Goccolo Opublikowano 19 Marca 2009 Udostępnij Opublikowano 19 Marca 2009 (edytowane) Jak się tak głębiej zastanowić, to zawsze do Focusa miałem lany 10W40, a rok temu w serwisie kupiłem Fordowski 5W30 i nic się nie rozszczelniło, autko nie zaczęło spijać oleju... W sumie to co mówi jacekj może być prawdą. Edytowane 19 Marca 2009 przez Goccolo Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
toowdie Opublikowano 19 Marca 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 19 Marca 2009 (edytowane) A właśnie doczytałem: Olej jest z Halfordsa i przez niego sygnowany. Sieć mocno rozbudowana w UK, jak kupiłem tam moto to ten olej wtedy wlałem - jedyny dostępny 10W40. Teraz doszła możliwość kupna tego w PL, a że naszły mnie wątpliwości i stąd ten post Edytowane 19 Marca 2009 przez toowdie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Qsa Opublikowano 19 Marca 2009 Udostępnij Opublikowano 19 Marca 2009 Mam bardzo złe doświadczenie z przejściem z półsyntetyku Castrol GTX na syntetyk Quaker State. Szczegóły opisałem na forum Toyoty i nie polecam takich eksperymentów. Teraz muszę używać Formuły1. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Ludwicjusz Opublikowano 21 Marca 2009 Udostępnij Opublikowano 21 Marca 2009 (edytowane) Mam bardzo złe doświadczenie z przejściem z półsyntetyku Castrol GTX na syntetyk Quaker State. Szczegóły opisałem na forum Toyoty i nie polecam takich eksperymentów. Teraz muszę używać Formuły1. A miałeś podczas jazdy na Castrolu jakieś objawy zużycia silnika (konkretnie np. zużycie oleju, spadki ciśnienia)? Ciekawi mnie bardzo jak to w końcu jest - czy jak wszystko jest "cacy" na półsyntetyku to czy się może schrzanić po zmianie... Czy jednak dzieje się tak wtedy jak już wcześniej silnik np. pije zauważalne ilości oleju - tzn nie 500ml na 1000 ale np 50ml na 1000? Edytowane 21 Marca 2009 przez Ludwicjusz Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
YAGO Opublikowano 22 Marca 2009 Udostępnij Opublikowano 22 Marca 2009 jakie osady i nagary "uszczelniajace"? tak sie sklada, ze rozbieralem swoj silnik po 2 latach jazdy na polsyntetyku motula, poprzedni wlasciciel jezdzil na mineralnym JMT, w silniku nie bylo ani sladu jakich kolwiek osadow, wszysyko absolutnie czyste, nie bylo zadnych wyciekow itp., to samo tyczylo sie starej skody 105 rodzicow kiedy pierwszy raz byl rozbierany silnik ktory od nowosci jezdzil na mineralnym castrolu, co do tych przebiegow i picia oleju to na tym forum i nie tylko naczytalem sie sporo na temat tego ze silnik po zmianie z mineralnego na sytetyk zmniejszyl zuzycie oleju... Cytuj Usługi IT - www.tricori.com Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Qsa Opublikowano 23 Marca 2009 Udostępnij Opublikowano 23 Marca 2009 (edytowane) A miałeś podczas jazdy na Castrolu jakieś objawy zużycia silnika (konkretnie np. zużycie oleju, spadki ciśnienia)? Ciekawi mnie bardzo jak to w końcu jest - czy jak wszystko jest "cacy" na półsyntetyku to czy się może schrzanić po zmianie... Czy jednak dzieje się tak wtedy jak już wcześniej silnik np. pije zauważalne ilości oleju - tzn nie 500ml na 1000 ale np 50ml na 1000? Na początek olej do samochody i do motocykla to całkiem inny olej. Więc informuje, że dotyczyło to wyłącznie oleju silnikowego do samochodu. Miałem półsyntetyk Castrol, wyjeżdżałem na urlop za granicę i musiałem wymienić olej. Ponieważ nie mogłem nigdzie go kupić, musiałem wybrać co zalać zamiast Castrolu. Samochód, chodził bdb, nie brał oleju, wszystko było w porządku. Miałem wtedy ok. 80.000 km przebiegu. Niestety jak zalałem syntetyk, zresztą po rozmowie z mechanikiem i on to zrobił - nastąpiło jednak wymycie jakichś osadów, mogę powiedzieć, że Quaker State jest super olejem, ale jak się jeździ na nim od początku, silnik był cichszy, lepszy rozruch, ale .... no właśnie na przejechane 11.000 km musiałem dolać moim zdaniem sporo, chyba ze 3 l oleju. Następny mechanik powiedział dosadnie co myśli, o swoim poprzedniku i kazał mi przejść na mineralny albo specjalny syntetyk - Castrol Formuła 1 10W-60, teraz mam Castrol Edge Sport 10W-60. Teraz musze na te 10.000 dolać 1,5 l oleju. A wcześniej na 10.000 nie dolewałem nic. Edytowane 24 Marca 2009 przez Qsa Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bart_b Opublikowano 12 Kwietnia 2009 Udostępnij Opublikowano 12 Kwietnia 2009 co do oliwy to moj motocykl przez 40 000km chodzil na mobilu extra 4t. 10w40. po przeczytaniu wielu madrych informacji na forach tematycznych dot. hajki zrobilem to co wszyscy zgodnie podkreslaja. zalalem pełny syntetyk 10w50 w tym wypadku belraya EXS. co sie stalo?? a no to ze skrzynia lepiej chodzi i sprzęgło.po przejechaniu 200km olej czysty, maszyna nie kopci czyli jak narazie jest git Cytuj MOTOPROJEKT - Warsztat motocyklowy serwis, naprawa, diagnostyka komputerowa, materiały eksploatacyjne Sławek - 604 635 069 Bart - 695 880 500 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bekriss Opublikowano 16 Kwietnia 2009 Udostępnij Opublikowano 16 Kwietnia 2009 (edytowane) zmień mechanika, albo poczytaj trochę fachowych opinii, bo bzdury pleciesz. oleje syntetyczne posiadają silne składniki myjące, które wymywają nagar (?) pozostawiony przez olej mineralny: po pierwsze grozi to zatykaniem przepływu, po drugie wymycie go może rozszczelnić silnik co do szczegółów i bardziej niż moja fachowych opinii sugerowałbym jednak poczytać o olejach w dziale mechaniki jsz Hmm... Porównywałem kiedyś szereg róznych olejów i jakoś liczba TBN zależy od producenta. Znalazłem mineralne oleje z TBN takim jak syntetyki. Generalnie tylko topowe syntetyki się wyróżniały większą ilością dodatków. Natomiast różnice było widać w ilościach sybstancji mogących powodować nagar, szlam itp. Syntetyki są tytaj najczystsze. Z tego co ja wyśledziłem to właśnie dlatego sytetyk zostawia mniej syfu, a nie z powodu potężnej ilości dodatków myjących. Mogę się mylić bo porównywałem dane dość niewielkiej liczby róznych olejów, natomiast mojej leciwej xjcie sysntetyk nie zaszkodził (co wydaje się logiczne jeśli TBN miał taki, jak olej mineralny). Tutaj widać, że niektóre syntetyki mają TBN na poziomie 8,5mg KOH/g (castrol TXT Softec Plus 5W40) a mineralne 10,6mg KOH/g (Shell Helix Super 15W40). Jest też syntetyk mający 17mg KOH/g, więc ten będzie mył konkrtenie. http://www.honda-crx.info/forum/printview....4b6ede2e4e8ea82 Edytowane 16 Kwietnia 2009 przez bekriss Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Lukass Opublikowano 16 Kwietnia 2009 Udostępnij Opublikowano 16 Kwietnia 2009 (edytowane) Niezgodzę sie z niektórym przedmówcami, szczególnie z jeszuą. Kolego, jeśli masz powtarzać stereotypy, teoretyzować to lepiej nic nie pisz. Weź chłopie mądrą książkę i poczytaj o właścicwościach olejów, składzie, substancjach myjących, antypiennnych....., a nie "jedna baba drugiej babie" czy "tak słyszałem". Panowie, weźcie pod uwgę to że nie wszystko jest napisane na butelce co chcielibyście wiedzieć. Poszukajcie w necie specyfikacji danego oleju m. in. jego ilości substancji myjących, wskaźnika lepkości, lepkości kinematycznej.... Tu nie tylko chodzi o klasę lepkości. Niech podniesie do góry rękę ten, kto w silniku motocyklowym (raczej zadbanym) widział złogi syfów, szlamów itp. Rozkręciłem kilkanaście silników w 2oo i jakoś nie zauważyłem nic na dnie miski i w kanałach, no może poza kawałkami starej uszczelki. Oczywiscie zaniedbany silnik jeżdzący bez wymiany oleju kilka lat, ostro katowany będzie miał mase syfu i nagaru... ale jak się dba, tak sie ma, a później narzeka. Jak dotąd w moich testach olejów, zalewaniu silników najróżniejszymi olejami (minerał po syntetyku, syntetyk po mineralnym itp.) - nic złego nic się nie stało. Tylko trzeba to robić z głową patrząć na specyfikację producenta, a nie tylko co jest na opakowaniu i na ładną panią z reklamy. Edytowane 16 Kwietnia 2009 przez Lukass Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ks-rider Opublikowano 16 Kwietnia 2009 Udostępnij Opublikowano 16 Kwietnia 2009 (edytowane) tylko syntetyk : No popatrz, a mi wydawalo sie, ze leje sie to co przewidzial producent :biggrin: Ktory wzial i lepkosc i " zadkosc " oleju pod uwage juz przy projektowaniu szczelin i tolerancji :biggrin: Jak dotąd w moich testach olejów, zalewaniu silników najróżniejszymi olejami (minerał po syntetyku, syntetyk po mineralnym itp.) - nic złego nic się nie stało. Tylko trzeba to robić z głową patrząć na specyfikację producenta, a nie tylko co jest na opakowaniu i na ładną panią z reklamy. A jak sie stanie to powiesz , wiesz no mi nigdy sie nic nie stalo - nieeee rozuuuuumiem :biggrin: albo No stalo sie, przyjedziesz do mnie, po kolezensku Ci zrobie :biggrin: :crossy: Edytowane 16 Kwietnia 2009 przez ks-rider Cytuj <p><a href="https://www.youtube.com/user/Koch1210/Videos">https://www.youtube.com/user/Koch1210/Videos</a></p> <p> </p> <p><a href="http://picasaweb.google.com/ksrider/">http://picasaweb.google.com/ksrider/</a>[/url]</p> Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jacekj Opublikowano 16 Kwietnia 2009 Udostępnij Opublikowano 16 Kwietnia 2009 No popatrz, a mi wydawalo sie, ze leje sie to co przewidzial producent :biggrin: Ktory wzial i lepkosc i " zadkosc " oleju pod uwage juz przy projektowaniu szczelin i tolerancji :biggrin: tak się składa mądralo, że w żadnym z maich trzech motorów (kawasaki, suzuki, honda) producent nie podaje, gatunku oleju, jakim mam zalać silnik !!! Podaje jedynie minimalne wymagania jakościowe wg. API, jakie olej musi spełniać. MINIMALNE !!! Tak więc to ode mnie zależy, czy użyję oleju mineralnego, tzw. półsyntetycznego czy też syntetyka. Czy w Niemczech instrukcje są inaczej sformułowane ? Może masz jakiś przykład ? Czekam na Twoje "wydawało mi się ...", bo chyba rzeczywiście Ci się tylko wydawało. :bigrazz: J. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Vector Opublikowano 16 Kwietnia 2009 Udostępnij Opublikowano 16 Kwietnia 2009 tak się składa mądralo, że w żadnym z maich trzech motorów (kawasaki, suzuki, honda) producent nie podaje, gatunku oleju, jakim mam zalać silnik !!! Podaje jedynie minimalne wymagania jakościowe wg. API, jakie olej musi spełniać. MINIMALNE !!! Tak więc to ode mnie zależy, czy użyję oleju mineralnego, tzw. półsyntetycznego czy też syntetyka. Czy w Niemczech instrukcje są inaczej sformułowane ? Może masz jakiś przykład ? Czekam na Twoje "wydawało mi się ...", bo chyba rzeczywiście Ci się tylko wydawało. :bigrazz: J. Zgadza się. Żaden producent nie podaje gatunku oleju jaki ma być stosowany ( pól, full syntetyk) tylko tak jak pisze jacek normę oraz lepkość z reguły widoczną normę klimatyczną odpowiednią do regionu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ks-rider Opublikowano 16 Kwietnia 2009 Udostępnij Opublikowano 16 Kwietnia 2009 (edytowane) tak się składa mądralo, że w żadnym z maich trzech motorów (kawasaki, suzuki, honda) producent nie podaje, gatunku oleju, jakim mam zalać silnik !!! Podaje jedynie minimalne wymagania jakościowe wg. API, jakie olej musi spełniać. MINIMALNE !!! Tak więc to ode mnie zależy, czy użyję oleju mineralnego, tzw. półsyntetycznego czy też syntetyka. Czy w Niemczech instrukcje są inaczej sformułowane ? Może masz jakiś przykład ? Czekam na Twoje "wydawało mi się ...", bo chyba rzeczywiście Ci się tylko wydawało. :bigrazz: Te wydaje mi sie napisalem jedynie grzecznosciowo :biggrin: Nie wiem kto w PL tlumaczy te instrukcje czy manuale oraz jaka wiedza techniczna dysponuje :icon_mrgreen: W mojej instrukcji obslugi ( strona 134 ) podano wyraznie castrol GPS 10W-40 ( SEA 10W40;API SG JASO MA ) Mineralische Motoröle der API -Klasifikation SF bis SH . BMW empfiehlt keine Ölzusätze zu verwenden, da diese die funktion der Kupplung verschlechtern können..... Fragen Sie nach zu Ihren Motorrad passenden Motorölen. jako madrala nie bedziesz mial problemu z przetlumaczeniem :biggrin: bo pisze wyraznie :biggrin: :crossy: Edytowane 16 Kwietnia 2009 przez ks-rider Cytuj <p><a href="https://www.youtube.com/user/Koch1210/Videos">https://www.youtube.com/user/Koch1210/Videos</a></p> <p> </p> <p><a href="http://picasaweb.google.com/ksrider/">http://picasaweb.google.com/ksrider/</a>[/url]</p> Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
LORD VADER Opublikowano 16 Kwietnia 2009 Udostępnij Opublikowano 16 Kwietnia 2009 Ktos z tego forum przejechał XX'em powyzej 100 tys mil na Shell-u do diesli. Bejcownia dostała grant od kastrola. Cytuj Kochany pamiętniczku , właśnie spadł śnieg . I dlatego postanowiłem sobie kupić nowy motocykl :D Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jacekj Opublikowano 17 Kwietnia 2009 Udostępnij Opublikowano 17 Kwietnia 2009 (edytowane) W mojej instrukcji obslugi ( strona 134 ) podano wyraznie castrol GPS 10W-40 ( SEA 10W40;API SG JASO MA ) Mineralische Motoröle der API -Klasifikation SF bis SH . BMW empfiehlt keine Ölzusätze zu verwenden, da diese die funktion der Kupplung verschlechtern können..... Fragen Sie nach zu Ihren Motorrad passenden Motorölen. a więc jednak w Niemcowni piszą inaczej te instrukcje. To bardzo smutne :( że BMW nie działa na innych olejach niż zalecany :lapad: : gdyby przydarzyła się konieczność dolewki w trasie :crossy: to mozna mieć poważne kłopoty :icon_eek: skoro producent motocykla zaleca tylko jeden konkretny olej :wink: Ponadto, gdyby kiedyś Castrol wycofał lub zamienił GPS 10W-40 to pozostaje chyba tylko sprzedać motocykl :biggrin: bo niemiaszki nie wleją nic innego niż zalecane, a nie pojmują, że takie rekomendacje wynikają WYŁĄCZNIE z umowy (zmowy) pomiędzy dwoma koncernami :evil: Idąc dalej tym tropem pewnie wszyscy właściciele Hond leją Repsola, właściciele Yamahy leją Yamalube .....itd ??? Pewnie dlatego nigdy nie zdecydowałem się na markę BMW :banghead: Bo widzisz, japońce śmigają nie gorzej od BMW i to na olejach różnych producentów :buttrock: a o GATUNKU oleju decyduje użytkownik. Edytowane 17 Kwietnia 2009 przez jacekj Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.