Skocz do zawartości

CBR na strita


ventura
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Dokładnie, wtedy zużycie paliwa znacznie wzrasta i moto chodzi bez zegarów. Czyli to czego oczekujesz drogi kolego motocyklisto HunterM.

 

Ja tam niczego nie oczekuję, po prostu z ciekawości zapytałem i jak widać - da się.

 

Pozdro!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tylko czy to nie będzie przypadkiem niekompatybilne z modółem i komputerem, czy dane z airboxu którego już nie ma nie mają wpływu na ciśnienie w oponach?

 

Pezik, wydaje mnie sie, ze to bardziej będzie miało wplyw na ciśnienie oleju i zły wpływ na smarowanie łożysk w tylnym kole.

 

Panie P.D. daje Ci ostrzeżenie, wykasujesz Pan jeszcze jednego posta i będziemy zmuszeni Pana zbanować :icon_evil:

 

ZłOOOOOOOOOO :icon_twisted:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Administrator

Mimo ostrzeżeń i próśb kilku nagorliwców musiało spamować. OK, rozumiem, taka "zabawa". Pożegnali już nasze towarzystwo. Proszę ograniczać się w Mechnice do dyskusji "na temat". Dziękuję.

pzdr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To jest przekombinowanie bo ten motocykl tak samo jak F3 i wiele wiele innych bez zegarów jeździ normalnie. Pani w przedszkolu mi powiedziała- widocznie zna sie na motocyklach.

 

Ja tam sie na Hondzie nie znam, ale to co napisal WSR to calkowita prawda - zajrzalem do schematu.

Tak ze jak kolega ma ten typ instalacji to usuniecie licznikow wplynie ujemnie na dzialanie air flaps i zaburzenie pomiaru pobieranego powietrza, co z kolei odbija sie na dzialaniu wtrysku paliwa.

Jezeli ma inny typ instalacji, to usuniecie zegarow nic nie zmieni.

Rozne motocykle byly robione na rozne rynki, a potem trafily do Polski i przede wszystkim trzeba ustalic o czym mowa, gazniki, wtrysk, a jesli wtrysk to jakiego rodzaju.

Szramer, to ze pozniejsze modele CBR jezdza bez licznikow i bez problemu to tez mozliwe jako ze oprocz tego rozwiazania z air flaps zaczeto stosowac sonde Lambda, ktora jak gdyby po fakcie doregulowuje sklad mieszanki mierzac mase powietrza wydychanego.

Cholera czlowiek wyjdzie na kilka godzin i od razu afera na 24 fajery w dodatku nie wiadomo o co.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No właśnie, ilu zadało sobie trud zajrzenia do schematów?

W F2 wychodzi na to, ze licznik jest na linkę i (przynajmniej na schemacie na który ja natrafiłem) nie ma nic wspólnego z elektroniką (co wcale nie znaczy, że w tym akurat egzemplarzu nie siedzi w zegarach czujnik halla...)

 

NATOMIAST na schemacie F3 wyraźnie widać trasę sygnału: z czujnika prędkości na prędkościomierz, z prędkościomierza do modułu kontrolnego zaworu powietrza (air valve control relay) i z tego modułu na zawór powietrza (air control solenoid) nie wiem jakie klapki to otwiera, nie miałem nigdy F3, ale jak widać obecność zegarów nie jest obojętna. Dla dociekliwych (i tych którzy nie umieją korzystać z googli) stronka ze schematami: http://www.motoinfo.yoyo.pl/

Teraz dla Tych co piszą w tym temacie by się czepiać i pierdoły gadać. Kolega zakładając temat napisał że jest to model przejściowy z F2 na F3. Kolega WSR sprytnie zauważył ze schematu różnice. Więc jeżeli Cebra jest przejściówką to chyba zawiera już nowsze rozwiązania i wygląda na to że będzie bez zegarów mieszać. Chyba proste!!! Nie jestem mega znawcą i nadal uczę się i podpatruje w mechanice ale niektórzy to mnie zaskakują swoimi wypowiedziami. Cóż... :banghead:

A props Panie Piotrze współczuję użerania się z niektórymi osobami na forum... ale to juz odbiegnięcie od tematu. Sorks

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jezdze f3-ka bez zegarów 2 sezon i moto chodzi najnormalniej w swiecie!!! wczesniej jakies 2-3 mies mialem i roznicy nei widac / czuc ZADNEJ!!!

powodem problemow beda zapewne te wezyki ktore ida do filtra.. zostaw ten z lewej strony wystawiony tak zeby "lapal" powietrze i musi chodzic nie ma innej opcji.!!!!

\to jest ponad 10 letni motor i tam nie ma nie wiadomo jakiej elektroniki - tym bardziej zegary nie maja wplywu na jazde!!!!!!!

 

Edytowane przez Puzi
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No dobra... f4 pobiera z liczników sygnał czy prędkość jest poniżej 20 czy powyżej 20, co oczywiście wpływa na rodzaj obiegu doładowania dynamicznego, a ściślej wyrównania ciśnienia w komorach pływakowych (bez "i"

). W stunt dziwkach z wywalonymi rurami dolotowymi problem braku liczników w zasadzie nie istnieje ponieważ nie istnieje wspomniane doładowanie. Problem jest gdy w pełnej serii usuniemy licznik w tedy tak od około 80 km/h nastąpi dość gwałtowne zubożenie mieszanki, powodujące wspomniane na wstępie tematu problemy. Są dwa proste sposoby na poradzenie sobie z tymi zjawiskami, z pytaniami do Dudka może coś zdradzi mądrala. Temat skończony i chooy. Baba z.... i Szramer ma rację.

Edytowane przez M a D a F a K a
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Krzysztof_1100XX

Wystarczy spojrzec na to zdjęcie:

 

http://www.frs-zamosc.com/galleries/jesien...der_circles.jpg

 

I zauważyć żółty lejek koło chłodnicy. To on odpowiada za doładowanie, cebra jeździ bez zegarów najnormalniej w świecie. No ale cóż - staremu dziadowi nigdy nie przetłumaczysz.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Madafaka, chodzi o F3 - po przejrzeniu schematu znalazlem czujnik szybkosci, czujnik polozenia przepustnicy, zawor powietrzny z przekaznikiem, czyli wystepuje w niej regulacja ilosci pobieranego powietrza w zaleznosci od szybkosci moto.

Tak jak napisales temat zakonczony :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.
 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...