Skocz do zawartości

M-72


dakmen
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

hej panowie nie ma tu entuzjastów starych, dobrych emek?

Moja pochodzi zza wschodniej granicy (stan jej był wiadomy :eek2: ) 7 zimowych miesięcy ostrego zapiepszania, schudnięcie o 6000 pln i ostatnich wakacji zrobiłem kolejną zajebistą trasę tym razem po podziemnych zabytkach (lochy,składy kupieckie,podziemne fabryki, kopalnie). Nic się nie zepsuło,dolewałem tylko oleju :D .

Jak się dyskusja rozkręci to dopiszę więcej szczegółów

Pozdrawiam

Egon

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

oczwizna że są :D

wprawdzie na razie bez emy ale będę polował :D

ta ładniejsza niestety nie moja

ta rozebrana była moja-niestety już nie mam nawet tej :ehz:

Zestaw naprawczy zacisku hamulcowego Brembo BMW R850 R1100 K1200 K100 K1 K1100

https://allegro.pl/oferta/zestaw-naprawczy-zacisku-brembo-przod-bmw-r-1100-850-k-1200-gs-r-rs-s-rt-lt-14830948090

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

o co ci chodzi fenix?

jestem entuzjasta starych dobrych emek :D dlatego się dopisałem

zdjęcia oba moje

na pierwszym jestem ja na nie swojej emce-bazar we wrocku

na drugim moja była emka (sprzedałem na początku zeszłego roku)

i jeszcze jakieś asy do strony-nie pasuje nie wchodź-nie jestem specem od stron-robiłem sam- a to co trzeba jest

Zestaw naprawczy zacisku hamulcowego Brembo BMW R850 R1100 K1200 K100 K1 K1100

https://allegro.pl/oferta/zestaw-naprawczy-zacisku-brembo-przod-bmw-r-1100-850-k-1200-gs-r-rs-s-rt-lt-14830948090

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam oryginalne MW750, Do niedawna posiadałem Dniepra a cieszy on już kogoś innego - poszedł do ludzi. Nie wiem czy jestem entuzjastą emek, ponieważ jej nie posiadam. Ogólnie lubię rosyjskie motocykle z silnikami typu boxer.

Mają swój klimat.

Na Dnieprze dosyć dużo jeździłem, MW jeżdżę dużo mniej ze względu na zużycie paliwa. Prawdę mówiąc nie traktuje MW jako pojazd użytkowy tylko jako sprzęt na krótkie przejażdżki.

Prawda jest taka że nie wiem czy na tym forum jest ktoś kto traktuje M72 jako pojazd w pełni użytkowy i ma roczne przebiegi ponad 5000km rocznie ( przynajmniej )

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam oryginalne MW750' date=' Do niedawna posiadałem Dniepra a cieszy on już kogoś innego - poszedł do ludzi. Nie wiem czy jestem entuzjastą emek, ponieważ jej nie posiadam. Ogólnie lubię rosyjskie motocykle z silnikami typu boxer.

Mają swój klimat.

Na Dnieprze dosyć dużo jeździłem, MW jeżdżę dużo mniej ze względu na zużycie paliwa. Prawdę mówiąc nie traktuje MW jako pojazd użytkowy tylko jako sprzęt na krótkie przejażdżki.

Prawda jest taka że nie wiem czy na tym forum jest ktoś kto traktuje M72 jako pojazd w pełni użytkowy i ma roczne przebiegi ponad 5000km rocznie ( przynajmniej )[/quote']

 

No właśnie, niestety mało jest osób (nie tylko na forum) które weterana uważają za pojazd zdolny do pokonania trasy dłuższej niż dookoła garażu :? Ja swoim pierwszym odrestaurowanym starociem (jawa 250) też się tak kręciłem , a trasa do Augustowa to był wyczyn że hej! Dopiero po kupnie Junkersa zrozumiałem co to jest turystyka motocyklowa (w 8 junaków na Słowację! :lol: ). A satysfakcja podwójna: bo i zobaczyłem niemało i sprawdziły się moje umiejętności mechaniczne. Polecam każdemu! Korzystajcie,dopuki Tiry swymi dupskami nie rozjeżdziły nam kraju i puki istnieje taka instytucja jak "schronisko młodzieżowe" .Wiosna idzie więc planować,odkładać kasę i heja :D

dzisiaj właśniw jeżdziłem emą, ale spadło 20cm śniegu i mimo że wziąłem szuflę było ostro :D ,do tego lepszy emwiak-u mnie kosz ciągle z tyłu zostawał.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

witam wszystkich posiadaczy i milosnikow M-72.

Jestem szczesliwym posiadaczem owego motoru, i mam nadzieje ze uzyskam od was wiele istotnych informacji bo w te wakacje zabieram sie za remont.

Dlatego chcialbym sie dowiedziec czy moze ktos ma jakies czesci ktore bede potzebowal.

 

1. Poszukuje chromowanych felg przod i tyl.

2. klamki kierownicy (prawa i lewa)

3. nie posiadam nozki, a wiem ze montowane sa nozki bocznne (te takie ukosne) gdzie moge takie dostac?.

 

to by bylo narazie tyle ale bede mial wiecej pytan jak zaczne sie za remont.

z gory dziekuje za wszystkie odpowiedzi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

UU straszny marazm na tym dziale panowie.

 

co wiem to powiem (do Boronet-a)

 

ad1. nie wiem, nie mam, wiem tylko że mogą dużo kosztować (półbębny), falbany będą tańsze,

ad2. klamki to chyba widziałem na Łodzi, bodajże dorabiane współcześnie, pamiętam tylko że rewelacyjnie nie wyglądały niestety

ad3. hmmmmmmmm jakie nóżki? podnóżki (te z zakładaną gumą) czy może podstawka boczna? Jeśli chodzi o tę drugą to dobrze będzie jak posiadasz spawarkę ( a przynajmniej dostęp do niej) i sprawną kątówkę (flexa,gumówkę). Jednym słowem zrób to sam. U siebie uchwyt do podstawki przykręciłem (scisnałem) pomiędzy ramą i silnikiem ( uchwyt posiada otwór na szpilkę)

 

Jeśli robisz generalny to:

-uważaj na sprzedawane dyfry tzn na twardośc zębów (sprawdź pilnikiem-musi się ślizgać, jeżeli bierze materiał to dupa). Nawet jeśli okaże się twardy to np. talerz może być krzywy o czym ostatnio się przekonałem ;)

-na sprzedawane tłoki (recykling łyżek,widelców i talerzy aluminiowych :lol: )

- i na wszelkie inne fikuśne elementy (oferowane zwłaszcza na Łodzi przez ruskich) mające bezpośredni wpływ na trwałośc motocykla (bieżnie, igły do łożysk, uszczelki)

-Wszystkie łożyska mają swoje polskie/czeskie odpowiedniki i takie montuj (albo jeszcze lepsze) . Brak jest tylko: łożyska igłowego na atak, łozyska do głowki ramy

-Wszystkie simmeringi mają swoje polskie/zachodnie odpowiedniki i takie montuj (albo jeszcze lepsze) . Brak jest tylko tzw. placków (zabierak dyfra i kopniak). Co do kopniaka to można roztoczyć aluminiowy dekiel w którym jest łożyskowany i wchodzi normalny simmering (jak będziesz zainteresowany to poszukam jego symbolu, ale jak popatrzysz na dekielek i pokombinujesz to będziesz wiedział o co chodzi )

-przed montażem wypoleruj wszyskie powierzchnie na których pracują simmeringi - będzie długo szczelnie :D

 

jak masz kłopot ze zuzytym łożyskiem/panewkami na zabieraku dyfra (to do czego mocujesz talerz) to pisz - opiszę jak u siebie zrobiłem

Dużo wytwałości życzę. DUŻO.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

mam emkę stary typ - niedługo wyjeżdżam -

odwiedze darłowo - więc tam mozna bedzie ja zobaczyc .

robiona na orginał , żadnych zmian , oprócz dodatkowego uszczelnienia na gwintach bo puszczają .

niedługo prześle zdjęcia - zdobedę jeszcze tylko wózek boczny starego typu i w drogę.

 

jestem świeżo po remoncie - hihi 6 - m-cy , ale jak pokaże zdjęcia jak ja kupiłem to nie dziwi wcale.

więc słuzę pomocą , radą i czym tam jeszcze się da.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam ja od dzisiaj zaczynam zabierać się za swoją Emke, stan przed remontowy nie jest ciekawy :) ale coz trzeba sie wziac pozadnie do roboty, na dniach podzuce fotki emki przed remontem a puzniej bede sie staral dorzucac fotki w czasie remontu jak postepuja prace. Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...