pitbull200 Opublikowano 12 Kwietnia 2009 Udostępnij Opublikowano 12 Kwietnia 2009 Mój gixerek odznacza się spalaniem rzędu 12- 13 litrów na 100km, niezależnie od stylu jazdy. Świece są mokre, czasami kopci na czarno, vmax 230 z wiatrem. Poza tym raczej ciągnie normalnie, przy ruszaniu potrafi się zdławić. Na początku rozregulował mi się sam z siebie TPS, wyregulowałem tak jak pokazywał komputer i mniej więcej jest normalnie, ale jak widać spalanie miażdży. Co po kolei proponujecie zrobić koledzy? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
toowdie Opublikowano 12 Kwietnia 2009 Udostępnij Opublikowano 12 Kwietnia 2009 wychodzi na to że masz za bogatą mieszankę - tam już wtrysk jest czy gaźniki? jak filtr powietrza się ma? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pitbull200 Opublikowano 12 Kwietnia 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 12 Kwietnia 2009 wychodzi na to że masz za bogatą mieszankę - tam już wtrysk jest czy gaźniki? jak filtr powietrza się ma? Tyle to ja wiem, filtr jest ok, to jest już wtrysk. Prawdopodobnie leją wtryski, ale może ktoś się spotkał z tym i przyczyna leży gdzie indziej. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Nitomen Opublikowano 12 Kwietnia 2009 Udostępnij Opublikowano 12 Kwietnia 2009 ja bym obstawial na uszkodzenie sondy lambda , ale to powinien wskazac ci komputer. Cytuj KomaRR -->Simson S51-->2 x ETZ 250 i 251--->KLR 650 A1--> XR 600R - 94--->Obecnie VFR 800 Fi -98 oraz KTM LC4 620 GS - 98 na FCR 41 http://www.bikepics.com/members/rysiek24/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pitbull200 Opublikowano 12 Kwietnia 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 12 Kwietnia 2009 ja bym obstawial na uszkodzenie sondy lambda , ale to powinien wskazac ci komputer. Nie ma sondy w tym modelu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Macjek Opublikowano 12 Kwietnia 2009 Udostępnij Opublikowano 12 Kwietnia 2009 Taki ci sie obudzil po zimie, czy zmieniales wydech? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ural_zgora Opublikowano 12 Kwietnia 2009 Udostępnij Opublikowano 12 Kwietnia 2009 Ja bym zrobil tak: - sprobowac odlaczyc akumulator lub tez wyjac bezpiecznik zasilajacy komputer tak aby go zresetowac. - sprawdzic regulacje zaworow, oraz cisnienie sprezania. - sprawdzic czujniki temperatury i przeplywomierz, oraz jakosc wszystkich polaczen gumowych - nie wiem jakie tam jest dojscie, ale sprobowalbym wyjac wtryskiwacze, pokrecic rozrusznikiem i zobaczyc jak rozpylaja. W razie slabego, nierownomiernego rozpylania wrzucic wtryskiwacze tzn zanurzyc same ich rozpylacze w myjce ultradzwiekowej. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pitbull200 Opublikowano 13 Kwietnia 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 13 Kwietnia 2009 (edytowane) Taki ci sie obudzil po zimie, czy zmieniales wydech? Sprowadzony, po wypadku, teraz zaczynam nim jeździć. Już właśnie słyszałem, żeby zresetować kompa, tylko nie wiem jak, odłączenie napięcia raczej nic nie da. Silnik chodzi ładnie, kompresja sprawdzałem, czujniki powinien wywalać komputer na blacie. Jutro raz jeszcze sprawdzę kompresję, obejrzę świece i zobaczę jak wygląda sprawa wtrysków. Zalałem teraz 5 litrów. przejechałem około 40km 2/3 około 130 na 6 biegu, reszta pełen ogień i mam 5 litrów mniej, porażka. Edit: Kompresja 11,5-12 nie wiem ile ten model ma seryjnie ale k5 czy tam 6 ma już 12,3 na hiper zaworach i innych wynalazkach także jest dobrze. Świece zbyt czarne i mokre, zdjąłem wtryski i pokręciłem, rozpyla się ze wszystkich ładna mgiełka pod sporym ciśnieniem( od gaźnika leci na przednia szybę), tyle jestem w stanie na ich temat powiedzieć. I jeszcze jedna sprawa, kiedy kręciłem manetką z wyjętymi wtryskami, to gdzieś od 3/4 obrotu do końca wtryski nie podawały paliwa. Sprawdziłem TPS, napięcie na wyjściu ma idealne. Edytowane 13 Kwietnia 2009 przez pitbull200 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kaszpir Opublikowano 13 Kwietnia 2009 Udostępnij Opublikowano 13 Kwietnia 2009 Sprawdź czujnik temperatury silnika i instalację el. do niego. Czasem czujniki mają 2 obwody, jeden do ECU i drugi do zegarów. Czujnik pada, sterownik jest ogłupiony, a dla użytkownika temp. silnika jest OK. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adam M. Opublikowano 13 Kwietnia 2009 Udostępnij Opublikowano 13 Kwietnia 2009 Tez tak mysle, ze zbyt niski odczyt temperatury moze powodowac za bogata mieszanke. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pitbull200 Opublikowano 13 Kwietnia 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 13 Kwietnia 2009 (edytowane) Tez tak mysle, ze zbyt niski odczyt temperatury moze powodowac za bogata mieszanke. Sprawdziłem większość czujników ale o nim nie pomyślałem, w dodatku właśnie gixerka złożyłem :/ Ale nic, biorę zaraz schemat i sprawdzam, thx. Edit: Sprawdzony, działa idealnie, w dodatku jest na jednym obwodzie, dane najpierw idą do ecu, później na blat. Za to doszedłem, że czujnik temperatury w filtrze powietrza nie wydaję, zamiast 4,5-5,5V ma 2,5V Opór powinien być około 2,3-2,6 kilo oma przy 20 stopniach, a jest 0,7 przy około 15-16 stopniach( jakoś to policzyłem, że na wzrost do 1,1 trudno liczyć) Zakładając, że ma taką samą budowę jak czujnik temperatury cieczy, bo tam przy 20 stopniach powinno być 2,45 kilo oma, a dopiero przy 50 stopniach 0,811 kilo oma(przy 110stopniach 0,142). Tak więc przekazuje informacje do ecu, że temperatura powietrza, to około 40-50 stopni. Jak to wpływa na dawkę paliwa? Szczególnie w połączeniu z przepływomierzem który widzi więcej paliwa niż ecu jest w stanie policzyć z temperatury? Trochę zamotałem. Edytowane 13 Kwietnia 2009 przez pitbull200 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
baba_zanetti Opublikowano 13 Kwietnia 2009 Udostępnij Opublikowano 13 Kwietnia 2009 to pewnie nieźle wali na czarno ten motocykl, widzę ze dobrze się orientujesz w temacie, więc pewnie o podciśnieniach do MAP sensora i regulatora ciśnienia paliwa nie ma co wspominać. Cytuj 8.96s 1/4mili GSX-R K1 1000 TURBO/NITROSPEEDBIKE.PL TURBO TAKŻE W TWOIM MOTOCYKLU!SERWIS MOTOCYKLI- WARSZAWA, HAMOWNIA - STROJENIEhttps://www.facebook.com/bados84/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pitbull200 Opublikowano 13 Kwietnia 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 13 Kwietnia 2009 (edytowane) Tak średnio JUŻ wali na czarno Sprawdzałem napięcie na map sensorze i jest dobrze, jutro sprawdzę go ciśnieniowo, dziś już to pie**ole. A regulator ciśnienia paliwa? Mówisz o tym w pompie? Jak go zdiagnozować :icon_biggrin: Edit: Czujniki jednak dobrze się sprawują, zamieniałem i jest ok, napięcie też dobrze, mam sensor też w porządku. Edytowane 13 Kwietnia 2009 przez pitbull200 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
toowdie Opublikowano 13 Kwietnia 2009 Udostępnij Opublikowano 13 Kwietnia 2009 jak dla mnie to trochę za wysoka temp. powietrza Ci wyszła - gdyby tak faktycznie wskazywało to zubożało by Ci mieszankę (ciepłe = rzadsze powietrze => mniej tlenu => dajemy mniej paliwa) - coś mi mówi że ma inną budowę - spróbuj podgrzać go suszarką i zobacz jak się zmieniają parametry Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
baba_zanetti Opublikowano 14 Kwietnia 2009 Udostępnij Opublikowano 14 Kwietnia 2009 racja, moja pomyłka. Regulator ciśnienia jest tylko w pompie, a nie przy listwie wtrysku sterowany podciśnieniem jak mi się wydawało. Cytuj 8.96s 1/4mili GSX-R K1 1000 TURBO/NITROSPEEDBIKE.PL TURBO TAKŻE W TWOIM MOTOCYKLU!SERWIS MOTOCYKLI- WARSZAWA, HAMOWNIA - STROJENIEhttps://www.facebook.com/bados84/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.