Strzalek Posted March 22, 2009 Share Posted March 22, 2009 Dokładnie tak, im większa moc silnika tym większą różnicę zauważymy, do "bzyka" z o mocy 40KM nie ma potrzeby lać 98 ale nie zaszkodzi, ja tankuję przeważnie w wekend i na miejscowej stacji cena 98 i 95 jest ta sama więc leję 98. Nie chodzi o moc tylko o wysilenia silnika a konkretnie stopień sprężania ( nie mylić z kompresją), 40 konna seta to jak najbardziej wysilony motocykl i lanie 98 na pewno nie zaszkodzi a nawet będzie lepiej Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
mb11 Posted March 22, 2009 Share Posted March 22, 2009 efektywniejsza praca = wieksza moc co do golfów to akurat bawie sie w tuning i np Golf V gti na 98 ma prawie 10 Km wiecej na hamowni niz na 95. Różnice zauważysz tylko na bardzo wysilonych silnikach. Im bardziej wysilony tym różnica będzie większa. bo do golfa gti jest wymagane paliwo 98 ja pisalem os 1.4 gdzie powinno sie lac 95. co do stopnia sprezenia to akurat jest glupota, najbardziej wysilone silniki z turbinami sa odprezone najdzesciej do 8 barow a szczegolnie do nich jest zalecane paliwo wysokooktanowe. to jaka lac bene jest okreslane przez producenta i nie ma co sie napinac, juz ci ktorzy to okreslali maja jakies pojecie co robia i ja bym sie wlasnie tym sugerowal przy wyborze a nie opiniami ludzi z forum ktorzy wymyslaja na szybko teorie spiskowe ;) efektywniejsza praca = wieksza moc co do golfów to akurat bawie sie w tuning i np Golf V gti na 98 ma prawie 10 Km wiecej na hamowni niz na 95. Różnice zauważysz tylko na bardzo wysilonych silnikach. Im bardziej wysilony tym różnica będzie większa. bo do golfa gti jest wymagane paliwo 98 ja pisalem os 1.4 gdzie powinno sie lac 95. co do stopnia sprezenia to akurat jest glupota, najbardziej wysilone silniki z turbinami sa odprezone najdzesciej do 8 barow a szczegolnie do nich jest zalecane paliwo wysokooktanowe. to jaka lac bene jest okreslane przez producenta i nie ma co sie napinac, juz ci ktorzy to okreslali maja jakies pojecie co robia i ja bym sie wlasnie tym sugerowal przy wyborze a nie opiniami ludzi z forum ktorzy wymyslaja na szybko teorie spiskowe ;) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Strzalek Posted March 22, 2009 Share Posted March 22, 2009 bo do golfa gti jest wymagane paliwo 98 ja pisalem os 1.4 gdzie powinno sie lac 95. co do stopnia sprezenia to akurat jest glupota, najbardziej wysilone silniki z turbinami sa odprezone najdzesciej do 8 barow a szczegolnie do nich jest zalecane paliwo wysokooktanowe. to jaka lac bene jest okreslane przez producenta i nie ma co sie napinac, juz ci ktorzy to okreslali maja jakies pojecie co robia i ja bym sie wlasnie tym sugerowal przy wyborze a nie opiniami ludzi z forum ktorzy wymyslaja na szybko teorie spiskowe ;) bo do golfa gti jest wymagane paliwo 98 ja pisalem os 1.4 gdzie powinno sie lac 95. co do stopnia sprezenia to akurat jest glupota, najbardziej wysilone silniki z turbinami sa odprezone najdzesciej do 8 barow a szczegolnie do nich jest zalecane paliwo wysokooktanowe. to jaka lac bene jest okreslane przez producenta i nie ma co sie napinac, juz ci ktorzy to okreslali maja jakies pojecie co robia i ja bym sie wlasnie tym sugerowal przy wyborze a nie opiniami ludzi z forum ktorzy wymyslaja na szybko teorie spiskowe ;) To nie są wymyślone na szybko teorie spiskowe tylko subiektywne odczucia po zalaniu jednej bądź drugiej benzyny. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
mb11 Posted March 24, 2009 Share Posted March 24, 2009 (edited) to jest tak jak z tematami typu co lepsze cr czy yz ? czyli dywagacje nie poparte faktami a tak naprawde nie do odczucia dla amatora... ;) Edited March 24, 2009 by mb11 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
RONIN 47 Posted March 25, 2009 Share Posted March 25, 2009 Wiecej oktanow to wieksza moc, jezdzil ktos kiedys wsk 125 na paliwie lotniczym? cos kolo 150 oktan, zeberka sie stopily ;] doslownie, a silnik zatarl ale co ta wsk z siebie dawala w ciagu paru minut swietnosci... ;D. mb11, Mysle ze jest to poparte faktami, nalej z ukrainy benzy 80 oktanow to zobaczysz jaka jest roznica. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Raio Posted March 25, 2009 Share Posted March 25, 2009 taaa.... jasne z tym, że paliwo lotnicze to zupełnie inna bajka i z tego co mi wiadomo to jego liczba oktanowa jest dużo niższa niż zwykłej benzyny. Sprawdź bajki zanim zaczniesz je opowiadać Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jaskiniowiec Posted April 9, 2009 Share Posted April 9, 2009 Tak jak napisał ktoś wyżej liczba oktanowa jest miarą odporności na spalanie stukowe. Prędkość spalania mieszanki paliwowo-powietrznej w silniku benzynowym to około 30m/s. Podczas spalania stukowego to 300 m/s, mówi się wiec już o detonacji. Konstruktorzy przewidzieli taka a nie inna prędkość spalania przy projektowaniu silnika (kąt wyprzedzenia zapłonu itp.) a wiec spalanie stukowe oprócz wielu innych szkodliwych "efektów" powoduje nieefektywne spalanie mieszanki. Im częściej więc dochodzi do spalania stukowego, tym większe straty. Silniki w których nie przewidziano stosowania benzyny 98 oktan nie powinny być zasilane taką benzyną. Powód tego jest prozaiczny. Benzyna 95 oktan ma WIĘKSZĄ wartość opałową niż benzyna 98. Jeśli silnik ma czujnik spalania stukowego (w secie zapomnij) i tak przewiduje producent to lej 98. Im wyższa liczba oktanowa tym większe można ustawić wyprzedzenie zapłonu. Powoduje to zwiększenie mocy. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
moto.x. Posted April 14, 2009 Share Posted April 14, 2009 witam. jaką benzynę najlepiej lać do cr 480 83r 2t?? jeszcze sprawa oleju, ponoć że stare motory nie lubią syntetyka?? Nie chcę oszczędzać tylko kupować najlepsze oleje. Proszę o odp, Pozdro. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest świerzy Posted April 14, 2009 Share Posted April 14, 2009 witam. jaką benzynę najlepiej lać do cr 480 83r 2t?? jeszcze sprawa oleju, ponoć że stare motory nie lubią syntetyka?? Nie chcę oszczędzać tylko kupować najlepsze oleje. Proszę o odp, Pozdro. Stare motory nie lubią syntetyka, ale dotyczy to raczej "4-paków" . W 2T nie ma to większego znaczenia ... jeddnym słowem waść : lej co chcesz , A olej , lej najlepszy - na jaki cię stać :buttrock: Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Gawron Posted April 22, 2009 Share Posted April 22, 2009 (edited) Jaskiniowiec dobrze pisze. W japońskich samochodach od początku lat 90 można lać jakie się paliwo chce dlatego bo one same sobie po kilku taktach silnika dopasowują przyśpieszenie lub opóźnienie zapłonu. W tak prostej konstrukcji jak silnik 2t nie ma tego motywu i zapłon można ewentualnie przyśpieszyć (wyprzedzić) sobie samemu (mechanicznie). I raczej nic nie powinno dać lanie benzyny np v-power 100 oktan jezeli motocykl ma w specyfikacji napisane 95 bo tak naprawdę trzeba by przyśpieszyć troszkę zapłon. Inna sprawa ze ciekawe na ilu stacjach 95 ma faktycznie 95 oktan a 98 ma 98 :) Edited April 22, 2009 by Gawron Quote http://www.DywanSzop.pl Link to comment Share on other sites More sharing options...
adoado0 Posted April 25, 2009 Share Posted April 25, 2009 (edited) W pewnej ksiazce czytalem ze nie ma sensu stosowac 98 oktanow w silnikach o stopniu sprezania ponizej 12:1. Swoja droga moja cwiartka chodzi tak samo na 95 jak i na 98 z BP. (moje subiektywne odczucie) Edited April 25, 2009 by adoado0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
PINOKIO Posted April 26, 2009 Share Posted April 26, 2009 taaa.... jasne z tym, że paliwo lotnicze to zupełnie inna bajka i z tego co mi wiadomo to jego liczba oktanowa jest dużo niższa niż zwykłej benzyny. Sprawdź bajki zanim zaczniesz je opowiadać patrz a ja myślałem że wyższa Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Nadiq Posted May 1, 2009 Share Posted May 1, 2009 (edited) Tak naprawdę różnicę pomiędzy 95 a 98 można odczuć tylko i wyłączenie w motocyklach, które są na wtrysku. Dokładny opis tego wszystkiego można znaleźć chociażby w jednym z ostatnich wydań ŚM. Tam jest wszystko wyjaśnione :) Edited May 1, 2009 by Nadiq Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Arni Posted May 10, 2009 Share Posted May 10, 2009 Seicento 1.1 po zalaniu V powerem leciało o 20 szybciej niz robiło to na zwykłej 95. Roznica w mocy przy normalnej jezdzie była raczej nieodczuwalna, pomimo ze auto rzeczywiscie potrafiło jechac szybciej. Sprawdzałem to w tych samych warunkach , w ciagu jednego dnia na A4 wiec z własnego doswiadczenia pisze. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.