Skocz do zawartości

Mieszanie oleju w silniku


Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

Kilka tygodni temu zauwazylem, ze poziom oleju mam bardzo niski, jeszcze widoczny ale juz ponizej kreski. Niestety moto mialem w miare nie dlugo i nie mialem pojecia jaki olej znajduje sie w srodku. Nigdzie nie szlo dostac podanego w instrukcji (15W50, pol syntetyk) a musialem jechac na moto.

 

W koncu dolalem cos ok 100-150ml Castrol'a GPS 10W40, zrobilem na tym jakies 400-500km i wymienilem olej (tym razem na zgodny z instrukcja) i filtr.

 

Wszystko gra ok, od tamtego czasu zrobilem juz jakies 2500km i wszystko jest ok.

 

Zastanawia mnie mozna mieszac rozne rodzaje oleju czy to raczej ryzykowne?

 

Pozdrawiam

Dyzio

Edytowane przez dyziowg
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Yo!

 

Oleje mozna mieszac, praktycznie kazdy z kazdym :P.

Osobiscie jezdzilem swego czasu na mieszance 4 roznych olejow w silniku, w tym jeden byl samochodowy :].

Ale to za sprawa olejozernosci motocykla i potrzeby w trasie...

W kazdym razie nic nie wybuchlo, sprzeglo przezylo samochodowy olej i moto jezdzi po dzis dzien (GS500).

 

Pzdr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czyli przy malych ilosciach mieszanie ujdzie (czy dotyczy to rowniez dolewania pol syntetyka do pelno synt)?

 

Dominik,

Z tego co mi widomo, we wczesniejszych modelach Falco (te ze srebrna rama) zaczyna slizgac sprzeglo po wlaniu syntetyka.

Aprilia troche wymysla z tym olejem 15w50, dostepny tylko online :/ Masz moze jakies doswiadczenie z Aprilkami, konkterniej RSV lub Falco (99-04)?

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Administrator

Niestety, nie mam osobistych doświadczeń z tymi modelami.

Co do oleju 15W50 w półsyntetyku, to nie wiem co masz na myśli mówiąc o jego unikalności. Mam np na salonie Motula M5100 właśnie 15W50 i jest to bardzo popularny olej. Mam też M7000, a więc zbliżony parametrami 20W50. Są to bardzo popularne i łatwo dostępne oleje, bo Motula można dziś kupić na każdym rogu (pewnie zaraz pojawi się w kwiaciarniach, cukierniach i sexshopach...).

pzdr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Szczerze, to zanim dolalem wtedy Castrola, odwiedzilem 4 sklepy w miescie (Honda, Yamaha, Hein Gericke, Triumph). Wszedzie tylko 10w40.

Podobno w pozniejszych modelach (od 2003 chyba) mozna juz lac 10w40, jakos jednak nie chce eksperymentowac (nie posiadam innego srodka transportu) i zaopatrzylem sie online.

 

Jeszcze raz dzieki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Spoko. Jak moto Ci się nie rozkraczyło to znaczy że można mieszać. :biggrin: Ja sam nie jestem wybredny w olejach, tak jak mój HD. A że świnia lubi wypić oleju a prawie nigdy nie zaglądam na bagnet to czasem w trasie się okazuje ze trzeba coś dolać. Wpadam na CPN, kupuję najtańszy olej 4T z Orlenu, wlewam i jadę dalej. :biggrin: W sumie to pierwszy raz od 2 lat widziałem ostatnio że działa u mnie kontrolka oleju - ot tak, po prostu zaczęła sobie migać chaotycznie akurat jak zajeżdżałem na tankowanie paliwa. A 2 lata byłem święcie przekonany że ona w ogóle nie działa. :biggrin:

MotorcycleStorehouse Dealer.

Wszystko do Twojego amerykańskiego motocykla!

 

Kiedy umrę pochowajcie mnie twarzą do dołu aby cały świat mógł pocałować mnie w dupę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hmm, bo ktoś tu kiedyś pisał, ze niby nie wolno mieszać mineralnego z pełnym synt. czy jakos tak.

Ja też bym sie skłaniał do tego, ze pomieszany olej nie moze zaszkodzić, no bo jak - silnik przecież nie zacznie nagle pracowac na sucho. Chyba ze sprzety na panewkach sa jakos bardziej czułe na takie zmiany?

Edytowane przez Arni
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

drzewiej bywało że oleje mineralne nie chciały się ze sobą mieszać a innych nie było, wytrącały się grudki, robiła się emulsja a czasami po prostu nie chciały się połączyć. ale te czasy to chyba tylko najstarsi moderatorzy pamiętają kiedy się robiło próby przed mieszaniem oleju

pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

polsyntetic to taki olej pomiedzy niewyplukuje do konca nagaru i innych osadow a przy tym zachowuje dluzej swoje wlasciwosci smarne niechce mi sie dluzej opisywac o rzeczach oczywistych bo to mozna znalesc na necie.napewno nie jest to mieszanina mineralnego z pelnym syntetikiem.zasada jest taka;mozna mieszeac niewielkie ilosci olejow a zawsze jak niewiemy co to bezpiecznie dolac polsynt.nawet do mineralnego bez wzgledu na lepkosc i marke bo przeciez ich nieznamy.pozdr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a co ma stopień syntetyczności do wypłukiwania nagarów?

 

oczywiste jest to, że niewiele wiesz :icon_razz:

Zestaw naprawczy zacisku hamulcowego Brembo BMW R850 R1100 K1200 K100 K1 K1100

https://allegro.pl/oferta/zestaw-naprawczy-zacisku-brembo-przod-bmw-r-1100-850-k-1200-gs-r-rs-s-rt-lt-14830948090

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...