Jump to content

jakie paliwo lepsze do sety ?


Recommended Posts

Dokładnie tak, im większa moc silnika tym większą różnicę zauważymy, do "bzyka" z o mocy 40KM nie ma potrzeby lać 98 ale nie zaszkodzi, ja tankuję przeważnie w wekend i na miejscowej stacji cena 98 i 95 jest ta sama więc leję 98.

Nie chodzi o moc tylko o wysilenia silnika a konkretnie stopień sprężania ( nie mylić z kompresją), 40 konna seta to jak najbardziej wysilony motocykl i lanie 98 na pewno nie zaszkodzi a nawet będzie lepiej

Link to comment
Share on other sites

efektywniejsza praca = wieksza moc

co do golfów to akurat bawie sie w tuning i np Golf V gti na 98 ma prawie 10 Km wiecej na hamowni niz na 95.

Różnice zauważysz tylko na bardzo wysilonych silnikach.

Im bardziej wysilony tym różnica będzie większa.

 

 

bo do golfa gti jest wymagane paliwo 98 ja pisalem os 1.4 gdzie powinno sie lac 95.

 

co do stopnia sprezenia to akurat jest glupota, najbardziej wysilone silniki z turbinami sa odprezone najdzesciej do 8 barow a szczegolnie do nich jest zalecane paliwo wysokooktanowe.

 

to jaka lac bene jest okreslane przez producenta i nie ma co sie napinac, juz ci ktorzy to okreslali maja jakies pojecie co robia i ja bym sie wlasnie tym sugerowal przy wyborze a nie opiniami ludzi z forum ktorzy wymyslaja na szybko teorie spiskowe ;)

 

efektywniejsza praca = wieksza moc

co do golfów to akurat bawie sie w tuning i np Golf V gti na 98 ma prawie 10 Km wiecej na hamowni niz na 95.

Różnice zauważysz tylko na bardzo wysilonych silnikach.

Im bardziej wysilony tym różnica będzie większa.

 

 

bo do golfa gti jest wymagane paliwo 98 ja pisalem os 1.4 gdzie powinno sie lac 95.

 

co do stopnia sprezenia to akurat jest glupota, najbardziej wysilone silniki z turbinami sa odprezone najdzesciej do 8 barow a szczegolnie do nich jest zalecane paliwo wysokooktanowe.

 

to jaka lac bene jest okreslane przez producenta i nie ma co sie napinac, juz ci ktorzy to okreslali maja jakies pojecie co robia i ja bym sie wlasnie tym sugerowal przy wyborze a nie opiniami ludzi z forum ktorzy wymyslaja na szybko teorie spiskowe ;)

Link to comment
Share on other sites

bo do golfa gti jest wymagane paliwo 98 ja pisalem os 1.4 gdzie powinno sie lac 95.

 

co do stopnia sprezenia to akurat jest glupota, najbardziej wysilone silniki z turbinami sa odprezone najdzesciej do 8 barow a szczegolnie do nich jest zalecane paliwo wysokooktanowe.

 

to jaka lac bene jest okreslane przez producenta i nie ma co sie napinac, juz ci ktorzy to okreslali maja jakies pojecie co robia i ja bym sie wlasnie tym sugerowal przy wyborze a nie opiniami ludzi z forum ktorzy wymyslaja na szybko teorie spiskowe ;)

bo do golfa gti jest wymagane paliwo 98 ja pisalem os 1.4 gdzie powinno sie lac 95.

 

co do stopnia sprezenia to akurat jest glupota, najbardziej wysilone silniki z turbinami sa odprezone najdzesciej do 8 barow a szczegolnie do nich jest zalecane paliwo wysokooktanowe.

 

to jaka lac bene jest okreslane przez producenta i nie ma co sie napinac, juz ci ktorzy to okreslali maja jakies pojecie co robia i ja bym sie wlasnie tym sugerowal przy wyborze a nie opiniami ludzi z forum ktorzy wymyslaja na szybko teorie spiskowe ;)

To nie są wymyślone na szybko teorie spiskowe tylko subiektywne odczucia po zalaniu jednej bądź drugiej benzyny.

Link to comment
Share on other sites

Wiecej oktanow to wieksza moc, jezdzil ktos kiedys wsk 125 na paliwie lotniczym? cos kolo 150 oktan, zeberka sie stopily ;] doslownie, a silnik zatarl ale co ta wsk z siebie dawala w ciagu paru minut swietnosci... ;D. mb11, Mysle ze jest to poparte faktami, nalej z ukrainy benzy 80 oktanow to zobaczysz jaka jest roznica.

Link to comment
Share on other sites

taaa.... jasne z tym, że paliwo lotnicze to zupełnie inna bajka i z tego co mi wiadomo to jego liczba oktanowa jest dużo niższa niż zwykłej benzyny. Sprawdź bajki zanim zaczniesz je opowiadać

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Tak jak napisał ktoś wyżej liczba oktanowa jest miarą odporności na spalanie stukowe. Prędkość spalania mieszanki paliwowo-powietrznej w silniku benzynowym to około 30m/s. Podczas spalania stukowego to 300 m/s, mówi się wiec już o detonacji. Konstruktorzy przewidzieli taka a nie inna prędkość spalania przy projektowaniu silnika (kąt wyprzedzenia zapłonu itp.) a wiec spalanie stukowe oprócz wielu innych szkodliwych "efektów" powoduje nieefektywne spalanie mieszanki. Im częściej więc dochodzi do spalania stukowego, tym większe straty.

 

Silniki w których nie przewidziano stosowania benzyny 98 oktan nie powinny być zasilane taką benzyną. Powód tego jest prozaiczny. Benzyna 95 oktan ma WIĘKSZĄ wartość opałową niż benzyna 98. Jeśli silnik ma czujnik spalania stukowego (w secie zapomnij) i tak przewiduje producent to lej 98. Im wyższa liczba oktanowa tym większe można ustawić wyprzedzenie zapłonu. Powoduje to zwiększenie mocy.

 

 

Link to comment
Share on other sites

witam. jaką benzynę najlepiej lać do cr 480 83r 2t?? jeszcze sprawa oleju, ponoć że stare motory nie lubią syntetyka?? Nie chcę oszczędzać tylko kupować najlepsze oleje. Proszę o odp, Pozdro.

Link to comment
Share on other sites

Guest świerzy

witam. jaką benzynę najlepiej lać do cr 480 83r 2t?? jeszcze sprawa oleju, ponoć że stare motory nie lubią syntetyka?? Nie chcę oszczędzać tylko kupować najlepsze oleje. Proszę o odp, Pozdro.

 

 

Stare motory nie lubią syntetyka, ale dotyczy to raczej "4-paków" . W 2T nie ma to większego znaczenia ...

jeddnym słowem waść : lej co chcesz , A olej , lej najlepszy - na jaki cię stać :buttrock:

 

Link to comment
Share on other sites

Jaskiniowiec dobrze pisze.

W japońskich samochodach od początku lat 90 można lać jakie się paliwo chce dlatego bo one same sobie po kilku taktach silnika dopasowują przyśpieszenie lub opóźnienie zapłonu.

W tak prostej konstrukcji jak silnik 2t nie ma tego motywu i zapłon można ewentualnie przyśpieszyć (wyprzedzić) sobie samemu (mechanicznie). I raczej nic nie powinno dać lanie benzyny np v-power 100 oktan jezeli motocykl ma w specyfikacji napisane 95 bo tak naprawdę trzeba by przyśpieszyć troszkę zapłon.

Inna sprawa ze ciekawe na ilu stacjach 95 ma faktycznie 95 oktan a 98 ma 98 :)

Edited by Gawron
Link to comment
Share on other sites

W pewnej ksiazce czytalem ze nie ma sensu stosowac 98 oktanow w silnikach o stopniu sprezania ponizej 12:1. Swoja droga moja cwiartka chodzi tak samo na 95 jak i na 98 z BP. (moje subiektywne odczucie)

Edited by adoado0
Link to comment
Share on other sites

taaa.... jasne z tym, że paliwo lotnicze to zupełnie inna bajka i z tego co mi wiadomo to jego liczba oktanowa jest dużo niższa niż zwykłej benzyny. Sprawdź bajki zanim zaczniesz je opowiadać

 

patrz a ja myślałem że wyższa

Link to comment
Share on other sites

Tak naprawdę różnicę pomiędzy 95 a 98 można odczuć tylko i wyłączenie w motocyklach, które są na wtrysku. Dokładny opis tego wszystkiego można znaleźć chociażby w jednym z ostatnich wydań ŚM. Tam jest wszystko wyjaśnione :)

Edited by Nadiq
Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Seicento 1.1 po zalaniu V powerem leciało o 20 szybciej niz robiło to na zwykłej 95. Roznica w mocy przy normalnej jezdzie była raczej nieodczuwalna, pomimo ze auto rzeczywiscie potrafiło jechac szybciej.

Sprawdzałem to w tych samych warunkach , w ciagu jednego dnia na A4 wiec z własnego doswiadczenia pisze.

 

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...