Osek22 Opublikowano 19 Lutego 2009 Udostępnij Opublikowano 19 Lutego 2009 (edytowane) Czesc, Nigdy nie przywiazywalem do tego szczegolnej uwagi bo wydawalo mi sie to normalne. Po odpaleniu moto, do momentu kiedy silnik nie nabral odpowiedniej temp (ok 50C) z wydechu wydobywaja sie szare spaliny. Po tym, jak moto sie rozgrzeje wszystko wraca do normy i tyko slychac, ze chodzi. Nie zwrocilbym na to uwagi gdyby nie to, ze odpalilem moto po zimie i mnie troche zakurzylo :) bardziej niz zawsze, ale po rozgrzaniu ustalo. W zeszlym sezonie wlalem za duzo oleju. Czy to mozliwe zeby brala olej? Wtedy powinna dymic chyba caly czas?? A moze to calkiem normalne?? W przyszlym miesiacu jade na serwis do Yamahy i mam nadzieje ze nie bede musial wyskoczyc z powazniejszej gotowki... Ps. dodam, ze moto regularnie serwisowane w UK, a oleju mi za duzo wlali w serwisie w Pile. Omijajcie duzym lukiem... Pzdr Edytowane 19 Lutego 2009 przez Osek22 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
zajc Opublikowano 19 Lutego 2009 Udostępnij Opublikowano 19 Lutego 2009 Jakby olej palila, to bylyby niebieskie spaliny...A po zimie zawsze kopci jak parowóz, bo przeciez masa wody jest w ukladzie wydechowym ;) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
cziken929 Opublikowano 19 Lutego 2009 Udostępnij Opublikowano 19 Lutego 2009 Wszystko jest w porządku Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Osek22 Opublikowano 19 Lutego 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 19 Lutego 2009 Czy przez wlanie zbyt duzej ilosci oleju mozna cos uszkodzic? W druga strone sprawa wiadoma... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
goral Opublikowano 19 Lutego 2009 Udostępnij Opublikowano 19 Lutego 2009 Czy przez wlanie zbyt duzej ilosci oleju mozna cos uszkodzic? W druga strone sprawa wiadoma... Wszystkie uszczelniacze dostaja w dupe i napewno jest to niezdrowe Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
cziken929 Opublikowano 19 Lutego 2009 Udostępnij Opublikowano 19 Lutego 2009 Zależy jak dużo oleju było ponad stan.Myślę jednak, że aż tak dużo to Ci nie zafasowali żeby uszkodzić silnik Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Osek22 Opublikowano 19 Lutego 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 19 Lutego 2009 okienko stanu oleju jest cale zasloniete gdy moto jest w pionie wiec nie wiem... Jakie sa objawy walnietych uszczelniaczy? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Limo Opublikowano 19 Lutego 2009 Udostępnij Opublikowano 19 Lutego 2009 Osek, weź strzykawkę z węźykiem i wyciągnij nadmiar. Cytuj Why... So... Serious Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ziuT Opublikowano 19 Lutego 2009 Udostępnij Opublikowano 19 Lutego 2009 Wszystkie uszczelniacze dostaja w dupe i napewno jest to niezdrowe jakie uszczelniacze? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adam M. Opublikowano 19 Lutego 2009 Udostępnij Opublikowano 19 Lutego 2009 Wszystkie ZiuT i radze ci sie wiecej nie dopytywac :) W motocyklu tego raczej nie zauwazysz, ale w Subaru po jego zakupie mialem jakies poltora litra oleju ponad stan ( to taka dygresja zebyscie nie mysleli ze tylko serwisy w Polsce strzelaja babole ) - silnik lekko dymil przy zmianach biegow i cale wnetrze komory silnikowej bylo pokryte mgla olejowa. W zwiazku z tym ze podczas odbioru samochodu 2 dni przedtem wszystko razem z silnikiem bylo wymyte i wyszlifowane na wysoki polysk wiec stalo sie to na przestrzeni jakichs 200 - 300 km. Tak ze porada Lime jak najlepsza - odciagnij olej przy pierwszej okazji. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
babyy Opublikowano 20 Lutego 2009 Udostępnij Opublikowano 20 Lutego 2009 A ja troche z innej beczki ale zwiazane ze stanem oleju. Otoz po zakupie RRy wczytalem sie w serwisowke i wyczytalem ze stan sprawdza sie w taki sposob ze trzeba uruchomic silnik na 5 min potem go wylaczyc i odczekac jakies 3 min i sprawdzic stan. Wiec tak zrobilem i po tych 3 min mam stan na prawie max ale jak moto postoi sobie pare godzin to okienko jest juz zakryte cale. Byc moze i u R1 tak jest i serwis zrobil to dobrze a tobie wydaje sie ze masz za duzo oleju. Do tej pory zawsze sprawdzalem poziom na zimnym zazwyczaj po nocy ale serwisowka chyba nie klamie?? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Osek22 Opublikowano 20 Lutego 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 20 Lutego 2009 A ja troche z innej beczki ale zwiazane ze stanem oleju. Otoz po zakupie RRy wczytalem sie w serwisowke i wyczytalem ze stan sprawdza sie w taki sposob ze trzeba uruchomic silnik na 5 min potem go wylaczyc i odczekac jakies 3 min i sprawdzic stan. Wiec tak zrobilem i po tych 3 min mam stan na prawie max ale jak moto postoi sobie pare godzin to okienko jest juz zakryte cale. Byc moze i u R1 tak jest i serwis zrobil to dobrze a tobie wydaje sie ze masz za duzo oleju. Do tej pory zawsze sprawdzalem poziom na zimnym zazwyczaj po nocy ale serwisowka chyba nie klamie?? Nigdy nie sprawdzam oleju na zimno. Po zgaszeniu silnika odczekuje 5-10min i wtedy sprawdzam. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Vector Opublikowano 20 Lutego 2009 Udostępnij Opublikowano 20 Lutego 2009 Ja po wymianie oleju, nalaniu według serwisówki, mam całe okienko zakryte i zawsze było dobrze, bez nadmiarów. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
przemekpal Opublikowano 20 Lutego 2009 Udostępnij Opublikowano 20 Lutego 2009 Też do tej pory myślałem, że poziom oleju sprawdza się na gorącym silniku... Ale niedawno był o tym temat w tym dziale no i ku mojemu zdziwieniu zarówno Adam M. jak i Piotrek Dudek oświadczyli, że olej sprawdza się na silniku zimnym... A oni obaj w tych kwestiach mylić się nie mogą :) Człowiek cały czas się uczy... ;) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
babyy Opublikowano 20 Lutego 2009 Udostępnij Opublikowano 20 Lutego 2009 Też do tej pory myślałem, że poziom oleju sprawdza się na gorącym silniku... Ale niedawno był o tym temat w tym dziale no i ku mojemu zdziwieniu zarówno Adam M. jak i Piotrek Dudek oświadczyli, że olej sprawdza się na silniku zimnym... A oni obaj w tych kwestiach mylić się nie mogą Człowiek cały czas się uczy... Tylko wlasnie widzisz ja odwrotnie. Zawsze sprawdzalem na zimnym przed uruchomieniem a teraz doczytalem ze jest inaczej. A z calym szacunkiem do wiedzy obu panow to serwisowka chyba sie nie myli. Nie wiem moze niech oni sie wypowiedza na ten temat moze zrobi sie jasniej. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.