Skocz do zawartości

Diesel w Porsche


ks-rider
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Uuuuuuu słabe parametry ...... słabe :bigrazz:

 

Mi osobiscie by one nie przeszkadzaly, jak wiesz, jezdze nieco spokojniej. Nie kupie go jednak, spalane ma o 0,5 la za wysokie :biggrin:

 

:crossy:

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Jaka moc? Jakie parametry?

Przecież tu chodzi o coś zupełnie innego. Chirurg i hormony mogą zrobić z faceta kobietę. Będzie miał wygląd i parametry a jednak...

 

Takie pomysły poprawiają mi samopoczucie. Zawsze marzyłem o starym 911. Dzisiaj marka Porshe zniknęła z listy moich trudnych do zrealizowania celów.

Edytowane przez shuy
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nowoczesne diesle to przyszłość.

ciągników rolniczych :P

Nowoczesne diesle wcale nie są bardziej ekonomiczne od nowoczesnych benzynowców tylko ten moment obrotowy powoduje, że wśród leniwych kierowców wykształciło się coś takiego jak fałszywe odczucie niesamowitych osiągów diesli a tak naprawdę charakterystyka osiągów takiego silnika ma więcej wspólnego z przedwczesną erekcją niż ze sportem. Jest moda na diesle i tyle. Mało brakowało a małolitrażowe benzynowe turbokompresory pokazałyby środkowy palec dieslom ale .... życie :P Poza tym ekologia prędzej czy później dobierze się do dupy wszystkim protagonistom diesli bo pewnych rzeczy nie da się przeskoczyć.

A przyszłość nie ma nic wspólnego z ropą naftową.

 

A wracając do Cayenne'a to faktycznie nóż w plecy dla całej legendy porsche. Do tej pory Cayenne było może groteskowo brzydkie ale przynajmniej jechało a tutaj ... żałość. Osiągi na poziomie mojej starej Mazdy

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mnie to najbardziej zadziwia że .... po jakiś 10k KM trzeba z 0.5 L oleju wlac tak te nowe Diesle chleją to ...... no ale pomęczyłem "grata" licznikowe 240 km/h bez problemu ..... a jeszcze miałem co wcisnąc :biggrin:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam w domu benzynowke, diesla starej generacji i nowoczesnego na CR. I ze wszyztskiego najlepiej jezdzi mi sie nowym. Chwilowa turbodziura, po ktorej nastepuje bardzo przyjemny "but" 310 Nm. W benzynowkach tego nie ma.No i syk turbiny to juz osobna bajka :D

Co do Porsche - nigdy mi sie cayenne nie podobało, ze wsadzili do niego diesla to nie ma sie co dziwic - taki trend dziś panuje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nowoczesne diesle wcale nie są bardziej ekonomiczne od nowoczesnych benzynowców

 

Pod jakim wzgledem ? ? ?

 

tylko ten moment obrotowy powoduje, że wśród leniwych kierowców wykształciło się coś takiego jak fałszywe odczucie niesamowitych osiągów diesli

 

Leniwych ? ? ? Trzeba trache szybciej wychlowac skrzynia bo masz powiedzmy o minimum 2000 - 2500 rpm. mniej niz w benzynie.

 

tak naprawdę charakterystyka osiągów takiego silnika ma więcej wspólnego z przedwczesną erekcją niż ze sportem.

 

Trzeba przyznac, ze tu mnie powaliles :biggrin:. benzyna ma sprawnosc ca. 30 %, diesel ca 40 % wiec jakos Cie nie kumam, moze mnie zle matematyki uczono ale dla mnie 30 jest < od 40. Myle sie ?

 

Jest moda na diesle i tyle. Mało brakowało a małolitrażowe benzynowe turbokompresory pokazałyby środkowy palec dieslom ale

 

I owszem MOZE by i pokazaly tylko jak przekalkulujesz koszty takiego pojazdu to poza pasjonatami nikt tego nie kupi - bo bedzie ZA DROGIE.

Edytowane przez ks-rider
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A golfik 1.4 TSI ? Ziooom.

Pamiętajmy że cena nie gra roli.

 

będzie dłubane w benzynie tak długo jak z czarnego złota będą robić benzynke. A jak wszyscy wsiądą na ropniaki to cena jej przeskoczy cene benzyny i wtedy tylko zamożni klienci, naprawde, będą jeździć dieselkami. Paradoks. Równowaga popytu i padaży. Chyba już widać. Benzyna nie zginie. Będą w niej dłubać.

 

Ja bym wchodził raczej w silnik na powietrze. Ta idea mi się podoba najbardziej. Tutaj link

http://darmowa-energia.eko.org.pl/

genialne ! W dodatku, gdyby, zasilane z elektrowni wiatrowej było to jeźdźimy bardzo tanio. Genialne rozwiązanie dla ludzi zamieszkujących głębokie peryferia, najlepiej w wietrznej okolicy.

Edytowane przez BIL

Ludzi sie hoduje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie ma co porównywać różnych turbodiesli z benzynami - to bez sensu -

jesli porownywać - miałem okazję być na testach nowego passata cc,

i byly miedzy innymi 2 egzemplarze praktycznie blizniacze, 20 TDI 170 koni i 20 TSI 200 koni, oba dzieki bogu z recznymi skrzyniami,

ta sama pojemnosc, oba silniki turbo - takie porownanie ma sens,

nie wiem jak spalanie, osiagi w cyferkach itd - to ze strony producenta, ale wrazenia z jazdy ta benzyna sa zniewalajace, od okolo 2 tys obr do pona5 wgniata w fotel, w dieslu trzeba sie nawajchlowac, krotka uzytecznosc mocy itp ...

do tego dochodzi komfort - benzyna po prostu cichsza,

z gadki z ludzmi mozna bylo wywnioskowac ze uwazaja ze ta nowa benzyna bije diesle na glowe

kilka cyferek ze strony producenta:

 

2.0 TSI 200 km

Pojemność, l/cm3 2,0 l/1984

Moc max., kW (KM) przy obr./min. 147 (200)/5100 - 6000

Max. moment obr., Nm przy obr./min. 280/1700 - 5000

Prędkość maksymalna, km/h 237

Przyspieszenie (sek.), 0-80 / 0-100 km/h 5,4/7,6

Zużycie paliwa w l/100 km cykl miejski 11,0

Zużycie paliwa w l/100 km poza miastem 6,1

Zużycie paliwa w l/100 km średnio 7,9

Średni poziom emisji CO2, g/km 186

 

2.0 TDI 170 km

Pojemność, l/cm3 2,0 l/1968

Moc max., kW (KM) przy obr./min. 125 (170)/4200

Max. moment obr., Nm przy obr./min. 350/1750-2500

Prędkość maksymalna, km/h 227

Przyspieszenie (sek.), 0-80 / 0-100 km/h 6,2 / 8,6

Zużycie paliwa w l/100 km cykl miejski 7,4

Zużycie paliwa w l/100 km poza miastem 4,6

Zużycie paliwa w l/100 km średnio 5,6

Średni poziom emisji CO2, g/km 146

 

 

cena auto praktycznie identyczna, za dieslem moze przemawiac minimalne mniejsze zuzycie paliwa, no i mniejsza emisja, ale cyfry z osiagow bija diesla na leb ...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

cena auto praktycznie identyczna, za dieslem moze przemawiac minimalne mniejsze zuzycie paliwa, no i mniejsza emisja, ale cyfry z osiagow bija diesla na leb ...

 

Nie powiedziałbym, że jest minimalnie mniejsze. W praktyce wyjdzie jakieś 2,5-3l mniej na 100km.

Na każdy 1000km mamy więc 25l, dalej licząc na każde 10.000 mamy 250l a na 100.000 km mamy 2500l, mnożąc to w uproszczeniu x 4zl to daje 10.000PLN oszczędności w ciągu roku dla niektórych.

Zakładając, że kupuje się takie auto na 250.000km przebiegu oszczędzamy łącznie 25.000 PLN. Mało? Nie sądzę. W końcu to 1/4 wartości samochodu.... i starczy na dokładkę do następnego tak, żeby był 3.0TDi :) a wtedy 2.0 TSI tylko smród powącha :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3.0TDi smile.gif a wtedy 2.0 TSI tylko smród powącha

 

jesli porównujemy, to podobne silniki - 3.0 benz w turbinie obleci 30 diesla w turbinie i koniec - glupota wg mnie jest porownywanie totalnie innych silnikow - gdzie 30 do 20 porownywac ??????

 

dla mnie roznica zadna - robie srednio samochodem okolo 5-8 tysiecy rocznie, wiekszosc moich znajomych robi srednio 15-25 tys,

 

jeszcze jedno - choc tu nie jestem pewien to przeglady diesli jak i materialy ekploatacyjne sa drozsze niz do benzyny - ale jak mowie - info niepotwierdzone

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

TDik ciągnie druta TSI.

Powiedzmy sobie prawde prosto oczy, turbodiesle są dla skąpych i mniej zamożnych ludzi :icon_biggrin:

No , przejechac matizem 1000km (5,6l / 100km) a przejechac jakąś mazdą (modelu nie znam ,duza fura, 2008 około 150KM w dieslu , wyszło 5l/100km ) to w ogóle nie czuć róznicy , totalnie nic , w ogóle ten sam komfort jazdy rozpierdalającym sie benzyniakiem co przestronną i elegancka puszką , a predkosc podróżowania , Paaanie toz to mazda z tym dizlem to mulisko straszliwe...

 

Powiedżmy szczerze , benzyna nigdy nie bedzie miec takiego buta od dołu ze spalaniem 5L/100km. No ale jak wiochmen wpie**oli gaz do trzylitrowej bejcy to pierdoli że benzyniak jest kul a dizel be tylko w jego wypadku benzyniakiem jest bejca na gaz a dizlem traktor.

Kochany pamiętniczku , właśnie spadł śnieg . I dlatego postanowiłem sobie kupić nowy motocykl :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...