Skocz do zawartości

Uszkodzenia silników. Fotki, opisy....


qurim
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

3 panewka główna czy korbowodu? Od której strony patrząc? Od lewej?

 

http://www.gtr1000.com/graphics/gearbox/Da...%20balancer.jpg

MotorcycleStorehouse Dealer.

Wszystko do Twojego amerykańskiego motocykla!

 

Kiedy umrę pochowajcie mnie twarzą do dołu aby cały świat mógł pocałować mnie w dupę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 miesiące temu...

Odświeżam.

 

 

Tym razem mały "damage" który niestety znajduje się w moim rękach. Gixxer miał mieć wymienioną skrzynię biegów. I została zmieniona. Przed zmianą git chodził i jeździł. Tak się kończy wymiana skrzyni u lokalnego "mechanika" motocyklowego. Któryś z kolei silnik który po nim poprawiam, jednego nie dało się uratować.

 

Szczególnie polecam obejrzeć foto nr.12 przedstawiające smok pompy oleju, to wiele wyjaśni.

Panewka, chociaż na foto nie widać, ma owalizację 2mm. :eek: Czop korbowodu nr.2 od lewej strony. Dobrze że wał nie oberwał zbyt mocno, w porę zauważyłem że coś się dzieje z silnikiem, niestety głowica jest kaputt. W tygodniu pomierzę korbę oraz czop i pomyślę co da się z tym zrobić.

 

http://picasaweb.google.pl/JoseJallapeno/G...CNHiz7CHo6HRQg#

Edytowane przez qurim

MotorcycleStorehouse Dealer.

Wszystko do Twojego amerykańskiego motocykla!

 

Kiedy umrę pochowajcie mnie twarzą do dołu aby cały świat mógł pocałować mnie w dupę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Odświeżam.

Tym razem mały "damage" który niestety znajduje się w moim rękach. Gixxer miał mieć wymienioną skrzynię biegów. I została zmieniona. Przed zmianą git chodził i jeździł. Tak się kończy wymiana skrzyni u lokalnego "mechanika" motocyklowego. Któryś z kolei silnik który po nim poprawiam, jednego nie dało się uratować.

 

Szczególnie polecam obejrzeć foto nr.12 przedstawiające smok pompy oleju, to wiele wyjaśni.

Panewka, chociaż na foto nie widać, ma owalizację 2mm. :eek: Czop korbowodu nr.2 od lewej strony. Dobrze że wał nie oberwał zbyt mocno, w porę zauważyłem że coś się dzieje z silnikiem, niestety głowica jest kaputt. W tygodniu pomierzę korbę oraz czop i pomyślę co da się z tym zrobić.

 

http://picasaweb.google.pl/JoseJallapeno/G...CNHiz7CHo6HRQg#

Ciekawie wyglada czerwony silikon :icon_eek:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zmęczenie materiału, wada materiału, nadmierne obciążenie, to główne powodu pękających korb. Doliczajac do któregokolwiek z powyższych nadmierne zużycie panewek szansa na pęknięcie wzrasta kilkukrotnie.

 

Tak się zastanawiam jaki był prawdopodobny scenariusz uszkodzenia z tego silnka GTR którego linki dałem. Rozumiem że panewka może się zatrzeć, "nałożyć" jedna na drugą w efekcie czego wał staje i koniec jazdy. Ale tutaj widzimy totalnie stopiony korbowód, wręcz przyspawany do wału. Więc zwykłe zatarcie tutaj nie miało miejsca. Myślę że to było tak iż gość leciał autostradą, silnik dość RPM kręcił (podejrzewam że gość jechał ok.130-160km/h, bo tak się lata po motorway`ach w UK). Jedna z panewek miała "problem" typu niedobór smarowania czy nadmierne obciążenie powstające w wyniku tego co się działo nad tłokiem tej korby. Panewka lekko zaczęła "łapać" wał, a że prędkość obrotowa była spora, silnik ma spory moment obrotowy , to sprawiło że powstawało coraz większe tarcie na tej panewce ale wał nie stawał bo pozostałe 3 tłoki "ciągnęły" tą panewkę. Rozgrzewała się coraz bardziej, korba przyjęła sporą dawkę temperatury (stąd wygięcie) i w pewnym momencie materiał stał się dość ciągliwy żeby oderwać się od reszty zespołu, tym samym wyszedł wyjściem ewakuacyjnym przez blok silnika. Dziwne że gość nie zauważył nic podczas jazdy. Chociażby jakieś osłabienie motocykla czy dziwne dźwięki, bo nie wierzę że to wszystko stało się ot tak - w ułamku sekundy. Tarcie musiało trochę trwać żeby korba zespawała się z czopem wału.

 

To tylko taka moja wizjonerska opcja całego zajścia. :biggrin:

Twoja teoria jest dość słuszna.

Miałem pęknięty wał i doputy jechałem to szedł oczywiście z mocnym osłabieniem.Musiałem zjechać z autostrady. Jak zgasiłem to już kaplica.

Ale po ściągnięciu do garażu na zimno jeszcze zaskoczył.

I druga sytuacja z samochodem to tak łomotał, że pół miasta słyszało ale cały czas jechał.I tak 40 kilometrów.Panewki nie istniały po rozebraniu.

lewa noga: http://forum.motocyk...__1#entry782383
prawa noga: http://forum.motocyk...__fromsearch__1
...i tak wszyscy umrzemy...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tak z ciekawosci, kupiles tego gtr? :D

 

 

A nie. "Rozmyśliłem się", pewnie i tak bym go zarżnął szybko.

MotorcycleStorehouse Dealer.

Wszystko do Twojego amerykańskiego motocykla!

 

Kiedy umrę pochowajcie mnie twarzą do dołu aby cały świat mógł pocałować mnie w dupę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak się kończy wymiana skrzyni u lokalnego "mechanika" motocyklowego. Któryś z kolei silnik który po nim poprawiam, jednego nie dało się uratować.

 

 

 

Ja nie rozumiem jak możesz na gościa narzekać, a jednocześnie oddajesz mu do warsztatu "któryś z kolei silnik". Gdzie tu logika ?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To nie tak działa. Kumpel miał moto, posypała się skrzynia więc pojechał do tego "mechanika" motocyklem. Skrzynię zmienił ale moto już wróciło na lawecie. I stało 3 lata w szopie na wsi. Ja to odkupiłem za grosze bo mi żal dupę ściskał że fajny Gixxer marnuje się w zagrodzie. Wcześniej miałem do czynienia z innymi motocyklami które "naprawiał" ten "mechanik" więc spodziewałem się lipy ale to mnie zaskoczyło. Żeby coś spier***ł to spoko, ale taki syf w silniku to woła o pomstę do nieba! Na panewkach są wyraźne ślady brudu (piasku?), pompa oleju zajechana od wewnątrz. Na fotkach nie widać dobrze ale wszędzie są głębokie rysy, "wirnik" pompy wygląda jakby po piaskowaniu. Jeden tłok przytarty bo dysza natryskująca olej pod tłokiem była zapchana... :banghead:

 

Ale skrzynia biegów zmieniona. :biggrin:

 

 

Wczoraj cały dzień minął mi z pędzlem i pistoletem kompresora w dłoniach. Każda część, śrubka, podkładka była wymoczona, wyszorowana pędzlem i przedmuchana. A przed składaniem i tak będę jeszcze raz wszystko mył.

 

Najgorsze jest to że ludzie w regionie nie znają jakości usług tego gościa i jeżdżą do niego na serwis. :banghead:

Edytowane przez qurim

MotorcycleStorehouse Dealer.

Wszystko do Twojego amerykańskiego motocykla!

 

Kiedy umrę pochowajcie mnie twarzą do dołu aby cały świat mógł pocałować mnie w dupę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Obejrzyj jeszcze raz fotkę smoka pompy. Opiłków akurat żadnych tam nie ma. Za to jest cała gama kolorystyczna silikonu - szary, czarny oraz czerwony. Silikon był wszędzie. Pokrywa boczna to spoko, zerwana śruba mocująca więc zostało zafajdane silikonem. Górna pokrywa przekładni rozrusznika też zafajda tak że kanał olejowy był pełen czerwonki. Pokrywa sprzęgła na silikon, pokrywa głowicy też, wraz ze śrubami mocującymi. Napinacz łańcuszka - pęknięty i złożony na silikon, do tego zerwany gwint głównej śruby napinacza. Micha olejowa - tak, zgadłeś - silikon. Węże chłodnicze też. Aż dziwne że gaźników nie założył na silikon. :banghead:

MotorcycleStorehouse Dealer.

Wszystko do Twojego amerykańskiego motocykla!

 

Kiedy umrę pochowajcie mnie twarzą do dołu aby cały świat mógł pocałować mnie w dupę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Marek H

Obejrzyj jeszcze raz fotkę smoka pompy. Opiłków akurat żadnych tam nie ma. Za to jest cała gama kolorystyczna silikonu - szary, czarny oraz czerwony. Silikon był wszędzie. Pokrywa boczna to spoko, zerwana śruba mocująca więc zostało zafajdane silikonem. Górna pokrywa przekładni rozrusznika też zafajda tak że kanał olejowy był pełen czerwonki. Pokrywa sprzęgła na silikon, pokrywa głowicy też, wraz ze śrubami mocującymi. Napinacz łańcuszka - pęknięty i złożony na silikon, do tego zerwany gwint głównej śruby napinacza. Micha olejowa - tak, zgadłeś - silikon. Węże chłodnicze też. Aż dziwne że gaźników nie założył na silikon. :banghead:

Czyzbym znał tego gościa?!

W Częstochowie jest taki miglanc co wszystko składa na silikon ,który dowozi mu żona. :biggrin:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...