leber Opublikowano 9 Kwietnia 2009 Udostępnij Opublikowano 9 Kwietnia 2009 Witam serdecznie! Oto wyniknął taki problem przy remoncie Urala. Oddałem do regeneracji głowicę, szlif, nowe tłoki, znalazłem w składziku koła rozrządu, całkiem dobre w porównaniu z tym, co miałem. I tu zaczęły się schody :( A mianowicie, problem z zapłonem. Okazuje się że regulację zapłonu mogę przeprowadzić tylko w pozycji GMP według znaku na kole zamachowym. Silnik, co prawda, mogę zapalić, ale występuje dziura w obrotach silnika nie dająca się zlikwidować poprzez regulację gaźników (nowe K68). Po przestawieniu zapłonu na punkt wyprzedzenia na kole zamachowymwkręca się na obroty, jednak średnich obrotach coś kiepsko pracuje. Zapłon wykręciłem i tak trzymałem w rękach, musiałem przestawić go o jakieś 2 cm w prawo!! (Koła rozrządu mają wcięcia na klin w tym samym miejscu) O co może w tym wszystkim chodzić?! Normalnie załamka :banghead: , wyjmuję silnik z ramy chyba już piąty raz! Proszę o pomoc. Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ventura Opublikowano 10 Kwietnia 2009 Udostępnij Opublikowano 10 Kwietnia 2009 A jak ustawiałeś ten zapłon?Może i tak robiłeś ale rozwine wątek. W uralu ustawiasz znaki na kole zamachowym i na obudowie skrzyni żeby się pokrywały.Następnie podłączasz żarówkę do masy i przewodu który wychodzi z aparatu do cewki.W tym momencie żarówka nie może świecić. Następnie rozwierasz przyśpieszacz zapłonowy do końca.I żarówka powinna świecić w momencie maksymalnego odchylenia przyśpieszacza.Musisz jego boki ręcznie rozchylać. Ja miałem też problem z przyśpieszaczem i zapłonem,bo nowe miały fabrycznie źle wyprofilowaną krzywkę, a sprawdzałem dwa.W końcu z nowego i starego złożyłem jeden.Ustaw znaki na kole i tylko wtedy reguluj w/w sposobem zapłon. Silnik odpalałeś z kompletnym wydechem i filtrami powietrza? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
leber Opublikowano 11 Kwietnia 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 11 Kwietnia 2009 A jak ustawiałeś ten zapłon?Może i tak robiłeś ale rozwine wątek. W uralu ustawiasz znaki na kole zamachowym i na obudowie skrzyni żeby się pokrywały.Następnie podłączasz żarówkę do masy i przewodu który wychodzi z aparatu do cewki.W tym momencie żarówka nie może świecić. Następnie rozwierasz przyśpieszacz zapłonowy do końca.I żarówka powinna świecić w momencie maksymalnego odchylenia przyśpieszacza.Musisz jego boki ręcznie rozchylać. Ja miałem też problem z przyśpieszaczem i zapłonem,bo nowe miały fabrycznie źle wyprofilowaną krzywkę, a sprawdzałem dwa.W końcu z nowego i starego złożyłem jeden.Ustaw znaki na kole i tylko wtedy reguluj w/w sposobem zapłon. Silnik odpalałeś z kompletnym wydechem i filtrami powietrza? Zgadza się. Ustawiłem na znak według mądrej książki "Ciężkie motocykle radzieckie" według której pierwszy znak, który się pokazuje, to punkt wyprzedzenia zapłonu. Ustawiałem na multimetr z brzęczkiem. Problem w tym, że na oryginalnych dziurach w deklu zapłon daje się regulować tylko na znaku GMP. Pierwszy punkt na kole w ogóle nie reaguje na regulację, styki zwarte czyli ładowanie cewki. Odpaliłem go z wydechem i filtrem powietrza. Będę szukał jeszcze innych krzywek i wałków rozrządu, może to one są przyczyną tej biedy......? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
HD1940 Opublikowano 11 Kwietnia 2009 Udostępnij Opublikowano 11 Kwietnia 2009 Zgadza się. Ustawiłem na znak według mądrej książki "Ciężkie motocykle radzieckie" według której pierwszy znak, który się pokazuje, to punkt wyprzedzenia zapłonu. Ustawiałem na multimetr z brzęczkiem. Problem w tym, że na oryginalnych dziurach w deklu zapłon daje się regulować tylko na znaku GMP. Pierwszy punkt na kole w ogóle nie reaguje na regulację, styki zwarte czyli ładowanie cewki. Odpaliłem go z wydechem i filtrem powietrza. Będę szukał jeszcze innych krzywek i wałków rozrządu, może to one są przyczyną tej biedy......? Sprawdź jak położone są znaki na kołach rozrządu. Koło mocowane na wale (napędowe) powinno mieć znak na 7 zębie w stosunku do kanalika wpustu (patrząc od przodu na koło w pozycji roboczej, znak musi być po lewej stronie), zaś w identycznym układzie w kole napedzanym (mocowanym na wałku rozrzadu) znak powinien znajdować się w 13 wrębie (kanalik powinien wypadać dokładnie naprzeciwko zeba). Jesli jest inaczej to trzeba to poprawić poprzez własciwe ustawienie kół rozrzadu. Regulacja aparatem zapłonowym to sprawa wtórna, zapewniająca optymalne parametry kąta wyprzedzenia zapłonu. Jesli koła rozrzadu pracują w niewłaściwej pozycji, nic nie uda sie zrobić bez ich demontażu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
leber Opublikowano 12 Kwietnia 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 12 Kwietnia 2009 Sprawdź jak położone są znaki na kołach rozrządu. Dzięki trza wytargać "dwigatiela" szusty raz , sprawdzić ,może wraszcie.Sezon już w pełni a ja ciągle łapy w smarach. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ventura Opublikowano 12 Kwietnia 2009 Udostępnij Opublikowano 12 Kwietnia 2009 Zgadza się. Ustawiłem na znak według mądrej książki "Ciężkie motocykle radzieckie" według której pierwszy znak, który się pokazuje, to punkt wyprzedzenia zapłonu. Ustawiałem na multimetr z brzęczkiem. Problem w tym, że na oryginalnych dziurach w deklu zapłon daje się regulować tylko na znaku GMP. Pierwszy punkt na kole w ogóle nie reaguje na regulację, styki zwarte czyli ładowanie cewki. Odpaliłem go z wydechem i filtrem powietrza. Będę szukał jeszcze innych krzywek i wałków rozrządu, może to one są przyczyną tej biedy......? Właśnie styki powinne być zwarte na pierwszym znaku a rozwierać się dopiero jak ręcznie naciśniesz przyśpieszacz zapłonu. A jaki to model urala i z którego roku? Moim zdaniem wina leży w przyśpieszaczu zapłonu. Nie wiedzieć czemu ale jak wspomiałem żaden nowy do mojego M63 nie pasował, miały przestawione krzywki.A przed remontem sprawdzałeś jak było? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
leber Opublikowano 13 Kwietnia 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 13 Kwietnia 2009 Właśnie styki powinne być zwarte na pierwszym znaku a rozwierać się dopiero jak ręcznie naciśniesz przyśpieszacz zapłonu. A jaki to model urala i z którego roku? Moim zdaniem wina leży w przyśpieszaczu zapłonu. Nie wiedzieć czemu ale jak wspomiałem żaden nowy do mojego M63 nie pasował, miały przestawione krzywki.A przed remontem sprawdzałeś jak było? Jest to Ural M63 z 67r Jeszcze z okrągłum zdiornikiem paliwa. Przed remontem nie sprawdzałem ,chodził jako tako Gazniki wywalone były to kupiłem nowe,i tak pokolei zaczął się remont. Po prostu chyba nie podzedłem do tego jak należy ,Trzeba było posprawdzać , porównać itp. Nic to jestem cierpliwy, napewno dojde z pomocę szanownego grona co mu jest. :buttrock: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
granat Opublikowano 1 Maja 2009 Udostępnij Opublikowano 1 Maja 2009 ja mysle ze to jest kara za to ze kupiłes urala a nie jakiegos normalnego motocykla, bo urale to jakies nieporozumienie:) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
HIUS Opublikowano 1 Maja 2009 Udostępnij Opublikowano 1 Maja 2009 ja mysle ze to jest kara za to ze kupiłes urala a nie jakiegos normalnego motocykla, bo urale to jakies nieporozumienie:) Jezu jakbym słyszał princa Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
granat Opublikowano 2 Maja 2009 Udostępnij Opublikowano 2 Maja 2009 Ale to szczyro prawdo!Ural z moich obserwacji jest slepa ulica w juz i tak bardzo ciemnej drodze radzieckiej motoryzacji.Mimo ze miał byc ulepszona wersja emki i kaski dzieki wysokiej technologii produkcji radzieckich fabryk i wiszacym jak miecz damoklesa planem produkcyjnym stał sie zupełnym nieporozumieniem, podejrzewam ze gdyby CCCP istniał jeszcze ok.120 lat stał by sie perfekcyjny, jak emka pod koniec produkcji, tylko to ze w przypadku emy były to juz chyba lata 70-te i był to czołg troche za stary na swoje czasy. Porównuje sobie czasem mojego urala m-67-36 god wypuska 1982 a stojaca opodal kawasaki kz-440 z 1980 roku, jakos dziwnie to wypada, nawet jak przezuce wzrok troche dalej na ąde z 1970 równiez siermieznosc urala mnie wzrusza, i własciwie nie jest to ani zabytek ani fajny motor, i tak wnioskuje po kiego h.....ja pojechałem na ten zafajdany bajzel owego feralnego dnia????? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MOC Opublikowano 2 Maja 2009 Udostępnij Opublikowano 2 Maja 2009 ...po kiego h.....ja pojechałem na ten zafajdany bajzel owego feralnego dnia????? widocznie to byl twoj pechowy dzien... :icon_mrgreen: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Skibi83 Opublikowano 7 Marca 2012 Udostępnij Opublikowano 7 Marca 2012 (edytowane) Leber mam ten sam problem co ty i nie wiem jak to ugryść. Udało ci się to rozwiązać Edytowane 7 Marca 2012 przez Skibi83 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
telta Opublikowano 7 Marca 2012 Udostępnij Opublikowano 7 Marca 2012 Zuchu,a jaki masz odstęp styków?Najpierw ustawiasz odstęp okolo 0.5 mm, później wyprzedzenie.Druga rzecz, to jesli masz automat,to spróbuj podglądnąć , czy rozchodzą się ciężarki podczas pracy.Jeśli ręczny to w tej książce też jest opisany.A demontaż rozrządu zostaw sobie na później. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Skibi83 Opublikowano 7 Marca 2012 Udostępnij Opublikowano 7 Marca 2012 U mnie wystąpiuł ten sam problem co u lebara wszystko gra ale bryk nie. A mianowicie kupiłem książkę pana Dmowskiego aby ustawić zapłon i okazuje się że zgodnie ze znakiem na kole zamachowym nie ma możliwości ustawienia zapłonu bo wypada na środku krzywki czyli miejscu ściętym a regulacja jest dopiero możliwa w GMP co jest nie do przyjęcia!!!!! Sprawdziłem jak pisał HD1940 i wychodzi że Koło mocowane na wale (napędowe) powinno mieć znak na 7 zębie I ma ale zaś w identycznym układzie w kole napedzanym (mocowanym na wałku rozrzadu) znak powinien znajdować się w 13 wrębie (kanalik powinien wypadać dokładnie naprzeciwko zeba) A ZNAJDUJE SIĘ NA 12-tymI teraz pytanie brzmi do HD1940 i do reszty "Czy wystarczy przestawić koło o jeden ząb?????????????????? :blink: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
granat Opublikowano 21 Kwietnia 2012 Udostępnij Opublikowano 21 Kwietnia 2012 Wez od d... strony- wykręc swiece, wsadz suwmiarkę i ustaw 3mm przed GMP ustaw zapłon na otwierający, musi byc dobrze,ew.drobne regulacje przypomne że koła rozrządu oznacza się parami, a zamachowe znaczy na silniku, w przypadku entego rozbierania może być wszystko z innego kopletu i klops... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.