Skocz do zawartości

syntetyk&mineral


magneto
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

sprawa wyglada nastepujaco:

 

 

 

zrobilem remont kapitalny silnika dezamet 023, czyli motorynkowego. wszystko myte, czyszczone i co sie tylko dalo to i nowe.

 

 

zalalem go pelnosyntetycznym olejem castrol R2, rzecz jasna do 2T. taki tez polecilem szefowi, zeby polecil wlascicielowi, znaczy sie motorynka ta miala chodzic na oleju fulllsyntetycznym. starszy fachem i wiekiem mechanik stwierdzil ze to wyplucze caly nagar, na co ja odparlem ze ten silnik nie ma grama nagaru bo jest nowiutki. na to uslyszalem ze lozyska te sa przystosowane do oleju mineralnego, ktory to zostawia grubsza warstwe filmu olejowego.

 

 

czy jest w ogole cos takiego? czy po prostu chcial zablysnac przed szefem a mu nie wyszlo i zaczal "cudowac"?

 

 

 

jak jest na prawde?

 

 

pzdr:)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja jeszcze nie słyszałem o czymś takim jak przystosowane łożyska do danego oleju. No i syntetyk lepszy jest tak jak to już ktoś wspomniał. jak czasem mi kiedyś w romecie brakowało oleju to i się na roślinnym jeździło :icon_biggrin: ,ale nie polecam bo strasznie psuje silnik.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Starych ludzi ciężko przekonać że się mylą.

 

Generalnie chodzi tu o silnik Rometa, trzebaby się zastanowić czy warto przepłacać za lepszy olej. Standardowy stosunek oleju w benzynie to 1:30, dodatkowy argument przeciw stosowaniu drogich olejów, gdyż zużywa się go więcej. Jeśli założyłeś tam wał z łożyskiem igiełkowym w główce korbowodu, można zaoszczędzić na oleju (dawkowanie 1:50) oraz stosować olej syntetyczny. Silnik jest wtedy bardziej ekologiczny, zużycie oleju jest mniejsze, syntetyk wytwarza mniej dymu oraz szkodliwych związków. Zwykłą motorynkę można eksploatować na Orlenie Semisynthetic. Co do lepszych olejów - najtańszy to Orlen Platinum Moto 2T, jeżdżę na nim choć sam się zastanawiam czy dużo lepszy, pozostawia nagar na izolatorze świecy.

 

Nie ma technicznych przeszkód aby stosować oleje syntetyczne. Producenci skuterów, nawet chińskich zalecają zawsze oleje syntetyczne, lub ewentualnie olej mineralny. Pewnie wszystko ma na celu ochronę środowiska.

lubisztosuko.gif7,352 osób lubi to.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

może mu tak sie wydawać bo mixol jest bardzo gęsty a syntetyki z reguły są sikowate aczkolwiek to co powiedział to kocopoły i należy go olać :D

 

mixol by wystarczył a ten castrol to już w ogóle :D

"... i ujrzal Pan prace nasza i byl zadowolony a zapytawszy o zarobki nasze usiadl i zaplakal..." list Pawla apostola do koryntian

michoa-100% stylistów bez szyku

 

http://miszczua.cba.pl

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mixolu nie lej ani Luxu.

Ja po remoncie jawy leje orlen 2t półsyntetyk ten czerwony. Fakt że trochę droższy, ale nie kopci, nie zostawia tyle nagaru.

Pamiętaj że mixol jest "ciężkostrawny". Potrafi z tłumika po jakimś czasie kapać. No i nie ukrywajmy że ciężko mixol wymieszać.

Zobacz sobie jaki masz nagar na tłoku/głowicy jak lejesz mixol, a jak lejesz półsyntetyk.

 

Koledzy wyżej dobrze radzą. Półsyntetyk czerwony orlenowski i gra gitara.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...