jari11 Opublikowano 15 Lutego 2009 Udostępnij Opublikowano 15 Lutego 2009 Witam! Problem dotyczy motorka wymienionego w temacie. Dziwne prowadzenie, tzn. od małych prędkości 20-30 km/h moto po lekkim skręceniu kiery w lewo bądź w prawo (nie ma znaczenia) tak jakby sam bardziej skręca - tzn. zachowuje się jakby jechał w koleinie z której go wyciąga. Nadmieniam iż sprawdzałem luz na łożysku główki ramy, na tylnym wahaczu, wydaje się być OK. Myślę jeszcze nad za ciasno skręconymi łożyskami główki ramy. Pozostało jeszcze sprawdzenie wyważenia koła, aczkolwiek drgań nie ma, nawet przy większych prędkościach. Lagi? Zastanawiam się czy jakby były skrzywione to czy obrót o 180 stopni powinien przynieść jakieś zmiany, niekoniecznie na lepsze, ale przynajmniej powodujące inne odczucia w prowadzeniu. Moto jest w trakcie serwisu zimowego i trochę porozbierany, więc na razie nie mogę jeździć i tym samym sprawdzać poszczególnych ustawień. Jak macie jakieś doświadczenia w tym temacie, proszę o info. Pozdrawiam. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ziuT Opublikowano 15 Lutego 2009 Udostępnij Opublikowano 15 Lutego 2009 poluzuj lozyska Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mati27d Opublikowano 15 Lutego 2009 Udostępnij Opublikowano 15 Lutego 2009 Może zadan śmieszne pytanie ale czy sprawdzałeś ciśnienie w przednim kole? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jari11 Opublikowano 15 Lutego 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 15 Lutego 2009 Nie jest śmieszne, ale to sprawdzałem w pierwszej kolejności :lalag: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
babyy Opublikowano 15 Lutego 2009 Udostępnij Opublikowano 15 Lutego 2009 A w jakim stanie masz tylna opone?? Bo ja tak mialem jak kupilem moto i mialo wyjarana gume na kwadrat + za male cisnienia w oponach. Zmiana opon i moto prowadzi sie rewelacyjnie. Jakby to byly lozyska to nie utrzymalbys kierunku na wprost tylko motorek calyczas by wezykowal. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
7FIODOR Opublikowano 15 Lutego 2009 Udostępnij Opublikowano 15 Lutego 2009 ten sam problem miałem za małe ciśnienie powietrza w przednim kole po dopompowaniu wszystko ok zmierz cisnienie innym cisnieniomierzem ??? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jari11 Opublikowano 17 Lutego 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 17 Lutego 2009 A w jakim stanie masz tylna opone?? Bo ja tak mialem jak kupilem moto i mialo wyjarana gume na kwadrat + za male cisnienia w oponach. Zmiana opon i moto prowadzi sie rewelacyjnie. Jakby to byly lozyska to nie utrzymalbys kierunku na wprost tylko motorek calyczas by wezykowal. No w rzeczy samej opona tylna jest łysa, tzn. normalne zużycie gumy. Raczej nie wyjarana przez palenie gumy, ot normalna eksploatacja. Nie mogę napisać jak było wcześniej, tzn. czy zjawisko się pogłębiało (moto kupiłem przed zimą i już z takim zjawiskiem). Jakoś nie dopuszczałem do siebie myśli, że taka pierdoła może mieć aż taki wpływ na prowadzenie. Dzięki Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
babyy Opublikowano 17 Lutego 2009 Udostępnij Opublikowano 17 Lutego 2009 Zalezy jakie jest to normalne zuzycie. Bo jesli ma rowno zuzyte po calym obwodzie i zachowuje ksztalt luku to nie powinno miec wplywu ale jak ktos jezdzil tylko prosto to tak sie dziac bedzie. Jak jest lysa opona to zmieniaj i daj znac czy pomoglo. I jesli nie lubisz sie bedzic w stunt i czeste jaranie kapcia to polecam nowa gume nie uzywke. Pozdro. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jari11 Opublikowano 17 Lutego 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 17 Lutego 2009 Zalezy jakie jest to normalne zuzycie. Bo jesli ma rowno zuzyte po calym obwodzie i zachowuje ksztalt luku to nie powinno miec wplywu ale jak ktos jezdzil tylko prosto to tak sie dziac bedzie. Jak jest lysa opona to zmieniaj i daj znac czy pomoglo. I jesli nie lubisz sie bedzic w stunt i czeste jaranie kapcia to polecam nowa gume nie uzywke. Pozdro. Moja jazda to raczej do przodu, niż w miejscu, a co do zużycia to kwadratowa nie jest, ale okrągłą też jej nie mogę nazwać. A co do opinii czy któraś z rad pomogła to dopiero będą bliżej wiosny, tak więc zainteresowanych rozwiązaniem problemu zapraszam za jakieś 1,5 miesiąca. Postaram się opisać powód owych problemów z prowadzeniem moto na tym poście. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
michal750 Opublikowano 17 Lutego 2009 Udostępnij Opublikowano 17 Lutego 2009 Ja rowniez obstawialbym przednia opone. Tzn jej stan zuzycia, rocznik itp. Przechodzilem przez cos podobnego i opisalem to tutaj http://forum.motocyklistow.pl/index.php?sh...02&hl=ZACIESNIA Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
siwypfk Opublikowano 17 Lutego 2009 Udostępnij Opublikowano 17 Lutego 2009 Witam masz najprawdopodobniej za mocno skręcone łożysko główki ramy.. i właśnie jest taki objaw. Pozdro Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
cziken929 Opublikowano 19 Lutego 2009 Udostępnij Opublikowano 19 Lutego 2009 Odpowiedz jak sprawdzałeś łożysko główki ramy i stwierdziłeś, że jest dobre a nie wiesz czy nie jest za mocno skręcone ? Jedno wiąże się z drugim jeśli chodzi o czynności sprawdzające i przód powinien być odciążony. Jeśli gibałeś moto siedząc na nim to często nic nie zauważysz. Jeśli moto myszkuje przy małych prędkościach to masz za duży luz na łożysku. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Piotr Dudek Opublikowano 19 Lutego 2009 Udostępnij Opublikowano 19 Lutego 2009 Odpowiedz jak sprawdzałeś łożysko główki ramy i stwierdziłeś, że jest dobre a nie wiesz czy nie jest za mocno skręcone ? Jedno wiąże się z drugim jeśli chodzi o czynności sprawdzające i przód powinien być odciążony. Jeśli gibałeś moto siedząc na nim to często nic nie zauważysz. Jeśli moto myszkuje przy małych prędkościach to masz za duży luz na łożysku. Prawdopodobnie nastąpiło przejęzyczenie - zbyt duży luz łożysk główki ramy = stukanie zawieszenia przód A myszkowanie motocykla to tak jak napisał "siwypfk" skutek zbyt mocnego dokręcenia łożysk lub nadmiernie zużyte łożyska z wybitymi bieżniami. Cytuj Człowiek mądrzeje z wiekiem i zwykle jest to wieko od trumny Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jari11 Opublikowano 20 Lutego 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 20 Lutego 2009 (edytowane) Witam! Dzięki za porady. Tak jak napisał "siwypfk" chyba za mocno jest skręcone łożysko główki ramy. Kiedy odciążyłem przód (koło w górze), próbowałem skręcać kołami w lewo i prawo i odnoszę wrażenie, że kiera troszkę stawia opór. W ciągu tygodnia postaram się to zmienić i zobaczymy czy pomogło. A luz łożyska sprawdzałem oczywiście na odciążonym przodzie chwytając za dolną część zawiechy (lag). Znacie jakiś inny dobry sposób sprawdzenia go? Pozdrawiam. Edytowane 20 Lutego 2009 przez jari11 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ziuT Opublikowano 20 Lutego 2009 Udostępnij Opublikowano 20 Lutego 2009 Witam! Dzięki za porady. Tak jak napisał "siwypfk" chyba za mocno jest skręcone łożysko główki ramy. Kiedy odciążyłem przód (koło w górze), próbowałem skręcać kołami w lewo i prawo i odnoszę wrażenie, że kiera troszkę stawia opór. W ciągu tygodnia postaram się to zmienić i zobaczymy czy pomogło. A luz łożyska sprawdzałem oczywiście na odciążonym przodzie chwytając za dolną część zawiechy (lag). Znacie jakiś inny dobry sposób sprawdzenia go? Pozdrawiam. ja tobie juz to w pierwszym poscie napisalem. no ale dobrze ze zweryfikowal to inny uzytkownik i zaaprobowal pan wszystkowiedzacy Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.