja nad wyższością Świąt Wielkanocnych nad Bożo Narodzeniowymi.

Nie ma jak pokopać sprzęta w błocie lub w połowie podjazdu :icon_twisted:

 

 

yo :crossy:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wiedz nie dość że w tych moto są potrzebne dość częste remonty itd to jeszcze widze jakies problemami z zaworami które są bardzo drogie.

A że WRa ma wałki rozrządu na panewkach tego bym sie nigdy niespodziewał. Taki mały off top, co można zrobić jeżeli takie wałki się wytrą i głowica nadaje sie do wywalenia, to co mozna zrobić niekupując nowej głowicy która zapewne kosztuje 50% wartości motocykla o ile sa dostępne?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam!

Dołączę się do dyskusji.

Powiedzmy, że też teraz będę stał przed takim wyborem, z tym, że do "worka" dorzucam jeszcze KTM 450exc.

Czy ktoś może powiedzieć na ten temat coś więcej?

Spotkałem się z opiniami, że o ile w Kacie przestrzega się podstawowych rzeczy - olej, zawory, filtry to jest to sprzęt niezniszczalny. Ktoś potwierdzi?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam!

Dołączę się do dyskusji.

Powiedzmy, że też teraz będę stał przed takim wyborem, z tym, że do "worka" dorzucam jeszcze KTM 450exc.

Czy ktoś może powiedzieć na ten temat coś więcej?

Spotkałem się z opiniami, że o ile w Kacie przestrzega się podstawowych rzeczy - olej, zawory, filtry to jest to sprzęt niezniszczalny. Ktoś potwierdzi?

Ja potwierdzę :icon_mrgreen: , te maszyny są chyba najtrwalszymi wyczynami i odpowiednio serwisowane są nie do zamordowania.

 

Wiedz nie dość że w tych moto są potrzebne dość częste remonty itd to jeszcze widze jakies problemami z zaworami które są bardzo drogie.

A że WRa ma wałki rozrządu na panewkach tego bym sie nigdy niespodziewał. Taki mały off top, co można zrobić jeżeli takie wałki się wytrą i głowica nadaje sie do wywalenia, to co mozna zrobić niekupując nowej głowicy która zapewne kosztuje 50% wartości motocykla o ile sa dostępne?

Co można zrobić? kupić nową :icon_mrgreen: bo rzeźby w stylu napawania, polerowania czy dorabiania panewek to strata czasu i kasy, nowa głowica to koszt rzędu 3500-4000PLN i niestety jeśli trafisz na padlinę to można nieźle wdepnąć.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niby wyczyny ale taka CRFX nie jest aż tak mocno wysilona jak jej siostra z oznaczeniem R w nazwie.

Mój kolega ma CRFR juz drugi sezon i oprocz wymiany pierścieni i łańcuszka nierządu ze sprzętem nic się nie dzieje.

 

Jeśli o mnie chodzi głównym powodem jest potrzeba kupna motocykla, który w przeciwienstwie do DR350 będzie się prowadził w terenie jak enduro a nie jak pijana świnia.

Mocy też już zaczyna brakować, ale zawias to podstawa.

 

Nad katmanem też sie zastanawiałem, ale honda to honda....

 

 

yo

Edytowane przez superfastmario
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja potwierdzę icon_mrgreen.gif , te maszyny są chyba najtrwalszymi wyczynami i odpowiednio serwisowane są nie do zamordowania.

Czy to tyczy się rownież exc 400 ?

W zależności od funduszy będę celował w 450 lub 400 - jesli opinia jest podobna.

Dzieki za odpowiedzi.

Pozdrawiam, kszyhoo

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...