nicek27 Opublikowano 3 Marca 2014 Udostępnij Opublikowano 3 Marca 2014 Mając u siebie taki problem robiłbym od razu swapa na jakieś jeszcze fajniejsze zawieszenie. Wiadomo trochę roboty jest, bo to i napęd licznika, hamulec, ale szedłbym w coś poważniejszego z jakiejś KTM czy Husqvarny. Cytuj Pisz jeśli potrzebujesz czegoś do Cagivy Elefant. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jannikiel Opublikowano 4 Marca 2014 Udostępnij Opublikowano 4 Marca 2014 Kurczę mnie bardziej chodziło o namiar firmy co robią porządniejsze lagi niż te Tecrolla...Ja namawiałem swego czasu Rycha, żeby kupić od Cag. Elefanta 900 bo były chyba z półkami, ale ta firma co sprzedaje( wała) trochę nam się naraziła, sprzedając kumplowi wadliwe silnikowo 748 ( które potem musieliśmy rzeźbić), a mało $ za nie nie dał, jak chciał moto zwrócić po 4 dniach ( bo mniej więcej w takim czasie go sprawdziliśmy- krzywy wał był), to powiedzieli, że zwrócą tyle ile oficjalnie na rachunku było... w sumie myślę, że to był najdroższy 748 w Polsce...z tym że kolega popsuł go wizualnie przerabiając na nakeda ( jest na tablicy.pl)...Narazie się jeździ na "naszym" patencie jakoś nie cieknie,ale cały czas mamy świadomość, że to trochę taka lipa...Widziałem kidyś lagi na niemieckim ebayu, ale nie wiem co one są warte, a wydać tela grosza w ciemno,Rychowi się nie opłaca, tym bardziej, że to nie jedyne motocykle, które posiada ( Multi 1200, 999 R, SC 1000, GT 1000,916, 888, M-G 1100 Sport, Christini 450 AWD-takie enduro z silnikiem Hondy 450 i z napędem na przód i wiele jeszcze innych)...Nic się może z czasem coś wykombinuje.. Pozdr. J-999 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Mecia Opublikowano 4 Marca 2014 Udostępnij Opublikowano 4 Marca 2014 (edytowane) Masz racje , jeżeli Ci chodzi o tą firmę z allegro co lagi do E900 wystawia i inne graty. Jak zapytałem o tylni amor ich, który mają wystawiony, koleś stwierdził, że nie może go znaleźć. Ciekawe, czy by znaleźli jakbym kliknął Kup Teraz .Lipa ! Mam problem, bo mi cieknie, dzwoniłem do Ohlins Polska i wg numerów części do amora od GT zostały wycofane i ich nie ma. Muszę się dobrać do uszczelniacza i go pomierzyć to może coś dobiorą. I teraz pytanie, czy te amory są takie same we wszystkich rocznikach, nie licząc braku zbiornika? Edytowane 4 Marca 2014 przez Mecia Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jannikiel Opublikowano 4 Marca 2014 Udostępnij Opublikowano 4 Marca 2014 A weź pogadaj z Dominikiem Szymańskim, podobnież ma firmę HRG ( czy pracuje w niej nie jestem pewien..), która m.in zajmuje się regeneracją amortyzatorów skrętu Ohlins, i podobnież też tylnych amorków... Pamiętaj kto pyta nie błądzi, i nikt za to nie rozstrzela, Dominik to porządny gość... Pozdr.J-999 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Mecia Opublikowano 16 Marca 2014 Udostępnij Opublikowano 16 Marca 2014 (edytowane) Panowie , mam cały czas problem z regulacją słonia. Tylni gar chodzi idealnie równo po odłączeniu przedniego, zaś przedni kuleje strasznie na wolnych obrotach po odłączeniu tylnego. Zamieniałem wtryski, wymieniałem na inne, zamieniałem świece, cewki mocy, cewki wysokiego napięcia, przewody WN i dalej dupa. Sprężanie na obu cylindrach równo po 11 atm. Jakieś pomysły? Coś z kompem? Lewe powietrze przychodzi mi jedynie do głowy, ale nie zauważyłem, żeby gdzieś były nieszczelności. W wolnym czasie strzele z Plaka w okolice krućca , może coś pokaże. Na wysokich obrotach jest wszystko okej. Edytowane 16 Marca 2014 przez Mecia Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jannikiel Opublikowano 17 Marca 2014 Udostępnij Opublikowano 17 Marca 2014 (edytowane) Jeszcze mi się skojarzyła taka sytuacja, przy wyciąganiu silnika Cagivy zapomniałem o odłączeniu kapturków z kablami ze świec, i silnik zawisł na przewodach, potem miałem podobny problem, niby iskra była, ale przedni gar zawsze w tyle zostawał, po kolei zacząłem sprawdzać, cewkę, przewody i na koniec fajkę, okazało się, że fajka, przpuszczała iskrę ( widocznie jak silnik zawisł- się uszkodziła.. ehhh ten pośpiech...), ale nie w wystarczający sposób i moto ciężko paliło i gubiło na wolnych obrotach zapłony, dla pewności wymieniłem kable z fajkami i od razu- jak ręką odjął... Pozdr. J-999 Edytowane 17 Marca 2014 przez jannikiel Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Mecia Opublikowano 17 Marca 2014 Udostępnij Opublikowano 17 Marca 2014 Hmmm, zamieniałem przewody , ale nie zmieniałem. Zobaczymy. A za iskrę na obu garach odpowiada jeden czujnik w kapie, czy dwa? Bo jeszcze to mi do głowy przychodzi. Mam dwa czujniki. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jannikiel Opublikowano 17 Marca 2014 Udostępnij Opublikowano 17 Marca 2014 Nie wiem, jak u Ciebbie, ale np w 888 czujnik tylny odpowiada za liczenie obrotów, a przedni za zapłon i oba idą do ECU...Pozdr.J-999 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Mecia Opublikowano 17 Marca 2014 Udostępnij Opublikowano 17 Marca 2014 (edytowane) Obrotomierz mam na lince, chyba, że chodzi o inne liczenie obrotów. Może dzisiaj to jeszcze sprawdze.Orientujesz się Nicek co by mi było potrzebne, żeby podpiąc go pod komputer? Są jakieś darmowe oprogramowania, interfejsy idzie dostać? Edytowane 17 Marca 2014 przez Mecia Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jannikiel Opublikowano 18 Marca 2014 Udostępnij Opublikowano 18 Marca 2014 (edytowane) Nie,nie, chodzi o to że jeden jest potrzebny do zczytywania obrotów a drugi fazowania do alfanumerycznego sterowania/ zarządzania silnikiem, dlatego z obu czujników idą kabelki do ECU, w nowszych modelach poradzono sobie 1 czujnikiem...ja to myślę, że jak to nie prosty problem fajkowo, kabelkowy, to tak jak dzwoniłeś, pewnie trzeba ustawić na przepustnicach porządnie przedni cylinder, a bez analizatora spalin, tylko ktoś kumaty podepnie wakuometry i coś tam zrobi...no takie są zalety/wady wtrysków coś tam można zrobić bez komputerowego oprzyrządowania, ale to niewdzięczna i żmudna robota...Trzebaby ustawić mniej więcej podobne podciśnienia, jeśli 2 chodzi to przyjąć za wzorzec, ale obserwując spalinę z tyłu( te przydymianie, może być właśnie wynikiem wyrzucania niespalonej mieszanki która ciągnie ze sobą odrobiny oleju, silnik może być w extra stanie..), i świecę( wypalanie zbyt jasne, mieszanka za uboga, zbyt ciemne w kierunku czarnego mieszanka za bogata, świeca tłusta z grubym węglem spalanie oliwy) , można po trochu dojść do jakiś konkretnych wniosków, jak przód i tył mniej więcej równo chodzi i podobnie wypala świece na koniec pozostaje synchro przepustnic.... Dlatego też właśnie potrzebny - przydaje się analizator spalin który nam powie ....im więcej CO tym AFR( hehe ostatnio ten skrót stał się modny) - bogatsze i odwrotnie, mierzy się też Nox, ale już dla mnie to czarna magia...Powodzenia...Pozdr. J-999Dlatego też gadałem że może być porządny zakład samochodowy, który się na tym zna, pokazać trzeba tylko książkę serwisową by wiedzieli czym kręcić i powinni ustawić jak mają urządzenia... Edytowane 18 Marca 2014 przez jannikiel Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
nicek27 Opublikowano 18 Marca 2014 Udostępnij Opublikowano 18 Marca 2014 (edytowane) Do podłączenia kompa potrzeba kabel OBD - przejściówkę z trzech kabli na wejście OBD.Mi został taki z Fiata Cinquecento, ale pasują wszystkie temu podobne nieważne jaka marka. Do tego jakiś ELM327 albo OBD2 z allegro jakieś najtańsze. Program to JPDIAG.W tej konfiguracji ma latać, ale dlaczego u mnie nie działa to nie wiem. Raz podłączyłem minus kompa pod + z AQ i może stąd tak zakwitło..Niedawno wróciłem z garażu. Znowu silnik wyjmowałem i jakoś mnie strasznie brak ochoty na to zebrał. Wyjmowałem wtrysk, wypadł mi seger od linki gazu i wpadł w króciec ssący.. sięgam, a tu zawór otwarty. Całe szczęście udało się magnesikiem przez otwór świecy uratować sytuację. I dobrze, że moje 4 oczy to wychwyciły.. Poza regulacją zaworów muszę uszczelnić na nowo lewy dekiel silnika i wszystkie możliwe śruby na locktite poskręcać, bo się kilka poluzowało.. :| We czwartek ustawiam TPS'a, w sobote zawory, w niedziele składam do kupy i w któryś dzień w nast. tygodniu jadę na analizator. Koniec "testów" i takiej roboty "na jakiś czas". Jeszcze co do regulacji z analizatorem, to pojechałbym na stację diagnostyczną zapytać. Może akurat pan jakiś miły będzie, dasz na flache i ustawisz. Myślę, że taka końcowa faza "składosynchronizacja" powinna się zmieścić w 15 minutach. TPS itd. ustaw przed i git. Edytowane 18 Marca 2014 przez nicek27 Cytuj Pisz jeśli potrzebujesz czegoś do Cagivy Elefant. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Mecia Opublikowano 19 Marca 2014 Udostępnij Opublikowano 19 Marca 2014 Dzięki Pany. Doszedłem do ładu mniej więcej, Zważywszy na fakt, że mam inną ramę to nie usunąłem wszystki zbędnych rzeczy na niej i jak się okazało , podwiesiło sie ssanie na blaszce wystającej z ramy, przez to świece zakopciło. Moto jeszcze nie chodzi równo, ale w piątek się może tym zajmę. Synchronizacja się posypała. Kabel tez zamówie, zobaczymy co w nim siedzi.Kable zakupione. Te żabki podłącza się pod akumulator ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
nicek27 Opublikowano 19 Marca 2014 Udostępnij Opublikowano 19 Marca 2014 Żabki kolorami pod akumulacje. Wg jednego filmiku na jutubie nie trzeba włączać zapłonu. Sam dokładnie nie wiem, bo pupa u mnie z tego wyszła bez różnicy czy z zapłonem czy bez. Cytuj Pisz jeśli potrzebujesz czegoś do Cagivy Elefant. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
nicek27 Opublikowano 23 Marca 2014 Udostępnij Opublikowano 23 Marca 2014 Wczoraj doglądałem ponownie zaworów. Nic nie trzeba było ruszać poza jednym "otwieraczem". Jeden zawór i problem, bo potrzebuje płytkę 5,30mm. Wie może ktoś z was gdzie dostanę lub może ma któryś taką na podmiankę na 5,22mm? W moim sklepiku Ducati mają tylko do 5,10.. :mellow: Cytuj Pisz jeśli potrzebujesz czegoś do Cagivy Elefant. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jannikiel Opublikowano 23 Marca 2014 Udostępnij Opublikowano 23 Marca 2014 Już sama wymiana zabezpieczeń trochę skasuje luz, ale jak się nie mylę najwyżej 0,01-0,02...O płytki pytaj np. Motomaniaxów, a za granicą to powinieneś bez problemu, niekoniecznie oryginalne...np firmy EMS Pozdr. J-999p.s.Godzinę temu wróciłem z przejażdżki, wyjechałem ok. 8.00 czyli 10 godz jady z małymi przerwami...pękło 200 km, w tym 1/3 w żółwim tempie w błotkach i piachach, oraz przeciskanie się przez chaszcze nad jeziorami...najpierw jechało nas 3-ch, potem4-rech, kolega tylko raz przyglebował, na powrocie narzuciłem takie tempo, że prawie że zgubiłem resztę, ale co zakręt to wychodziłem slajdami i to w nietypowy- bo szosowo-wyścigowy sposób, bez podpórki nogą ( nie wiem kto by się odważył bez ortezy dynamiczne podparcie 180 kg...kurde nie mogę się doczekać następnego razu...ale wcześniej muszę zrobić "mały serwis" - wymiana oleju opony tył i może w końcu się zawezmę do wymiany pompy sprzęgła na hondowską, bo wożenie ze sobą płynu i dolewanie( co prawda 1 raz w ciągu dzisiejszego wyjazdu), średnio mnie bawi...hehe " szewc bez butów chodzi" hhehehehe... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.