Skocz do zawartości

złe znaki? Ural 63


leber
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam serdecznie!

Oto wyniknął taki problem przy remoncie Urala.

Oddałem do regeneracji głowicę, szlif, nowe tłoki, znalazłem w składziku koła rozrządu, całkiem dobre w porównaniu z tym, co miałem. I tu zaczęły się schody :( A mianowicie, problem z zapłonem. Okazuje się że regulację zapłonu mogę przeprowadzić tylko w pozycji GMP według znaku na kole zamachowym. Silnik, co prawda, mogę zapalić, ale występuje dziura w obrotach silnika nie dająca się zlikwidować poprzez regulację gaźników (nowe K68). Po przestawieniu zapłonu na punkt wyprzedzenia na kole zamachowymwkręca się na obroty, jednak średnich obrotach coś kiepsko pracuje. Zapłon wykręciłem i tak trzymałem w rękach, musiałem przestawić go o jakieś 2 cm w prawo!! (Koła rozrządu mają wcięcia na klin w tym samym miejscu)

O co może w tym wszystkim chodzić?! Normalnie załamka :banghead: , wyjmuję silnik z ramy chyba już piąty raz!

Proszę o pomoc. Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A jak ustawiałeś ten zapłon?Może i tak robiłeś ale rozwine wątek. W uralu ustawiasz znaki na kole zamachowym i na obudowie skrzyni żeby się pokrywały.Następnie podłączasz żarówkę do masy i przewodu który wychodzi z aparatu do cewki.W tym momencie żarówka nie może świecić. Następnie rozwierasz przyśpieszacz zapłonowy do końca.I żarówka powinna świecić w momencie maksymalnego odchylenia przyśpieszacza.Musisz jego boki ręcznie rozchylać. Ja miałem też problem z przyśpieszaczem i zapłonem,bo nowe miały fabrycznie źle wyprofilowaną krzywkę, a sprawdzałem dwa.W końcu z nowego i starego złożyłem jeden.Ustaw znaki na kole i tylko wtedy reguluj w/w sposobem zapłon. Silnik odpalałeś z kompletnym wydechem i filtrami powietrza?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A jak ustawiałeś ten zapłon?Może i tak robiłeś ale rozwine wątek. W uralu ustawiasz znaki na kole zamachowym i na obudowie skrzyni żeby się pokrywały.Następnie podłączasz żarówkę do masy i przewodu który wychodzi z aparatu do cewki.W tym momencie żarówka nie może świecić. Następnie rozwierasz przyśpieszacz zapłonowy do końca.I żarówka powinna świecić w momencie maksymalnego odchylenia przyśpieszacza.Musisz jego boki ręcznie rozchylać. Ja miałem też problem z przyśpieszaczem i zapłonem,bo nowe miały fabrycznie źle wyprofilowaną krzywkę, a sprawdzałem dwa.W końcu z nowego i starego złożyłem jeden.Ustaw znaki na kole i tylko wtedy reguluj w/w sposobem zapłon. Silnik odpalałeś z kompletnym wydechem i filtrami powietrza?

 

Zgadza się. Ustawiłem na znak według mądrej książki "Ciężkie motocykle radzieckie" według której pierwszy znak, który się pokazuje, to punkt wyprzedzenia zapłonu. Ustawiałem na multimetr z brzęczkiem. Problem w tym, że na oryginalnych dziurach w deklu zapłon daje się regulować tylko na znaku GMP. Pierwszy punkt na kole w ogóle nie reaguje na regulację, styki zwarte czyli ładowanie cewki.

Odpaliłem go z wydechem i filtrem powietrza. Będę szukał jeszcze innych krzywek i wałków rozrządu, może to one są przyczyną tej biedy......?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zgadza się. Ustawiłem na znak według mądrej książki "Ciężkie motocykle radzieckie" według której pierwszy znak, który się pokazuje, to punkt wyprzedzenia zapłonu. Ustawiałem na multimetr z brzęczkiem. Problem w tym, że na oryginalnych dziurach w deklu zapłon daje się regulować tylko na znaku GMP. Pierwszy punkt na kole w ogóle nie reaguje na regulację, styki zwarte czyli ładowanie cewki.

Odpaliłem go z wydechem i filtrem powietrza. Będę szukał jeszcze innych krzywek i wałków rozrządu, może to one są przyczyną tej biedy......?

Sprawdź jak położone są znaki na kołach rozrządu. Koło mocowane na wale (napędowe) powinno mieć znak na 7 zębie w stosunku do kanalika wpustu (patrząc od przodu na koło w pozycji roboczej, znak musi być po lewej stronie), zaś w identycznym układzie w kole napedzanym (mocowanym na wałku rozrzadu) znak powinien znajdować się w 13 wrębie (kanalik powinien wypadać dokładnie naprzeciwko zeba). Jesli jest inaczej to trzeba to poprawić poprzez własciwe ustawienie kół rozrzadu. Regulacja aparatem zapłonowym to sprawa wtórna, zapewniająca optymalne parametry kąta wyprzedzenia zapłonu. Jesli koła rozrzadu pracują w niewłaściwej pozycji, nic nie uda sie zrobić bez ich demontażu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zgadza się. Ustawiłem na znak według mądrej książki "Ciężkie motocykle radzieckie" według której pierwszy znak, który się pokazuje, to punkt wyprzedzenia zapłonu. Ustawiałem na multimetr z brzęczkiem. Problem w tym, że na oryginalnych dziurach w deklu zapłon daje się regulować tylko na znaku GMP. Pierwszy punkt na kole w ogóle nie reaguje na regulację, styki zwarte czyli ładowanie cewki.

Odpaliłem go z wydechem i filtrem powietrza. Będę szukał jeszcze innych krzywek i wałków rozrządu, może to one są przyczyną tej biedy......?

 

Właśnie styki powinne być zwarte na pierwszym znaku a rozwierać się dopiero jak ręcznie naciśniesz przyśpieszacz zapłonu. A jaki to model urala i z którego roku? Moim zdaniem wina leży w przyśpieszaczu zapłonu. Nie wiedzieć czemu ale jak wspomiałem żaden nowy do mojego M63 nie pasował, miały przestawione krzywki.A przed remontem sprawdzałeś jak było?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Właśnie styki powinne być zwarte na pierwszym znaku a rozwierać się dopiero jak ręcznie naciśniesz przyśpieszacz zapłonu. A jaki to model urala i z którego roku? Moim zdaniem wina leży w przyśpieszaczu zapłonu. Nie wiedzieć czemu ale jak wspomiałem żaden nowy do mojego M63 nie pasował, miały przestawione krzywki.A przed remontem sprawdzałeś jak było?

 

Jest to Ural M63 z 67r Jeszcze z okrągłum zdiornikiem paliwa. Przed remontem nie sprawdzałem ,chodził jako tako Gazniki wywalone były to kupiłem nowe,i tak pokolei zaczął się remont.

Po prostu chyba nie podzedłem do tego jak należy ,Trzeba było posprawdzać , porównać itp.

Nic to jestem cierpliwy, napewno dojde z pomocę szanownego grona co mu jest.

:buttrock:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Ale to szczyro prawdo!Ural z moich obserwacji jest slepa ulica w juz i tak bardzo ciemnej drodze radzieckiej motoryzacji.Mimo ze miał byc ulepszona wersja emki i kaski dzieki wysokiej technologii produkcji radzieckich fabryk i wiszacym jak miecz damoklesa planem produkcyjnym stał sie zupełnym nieporozumieniem, podejrzewam ze gdyby CCCP istniał jeszcze ok.120 lat stał by sie perfekcyjny, jak emka pod koniec produkcji, tylko to ze w przypadku emy były to juz chyba lata 70-te i był to czołg troche za stary na swoje czasy. Porównuje sobie czasem mojego urala m-67-36 god wypuska 1982 a stojaca opodal kawasaki kz-440 z 1980 roku, jakos dziwnie to wypada, nawet jak przezuce wzrok troche dalej na ąde z 1970 równiez siermieznosc urala mnie wzrusza, i własciwie nie jest to ani zabytek ani fajny motor, i tak wnioskuje po kiego h.....ja pojechałem na ten zafajdany bajzel owego feralnego dnia?????

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 lata później...

Zuchu,a jaki masz odstęp styków?Najpierw ustawiasz odstęp okolo 0.5 mm, później wyprzedzenie.Druga rzecz, to jesli masz automat,to spróbuj podglądnąć , czy rozchodzą się ciężarki podczas pracy.Jeśli ręczny to w tej książce też jest opisany.A demontaż rozrządu zostaw sobie na później.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie wystąpiuł ten sam problem co u lebara wszystko gra ale bryk nie. A mianowicie kupiłem książkę pana Dmowskiego aby ustawić zapłon i okazuje się że zgodnie ze znakiem na kole zamachowym nie ma możliwości ustawienia zapłonu bo wypada na środku krzywki czyli miejscu ściętym a regulacja jest dopiero możliwa w GMP co jest nie do przyjęcia!!!!! Sprawdziłem jak pisał HD1940 i wychodzi że Koło mocowane na wale (napędowe) powinno mieć znak na 7 zębie I ma ale zaś w identycznym układzie w kole napedzanym (mocowanym na wałku rozrzadu) znak powinien znajdować się w 13 wrębie (kanalik powinien wypadać dokładnie naprzeciwko zeba) A ZNAJDUJE SIĘ NA 12-tym

I teraz pytanie brzmi do HD1940 i do reszty "Czy wystarczy przestawić koło o jeden ząb?????????????????? :blink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Wez od d... strony- wykręc swiece, wsadz suwmiarkę i ustaw 3mm przed GMP ustaw zapłon na otwierający, musi byc dobrze,ew.drobne regulacje przypomne że koła rozrządu oznacza się parami, a zamachowe znaczy na silniku, w przypadku entego rozbierania może być wszystko z innego kopletu i klops...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...