Skocz do zawartości

Rozrusznik, dziwny problem


R.Y.B.A
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Siema

 

 

Od dluzeszego czasu zmagam sie z elektryka w mojej cbr., a dokladniej z rozrusznikiem. Pryz kreceniu pierwsze kilka obrotow rozrusznika jest jakby powolne, ''zamulone'', dopierwo po chwili napbiera obrotow i moto odpala, im silnik cieplejszy tym problem powazniejszy. Myslalem ze to akumulator, wiec wymienilem na nowy, problem nie zniknal, łaczylem rozrusznik na krótko , poprawialem mase, smigalem z rozrusznikiem do mechanika, powiedzial ze jest ok .RECE MI JUZ OPADAJA I ENI MAM POJECIA CO TO MOZE BYC ! Bede wdziczny za pomoc :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli szybkość "kręcenia" zależy od temperatury to problem leży raczej w mechanice silnika niż w elektryce, no chyba że zwoje rozrusznika z niewiadomych przyczyn nagrzewają się mocno więc ich rezystancja rośnie co z kolei powoduje mniejszy przepływ prądu przez rozrusznik.

Edytowane przez soulreaver
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rozrusznik byl przeczyszczony ostatnio u znajomego mechanika, ma ok szczotki , zebral z wirnika na tokarce podpaloną miedz. co do filtra to wczoraj go rozebralem i byl zapieprzony troche kurzem, przedmuchalem sprezarka i minimalnie psiknalem jakas oliwa w sprayu , z tym ze ta usterka byla tez wczesniej, a ten filtr nic nie zmienil. Boje sie tego ze wyjchalo sie zazebienie rozrusznika z walem czy z czym tam sie nie zazebia i znowu bede musial w to wlozyc ogrom gotowki.....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A mozliwe ze to wieniec, czy jak to sie tam nie nazywa, czyli polaczenie rozrusznika z wałem ?

 

Wydaje mi sie, ze gdyby to byl wieniec (ta zebatka rozrusznika na wale) to by omykalo... kolega ma tak w zx9. U ciebie problem raczej lezy gdzie indziej, bo wolno kreci na rozruszniku

Edytowane przez Lukas_dan
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Objawy, które podajesz na mój nos, spowodowane są lekkim skrzywieniem wirnika, ocieraniem wirnika o stojan lub luzem w łożyskowaniu (np. obracanie się tulejki lub łożyska w gnieździe razem z wirnikiem). Stan wizualny części może być OK, ale dodatkowe tarcie powoduje początkowe wyhamowanie silnika elektrycznego. Warto sprawdzić rozrusznik jeszcze raz w innym zakładzie lub amperomierzem pomierzyć jaki prąd on w czasie rozruchu pobiera i następnie porównać z danymi w serwisówce. Raczej nie sądzę by winnym takiego zachowania był silnik.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

14v podczas pracy na swiatłach .

 

Jesli to cos w silniku i trzeba go bedzie rozpoławiac bede musiał sprzedac cebre bo juz włożylem w nia kupe pieniedzy i nie stac mnie na dalesze tak powazne naprawy. Ostatnia szansa dla cebry , zawioze rozrusznik do jakiegos zakladu, jesli bedzie ok to niestety....

 

Kurcze stan sie ten jakby poglebia, prz nawet lekko rozgrzanym silniku nie moze przekręcic rozrusznikiem...

Edytowane przez R.Y.B.A
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Regeneracja, czy nawet kupno uzywanego rozrusznika jezeli to on rzeczywiscie jest wadliwy to nie jest wielki wydatek.Pokombinuj sam, wykrec jeszcze raz ten rozrusznik, pokrec nim na sucho obejrz czy coś nie parucuje za ciezko, czy nie ma jakichs luzów. Tyle jestes w stanie sam zrobic a nic Cie to gotówki nie kosztuje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...