Skocz do zawartości

klin magneta ciekawe pytanie??


tomxx92
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

witam

mam następujące pytanie: do czego służy tak naprawde klin na wale od strony magneta. Czy przenosi on napęd z wału na magneto?? czy jest tylko do ustawiania zapłonu czyli do odpowiedniego nalożenia magneta na wał??? bo szłyszalem że bez klina darady jeździć tylko wystarczy mocno dokręcić nakrękę magneta i odpowiednio magneto wsadzić na wał tzn. aby rowek na klin pokrywał sie z rowkiem z magnecie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

klin zapobiega przesunięciu się koła względem wału

teoretycznie da się bez, w praktyce po kilku minutach całość się luzuje i niszczy wał i koło.

masz problem z klinem to z wiertła doszlifuj

Edytowane przez enduromaster

transport bus + 4os

stała trasa Łódź-Paryż-Łódź
PW, GG lub 663 231 860

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Glupoty opowiadacie. Klin wylacznie ustala magneto wzgledem walu, moment obrotowy przenosi polaczenie stozkowe miedzy piasta magneta a stozkiem na wale po zacisnieciu go nakretka. jezeli klin sie scina to nalezy stozek dotrzec za pomoca pasty zaworowej. Jak sobie wyobrazacie ze taki malenki klin jest w stanie przeniesc niemale momenty wystepujace na magnecie??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W ETZ 250 stożek przenosi całą moc silnika bez żadnych klinów i daje rade to czemu na magnecie miałoby cos sie stać od jego braku? Stożek to bardzo mocne polączenie do momentu aż nie dostanie się w ręce mechanikow-idiotów.

Edytowane przez simson 56cm
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bo koło magnesowe do stożka wału trzeba dotrzeć;] W nowych maszynach sa one niexle wykonane i praktycznie tego sioe nie robi w starszych sprzetach należy dotrzeć koło do stozka.

 

można prosić o tytuł literatury z tym związanej ?

 

transport bus + 4os

stała trasa Łódź-Paryż-Łódź
PW, GG lub 663 231 860

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przyłączę się do tematu z nietypowym pytaniem.

W chińskich skuterach sprzedawanych przez firmę w której pracuję stożki są nasmarowane. Użycie smaru ma jakieś znaczenie?

PS. często tam zaglądam gdyż starzeją się oraz kruszeją wężyki olejowe (te do gaźnika, fi 2 mm).

lubisztosuko.gif7,352 osób lubi to.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przyłączę się do tematu z nietypowym pytaniem.

W chińskich skuterach sprzedawanych przez firmę w której pracuję stożki są nasmarowane. Użycie smaru ma jakieś znaczenie?

Myślę że chodzi tu o ewentualne zapobiegnięcie utrudnionego demontażu zapieczonej części osadzonej na stożku gdyby zaszła konieczność jej zdjęcia. Taka jest moja teoria

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Literatura zwykła ksiazka do czesci maszyn z technikum;) Z tym ze juz pisałem ze nowsze konstrukcje maja nieco wieksza dokładnosc wykonania i zabieg można sobie darowac.

 

Co do smaru weług mnie to nie smar tylko jakas pasta i chyba zapobiega korodowaniu czesci te koła nieraz bywaja zachlapywane woda.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...