Skocz do zawartości

problemy z układem chłodzenia vz 800


Rekomendowane odpowiedzi

witam!!!!!!!!!!!

 

Od pewnego czasu zaobserwowałem w moim marudzie niepokojące zjawisko,tzn.wentylatorek od chłodnicy załącza sie dość często nawet przy wolnej jeżdzie co może byc przyczyna i jak ewentualnie to wyleczyc.Wpisywałem ten temat w wyszukiwaeke ale nie znalazła nic podobnego.

 

P.S czy przepalony chrom na wydechach przy wylocie z cylindra to norma czy efekt przegrzania?

 

Z gory dzięki :flesje:

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

witam!!!!!!!!!!!

 

Od pewnego czasu zaobserwowałem w moim marudzie niepokojące zjawisko,tzn.wentylatorek od chłodnicy załącza sie dość często nawet przy wolnej jeżdzie co może byc przyczyna i jak ewentualnie to wyleczyc.Wpisywałem ten temat w wyszukiwaeke ale nie znalazła nic podobnego.

 

P.S czy przepalony chrom na wydechach przy wylocie z cylindra to norma czy efekt przegrzania?

 

Z gory dzięki :flesje:

 

Na pewno trzeba sprawdzić termostat, czy prawidłowo pracuje. Jeśli np. po nagrzaniu silnika termostat nie otwiera się, to wentylator będzie pracował praktycznie na okrągło. Warto przy okazji sprawdzić stan płynu chłodzącego i ew. go wymienić. Co do rur to taki objaw w tego typu sprzęcie może świadczyć albo o przepaleniu wewnętrznej rury wydechowej (jeśli są to rury 2 płaszczowe) albo o zbyt bogatej mieszance. Możliwe też, że winne są zawory i zbyt późny zapłon, ale to mniej prawdopodobne. A na koniec uwaga, że nawet w najlepiej wyregulowanym sprzęcie, po iluś tam kilometrach, rury przebarwiają się. Taka właściwość chromowania. :icon_mrgreen:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na pewno trzeba sprawdzić termostat, czy prawidłowo pracuje. Jeśli np. po nagrzaniu silnika termostat nie otwiera się, to wentylator będzie pracował praktycznie na okrągło. Warto przy okazji sprawdzić stan płynu chłodzącego i ew. go wymienić. Co do rur to taki objaw w tego typu sprzęcie może świadczyć albo o przepaleniu wewnętrznej rury wydechowej (jeśli są to rury 2 płaszczowe) albo o zbyt bogatej mieszance. Możliwe też, że winne są zawory i zbyt późny zapłon, ale to mniej prawdopodobne. A na koniec uwaga, że nawet w najlepiej wyregulowanym sprzęcie, po iluś tam kilometrach, rury przebarwiają się. Taka właściwość chromowania. :icon_mrgreen:

a czy taka ewentualna awaria termostatu może wpłynąc negatywnie na silnik,czy jazda jest raczej nie wskazana

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

witam!!!!!!!!!!!

 

Od pewnego czasu zaobserwowałem w moim marudzie niepokojące zjawisko,tzn.wentylatorek od chłodnicy załącza sie dość często nawet przy wolnej jeżdzie co może byc przyczyna i jak ewentualnie to wyleczyc.

Podczas wolnej jazdy to raczej normalne bo silnik się szybciej grzeje, nie chłodzi go pęd powietrza. A jakie są teraz temperatury w Polsce? Są upały? Może tu leży przyczyna.

Why... So... Serious

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a czy taka ewentualna awaria termostatu może wpłynąc negatywnie na silnik,czy jazda jest raczej nie wskazana

Zacięty termostat w połączeniu z upałami może doprowadzić, w dłuższym czasie, do wyrzucenia przez przelew poza układ płynu chłodzącego. A to już jest groźne. Poza tym jazda przegrzanym motocyklem na pewno mu nie pomaga. Lepiej więc sprawdzić przyczynę niż potem pluć sobie w brodę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chyba w vz już tak musi być. Mój ma dokładnie takie same "objawy". Jeśli wentylator się załącza, a kontrolka temperatury nie zapala się, sądzę, że jest dobrze i raczej nie powinno się szukać defektu bo go nie ma. Sprawdzałem poziom płynu w układzie chłodzenia i jest taki jaki powinien być. Zjawisko pojawia się przy temperaturze powyżej 20 st.C i nasila się gdy jest jeszcze cieplej, występuje tylko przy wolnej jeździe na niskim biegu lub podczas zatrzymania. Sytuacja jest mało konfortowa gdyż mimo upału dostaje się jeszcze porcję gorącego powietrza z wentylatora. Chyba to by było na tyle.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chyba w vz już tak musi być. Mój ma dokładnie takie same "objawy". Jeśli wentylator się załącza, a kontrolka temperatury nie zapala się, sądzę, że jest dobrze i raczej nie powinno się szukać defektu bo go nie ma. Sprawdzałem poziom płynu w układzie chłodzenia i jest taki jaki powinien być. Zjawisko pojawia się przy temperaturze powyżej 20 st.C i nasila się gdy jest jeszcze cieplej, występuje tylko przy wolnej jeździe na niskim biegu lub podczas zatrzymania. Sytuacja jest mało konfortowa gdyż mimo upału dostaje się jeszcze porcję gorącego powietrza z wentylatora. Chyba to by było na tyle.

 

U mnie jest odwrotnie, wentylator bardzo rzadko się załącza. Musiałem sprawdzić go na krótko czy w ogóle działa. Potem przez piętnaście minut na postoju na wolnych obrotach go zostawiłem, żeby sprawdzić czy termostat działa i odetchnąłem z ulgą jak usłyszałem wentylator.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czyli reasumując to że wentylator sie załącza jest ok ale i tak profilaktycznie sprawdze termostat żeby jak słusznire zaznaczył HD nie plu sobiue w brode dzięki za informacje na temat wentytlatora a czy może doradzilibyście jak i czy warto w ogóle podgłasza fabryczne wydechy konkretnie zeby je lekko usubtelnic tak zeby to miało sens bo słyszałem juz różne opinie na ten temat i chetnie usłysze wasze :bigrazz:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...
  • 3 tygodnie później...

:icon_eek:

 

Żartujesz czy na serio pytasz?

Żartowałem po przeczytaniu tutaj rad wolał bym już więcej nie pytać. Jak termostat się nie otworzy to czujnik od wentylatora nigdy się nie załączy bo termostat niepuści wody w obieg na chłodnicę tak to wygląda a czujnik jest właśnie w chłodnicy i skąd by miał wyczuć tą temperaturę!

Edytowane przez Robertso444
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cytat(HD1940 @ 04.07.2009 - 07:25) 1450428[/snapback]

Na pewno trzeba sprawdzić termostat, czy prawidłowo pracuje. Jeśli np. po nagrzaniu silnika termostat nie otwiera się, to wentylator będzie pracował praktycznie na okrągło. Warto przy okazji sprawdzić stan płynu chłodzącego i ew. go wymienić. Co do rur to taki objaw w tego typu sprzęcie może świadczyć albo o przepaleniu wewnętrznej rury wydechowej (jeśli są to rury 2 płaszczowe) albo o zbyt bogatej mieszance. Możliwe też, że winne są zawory i zbyt późny zapłon, ale to mniej prawdopodobne. A na koniec uwaga, że nawet w najlepiej wyregulowanym sprzęcie, po iluś tam kilometrach, rury przebarwiają się. Taka właściwość chromowania. icon_mrgreen.gif

 

a czy taka ewentualna awaria termostatu może wpłynąc negatywnie na silnik,czy jazda jest raczej nie wskazana

 

jeżeli masz jeszcze więcej takich rad to polecam dział HUMOR

Człowiek mądrzeje z wiekiem i zwykle jest to wieko od trumny

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.
 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...