Skocz do zawartości

Honda CBR F4 - dziwne objawy w prowadzeniu


jari11
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam!

Problem dotyczy motorka wymienionego w temacie.

Dziwne prowadzenie, tzn. od małych prędkości 20-30 km/h moto po lekkim skręceniu kiery w lewo bądź w prawo (nie ma znaczenia) tak jakby sam bardziej skręca - tzn. zachowuje się jakby jechał w koleinie z której go wyciąga. Nadmieniam iż sprawdzałem luz na łożysku główki ramy, na tylnym wahaczu, wydaje się być OK. Myślę jeszcze nad za ciasno skręconymi łożyskami główki ramy. Pozostało jeszcze sprawdzenie wyważenia koła, aczkolwiek drgań nie ma, nawet przy większych prędkościach. Lagi? Zastanawiam się czy jakby były skrzywione to czy obrót o 180 stopni powinien przynieść jakieś zmiany, niekoniecznie na lepsze, ale przynajmniej powodujące inne odczucia w prowadzeniu. Moto jest w trakcie serwisu zimowego i trochę porozbierany, więc na razie nie mogę jeździć i tym samym sprawdzać poszczególnych ustawień. Jak macie jakieś doświadczenia w tym temacie, proszę o info. Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A w jakim stanie masz tylna opone??

Bo ja tak mialem jak kupilem moto i mialo wyjarana gume na kwadrat + za male cisnienia w oponach. Zmiana opon i moto prowadzi sie rewelacyjnie.

Jakby to byly lozyska to nie utrzymalbys kierunku na wprost tylko motorek calyczas by wezykowal.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A w jakim stanie masz tylna opone??

Bo ja tak mialem jak kupilem moto i mialo wyjarana gume na kwadrat + za male cisnienia w oponach. Zmiana opon i moto prowadzi sie rewelacyjnie.

Jakby to byly lozyska to nie utrzymalbys kierunku na wprost tylko motorek calyczas by wezykowal.

No w rzeczy samej opona tylna jest łysa, tzn. normalne zużycie gumy. Raczej nie wyjarana przez palenie gumy, ot normalna eksploatacja. Nie mogę napisać jak było wcześniej, tzn. czy zjawisko się pogłębiało (moto kupiłem przed zimą i już z takim zjawiskiem). Jakoś nie dopuszczałem do siebie myśli, że taka pierdoła może mieć aż taki wpływ na prowadzenie. Dzięki

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zalezy jakie jest to normalne zuzycie. Bo jesli ma rowno zuzyte po calym obwodzie i zachowuje ksztalt luku to nie powinno miec wplywu ale jak ktos jezdzil tylko prosto to tak sie dziac bedzie. Jak jest lysa opona to zmieniaj i daj znac czy pomoglo.

I jesli nie lubisz sie bedzic w stunt i czeste jaranie kapcia to polecam nowa gume nie uzywke.

Pozdro.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zalezy jakie jest to normalne zuzycie. Bo jesli ma rowno zuzyte po calym obwodzie i zachowuje ksztalt luku to nie powinno miec wplywu ale jak ktos jezdzil tylko prosto to tak sie dziac bedzie. Jak jest lysa opona to zmieniaj i daj znac czy pomoglo.

I jesli nie lubisz sie bedzic w stunt i czeste jaranie kapcia to polecam nowa gume nie uzywke.

Pozdro.

 

Moja jazda to raczej do przodu, niż w miejscu, a co do zużycia to kwadratowa nie jest, ale okrągłą też jej nie mogę nazwać. A co do opinii czy któraś z rad pomogła to dopiero będą bliżej wiosny, tak więc zainteresowanych rozwiązaniem problemu zapraszam za jakieś 1,5 miesiąca. Postaram się opisać powód owych problemów z prowadzeniem moto na tym poście.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Odpowiedz jak sprawdzałeś łożysko główki ramy i stwierdziłeś, że jest dobre a nie wiesz czy nie jest za mocno skręcone ? Jedno wiąże się z drugim jeśli chodzi o czynności sprawdzające i przód powinien być odciążony. Jeśli gibałeś moto siedząc na nim to często nic nie zauważysz. Jeśli moto myszkuje przy małych prędkościach to masz za duży luz na łożysku.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Odpowiedz jak sprawdzałeś łożysko główki ramy i stwierdziłeś, że jest dobre a nie wiesz czy nie jest za mocno skręcone ? Jedno wiąże się z drugim jeśli chodzi o czynności sprawdzające i przód powinien być odciążony. Jeśli gibałeś moto siedząc na nim to często nic nie zauważysz. Jeśli moto myszkuje przy małych prędkościach to masz za duży luz na łożysku.

 

Prawdopodobnie nastąpiło przejęzyczenie - zbyt duży luz łożysk główki ramy = stukanie zawieszenia przód

A myszkowanie motocykla to tak jak napisał "siwypfk" skutek zbyt mocnego dokręcenia łożysk lub nadmiernie zużyte łożyska z wybitymi bieżniami.

Człowiek mądrzeje z wiekiem i zwykle jest to wieko od trumny

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam!

Dzięki za porady. Tak jak napisał "siwypfk" chyba za mocno jest skręcone łożysko główki ramy. Kiedy odciążyłem przód (koło w górze), próbowałem skręcać kołami w lewo i prawo i odnoszę wrażenie, że kiera troszkę stawia opór. W ciągu tygodnia postaram się to zmienić i zobaczymy czy pomogło.

A luz łożyska sprawdzałem oczywiście na odciążonym przodzie chwytając za dolną część zawiechy (lag). Znacie jakiś inny dobry sposób sprawdzenia go?

Pozdrawiam.

Edytowane przez jari11
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam!

Dzięki za porady. Tak jak napisał "siwypfk" chyba za mocno jest skręcone łożysko główki ramy. Kiedy odciążyłem przód (koło w górze), próbowałem skręcać kołami w lewo i prawo i odnoszę wrażenie, że kiera troszkę stawia opór. W ciągu tygodnia postaram się to zmienić i zobaczymy czy pomogło.

A luz łożyska sprawdzałem oczywiście na odciążonym przodzie chwytając za dolną część zawiechy (lag). Znacie jakiś inny dobry sposób sprawdzenia go?

Pozdrawiam.

ja tobie juz to w pierwszym poscie napisalem. no ale dobrze ze zweryfikowal to inny uzytkownik i zaaprobowal pan wszystkowiedzacy

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...