Skocz do zawartości

FZR 1000 exup 91r - znaki na wałkach rozrządu


Arni
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam.Wymieniałem łancuszek rozrządu w FZR 1000 exup, 91r. Problem powstał podczas ustawiania wałków rozrzadu - czy ktoś sie orientuje gdzie i czy sa na nich jakiekolwiek znaki? :)

Rozrząd ustawiłem juz, i działa wszytsko, tylko na przyszłość przede wszytskim pytam, żeby drugi raz sie nie głowić tylko wiedzieć na co patrzeć, chyba ze w tym modelu trzeba po prostu wiedziec co i jak ma być ustawione z góry i juz. Pozdr!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wg. krzywek i połozenia wału. Ja nie mam czasu na na myslenie i kombinowanie ktora faza gdzie teraz powinna nastąpić...i jeszcze nie ustawić za wczesnie czy za pozno. Da sie, oczywiscie, ale po co komplikować jak to kupe czasu zabiera. Od tego sa własnie znaki, o które pytalem :)

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wg. krzywek i połozenia wału. Ja nie mam czasu na na myslenie i kombinowanie ktora faza gdzie teraz powinna nastąpić...i jeszcze nie ustawić za wczesnie czy za pozno. Da sie, oczywiscie, ale po co komplikować jak to kupe czasu zabiera. Od tego sa własnie znaki, o które pytalem smile.gif

 

 

 

--------------------------------------------------

Jawka 50 - Suzuki GS 500 E - Honda VTR 1000 F - Yamaha XT 600 E

 

 

Cześci do motocykli, oleje, filtry (równierz wysyłkowo) taniej niż na sklepie, oraz serwis.

Przeróbka motocykli do stuntu (stelaze, klatki, hb... )

Możesz publicznie wytłumaczyć moje zaznaczenia ?

a może tylko KASA<KASA<KASA

Człowiek mądrzeje z wiekiem i zwykle jest to wieko od trumny

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rece i nogi sie uginaja, :icon_eek: masz duzo szczescia ze nie skasowales zaworow.

 

1) Z lewej strony bloku jest okienko,plaski srubowkret,"T" na wale ma sie pokryc za strzalka w okienku.To jest GMP dla cylindrow 1 i 4.

 

2) Walki rozrzadu maja czarne wygrawerowane kropki,na mniej wiecej poziomie cylindrow 2 lub 3,nie pamietam dokladnie.Maja byc skierowane pionowo do gory,pozycja "godzina 12".

 

3 Na pokrywach walkow rozrzadu sa pionowe kreski,cylindry 2 lub 3,maja one sie zgrac ze znakami na walkach.

 

Po zamontowaniu napinacza przekrec walem korb. kilka razy i jeszcze raz sprawdz czy sie wszysto zgadza.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wg. krzywek i połozenia wału.

Przepraszam ze drążę temat... ale bardzo mnie ciekawi w jaki sposób ustawiłeś wal korbowy i wałki rozrządu bez jakichkolwiek "cech" ?

Załóżmy że wał ustawiłeś GMP na pierwszym cylindrze. Jak teraz ustawiasz wałki rozrządu? Sugerujesz się kierunkiem ustawienia krzywek na pierwszym cylindrze? Jaki to kierunek? Oba wałki ustawiasz symetrycznie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki Tomek, o to chodziło.Znak na wale to wiem. nie wiedziałem tylko w jaki sposób były oznaczone wałki rozrządu. Z reguły są poziome kreski na zebatkach, a tu bylo inaczej.

 

Wał ustwiony wg. znaku na nim, krzywki przy pierwszym cyl. były symetrycznie rozchylone od siebie. Tu sie nie dzieje nic przez przypadek.

 

Źle sie wyraziłem z tym nie mam czasu na myslenie, nie o to mi chodziło. Chciałem powiedzieć, ze lepiej jednak ustwiać wg. określonego sposobu jak podał TomekD, niż niepotrzebnie stracic pół dnia na kombinowaniu krok po kroku, jak było w tym przypadku.

 

Piotr - chcesz wiedziec co z cenami - napisz na PW. Domniemania zostaw se dla siebie.

Edytowane przez Arni
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

. . . Wał ustwiony wg. znaku na nim, krzywki przy pierwszym cyl. były symetrycznie rozchylone od siebie. . . .

 

Ostatnie pytanie. Skąd wiedziałeś pod jakim kątem maja być "rozchylone" krzywki?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki Tomek, o to chodziło.Znak na wale to wiem. nie wiedziałem tylko w jaki sposób były oznaczone wałki rozrządu. Z reguły są poziome kreski na zebatkach, a tu bylo inaczej.

 

Wał ustwiony wg. znaku na nim, krzywki przy pierwszym cyl. były symetrycznie rozchylone od siebie. Tu sie nie dzieje nic przez przypadek.

 

Źle sie wyraziłem z tym nie mam czasu na myslenie, nie o to mi chodziło. Chciałem powiedzieć, ze lepiej jednak ustwiać wg. określonego sposobu jak podał TomekD, niż niepotrzebnie stracic pół dnia na kombinowaniu krok po kroku, jak było w tym przypadku.

 

Piotr - chcesz wiedziec co z cenami - napisz na PW. Domniemania zostaw se dla siebie.

Nie odpowiedziałeś na moje pytanie.

Jak nie znam silnika to szukam serwisówki bo szkoda czasu na kombinowanie.

Akurat miałeś dużo szczęścia bo pomyłka o jeden ząb w tym silniku i byłby wielki problem.

Człowiek mądrzeje z wiekiem i zwykle jest to wieko od trumny

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wiem czym grozi pomyłka w rozrządzie.Nikt nie odpala silnika bez wczesniejszego obrocenia nim reczne kilka/nascie razy. Z resztą - sam wiesz bo też przy tym robisz. Co sie nakombinowałem to już moje.

 

W każdym bądz razie - wiem co chciałem wiedzieć, za Wasze odpowiedzi dziękuje. Pozdrawiam!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.
 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...