R.Y.B.A Opublikowano 5 Czerwca 2009 Udostępnij Opublikowano 5 Czerwca 2009 Siema Od dluzeszego czasu zmagam sie z elektryka w mojej cbr., a dokladniej z rozrusznikiem. Pryz kreceniu pierwsze kilka obrotow rozrusznika jest jakby powolne, ''zamulone'', dopierwo po chwili napbiera obrotow i moto odpala, im silnik cieplejszy tym problem powazniejszy. Myslalem ze to akumulator, wiec wymienilem na nowy, problem nie zniknal, łaczylem rozrusznik na krótko , poprawialem mase, smigalem z rozrusznikiem do mechanika, powiedzial ze jest ok .RECE MI JUZ OPADAJA I ENI MAM POJECIA CO TO MOZE BYC ! Bede wdziczny za pomoc :) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
soulreaver Opublikowano 5 Czerwca 2009 Udostępnij Opublikowano 5 Czerwca 2009 (edytowane) Jeśli szybkość "kręcenia" zależy od temperatury to problem leży raczej w mechanice silnika niż w elektryce, no chyba że zwoje rozrusznika z niewiadomych przyczyn nagrzewają się mocno więc ich rezystancja rośnie co z kolei powoduje mniejszy przepływ prądu przez rozrusznik. Edytowane 5 Czerwca 2009 przez soulreaver Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
toowdie Opublikowano 5 Czerwca 2009 Udostępnij Opublikowano 5 Czerwca 2009 Szczotki/tulejki do weryfikacji Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kacer Opublikowano 5 Czerwca 2009 Udostępnij Opublikowano 5 Czerwca 2009 nie nasaczales przypadkiem ostatnio filtra powietrza? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adam M. Opublikowano 6 Czerwca 2009 Udostępnij Opublikowano 6 Czerwca 2009 Oddaj rozrusznik do elektryka na przeczyszczenie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
R.Y.B.A Opublikowano 6 Czerwca 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 6 Czerwca 2009 Rozrusznik byl przeczyszczony ostatnio u znajomego mechanika, ma ok szczotki , zebral z wirnika na tokarce podpaloną miedz. co do filtra to wczoraj go rozebralem i byl zapieprzony troche kurzem, przedmuchalem sprezarka i minimalnie psiknalem jakas oliwa w sprayu , z tym ze ta usterka byla tez wczesniej, a ten filtr nic nie zmienil. Boje sie tego ze wyjchalo sie zazebienie rozrusznika z walem czy z czym tam sie nie zazebia i znowu bede musial w to wlozyc ogrom gotowki..... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Arni Opublikowano 6 Czerwca 2009 Udostępnij Opublikowano 6 Czerwca 2009 a czy ktoś ostatnio zaglądał Ci do zaworów? Jak sa za mocno mostki/wieżyczki dokrecone to tak sie też dzieje. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
R.Y.B.A Opublikowano 8 Czerwca 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 8 Czerwca 2009 A mozliwe ze to wieniec, czy jak to sie tam nie nazywa, czyli polaczenie rozrusznika z wałem ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Lukas_dan Opublikowano 8 Czerwca 2009 Udostępnij Opublikowano 8 Czerwca 2009 (edytowane) A mozliwe ze to wieniec, czy jak to sie tam nie nazywa, czyli polaczenie rozrusznika z wałem ? Wydaje mi sie, ze gdyby to byl wieniec (ta zebatka rozrusznika na wale) to by omykalo... kolega ma tak w zx9. U ciebie problem raczej lezy gdzie indziej, bo wolno kreci na rozruszniku Edytowane 8 Czerwca 2009 przez Lukas_dan Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adam M. Opublikowano 9 Czerwca 2009 Udostępnij Opublikowano 9 Czerwca 2009 Tak na wszelki wypadek sprawdz sobie ladowanie ( zzapalonymi swiatlami ) i jakie napiecie pokaze na klemach aku podczas odpalania. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
R.Y.B.A Opublikowano 9 Czerwca 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 9 Czerwca 2009 14 v Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
HD1940 Opublikowano 9 Czerwca 2009 Udostępnij Opublikowano 9 Czerwca 2009 Objawy, które podajesz na mój nos, spowodowane są lekkim skrzywieniem wirnika, ocieraniem wirnika o stojan lub luzem w łożyskowaniu (np. obracanie się tulejki lub łożyska w gnieździe razem z wirnikiem). Stan wizualny części może być OK, ale dodatkowe tarcie powoduje początkowe wyhamowanie silnika elektrycznego. Warto sprawdzić rozrusznik jeszcze raz w innym zakładzie lub amperomierzem pomierzyć jaki prąd on w czasie rozruchu pobiera i następnie porównać z danymi w serwisówce. Raczej nie sądzę by winnym takiego zachowania był silnik. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
soulreaver Opublikowano 9 Czerwca 2009 Udostępnij Opublikowano 9 Czerwca 2009 (edytowane) 14V podczas krecenia? To żart? Edytowane 9 Czerwca 2009 przez soulreaver Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
R.Y.B.A Opublikowano 9 Czerwca 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 9 Czerwca 2009 (edytowane) 14v podczas pracy na swiatłach . Jesli to cos w silniku i trzeba go bedzie rozpoławiac bede musiał sprzedac cebre bo juz włożylem w nia kupe pieniedzy i nie stac mnie na dalesze tak powazne naprawy. Ostatnia szansa dla cebry , zawioze rozrusznik do jakiegos zakladu, jesli bedzie ok to niestety.... Kurcze stan sie ten jakby poglebia, prz nawet lekko rozgrzanym silniku nie moze przekręcic rozrusznikiem... Edytowane 9 Czerwca 2009 przez R.Y.B.A Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Arni Opublikowano 9 Czerwca 2009 Udostępnij Opublikowano 9 Czerwca 2009 Regeneracja, czy nawet kupno uzywanego rozrusznika jezeli to on rzeczywiscie jest wadliwy to nie jest wielki wydatek.Pokombinuj sam, wykrec jeszcze raz ten rozrusznik, pokrec nim na sucho obejrz czy coś nie parucuje za ciezko, czy nie ma jakichs luzów. Tyle jestes w stanie sam zrobic a nic Cie to gotówki nie kosztuje. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.