KaRaKaN89 Posted March 20, 2009 Share Posted March 20, 2009 witam serdecznie mam do was takie pytanko :) latam setą ii czy jest jakaś różnica jak zaleje benzynke 95 a 98 ? ja od zawsze latam na 95... zastanawiam się czy jest jakaś różnica w wyczynach jak się naleje 98 ? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
boomer5 Posted March 20, 2009 Share Posted March 20, 2009 więc tak.. po nalaniu 98 myśle że Twój silni osiągnie taką moc że zacznie jeździć do tyłu a po dłuższym użtowaniu Twój silnik wybuchnie pozostawiaąc po sobie tylo wielki krater i spustoszenie wokół niego. ja bym raczej spróbował nalać ON albo BioEstaer-u ;D Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
aftys6 Posted March 20, 2009 Share Posted March 20, 2009 Liczba oktanowa - liczba określająca odporność na niekontrolowany samozapłon paliwa silnikowego do silników z zapłonem iskrowym, który może powodować jego spalanie stukowe. Istotne jest, aby zapłon nastąpił w wyniku iskry od świecy zapłonowej. Jeśli dla danego silnika liczba oktanowa paliwa będzie za mała, to nastąpią lokalne samozapłony paliwa przed właściwym momentem początku spalania czyli tzw. spalanie stukowe. Te lokalne samozapłony powodują powstanie przyrostów ciśnienia i generują powstawanie fal dźwiękowych, określanych jako stuki. resztę wydedukuj sobie sam........ Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pietroocha Posted March 20, 2009 Share Posted March 20, 2009 Jak cenisz sobie sprzęta to lej 98 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
piotre Posted March 20, 2009 Share Posted March 20, 2009 Lepsze 95, bo tańsze :D :icon_twisted: W instrukcji powinieneś mieć napisane co lać, np w instrukcji od RM 125 2003 jest napisane co najmniej 90 oktanów Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
KaRaKaN89 Posted March 20, 2009 Author Share Posted March 20, 2009 no nadal nie wiem jak z tym paliwem :))) jeden pisze że to rozwali silnik , drugi pisze żeby lać ? nadal lać jedynie 95 ? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
aftys6 Posted March 20, 2009 Share Posted March 20, 2009 no nadal nie wiem jak z tym paliwem :))) jeden pisze że to rozwali silnik , drugi pisze żeby lać ? nadal lać jedynie 95 ? czytać nie potrafisz ?? nikt Ci nie napisał ze poprawią się osiągi, więc lać czy nie lać zależy od twojego portfela i jakiegoś widzi mi się. Jak Ci strasznie na osiągach zależy to polecam, magnetyzery filtry srożkowe i naklejki mocy. Obowiązkowo Repsol :bigrazz: Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
ghollum Posted March 20, 2009 Share Posted March 20, 2009 Lej 95 będzie OK, jak nalejesz 98 to też się nie obrazi a silnik nie wybuchnie, przeczytaj dokładnie cytat który Ci podał "aftys6", paliwo z wyższą liczbą oktanową nie spowoduje że głowica Ci wystrzeli w zbiornik paliwa przeciwnie do wybuchów będzie dochodziło w ściśle określonym momencie i silniczek będzie miał trochę większą moc. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Strzalek Posted March 21, 2009 Share Posted March 21, 2009 Mi tam zawsze crosowe sety lepiej chodziły na 98. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
kornol Posted March 22, 2009 Share Posted March 22, 2009 niektóre silniki "z regóły starszej daty" gorzej pracują na 98 niż na 95, czytałem o tym artykuł i sam sie przekonałem z moim autem z 92 r. że wcale nie chodził lepiej na 98, spalanie było to samo, wcale nie odczuwałem wiekszej mocy itp. dlatego ja leje only 95 do auta i do moto. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
piotre Posted March 22, 2009 Share Posted March 22, 2009 Zapomniałem dodać... Jeszcze zależy czy masz planowaną głowicę i tłok zwiększający kompresję... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
mb11 Posted March 22, 2009 Share Posted March 22, 2009 wie cej oktanow nie ma nic wspolnego z wieksza moca tylko z kontrolowaniem wybuchu, co sie przeklada na efektywniejsza prace silnika. jak silnik jest dostosowany do min 90 oktanow to nie bedzie zadnej roznicy czy nalejesz 91 czy 103 oktany. szczegolnie przy takim prostym silniku. niektore nowe samochody jak golf v np. chodza nierowno i ledwo sie wkrecaja po zalaniu 98 bo sa dostosowane do 95 (silnik 1.4) ale to sa silniki troche bardziej zaawansowane od prostego dwusuwa ;) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
kornol Posted March 22, 2009 Share Posted March 22, 2009 o właśnie o to mi chodziło o czym pisałeś. silnik przystosowany do 95 na 98 pracuje wręcz gorzej. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Strzalek Posted March 22, 2009 Share Posted March 22, 2009 wie cej oktanow nie ma nic wspolnego z wieksza moca tylko z kontrolowaniem wybuchu, co sie przeklada na efektywniejsza prace silnika. jak silnik jest dostosowany do min 90 oktanow to nie bedzie zadnej roznicy czy nalejesz 91 czy 103 oktany. szczegolnie przy takim prostym silniku. niektore nowe samochody jak golf v np. chodza nierowno i ledwo sie wkrecaja po zalaniu 98 bo sa dostosowane do 95 (silnik 1.4) ale to sa silniki troche bardziej zaawansowane od prostego dwusuwa ;) efektywniejsza praca = wieksza moc co do golfów to akurat bawie sie w tuning i np Golf V gti na 98 ma prawie 10 Km wiecej na hamowni niz na 95. Różnice zauważysz tylko na bardzo wysilonych silnikach. Im bardziej wysilony tym różnica będzie większa. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
ghollum Posted March 22, 2009 Share Posted March 22, 2009 Dokładnie tak, im większa moc silnika tym większą różnicę zauważymy, do "bzyka" z o mocy 40KM nie ma potrzeby lać 98 ale nie zaszkodzi, ja tankuję przeważnie w wekend i na miejscowej stacji cena 98 i 95 jest ta sama więc leję 98. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.