Skocz do zawartości

regulacja łożysk główki ramy


Apacz
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

Może ktoś podpowie mi troche jak to zrobić? Chodzi o kawasaki gpz500. Czy przy skręcaniu łożysk muszę poluzować lagi przy dolnej półce? Jak ocenic czy łożyska trzeba wymienić czy wystarczy regulacja? Proszę o podpowiedzi!

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak - musisz poluzować jedną z półek inaczej nic z tego nie wyjdzie. Musisz poluzować też górną nakrętkę mocującą półkę.

 

Jak to sprawdzić - po pierwsze stawiasz moto na podstawce i łapiesz za koło i patrzysz czy nie ma luzu, druga metoda to sprawdzenie w czasie jazdy - przy mocno wybitym łożysku słychać zdecydowany stuk przy hamowaniu. Trzecia metoda - puszczona kierownica jak moto stoi na centralnej podstawce sama ustawia się pośrodku i można wyczuć wyraźny punkt w którym się lekko stabilizuje. Nie mówię już o problematycznym prowadzeniu motocykla czy drganiach kierownicy.

 

Pozdro, Paweł

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam.

Dopiszę do tego tematu:

 

Jak zdjąć to j*****e dolne łożysko (stożkowe)?

Mam zwykły mechaniczny ściągacz, ale nim za cholere nie podejdzie. Zacząłem je (a raczej piescień który został) popukiwać, ale znowu jak to będzie w takim tempie schodzić to mnie jesień zastanie ;)

pomocy!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ostry przecinak i młotek - musisz odealnie trafić w szczelinę. Przy dobrym wykonaniu nie zajmuje to więcej niż 30 sekund. Uderzasz pod kątem 90 stopni do osi, przecinak działa jako klin. Pamiętaj o podbijaniu po obu stronach, po zdenmowane łożyskko może się zacinać pod kątem. Powodzenia :-)

 

Pawel

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pawel napisal o tym jak sprawdzic, ale zapomnial o ustawieniu - dokrecasz lozyska do oporu takiego ze kierownica ewidentnie wykazuje opor przy skrecaniu i cofasz o 1/3 obrotu po czym blokujesz przeciwnakretka. Potem dokrecenie polki i nakretki trzymajacej polke gorna i jak jest sruby w polce blokujaca z kolei ta nakretke.

 

Adam M.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przy wybitych i/lub zniszczinych łozyskach przy kręceniu kierownica moga wystepować zacięcia ,trzaski itp.

Ale to juz skarajne przypadki, agonalne :mrgreen: Jesli zbyt mocno napniesz łozyska, to po dokręceniu górnej półki może być za ciasno.

Czarny, ciężki, szybki... Olympus E-3

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przy regulacji luzu zaleca się przy okazji przesmarowanie. Jeżeli ktoś chce to zrobić naprawdę fachowo polecam zdobycie serwisówki.

Trzeba zdjąć górną półkę , odkręcić nakrętki, przesmarować smarem molibdenowym łożyska. Następnie specjalnym kluczem pazurkowym mającym gniazdo na klucz dynamometryczny dokręcić wstępnie, poluzować i dokręcić właściwym momentem.

Dla np. TDM 850 moment dokręcenia nakrętki łożyska ( nie przeciwnakrętki ) wynosi 16 Nm

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
ja się' date=' qźwa, poddać nie mogłem, ale wszystko działa jak należy (chyba) :mrgreen:

przy okazji odkryłem kolejne patenty poprzedniego właściciela :) (niech ja go q@#$a dorwę :) :) :evil2: )

pozdro.[/quote']

 

A co on tam ciekawego potworzył :?:

 

Gdybyś widział jakie patenty występujuą w motocyklach przywiezionych ze wschodu. Tam to się można dopiero posmiać

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...