Skocz do zawartości

Jest sens kupić starszego crossa?


Rekomendowane odpowiedzi

E tam... są części...

A moja CZ nie jest dla tych kasiastych co mają 5 tyś :D

no nie powiedziałbym ze słowo ,,kasiastych" jest na miejscu w odniesieniu do dalszej wypowiedzi gdyż 5 k to nie za dużo jak na motor terenowy :flesje:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a skąd do tego maico weźmiesz częsci ?? pozatym on stoi na allegro już od chyba roku i moim zdaniem jak na jednorazówke cena jest troche chora...fakt że ma homologacje to swoje robi pozatym mamy sezon więc też innaczej :D

 

mnie sie wydaje że jako amator nie masz co sie upierać na cr125 kup coś co będzie możliwie najnowsze i w najlepszym staniem nie patrz czy to ćwiara czy seta (ja bym bynajmniej tak zrobił i ktoś chyba tak kiedyś na forum pisał ) a szczerze to upatrywałbym ćwiare bo elastyczniejsza będzie ( większa pojemność )

 

ćwiartka w crossie jest świetna do lasu i żwirowni także przynajmniej jak ja jeździłem cr250 to do ogarnięcia i ma moc i można sie na niej uczyć jeździć cr80 jest np jak cz cross 0-1 albo jedzie albo nie nie wiem jak seta musi wypowiedzieć sie ktoś co jeździ/ł

 

teoretycznie latanie crossem po lesie i polach to troche jakby jazda samolotem bo to są motocykle konstruowane z myśla o torze a z myśla o polach lasach są hard enduro ale za 5k nie kupisz żadnego sensownego hard enduro to po 1 po 2 w hard enduro kupe kasy płacisz za homologacje a nie zawsze jest potrzebna(wręcz przeciwnie a łamanie drogich lamp lusterek kierunkowskazów itd przy glebach nie jest niczym przyjemnym :D ) po 3 cross ma fajną długą 1 i lubie ostre 2t :D

"... i ujrzal Pan prace nasza i byl zadowolony a zapytawszy o zarobki nasze usiadl i zaplakal..." list Pawla apostola do koryntian

michoa-100% stylistów bez szyku

 

http://miszczua.cba.pl

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mnie sie wydaje że jako amator nie masz co sie upierać na cr125 kup coś co będzie możliwie najnowsze i w najlepszym staniem nie patrz czy to ćwiara czy seta (ja bym bynajmniej tak zrobił i ktoś chyba tak kiedyś na forum pisał ) a szczerze to upatrywałbym ćwiare bo elastyczniejsza będzie ( większa pojemność )

 

ćwiartka w crossie jest świetna do lasu i żwirowni także przynajmniej jak ja jeździłem cr250 to do ogarnięcia i ma moc i można sie na niej uczyć jeździć

 

Wszystko rozchodzi sie o kase, jak bede mial gotowke wtedy sie rozejrzę za konkretną sztuką, jak sie trafi 250 2T to wezme, z tego co narazie widze 125 sa tansze i mlodsze za tra sama kase co 250 2T. Mialem okazje pojezdzic KX 250 2T, LC4 SXC, CRF 450 i YZ 426, bardzo mocne sprzęty. Druga sprawa ze chce kupic motocykl terenowy na sprobowanie czy mnie to wogole bedzie kreciło czy znudzi sie po pół roku. Byc moze spodoba sie bardziej niz jazda szosowa i sprzedam sciga i zainwestuje w jakiegos mlodego zrywnego błotniaka.

 

Osobiscie wolalbym 4T ale jak kolega wpakowal zaraz po zakupie 5000 zl w remont LC4 to zbladłem.

Edytowane przez the-one
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak juz na taki hardcore lecicie to za mała kase można mieć potwora :D :D http://moto.allegro.pl/item628781130_maico...m_wr_zamia.html a nie cz'tke :)

 

czy ja dobrze rozumiem: gosc ma silnik 700 ccm w 2T ?Ile to ma mocy 100KM? :D

 

Do autora,polecam motor kolegi,pewny sprzęt:

 

http://allegro.pl/item625428657_kawasaki_kx_250_95r.html

 

ale do września to on nie postoi...

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co myślicie o YZ 125 z '92 roku? (nie do końca jestem pewna czy to '92 rok... z tego co wiem do wszystkich modeli do '93 wkładali złote lagi, a później czerwone. A ta, którą sobie upatrzyłam ma czerwone. Więc albo facet, który sprzedaje się nie zna - sprowadza samochody z Niemiec i sprowadził motor przy okazji - albo miała wymieniane zawieszenie)

W każdym razie jutro jadę ją obejrzeć, zadzwonię do Yamahy, podam im numer ramy żeby mi sprawdzili rocznik, wezmę ze sobą to ustrojstwo do mierzenia sprężania w cylindrze, żeby sprawdzić czy YZ jeszcze pojeździ no i obejrzę stan techniczny...

Czy może mi ktoś powiedzieć na co konkretnie powinnam zwrócić uwagę zanim się zdecyduję?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

czy ja dobrze rozumiem: gosc ma silnik 700 ccm w 2T ?Ile to ma mocy 100KM? D.gif

 

to jest chyba jakiś silnik od sprzętu do hillclimbu tam normą są 700 w 2t albo od tego legendarnego atk dominatora (podobno ten sprzęt miał być crossówka a nie do hill climbu ale że nie szło go ogarnąć to został legendą typu yeti :D ) i atk miał 95KM

 

co do tematu to każdy motocykl na allegro jest po remoncie i jeźdzony przez babcie do kościoła (sprzęty typu yz cr też to dotyczy) dlatego najlepiej na miejscu albo zmierzyć kompresje (w przypadku crossówki singla nie jest to wiele zachodu wykręcić świece wkręcić miernik i troche pokopać więc jeśli sprzedający sie nie zgadza to z reguły coś kręci czasem ma jakieś swoje bóle z tego co czytałem na forum ludzie bardzo niechętnie zgadzają sie na ten pomiar jakby ten miernik gryzł albo co :D )

albo niech pokaże stare częsci do wglądu ewentualnie faktury/paragonu zakupu (każdy kto robi remont crossówki a potem ją sprzedaje zachowuje takie dokumenty )

 

chyba że cena jest bardzo okazyjna wtedy można odpuścić...od razu zakładając remont :D

 

ja też znam przykry przypadek z autopsji znajomy sie napalił na kx125 rocznik 99 za 4 tys zł mówi super okazja po hiper super remoncie niby a pojechał na miejsce mówi pomiar kompresji facet zaczął kręcić mówi nieeeee bo podobno od tych mierników sie silnik psuje bo on nie będzie kombinował a rachunki to zgubił a częsci stare wyrzucił bo po co złom trzymać itd itp ale jest nówka.....sam motocykl zapalił od bólu za 5 kopem ( koleś tłumaczył że zimny one tak mają że cięzko pala na zimnym )wcześniej strzelił w wydech ( w takich motocyklach złe ustawienie zapłonu jest prawie niemożliwe a drugą przyczyną strzelania jest wykończony tłok....)jeździł jako tako kumpel po wskoemzetkojawocrosie nie miał rozeznania jak to ma latać mówi dobra okazja zaryzykuje

 

i co po tygodniu padł a to co było w środku bajka....do silnika leciał płyn z chłodnicy zamiast uszczelki było nasrane silikonu który rozszedł sie w kanałach wodnych i je pozapychał....sam cylinder miał żeliwną tuleje i tłok pękł ż zmęczenia materiału miał chyba z 1mm luzu w cylindrze a koleś sie wycfanił żeby zapalał i dał mu nowe pierścienie (od innego moto doszlifowane pilnikiem)w ogóle masakra jeden karter był spawany (musiał mieć jakiś jak to sie mówi wybuch ten silnik)

 

także okazji nie ma a częsci do crossówek są drogie więc warto sie pilnować....nie zgadza sie na pomiar kompresji ??dziękuje do widzenia nie chce pan sprzedać nie będe sie narzucał :D

"... i ujrzal Pan prace nasza i byl zadowolony a zapytawszy o zarobki nasze usiadl i zaplakal..." list Pawla apostola do koryntian

michoa-100% stylistów bez szyku

 

http://miszczua.cba.pl

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

także okazji nie ma a częsci do crossówek są drogie więc warto sie pilnować....nie zgadza sie na pomiar kompresji ??dziękuje do widzenia nie chce pan sprzedać nie będe sie narzucał :D

Cześci do poważniejszych moto są drogie nie tylko do crossowek. Ja bym poroponował kupno jakiegoś enduro kdx/crm 250 jeśli to ma być 2t. A jeśli na gwałt corssówka to trzeba sie prędzej czy poźniej liczyć z remontem, nieoszukujmy sie. :) Pozdro!

Edytowane przez Kamsel

motorynka -> aprilia pegaso 125 '98 -> kawasaki klx 250 '94 -> ktm exc 300 '01 -> sx 125 '06

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja jutro jadę obejrzeć tą

http://moto.allegro.pl/item621601373_yamah..._kx_rm_ktm.html

Tylko coś tu śmierdzi z rocznikiem (opisywałam sytuację w poprzednim poście)

Moim zdaniem warto :)

Jakie moto miałaś wcześniej? Ta jadzia już trochę wiekowa już pomijając to czy rocznik podany na aukcji jet prawdziwy czy nie, na fotkach nie wygląda najlepiej. Pierwsza zasada to nie jarać!! Musisz wszystko dokładnie obadać, bo za wszystko co przeoczysz zapłacisz i to niebawem. Najlepiej pojedź z kimś kto ma pojęcie, patrz czy nie ma luzów na wahaczu, łożyskach amortyzatora, kół główki ramy, zobacz czy nie ma wycieków, napęd w jakim stanie, kiera czy nie krzywa, itd.

 

Może jednak lepsza byłaby np DT 125, jeśli jednak chcesz koniecznie crossa to kolega ma do sprzedania SX 125 rocznik podobnie do tej yamahy ale jest po dużym remoncie i nie drogo, pzdr.

Zadbaj o zdrowie z najlepszą wyciskarką do soków!

 

Zapraszam do odwiedzenia sklepu w Warszawie, sprawdź na http://alesoki.pl/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To będzie moje pierwsze moto. Ale nie jestem jakoś strasznie "zielona" w tym temacie bo śmigałam już trochę na YZF 250.

Jadę z dwoma osobami, które znają się na motorach więc grata mi nie pozwolą kupić.

KTM-a nie chcę bo wszyscy chyba wiedzą, że części to KTM ma chyba najdroższe.

A czy ta Yz-etka ładnie wygląda? No cóż - ma jeździć a nie wyglądać :) Biorę ze sobą miernik to sprawdzę sprężanie w cylindrze (jak mam ją kupić za 3k a po miesiącu włożyć kolejne 3 w remont to dziękuję...), obejrzę wahacz czy nie ma luzów, czy lagi nie ciekną, posłucham jak chodzi, czy nic nie stuka i nie puka. Jeszcze nie wiem czy ją wezmę - to zależy od tego w jakim będzie stanie.

Oczywiście, że wolałabym coś nowszego ale po pierwsze: narazie nie mam kasy, po drugie: na pierwszy motor może być chyba nawet coś takiego. Za rok pewnie i tak się przesiądę na jakąś ćwiartkę albo nowszą 125.

Ten ma być tylko do bardziej zaawansowanej nauki (bo samoróbka z silnikiem DT 80 już mi zdecydowanie nie wystarcza :))

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co myślicie o YZ 125 z '92 roku? (nie do końca jestem pewna czy to '92 rok... z tego co wiem do wszystkich modeli do '93 wkładali złote lagi, a później czerwone. A ta, którą sobie upatrzyłam ma czerwone. Więc albo facet, który sprzedaje się nie zna - sprowadza samochody z Niemiec i sprowadził motor przy okazji - albo miała wymieniane zawieszenie)

Na 99% jest to rocznik '90. Sam mam YZ 250 z '90 i trochę już na ich temat na necie poszperałem i z tego co znalazłem to różowe zawieszenie w YZ były montowane tylko w '90 roku. Dla pewności sprawdź po nr VIN albo zerknij na fotki na bikepics.com na YZ z '90 roku (jest tam tez moja YZ 250 '90) i widać tam, że ten rocznik ma właśnie różowe lagi.

Jak chcesz coś więcej wiedzieć to masz tam wg. rocznika '90:

- orginalną tarczę z przodu,

- orginalne osłony lag,

- bak i osłony na nim też są z '90,

- słony tynie też orginał,

- błotnik tył też '90,

- błotnik przód od '92 do '00,

- plastron też '92 - '00,

- siedzenie orginał (tyle, że troche przycięte, dla obniżenia),

- wahacz z '90,

- ślizg łańcucha tez wskazuje na '90 bądź troche starsze moedele...

- osłona zębatki z przodu jest z nowszego modelu.

Jak mogę jeszcze jakos pomóc to sie polecam, zwłaszcza, że płeć piękna w tym sporcie to żadkość :bigrazz:

Edytowane przez andymotors
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...