Apacz Opublikowano 8 Marca 2004 Udostępnij Opublikowano 8 Marca 2004 WitamMoże ktoś podpowie mi troche jak to zrobić? Chodzi o kawasaki gpz500. Czy przy skręcaniu łożysk muszę poluzować lagi przy dolnej półce? Jak ocenic czy łożyska trzeba wymienić czy wystarczy regulacja? Proszę o podpowiedzi!Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pawel Opublikowano 8 Marca 2004 Udostępnij Opublikowano 8 Marca 2004 Tak - musisz poluzować jedną z półek inaczej nic z tego nie wyjdzie. Musisz poluzować też górną nakrętkę mocującą półkę. Jak to sprawdzić - po pierwsze stawiasz moto na podstawce i łapiesz za koło i patrzysz czy nie ma luzu, druga metoda to sprawdzenie w czasie jazdy - przy mocno wybitym łożysku słychać zdecydowany stuk przy hamowaniu. Trzecia metoda - puszczona kierownica jak moto stoi na centralnej podstawce sama ustawia się pośrodku i można wyczuć wyraźny punkt w którym się lekko stabilizuje. Nie mówię już o problematycznym prowadzeniu motocykla czy drganiach kierownicy. Pozdro, Paweł Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gagee Opublikowano 14 Marca 2004 Udostępnij Opublikowano 14 Marca 2004 Witam.Dopiszę do tego tematu: Jak zdjąć to j*****e dolne łożysko (stożkowe)? Mam zwykły mechaniczny ściągacz, ale nim za cholere nie podejdzie. Zacząłem je (a raczej piescień który został) popukiwać, ale znowu jak to będzie w takim tempie schodzić to mnie jesień zastanie ;) pomocy! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pawel Opublikowano 14 Marca 2004 Udostępnij Opublikowano 14 Marca 2004 Ostry przecinak i młotek - musisz odealnie trafić w szczelinę. Przy dobrym wykonaniu nie zajmuje to więcej niż 30 sekund. Uderzasz pod kątem 90 stopni do osi, przecinak działa jako klin. Pamiętaj o podbijaniu po obu stronach, po zdenmowane łożyskko może się zacinać pod kątem. Powodzenia :-) Pawel Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adam M. Opublikowano 14 Marca 2004 Udostępnij Opublikowano 14 Marca 2004 Pawel napisal o tym jak sprawdzic, ale zapomnial o ustawieniu - dokrecasz lozyska do oporu takiego ze kierownica ewidentnie wykazuje opor przy skrecaniu i cofasz o 1/3 obrotu po czym blokujesz przeciwnakretka. Potem dokrecenie polki i nakretki trzymajacej polke gorna i jak jest sruby w polce blokujaca z kolei ta nakretke. Adam M. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Avalon Opublikowano 15 Marca 2004 Udostępnij Opublikowano 15 Marca 2004 Przy wybitych i/lub zniszczinych łozyskach przy kręceniu kierownica moga wystepować zacięcia ,trzaski itp.Ale to juz skarajne przypadki, agonalne :mrgreen: Jesli zbyt mocno napniesz łozyska, to po dokręceniu górnej półki może być za ciasno. Cytuj Czarny, ciężki, szybki... Olympus E-3 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pipcyk Opublikowano 15 Marca 2004 Udostępnij Opublikowano 15 Marca 2004 Przy regulacji luzu zaleca się przy okazji przesmarowanie. Jeżeli ktoś chce to zrobić naprawdę fachowo polecam zdobycie serwisówki.Trzeba zdjąć górną półkę , odkręcić nakrętki, przesmarować smarem molibdenowym łożyska. Następnie specjalnym kluczem pazurkowym mającym gniazdo na klucz dynamometryczny dokręcić wstępnie, poluzować i dokręcić właściwym momentem.Dla np. TDM 850 moment dokręcenia nakrętki łożyska ( nie przeciwnakrętki ) wynosi 16 Nm Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pipcyk Opublikowano 15 Marca 2004 Udostępnij Opublikowano 15 Marca 2004 Tu macie szkic sytuacyjny Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Apacz Opublikowano 26 Marca 2004 Autor Udostępnij Opublikowano 26 Marca 2004 Poddałem się i oddałem moto do serwisu Pawła. Serwis jest profi i jestem zadowolony! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gagee Opublikowano 26 Marca 2004 Udostępnij Opublikowano 26 Marca 2004 ja się, qźwa, poddać nie mogłem, ale wszystko działa jak należy (chyba) :mrgreen: przy okazji odkryłem kolejne patenty poprzedniego właściciela :) (niech ja go q@#$a dorwę :) :) :evil2: )pozdro. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Michał Opublikowano 27 Marca 2004 Udostępnij Opublikowano 27 Marca 2004 ja się' date=' qźwa, poddać nie mogłem, ale wszystko działa jak należy (chyba) :mrgreen: przy okazji odkryłem kolejne patenty poprzedniego właściciela :) (niech ja go q@#$a dorwę :) :) :evil2: )pozdro.[/quote'] A co on tam ciekawego potworzył :?: Gdybyś widział jakie patenty występujuą w motocyklach przywiezionych ze wschodu. Tam to się można dopiero posmiać Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gagee Opublikowano 27 Marca 2004 Udostępnij Opublikowano 27 Marca 2004 A co on tam ciekawego potworzył możliwe, żeby dolne łożysko miało wewnętrzną średnicę większą tylko o 0,03 mm od górnego ? A meechanik na to - niemożliwe.... :x Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.