tomxx92 Opublikowano 28 Kwietnia 2009 Udostępnij Opublikowano 28 Kwietnia 2009 witam mam następujące pytanie: do czego służy tak naprawde klin na wale od strony magneta. Czy przenosi on napęd z wału na magneto?? czy jest tylko do ustawiania zapłonu czyli do odpowiedniego nalożenia magneta na wał??? bo szłyszalem że bez klina darady jeździć tylko wystarczy mocno dokręcić nakrękę magneta i odpowiednio magneto wsadzić na wał tzn. aby rowek na klin pokrywał sie z rowkiem z magnecie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
enduromaster Opublikowano 28 Kwietnia 2009 Udostępnij Opublikowano 28 Kwietnia 2009 (edytowane) klin zapobiega przesunięciu się koła względem wału teoretycznie da się bez, w praktyce po kilku minutach całość się luzuje i niszczy wał i koło. masz problem z klinem to z wiertła doszlifuj Edytowane 28 Kwietnia 2009 przez enduromaster Cytuj transport bus + 4osstała trasa Łódź-Paryż-ŁódźPW, GG lub 663 231 860 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wojtek2812 Opublikowano 28 Kwietnia 2009 Udostępnij Opublikowano 28 Kwietnia 2009 Teoretycznie klin ma wstępnie ustawić magneto względem wału i magneto ma się trzymać na stożku, ale w praktyce jest jak pisze kolega enduromaster Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
cyborg78 Opublikowano 29 Kwietnia 2009 Udostępnij Opublikowano 29 Kwietnia 2009 Glupoty opowiadacie. Klin wylacznie ustala magneto wzgledem walu, moment obrotowy przenosi polaczenie stozkowe miedzy piasta magneta a stozkiem na wale po zacisnieciu go nakretka. jezeli klin sie scina to nalezy stozek dotrzec za pomoca pasty zaworowej. Jak sobie wyobrazacie ze taki malenki klin jest w stanie przeniesc niemale momenty wystepujace na magnecie?? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
simson 56cm Opublikowano 29 Kwietnia 2009 Udostępnij Opublikowano 29 Kwietnia 2009 (edytowane) W ETZ 250 stożek przenosi całą moc silnika bez żadnych klinów i daje rade to czemu na magnecie miałoby cos sie stać od jego braku? Stożek to bardzo mocne polączenie do momentu aż nie dostanie się w ręce mechanikow-idiotów. Edytowane 29 Kwietnia 2009 przez simson 56cm Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tomxx92 Opublikowano 29 Kwietnia 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 29 Kwietnia 2009 no właśnie tak mi tokarz mowił że stożek przede wszystkim przenosi napęd z wału na magneto Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
enduromaster Opublikowano 30 Kwietnia 2009 Udostępnij Opublikowano 30 Kwietnia 2009 a jednak jeśli nie będzie klina to się ukręci całość świeżo z pudełka, jak to wytłumaczyć ? Cytuj transport bus + 4osstała trasa Łódź-Paryż-ŁódźPW, GG lub 663 231 860 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
simson 56cm Opublikowano 30 Kwietnia 2009 Udostępnij Opublikowano 30 Kwietnia 2009 1. zły moment dokrecenia nakretki 2. zła jakość elementów 3. zaolejone połączenie lub inne syfy Latałem przez jakis czas u siebie bez klina (moto skladane w niedziele - brak dostepu do części) i nie mialem problemów. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wueska Opublikowano 30 Kwietnia 2009 Udostępnij Opublikowano 30 Kwietnia 2009 Bo koło magnesowe do stożka wału trzeba dotrzeć;] W nowych maszynach sa one niexle wykonane i praktycznie tego sioe nie robi w starszych sprzetach należy dotrzeć koło do stozka. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
enduromaster Opublikowano 30 Kwietnia 2009 Udostępnij Opublikowano 30 Kwietnia 2009 Bo koło magnesowe do stożka wału trzeba dotrzeć;] W nowych maszynach sa one niexle wykonane i praktycznie tego sioe nie robi w starszych sprzetach należy dotrzeć koło do stozka. można prosić o tytuł literatury z tym związanej ? Cytuj transport bus + 4osstała trasa Łódź-Paryż-ŁódźPW, GG lub 663 231 860 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
BANANvanDYK Opublikowano 30 Kwietnia 2009 Udostępnij Opublikowano 30 Kwietnia 2009 Przyłączę się do tematu z nietypowym pytaniem. W chińskich skuterach sprzedawanych przez firmę w której pracuję stożki są nasmarowane. Użycie smaru ma jakieś znaczenie? PS. często tam zaglądam gdyż starzeją się oraz kruszeją wężyki olejowe (te do gaźnika, fi 2 mm). Cytuj 7,352 osób lubi to. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wojtek2812 Opublikowano 30 Kwietnia 2009 Udostępnij Opublikowano 30 Kwietnia 2009 Przyłączę się do tematu z nietypowym pytaniem. W chińskich skuterach sprzedawanych przez firmę w której pracuję stożki są nasmarowane. Użycie smaru ma jakieś znaczenie? Myślę że chodzi tu o ewentualne zapobiegnięcie utrudnionego demontażu zapieczonej części osadzonej na stożku gdyby zaszła konieczność jej zdjęcia. Taka jest moja teoria Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wueska Opublikowano 1 Maja 2009 Udostępnij Opublikowano 1 Maja 2009 Literatura zwykła ksiazka do czesci maszyn z technikum;) Z tym ze juz pisałem ze nowsze konstrukcje maja nieco wieksza dokładnosc wykonania i zabieg można sobie darowac. Co do smaru weług mnie to nie smar tylko jakas pasta i chyba zapobiega korodowaniu czesci te koła nieraz bywaja zachlapywane woda. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.