CiasnyBaniak Opublikowano 14 Kwietnia 2009 Udostępnij Opublikowano 14 Kwietnia 2009 Witam Ostatnimi czasy coraz bardziej koroduje mi kolektor wylotowy, Jest jakiś preparat którym można zabezpieczyć te rure ? W choperach widze ze te kolektory często są chromowane, sportowe raczej nie. Chromować bym raczej nie chciał, ale widzialem farby odporne na ciepło- np do malowania grilla, Czy taka farba sie nadaje ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Arni Opublikowano 14 Kwietnia 2009 Udostępnij Opublikowano 14 Kwietnia 2009 Kolektory najłatwiej pomalować czarnym, matowym sprayem żaroodpornym. Farba nie schodzi i fajnie wyglada. Puszka chyba 15 zł kosztuje. U siebie mam tym cały układ pomalowany. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Boa Opublikowano 14 Kwietnia 2009 Udostępnij Opublikowano 14 Kwietnia 2009 Ew kupujesz owijkę termoizolacyjną: http://moto.allegro.pl/item606538982_tasma...howy_dolot.html Pod wpływem ciepła topi się w niej klej, który wiąże całość i tworzy się jakby skorupa. Do tego dochodzi walor wizualny (ja przede wszystkim dla wizuala sobie tym zrobiłem) ;) I nie przejmuj się, że jest biała, bo pod wpływem ciepła robi się brązowo/czarna. Cytuj Fotografia ślubna, dziecięca, portretowa, akty, etc... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Shinigami Opublikowano 14 Kwietnia 2009 Udostępnij Opublikowano 14 Kwietnia 2009 Ja też malowałem czarnym matowym żaroodpornym spray'em silnik mińska i dyfuzor w DT. Dobrze to wygląda i nie złazi (chociaż z mińska trochę odłaziło w kontakcie z benzyną ale nie wiem dlaczego). Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Piopio36 Opublikowano 14 Kwietnia 2009 Udostępnij Opublikowano 14 Kwietnia 2009 (edytowane) Ja we wcześniejszym sprzęcie pomalowałem czymś takim jak chrom w sprayu ...coś do układów wydechowych...nie wiem co to dokładnie było ale brat zaiwanił z pracy i tym malneliśmy ;D Edytowane 14 Kwietnia 2009 przez Piopio36 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Arni Opublikowano 14 Kwietnia 2009 Udostępnij Opublikowano 14 Kwietnia 2009 Przed malowaniem tym sprayem, warto zmatowic nieco powierzchnie, wtedy lepiej sie trzyma i jest odporniejszy na zadrapania. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Boa Opublikowano 14 Kwietnia 2009 Udostępnij Opublikowano 14 Kwietnia 2009 A tak wyglądają moje wydechy, czyli połączenie owijki termoizolacyjnej oraz czarnego matu żaroodpornego: http://img95.imageshack.us/my.php?image=wydechy.jpg ...za Arnim, polecam zmatowienie, no i odtłuszczenie powierzchni przed malowaniem. Cytuj Fotografia ślubna, dziecięca, portretowa, akty, etc... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tomekmx8 Opublikowano 14 Kwietnia 2009 Udostępnij Opublikowano 14 Kwietnia 2009 http://www.hipeco.com/ Prawdziwe powłoki na kolektor tu znajdziesz, a nie srebrzanka po dziadku która ze starości wytrzymuje podwyższone temperatury:) Dodatkowo chroni przed korozja, kilka kolorów do wyboru. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
chmurek Opublikowano 14 Kwietnia 2009 Udostępnij Opublikowano 14 Kwietnia 2009 kupiłem farbę która wytrzymuje do 600 stopni pomalowałem i kicha farba się wypala i robi się biały nalot teraz szukam farby powyżej 1000 stopni ale nie widzę takiej w sklepach nigdzie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
BSAmaikel Opublikowano 14 Kwietnia 2009 Udostępnij Opublikowano 14 Kwietnia 2009 Witam Ostatnimi czasy coraz bardziej koroduje mi kolektor wylotowy, Jest jakiś preparat którym można zabezpieczyć te rure ? W choperach widze ze te kolektory często są chromowane, sportowe raczej nie. Chromować bym raczej nie chciał, ale widzialem farby odporne na ciepło- np do malowania grilla, Czy taka farba sie nadaje ? to co o malowaniu kolektorow powiedzieli poprzednicy w zasadzie jest prawda i stosuje sie takie upiekrzenia.Ja chcialbym Ci truknac anegdotke z lat 70-tych kiedy takich cudow jeszcze nik nie znal a mimo pomyslowosci tez mozna bylo "zadziwic"swiat.Otoz moj znajomy restalrowal Jaguar E-Typ.Byl fanatykiem detalu i wpadl na pomysl zeby kolektory wydechowe ...poemaliowac.Co notabene mu sie swietnie udalo w fabryce garnkow gdzies w kieleckiem.Wytrzymywalo to piekielne temperatury i wygladalo rowniez sensacyjnie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Arni Opublikowano 14 Kwietnia 2009 Udostępnij Opublikowano 14 Kwietnia 2009 Nie znam sie za bardzo na obrobce metali, ale stosuje sie taka metode poczerniania metalowych elementów, rozgrzewając je do wysokiej temperatury a nastepnie przeciaga olejem.nie wiem, jak ktos jest bardziej w temacie to niech powie jak to dokładnie sie robi i czy ta metoda miała by zastosowanie do kolektorów wydechowych. Jak ktos miał stycznosc z bronia, to własnie stalowe elementy w sa tak poczerniane, ze nie sa malowane tylko jest im nadana taka barwa po zewnątrz i zdrapac tego nie idzie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Buber Opublikowano 14 Kwietnia 2009 Udostępnij Opublikowano 14 Kwietnia 2009 A tak wyglądają moje wydechy, czyli połączenie owijki termoizolacyjnej oraz czarnego matu żaroodpornego: http://img95.imageshack.us/my.php?image=wydechy.jpg ...za Arnim, polecam zmatowienie, no i odtłuszczenie powierzchni przed malowaniem. FYI, owijanie wydechu jest stosowane dla utrzymywanie wysokiej temp spalin, co pomaga w ich odprowadzeniu - w moto wyczynowych. W zwykłych to zwykły... lans. W Anglii do wydechów stosują powłoki ceramiczne - podobno super wychodzi i jest nie do zdarcia. Cytuj Dezinformacja i fake newsy opierają się na tendencyjności w naszym myśleniu. Nie lubimy otrzymywać informacji, które są sprzeczne z tym, jak postrzegamy świat. Wolimy wiadomości, które potwierdzają nasze przekonania. Problem w tym, że wobec takich przekazów jesteśmy mniej krytyczni, więc jeśli dezinformacja będzie zgodna z tym, w co i tak już wierzymy, łatwiej będzie się nam na nią nabrać. Pamiętajmy, dezinformacja ma na celu radykalizację naszego światopoglądu, a nie jego zmianę. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adam M. Opublikowano 14 Kwietnia 2009 Udostępnij Opublikowano 14 Kwietnia 2009 Tak, jedyne co naprawde dziala na dluga mete to powloki ceramiczne, specjalnie jezeli kolektor wykonany jest z pojedynczej rury. No ale wiadomo ze to kosztuje wiec "po taniosci" wiekszosc zastosuje farbe zaroodporna ( rozpuszcza ja benzyna i poza tym rdza sie pod nia robi ) dobra na krotko :). Misiu, Szwajowi ta emalia od garnkow tez sie w koncu spalila na kolektorze (a wlasciwie stopila ), ale jak byla to wygladala jak fabryczna :) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Leon84 Opublikowano 14 Kwietnia 2009 Udostępnij Opublikowano 14 Kwietnia 2009 Pomalowałem kolektory w XJ farbą do kominków w szpreju. Czarny mat. Kupiłem ją w Castoramie na dziale kominkowym. Najpierw zmatowiłem kolektor usuwając z niego rdzawy nalot. Lakierowałem na 3 razy - po cienkich warstwach. Po włączeniu silnika farba się wygrzała ( dymiło jak cholera) i przez 2 lata wyglądało bardzo ładnie. Teraz tez pewnie się trzyma u nowego właściciela. Nawet przy samej głowicy nie zjaśniała. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Shinigami Opublikowano 15 Kwietnia 2009 Udostępnij Opublikowano 15 Kwietnia 2009 to co o malowaniu kolektorow powiedzieli poprzednicy w zasadzie jest prawda i stosuje sie takie upiekrzenia.Ja chcialbym Ci truknac anegdotke z lat 70-tych kiedy takich cudow jeszcze nik nie znal a mimo pomyslowosci tez mozna bylo "zadziwic"swiat.Otoz moj znajomy restalrowal Jaguar E-Typ.Byl fanatykiem detalu i wpadl na pomysl zeby kolektory wydechowe ...poemaliowac.Co notabene mu sie swietnie udalo w fabryce garnkow gdzies w kieleckiem.Wytrzymywalo to piekielne temperatury i wygladalo rowniez sensacyjnie. Trochę przekombinowany pomysł, dla osoby przy kasie i ze zbożnym celem odrestaurowania klasyka to pomysł doskonały ale jak ktoś chce poprostu uzupełnić ubytki lakieru to odpada bo prawdopodobnie odpowiednio sobie za to policzą. Nie znam sie za bardzo na obrobce metali, ale stosuje sie taka metode poczerniania metalowych elementów, rozgrzewając je do wysokiej temperatury a nastepnie przeciaga olejem.nie wiem, jak ktos jest bardziej w temacie to niech powie jak to dokładnie sie robi i czy ta metoda miała by zastosowanie do kolektorów wydechowych. Jak ktos miał stycznosc z bronia, to własnie stalowe elementy w sa tak poczerniane, ze nie sa malowane tylko jest im nadana taka barwa po zewnątrz i zdrapac tego nie idzie. A czy po takim pokrywaniu olejem to przypadkiem nie będzie śmierdzieć jak dwusów w czasie jazdy ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.