Arni Opublikowano 8 Marca 2009 Udostępnij Opublikowano 8 Marca 2009 Witam.Wymieniałem łancuszek rozrządu w FZR 1000 exup, 91r. Problem powstał podczas ustawiania wałków rozrzadu - czy ktoś sie orientuje gdzie i czy sa na nich jakiekolwiek znaki? :) Rozrząd ustawiłem juz, i działa wszytsko, tylko na przyszłość przede wszytskim pytam, żeby drugi raz sie nie głowić tylko wiedzieć na co patrzeć, chyba ze w tym modelu trzeba po prostu wiedziec co i jak ma być ustawione z góry i juz. Pozdr! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sorier Opublikowano 8 Marca 2009 Udostępnij Opublikowano 8 Marca 2009 A jak ustawiłeś bez znaków? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Arni Opublikowano 8 Marca 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 8 Marca 2009 Wg. krzywek i połozenia wału. Ja nie mam czasu na na myslenie i kombinowanie ktora faza gdzie teraz powinna nastąpić...i jeszcze nie ustawić za wczesnie czy za pozno. Da sie, oczywiscie, ale po co komplikować jak to kupe czasu zabiera. Od tego sa własnie znaki, o które pytalem :) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
toowdie Opublikowano 8 Marca 2009 Udostępnij Opublikowano 8 Marca 2009 Z tego co się orientuje to powinny być krechy na zębatkach - ostawiamy równo z krawędzią głowicy i o ile się nie mylę to "do siebie" Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Piotr Dudek Opublikowano 8 Marca 2009 Udostępnij Opublikowano 8 Marca 2009 Wg. krzywek i połozenia wału. Ja nie mam czasu na na myslenie i kombinowanie ktora faza gdzie teraz powinna nastąpić...i jeszcze nie ustawić za wczesnie czy za pozno. Da sie, oczywiscie, ale po co komplikować jak to kupe czasu zabiera. Od tego sa własnie znaki, o które pytalem smile.gif -------------------------------------------------- Jawka 50 - Suzuki GS 500 E - Honda VTR 1000 F - Yamaha XT 600 E Cześci do motocykli, oleje, filtry (równierz wysyłkowo) taniej niż na sklepie, oraz serwis. Przeróbka motocykli do stuntu (stelaze, klatki, hb... ) Możesz publicznie wytłumaczyć moje zaznaczenia ? a może tylko KASA<KASA<KASA Człowiek mądrzeje z wiekiem i zwykle jest to wieko od trumny Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Greedo Opublikowano 8 Marca 2009 Udostępnij Opublikowano 8 Marca 2009 (edytowane) Hmm... nie mieć czasu na myślenie, to na prawdę trzeba być zarobionym po pachy :D Edytowane 8 Marca 2009 przez Greedo Suzuki GSR 750, GS 400, GSX 750 S Katana, GS 850 G, DR 600 S Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tomekd Opublikowano 8 Marca 2009 Udostępnij Opublikowano 8 Marca 2009 Rece i nogi sie uginaja, :icon_eek: masz duzo szczescia ze nie skasowales zaworow. 1) Z lewej strony bloku jest okienko,plaski srubowkret,"T" na wale ma sie pokryc za strzalka w okienku.To jest GMP dla cylindrow 1 i 4. 2) Walki rozrzadu maja czarne wygrawerowane kropki,na mniej wiecej poziomie cylindrow 2 lub 3,nie pamietam dokladnie.Maja byc skierowane pionowo do gory,pozycja "godzina 12". 3 Na pokrywach walkow rozrzadu sa pionowe kreski,cylindry 2 lub 3,maja one sie zgrac ze znakami na walkach. Po zamontowaniu napinacza przekrec walem korb. kilka razy i jeszcze raz sprawdz czy sie wszysto zgadza. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sorier Opublikowano 8 Marca 2009 Udostępnij Opublikowano 8 Marca 2009 Wg. krzywek i połozenia wału. Przepraszam ze drążę temat... ale bardzo mnie ciekawi w jaki sposób ustawiłeś wal korbowy i wałki rozrządu bez jakichkolwiek "cech" ? Załóżmy że wał ustawiłeś GMP na pierwszym cylindrze. Jak teraz ustawiasz wałki rozrządu? Sugerujesz się kierunkiem ustawienia krzywek na pierwszym cylindrze? Jaki to kierunek? Oba wałki ustawiasz symetrycznie? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Arni Opublikowano 8 Marca 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 8 Marca 2009 (edytowane) Dzięki Tomek, o to chodziło.Znak na wale to wiem. nie wiedziałem tylko w jaki sposób były oznaczone wałki rozrządu. Z reguły są poziome kreski na zebatkach, a tu bylo inaczej. Wał ustwiony wg. znaku na nim, krzywki przy pierwszym cyl. były symetrycznie rozchylone od siebie. Tu sie nie dzieje nic przez przypadek. Źle sie wyraziłem z tym nie mam czasu na myslenie, nie o to mi chodziło. Chciałem powiedzieć, ze lepiej jednak ustwiać wg. określonego sposobu jak podał TomekD, niż niepotrzebnie stracic pół dnia na kombinowaniu krok po kroku, jak było w tym przypadku. Piotr - chcesz wiedziec co z cenami - napisz na PW. Domniemania zostaw se dla siebie. Edytowane 8 Marca 2009 przez Arni Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sorier Opublikowano 8 Marca 2009 Udostępnij Opublikowano 8 Marca 2009 . . . Wał ustwiony wg. znaku na nim, krzywki przy pierwszym cyl. były symetrycznie rozchylone od siebie. . . . Ostatnie pytanie. Skąd wiedziałeś pod jakim kątem maja być "rozchylone" krzywki? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Arni Opublikowano 8 Marca 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 8 Marca 2009 A do tego to właśnie musiałem dojsc, zamiast ustawić na znaki i już. Gdybym wiedział z góry, nie było by tego tematu. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Piotr Dudek Opublikowano 8 Marca 2009 Udostępnij Opublikowano 8 Marca 2009 Dzięki Tomek, o to chodziło.Znak na wale to wiem. nie wiedziałem tylko w jaki sposób były oznaczone wałki rozrządu. Z reguły są poziome kreski na zebatkach, a tu bylo inaczej. Wał ustwiony wg. znaku na nim, krzywki przy pierwszym cyl. były symetrycznie rozchylone od siebie. Tu sie nie dzieje nic przez przypadek. Źle sie wyraziłem z tym nie mam czasu na myslenie, nie o to mi chodziło. Chciałem powiedzieć, ze lepiej jednak ustwiać wg. określonego sposobu jak podał TomekD, niż niepotrzebnie stracic pół dnia na kombinowaniu krok po kroku, jak było w tym przypadku. Piotr - chcesz wiedziec co z cenami - napisz na PW. Domniemania zostaw se dla siebie. Nie odpowiedziałeś na moje pytanie. Jak nie znam silnika to szukam serwisówki bo szkoda czasu na kombinowanie. Akurat miałeś dużo szczęścia bo pomyłka o jeden ząb w tym silniku i byłby wielki problem. Człowiek mądrzeje z wiekiem i zwykle jest to wieko od trumny Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Arni Opublikowano 8 Marca 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 8 Marca 2009 Wiem czym grozi pomyłka w rozrządzie.Nikt nie odpala silnika bez wczesniejszego obrocenia nim reczne kilka/nascie razy. Z resztą - sam wiesz bo też przy tym robisz. Co sie nakombinowałem to już moje. W każdym bądz razie - wiem co chciałem wiedzieć, za Wasze odpowiedzi dziękuje. Pozdrawiam! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi