dyziowg Opublikowano 14 Lipca 2009 Udostępnij Opublikowano 14 Lipca 2009 (edytowane) Witam, Kilka tygodni temu zauwazylem, ze poziom oleju mam bardzo niski, jeszcze widoczny ale juz ponizej kreski. Niestety moto mialem w miare nie dlugo i nie mialem pojecia jaki olej znajduje sie w srodku. Nigdzie nie szlo dostac podanego w instrukcji (15W50, pol syntetyk) a musialem jechac na moto. W koncu dolalem cos ok 100-150ml Castrol'a GPS 10W40, zrobilem na tym jakies 400-500km i wymienilem olej (tym razem na zgodny z instrukcja) i filtr. Wszystko gra ok, od tamtego czasu zrobilem juz jakies 2500km i wszystko jest ok. Zastanawia mnie mozna mieszac rozne rodzaje oleju czy to raczej ryzykowne? Pozdrawiam Dyzio Edytowane 14 Lipca 2009 przez dyziowg Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Administrator Dominik Szymański Opublikowano 14 Lipca 2009 Administrator Udostępnij Opublikowano 14 Lipca 2009 Daj spokój... Taka ilość oleju to kompletny detal. Nawet jakbyś zmieszał pół na pół półsyntetyk 10w40 z 15w50 nic by się nie stało... Olej to olej. pzdr Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dyziowg Opublikowano 14 Lipca 2009 Udostępnij Opublikowano 14 Lipca 2009 Dzieki, Za bardzo sie tym nie przejmowalem, moto chodzilo dobrze (i dalej chodzi). Zastanawialo mnie tylko czy nie zrobilem ktoregos z tych prostych a glupich bledow :). Pzdr Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
zbyhu Opublikowano 15 Lipca 2009 Udostępnij Opublikowano 15 Lipca 2009 Yo! Oleje mozna mieszac, praktycznie kazdy z kazdym :P. Osobiscie jezdzilem swego czasu na mieszance 4 roznych olejow w silniku, w tym jeden byl samochodowy :]. Ale to za sprawa olejozernosci motocykla i potrzeby w trasie... W kazdym razie nic nie wybuchlo, sprzeglo przezylo samochodowy olej i moto jezdzi po dzis dzien (GS500). Pzdr Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dyziowg Opublikowano 15 Lipca 2009 Udostępnij Opublikowano 15 Lipca 2009 Czyli przy malych ilosciach mieszanie ujdzie (czy dotyczy to rowniez dolewania pol syntetyka do pelno synt)? Dominik, Z tego co mi widomo, we wczesniejszych modelach Falco (te ze srebrna rama) zaczyna slizgac sprzeglo po wlaniu syntetyka. Aprilia troche wymysla z tym olejem 15w50, dostepny tylko online :/ Masz moze jakies doswiadczenie z Aprilkami, konkterniej RSV lub Falco (99-04)? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Administrator Dominik Szymański Opublikowano 15 Lipca 2009 Administrator Udostępnij Opublikowano 15 Lipca 2009 Niestety, nie mam osobistych doświadczeń z tymi modelami. Co do oleju 15W50 w półsyntetyku, to nie wiem co masz na myśli mówiąc o jego unikalności. Mam np na salonie Motula M5100 właśnie 15W50 i jest to bardzo popularny olej. Mam też M7000, a więc zbliżony parametrami 20W50. Są to bardzo popularne i łatwo dostępne oleje, bo Motula można dziś kupić na każdym rogu (pewnie zaraz pojawi się w kwiaciarniach, cukierniach i sexshopach...). pzdr Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dyziowg Opublikowano 15 Lipca 2009 Udostępnij Opublikowano 15 Lipca 2009 Szczerze, to zanim dolalem wtedy Castrola, odwiedzilem 4 sklepy w miescie (Honda, Yamaha, Hein Gericke, Triumph). Wszedzie tylko 10w40. Podobno w pozniejszych modelach (od 2003 chyba) mozna juz lac 10w40, jakos jednak nie chce eksperymentowac (nie posiadam innego srodka transportu) i zaopatrzylem sie online. Jeszcze raz dzieki. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
qurim Opublikowano 15 Lipca 2009 Udostępnij Opublikowano 15 Lipca 2009 Spoko. Jak moto Ci się nie rozkraczyło to znaczy że można mieszać. :biggrin: Ja sam nie jestem wybredny w olejach, tak jak mój HD. A że świnia lubi wypić oleju a prawie nigdy nie zaglądam na bagnet to czasem w trasie się okazuje ze trzeba coś dolać. Wpadam na CPN, kupuję najtańszy olej 4T z Orlenu, wlewam i jadę dalej. :biggrin: W sumie to pierwszy raz od 2 lat widziałem ostatnio że działa u mnie kontrolka oleju - ot tak, po prostu zaczęła sobie migać chaotycznie akurat jak zajeżdżałem na tankowanie paliwa. A 2 lata byłem święcie przekonany że ona w ogóle nie działa. :biggrin: Cytuj MotorcycleStorehouse Dealer. Wszystko do Twojego amerykańskiego motocykla! Kiedy umrę pochowajcie mnie twarzą do dołu aby cały świat mógł pocałować mnie w dupę. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Arni Opublikowano 15 Lipca 2009 Udostępnij Opublikowano 15 Lipca 2009 (edytowane) Hmm, bo ktoś tu kiedyś pisał, ze niby nie wolno mieszać mineralnego z pełnym synt. czy jakos tak. Ja też bym sie skłaniał do tego, ze pomieszany olej nie moze zaszkodzić, no bo jak - silnik przecież nie zacznie nagle pracowac na sucho. Chyba ze sprzety na panewkach sa jakos bardziej czułe na takie zmiany? Edytowane 15 Lipca 2009 przez Arni Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adam M. Opublikowano 15 Lipca 2009 Udostępnij Opublikowano 15 Lipca 2009 Zawsze ktos tu jakas bzdure umiesci, wazne zeby samemu troche myslec. Co to wg ciebie jest olej polsyntetyczny, czasem nie jest to mieszanina syntetyka z mineralnym ??? :) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dyziowg Opublikowano 15 Lipca 2009 Udostępnij Opublikowano 15 Lipca 2009 tzn wg kogo? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
motobandyta Opublikowano 15 Lipca 2009 Udostępnij Opublikowano 15 Lipca 2009 drzewiej bywało że oleje mineralne nie chciały się ze sobą mieszać a innych nie było, wytrącały się grudki, robiła się emulsja a czasami po prostu nie chciały się połączyć. ale te czasy to chyba tylko najstarsi moderatorzy pamiętają kiedy się robiło próby przed mieszaniem oleju pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jerzyk7 Opublikowano 15 Lipca 2009 Udostępnij Opublikowano 15 Lipca 2009 polsyntetic to taki olej pomiedzy niewyplukuje do konca nagaru i innych osadow a przy tym zachowuje dluzej swoje wlasciwosci smarne niechce mi sie dluzej opisywac o rzeczach oczywistych bo to mozna znalesc na necie.napewno nie jest to mieszanina mineralnego z pelnym syntetikiem.zasada jest taka;mozna mieszeac niewielkie ilosci olejow a zawsze jak niewiemy co to bezpiecznie dolac polsynt.nawet do mineralnego bez wzgledu na lepkosc i marke bo przeciez ich nieznamy.pozdr Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
konrad1f Opublikowano 15 Lipca 2009 Udostępnij Opublikowano 15 Lipca 2009 a co ma stopień syntetyczności do wypłukiwania nagarów? oczywiste jest to, że niewiele wiesz :icon_razz: Cytuj Zestaw naprawczy zacisku hamulcowego Brembo BMW R850 R1100 K1200 K100 K1 K1100 https://allegro.pl/oferta/zestaw-naprawczy-zacisku-brembo-przod-bmw-r-1100-850-k-1200-gs-r-rs-s-rt-lt-14830948090 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jerzyk7 Opublikowano 15 Lipca 2009 Udostępnij Opublikowano 15 Lipca 2009 a co ma stopień syntetyczności do wypłukiwania nagarów? oczywiste jest to, że niewiele wiesz :icon_razz: to bylo w skrocie.ale jezeli nielapiesz to sorry ale to ty niewiele wiesz o olejach.pozdr Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.