Jump to content

mb11

Forumowicze
  • Content Count

    10
  • Joined

  • Last visited

Community Reputation

0 Neutralny

About mb11

  • Rank
    NOWICJUSZ - macant tematu
  • Birthday 04/04/1983

Informacje profilowe

  • Płeć
    Mężczyzna
  • Skąd
    Poznań

Osobiste

  • Płeć
    Mężczyzna

Metody kontaktu

  • Strona www
    http://
  1. mb11

    biedrusko

    ostatnio jezdzilem kilka razy przyidealnej pogodzie i nikogo nie spotkałem, co prawda tylko w okolicach moraska ale tam też są przy czołgowiskach wieze straznicze. bez problemow. tylko strasznie wszystko zaarosniete od ostatniego czasu jak tam byłem....
  2. mb11

    biedrusko

    widzę, że to forum już umarło....
  3. dzięki wszystkim za opinie, tyle ich było, że ciężko wszystko ogarnąć... temat nieaktualny - kupiłem EXC 530.
  4. mb11

    biedrusko

    witam, własnie wracam do enduro i szukam ciekawych terenów do jazdy na północy poznania. ktoś jeszcze jeździ na Biedrusku? kiedyś było tam w weekendy dość tłoczno i nie było problemow, ktoś się orientuje jak wygląda jazda tam teraz?
  5. witam, kilka lat temu pozbyłem się KTMa sx 450 i właśnie się zastanawiam nad powrotem w teren. na oku mam FE570 i zastanawiam się czy warto, opinie z testów są az zanadto dobre ale przydały by się opinie użytkowników szczególnie jak ktoś to użytkuje dłuższy czas. Moto ma byś w teren (poligon) oraz może okazjonalnie na asfalt. ps. tylko nie chcę tutaj wypowiedzi 'ekspertów', że za mocne, nie dam rady itp. nie o to w tym temacie chodzi. Dzięki z a info!
  6. dokladnie tak sherco i beta maja silniki rfs (wersje exc) z wtryskiem zamiast gaznika. moto daje rade o czym moze swiadczyc np zwyciestro w romaniacs chyba 2009 z tego co pamietam ;)
  7. to jest tak jak z tematami typu co lepsze cr czy yz ? czyli dywagacje nie poparte faktami a tak naprawde nie do odczucia dla amatora... ;)
  8. bo do golfa gti jest wymagane paliwo 98 ja pisalem os 1.4 gdzie powinno sie lac 95. co do stopnia sprezenia to akurat jest glupota, najbardziej wysilone silniki z turbinami sa odprezone najdzesciej do 8 barow a szczegolnie do nich jest zalecane paliwo wysokooktanowe. to jaka lac bene jest okreslane przez producenta i nie ma co sie napinac, juz ci ktorzy to okreslali maja jakies pojecie co robia i ja bym sie wlasnie tym sugerowal przy wyborze a nie opiniami ludzi z forum ktorzy wymyslaja na szybko teorie spiskowe ;) bo do golfa gti jest wymagane paliwo 98 ja pisalem os 1.4 gdzie powinno sie lac 95. co do stopnia sprezenia to akurat jest glupota, najbardziej wysilone silniki z turbinami sa odprezone najdzesciej do 8 barow a szczegolnie do nich jest zalecane paliwo wysokooktanowe. to jaka lac bene jest okreslane przez producenta i nie ma co sie napinac, juz ci ktorzy to okreslali maja jakies pojecie co robia i ja bym sie wlasnie tym sugerowal przy wyborze a nie opiniami ludzi z forum ktorzy wymyslaja na szybko teorie spiskowe ;)
  9. wie cej oktanow nie ma nic wspolnego z wieksza moca tylko z kontrolowaniem wybuchu, co sie przeklada na efektywniejsza prace silnika. jak silnik jest dostosowany do min 90 oktanow to nie bedzie zadnej roznicy czy nalejesz 91 czy 103 oktany. szczegolnie przy takim prostym silniku. niektore nowe samochody jak golf v np. chodza nierowno i ledwo sie wkrecaja po zalaniu 98 bo sa dostosowane do 95 (silnik 1.4) ale to sa silniki troche bardziej zaawansowane od prostego dwusuwa ;)
  10. pisze o mechanizmie funkcjonowania, to ze sa dostepne w sieciach to nie znaczy ze produkuja, a to ze jedyna modyfikacja jest kanapa od 450 i brak jakiejkolwiek modyfikacji silnika to tylko znak ze nikt juz nie rozwija 2t, tylko pozbywa sie resztek. amerykanie sa nastawieni na 2t?? piszesz tu o profesjonalistach, wsrod ktorych od dobrych kilku lat nikt juz na 2t nie startuje? czy o amatorach, gdzie sprzedaz nowych crossow to 85% 4t i 15 2t (w roku 2008 kiedy jeszcze wszystkie firmy mialy w ofercie dwuduwy) ?? jezeli 15 % wyraza ogolny kierunek to tylko pogratulowac zdolnosci analitycznych ;)
  11. to sa wszystko modele wyprodukowane w 2008 roku. chyba na zlom tego nie wyzuca, nie? najlepiej widac to odnosnie nowych rozwiazan na 2009 - nowe obicie kanapy, smiech na sali. gdyby ktos jeszcze powaznie myslal o 2t to produkowali by tak jak ktm 144cm bo niby po jakiego grzyba produkowac cos co z zalozenia jest slabsze niz pozwalaja przepisy??? dlatego ze juz to wyprodukowali wczesniej. no ale widze wystarczy mala reklama i juz wszyscy sie grzeja na model "2009" z nowa kanapa... co do konkurencyjnosci 2t 4t to zaden srednio rozgarniety zawodnik nawet nie mysli o startach na 2t na zawodach mx, i nie mowie tu o pseudo zawodnikach z polski tylko o tych ktorzy tworza opinie marki. oczywiscie ze czasami w testach porownawczych mowia ze jest zabawa na 2t ale w sporcie chodzi o wyniki a nie zabawe. a tu porownania nie ma zadnego, szczegolnie w zawodach supercrossu ktory ma najwiekszy wplyw na klienta w stanach, a to glowny rynek zbytu japonskich marek.
  12. no ogarnijcie sie troche... jakis koles napisal bzdury a wy w to wierzycie i snujecie teorie. po pierwsze nie ma takich klas jak 125 czy 250 tylko mx1 mx2 mx3 w europie i sx/mx i lites w ama. po drugie dwusuwow nikt oprocz ktma nie produkuje a takich decyzji nie podejmuje sie z dnia na dzien i bez konsultacji z wladzami federacji. jasna sprawa jest ze na torach szybsze sa czteropaki i nie prorownujcie tu endurocrossu bo to specyficzne zawody w ktorych startuja nawet motocykle trialowe. mowie o normalnych zawodach mx. gdyby bylo inaczej to nikt by sie nie przesiadal na 4t. oczywisie sa wyjatki takie jak blazusiak ktory cale zycie jezdzil na 2t i bardziej moze mu odpowiadac konfiguracja lzejszego dwusuwa. to jest tez na reke ktma bo to idealny zawodnik do promowania ich 2t. a to wlasnie ze ktm pozostal jeszcze przy ich produkcji to tylko czysta kalkulacja, nisza rynkowa po wycofaniu sie WSZYSTKICH innych marek. wydusza ostatnie grosze az ludzie przestana to kupowac i tez zatrzymaja produkcje.
  13. mb11

    KTM 520 sx

    ale bzdury powazne tu wypisuja poniektorzy... po pierwsze silnik od 2000-2007 jest ten sam, a 450 ma caly dol identyczny z 500-kami (wiec i przelozenia sa te same). co do mocy to 450 jak i 525/520 sx maja identyczna roznia sie tylko charakterystyka (wiekszy moment na niskich obrotach). silniki exc to zupelnie inna bajka. exc ma inna skrzynie, inne przelozenie glowne, inna korbe wal i tlok, ogolnie caly srodek jest inny. i moc tez mniejsza (ok 52 i 56 ps odpowiednio 450 i 520/5), inna charaktertystyka daje zupelne inne odczucia. co do biegow to 6 biegow w exc nie oznacza 4+2 w stosunku do sx. wszystkie 4 biegi sx sa dluzsze niz 4 pierwsze exc. poza tym jak komus i tak malo to bez problemu doklada sie to 4 dodatkowe 2 ale to i tak jest nie do ujechania w terenie. ogolnie exc a sx to zupelnie inna bajka, motor trzeba dostosowac do potrzeb...
×
×
  • Create New...