wueska Opublikowano 10 Lutego 2009 Udostępnij Opublikowano 10 Lutego 2009 Fakt wykres kilka razy mi sie przysnił, przed egzaminem zawodowym. Teraz kur... śnia mi sie macierze i dzida pedzaca z predkościa 3/5C(3/5 predkosci światła) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
michoa Opublikowano 10 Lutego 2009 Udostępnij Opublikowano 10 Lutego 2009 a wie ktoś tłok do cz cross 250/513 jest kuty czy odlewany ?? kiedyś myślałem żeby wsadzić zamiast niego zwykły tłok od mz ale ludzie mnie ostrzegali że to jest inny materiał i tłok od mz nie wytrzyma i pęknie (ten silnik jest ostro wysilony z 250ccm symetryka 35KM :D ) w sumie wyszło że tłok od mz sie nie nada bo ten sam sworzeń ale ma za duża wysokośc w góre od sworznia (bo dól to dałoby sie spiłować ) no i od mz pasuje minimum 3 szlif bo wcześniejsze są za małe Cytuj "... i ujrzal Pan prace nasza i byl zadowolony a zapytawszy o zarobki nasze usiadl i zaplakal..." list Pawla apostola do koryntianmichoa-100% stylistów bez szyku http://miszczua.cba.pl Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Immortal Opublikowano 10 Lutego 2009 Udostępnij Opublikowano 10 Lutego 2009 Jeśli chodzi o tłoki do Simsona. Szajs z Almotu - najtańsze - są robione z AK12, praktycznie świecą się. kolego każdy tłok świeżo po produkcji świeci się. jak weźmiesz taki Almotowski tłok i go odłożysz na dłuższy czas to też będzie szarawy bez połysku, bo się alu z jego powierzchni się utleni. Więc nie jest to akurat trafne spostrzeżenie z Twojej strony. mam oryginalne jeszcze tłoki do shl-ki i wiesz... są one akurat ze stopu AK 12, tak jak i inne tłoki oryginalnie produkowane w tamtych czasach. Od jakości tłoka zależy dużo, a słabiej wykonane tłoki mogą również chodzić ale trzeba poddać je kilku zabiegom. jednym z nich jest akurat grzanie (w oleju, piekarniku czy nawet w mydlinach z szarego mydła) co powoduje zmianę naprężenia materiału. Tłoki słabiej wykonane są mniej, dużo mniej odporne na obciążenia termiczne przez co "puchną" bardziej i zacierają się w cylindrze. Kruszą się itp. Ale zachowując odpowiedni luz montażowy takiego tłoka, wygrzewając go odpowiednio taki tłoczek troszkę pochodzi. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Hipolit Opublikowano 10 Lutego 2009 Udostępnij Opublikowano 10 Lutego 2009 Fajny temat i dużo się można w nim dowiedzieć, wueska kontynułuj ;] Teraz ja mam pytanie; kiedyś na innym forum przeczytałem że żęby zwiększyć wytrzymałość tłoka do (jak to nazwał WUESKA) demolotów trzeba taki nie używany jeszcze tłok wygotować kilka godzin w oleju a potem dać dać do owalizacji i dopiero pot taki tłok zrobić szlif. Czy jest jakiś sens w robieniu takiego zabiegu z zemieśliczym tłokiem ?? I co to jest dokładnie owalizacja ? bo nie wiem czy dobrze zrozumiałem w tym kontekście ?? Czyli że poprawienie 'okrągłości' tłoka, o to chodzi ? PRZEPRASZAM ZA TO PYTANIE NIE ZAUWAŻYŁEM ŻE TEN TEMAT MA DWIE STRONY I DAŁEM ODPOWIEDŹ PO PRZECZYTANIU TYLKO PIERWSZEJ ... ZNAM JUŻ ODPOWIEDŹ NA MOJE PYTANIE ;] Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
qurim Opublikowano 10 Lutego 2009 Udostępnij Opublikowano 10 Lutego 2009 (edytowane) Czyli na które znasz już odpowiedź? :biggrin: Rzemieślnicze tłoki właśnie trzeba poddawać takim zabiegom czyli wygrzewaniu/gotowaniu a później owalizacji. A owalizacja to takie coś co oznacza że tłok nie jest idealnie okrągły lecz ma większą średnicę mierząc poprzecznie do osi sworznia. Daje to pewne prowadzenie płasza tłoka w cylindrze. Domowym sposobem (wg. starej księgi pt. Naprawa Motocykli) owalizację uzyskuje się poprzez uderzenie tłoka gumowym młotkiem wzdłuż osi sworznia. Drastyczny sposób ale skoro mądra księga dotycząca demoludów o tym mówi to chyba ma sens. Z tłokami będę dopiero eksperymentował bo mam kilka PRL-owskich moto i czeka je remont. Do SHL mam tłoki rzemieślnicze oraz robione na zamówienie, do WFM S34 bedę miał rzemiosło a do WFM S-01 mam oryg. epokowy tłok na sworzeń 12mm. Miodzio. Może sam opracuję jakiś patent i napiszę o nim książkę. :biggrin: Edytowane 10 Lutego 2009 przez qurim Cytuj MotorcycleStorehouse Dealer. Wszystko do Twojego amerykańskiego motocykla! Kiedy umrę pochowajcie mnie twarzą do dołu aby cały świat mógł pocałować mnie w dupę. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Jędrulo Opublikowano 13 Lutego 2009 Udostępnij Opublikowano 13 Lutego 2009 Witam! Tłoki oryginalne np. do Shl 175 M11 były z AK 12-jeśli odlewy były wolno studzone, a później starzone-to nie ma problemu.Poczciwa Syrena miała tłoki z AK20,luz zalecany od 4 do 7 setek. Ja na wszelki wypadek wygrzałem go w ok 180 stopniach przez 8h w piekarniku aby zrelaksować napreżenia-materiał robi się nieco bardziej miękki, ale za to juz nie puchnie w silniku. Kiedyś gotowałem w oleju,ale było mase smrodu;P Mam wersję z aluminiowym cylindrem-więc luz to ok. 5-6 setek wg zalecen producenta.sworznie też spasowałem pływająco,materiał wybrany przy piastach tłoka,powinno być ok. jak zawsze:) Pierścionki polecam z łódzkiej Primy-można dostać nawet minutowe,tylko trza zamki wypiłować. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wueska Opublikowano 13 Lutego 2009 Udostępnij Opublikowano 13 Lutego 2009 Faktycznie AK12. Jednak mam w swoich zbiorach tłok zarówno do SHL i do WSK 125 z cecha materiałówą AK-20. Wskazywało by to na prywaciarskie wyroby w takim razie? hmm trudno. Co do starzenia wiesz może czym przesycane sa tłoki? szukałem kiedyś o tym materiałów ale cienko z tym. Jedne z ciekawszych tłoków jakie udało mi sie widzieć na zywo to tłoki z kompozytowym denkiem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
michoa Opublikowano 13 Lutego 2009 Udostępnij Opublikowano 13 Lutego 2009 mam pytanie do kolegi wyżej w primie można dostać pojedyncze pierścienie za znośną cene ?? ja bym konkretnie aż 2 potrzebował ale w detalu kosztują 25 zł sztuka zrobiliby mi gdzieś po 10 zł ?? Cytuj "... i ujrzal Pan prace nasza i byl zadowolony a zapytawszy o zarobki nasze usiadl i zaplakal..." list Pawla apostola do koryntianmichoa-100% stylistów bez szyku http://miszczua.cba.pl Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
skwy Opublikowano 13 Lutego 2009 Udostępnij Opublikowano 13 Lutego 2009 Tak specjalnie dla ciebie zrobia promocję. Rozpieścili naród tymi taniochani z chin i teraz każy przychodzi i marudzi że 25zł to za dużo na alegro widział za 10,50 tańsze.. Jeśli chcesz mieć dobrze zrobione i działające bezproblemowo to wybalansuj z kieszonki pieniążki i płać. A jeśli ci ceny nie odpowiadają to leć do chin tam pewnie dla ciebie zrobia za 5zł. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Jędrulo Opublikowano 15 Lutego 2009 Udostępnij Opublikowano 15 Lutego 2009 Co do przesycania stopów aluminium na 100% coś mam-przeszukam materiały z czasów studiów i prześle. A jesli chodzi o pierścienie-zwykle kupuję tam na sztuki 3-15 zł za pierścień, z tym że nie zawsze w samej primie, tylko w firmie Lucas oferujecej jej wyroby- mieści sie na tej samej ulicy 300m dalej i prowadzi to emerytowany pracownik primy. Z nim można sie targowac, lepiej doradzi. Posiada też przedziwne tłoki od poloneza, produkcji niemieckiej , teflonowane jak twierdzi. istotnie- sa czymś powleczone:) podaje linki: Lucas www.pierscienietlokowe.com.pl tel(042) 6507309 Prima sklep www.fpt-prima.com.pl (042) 6174150 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
qurim Opublikowano 15 Lutego 2009 Udostępnij Opublikowano 15 Lutego 2009 Szkoda że ten Lucas oferuje tylko do silników W2 w SHL. Już się cieszyłem że kupię dobre pierścionki a tu lipa. Wczoraj zdobyłem państwowy tłok na IV szlif do SHL S-32, teraz jeszcze muszę kupić dobre pierścienie i będzie miodzio silniczek, tym bardziej że dam alu cylinder do niego. Rozmyślam nad zamówieniem pierścieni w UK, w jednej z firm które robią to na zamówienie, woziłem dla nich paczki jako kurier kiedyś, muszę wysłać maila, może da radę coś z tym zrobić. Nie mam zamiaru pchac chińszczyzny do SHL i robić remont co 2kkm. :banghead: Cytuj MotorcycleStorehouse Dealer. Wszystko do Twojego amerykańskiego motocykla! Kiedy umrę pochowajcie mnie twarzą do dołu aby cały świat mógł pocałować mnie w dupę. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
michoa Opublikowano 15 Lutego 2009 Udostępnij Opublikowano 15 Lutego 2009 jędrulo dzięki Nie mam zamiaru pchac chińszczyzny do SHL i robić remont co 2kkm. banghead.gif łeno jak 2k przejedzie to i tak dużo w ogarze po 500km potrafi sie zrobić luz tłok cylinder 0.2mm :D Cytuj "... i ujrzal Pan prace nasza i byl zadowolony a zapytawszy o zarobki nasze usiadl i zaplakal..." list Pawla apostola do koryntianmichoa-100% stylistów bez szyku http://miszczua.cba.pl Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Jędrulo Opublikowano 18 Lutego 2009 Udostępnij Opublikowano 18 Lutego 2009 Do shl M11W sa komplety-ja kupowałem na sztuki, na wymiar. a na zamówienie można zrobić pierścienie w Warszawie na Placu Grzybowskim 10-chyba strona ma adres www.pierścienie.pl-bede tam w poniedziałek i sie dowiem wszystko-może nawet chromy beda. Stopy przesycone uzyskuje sie przez podgrzanie do ok.500stopni i ochłodzenie w ciepłej lub zimnej wodzie.uzyskany stan nie jest trwały-pózniej następuje starzenie samorzutne-od kilkudziesięciu minut do 4 dób w temp otoczenia.częściej stosuje się starzenie tzw sztuczne-(patrz gotowanie tłoków) wygrzewanie w temp 180-200stopni przez kilka godzin i samoczynne studzenie w temp otoczenia. starzenie poprawia własności mechaniczne stopów alu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
NiceTree Opublikowano 18 Lutego 2009 Udostępnij Opublikowano 18 Lutego 2009 Denka tłoka pokrywane sa warstwami ceramicznymi. http://www.hipeco.com Tu podaje stronne WWW firmy która zajmuje sie powłokami. Na tłokach nie ma warstw z teflonu tylko warstewka dwusiarczkumobildenu. Ciekawe, sprawdziłem i rzeczywiście nie jest to teflon. Chociaż tą warstwe uważam za zbędną bo po 10 godzinach jest już całkowicie wytarta a powiększa cenę tłoka znacznie. Może dlatego że jest natryskiwana a nie nakładana elektrolitycznie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wueska Opublikowano 19 Lutego 2009 Udostępnij Opublikowano 19 Lutego 2009 10moto godzin to całkiem sporo. Pozatym pomaga to troche w docieraniu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.