Piekarz Opublikowano 30 Stycznia 2009 Udostępnij Opublikowano 30 Stycznia 2009 (edytowane) Witam serdecznie. Mam takie pytanko czy różni się czymś Yamaha R1 z 2004 r (rury już pod siedzeniem a nie z boku bo te z boku mają 150 koni) od R1 z 2005/6r??? Chodzi mi o moc silnika. Kupiłem wczoraj z 2004r i mam napisane w dowodzie 126 kW co daje 172 konie a w ogłoszeniach sprzedaży R1 z 2005,2006 r podają 180 koników. To chwyt marketingowy czy silniki zostały zmodyfikowane???Moim zdaniem wyglądają identycznie. Pozdrawiam Edytowane 30 Stycznia 2009 przez Piekarz Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tomekd Opublikowano 30 Stycznia 2009 Udostępnij Opublikowano 30 Stycznia 2009 Zadna,pierwsza seria R1 04 R1 byla najmocniejsza ( te z niskimi numerami ) i te silniki mialy najlepsze wyniki na hamowni.Blisko 160 KM mierzone na Dynojet.Pozniejsze egzemplarze maja troche mniejsza moc,aczkolwiek Yamaha oficjalnie podala 3 km wzrost mocy w przypadku modelu na 2006 poprzez inaczej montowane prowadnice zaworowe i zmodyfikowany ksztalt komory spalania. Analiza tych wczesnych silnikow wykazala za byly one raczej specjalnie dopieszczone,ciensza uszczelka pod glowica i blokiem,ciezar tlokow wyrownany do 0.1 grama,itd. Nigdy nie traktuj powaznie oficjalnych danych,przewaznie biora sie one z hamowni ustawionej na biurku w kampani reklamowej. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
szramer Opublikowano 31 Stycznia 2009 Udostępnij Opublikowano 31 Stycznia 2009 06' na papierze otrzymal extra 3 kuce min poprzez zmiany w dolocie i sofcie Cytuj WERA#111 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Piekarz Opublikowano 31 Stycznia 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 31 Stycznia 2009 Zadna,pierwsza seria R1 04 R1 byla najmocniejsza ( te z niskimi numerami ) i te silniki mialy najlepsze wyniki na hamowni.Blisko 160 KM mierzone na Dynojet.Pozniejsze egzemplarze maja troche mniejsza moc,aczkolwiek Yamaha oficjalnie podala 3 km wzrost mocy w przypadku modelu na 2006 poprzez inaczej montowane prowadnice zaworowe i zmodyfikowany ksztalt komory spalania. Analiza tych wczesnych silnikow wykazala za byly one raczej specjalnie dopieszczone,ciensza uszczelka pod glowica i blokiem,ciezar tlokow wyrownany do 0.1 grama,itd. Nigdy nie traktuj powaznie oficjalnych danych,przewaznie biora sie one z hamowni ustawionej na biurku w kampani reklamowej. Dziękuję Tomku serdecznie za fachową odpowiedź. Cieszę się, że nie kupiłem jakieś przejściówki-wynalazku :-) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ks-rider Opublikowano 31 Stycznia 2009 Udostępnij Opublikowano 31 Stycznia 2009 (edytowane) ...i mam napisane w dowodzie 126 kW co daje 172 konie a w ogłoszeniach sprzedaży R1 z 2005,2006 r podają 180 koników. To chwyt marketingowy czy silniki zostały zmodyfikowane???Moim zdaniem wyglądają identycznie. Z Ram Air, kolego Nigdy nie traktuj powaznie oficjalnych danych,przewaznie biora sie one z hamowni ustawionej na biurku w kampani reklamowej. Tomekd, czytam i wymiekam. Wypowiedz istotnie godna Experta. :icon_mrgreen: :crossy: Edytowane 31 Stycznia 2009 przez ks-rider Cytuj <p><a href="https://www.youtube.com/user/Koch1210/Videos">https://www.youtube.com/user/Koch1210/Videos</a></p> <p> </p> <p><a href="http://picasaweb.google.com/ksrider/">http://picasaweb.google.com/ksrider/</a>[/url]</p> Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MariuszJ Opublikowano 18 Marca 2009 Udostępnij Opublikowano 18 Marca 2009 no to jeszcze jedno pytanko posiadam motocykl yamahę R1 rok 2006 w dowodzie mam podaną moc 114,2 KW to daje jakies ponad 150 KM...... :icon_question: :rolleyes: teraz czy były jakies zdlawione wersje na 150 Km czy ktos sie poprosto rąbnął pisząc dane? :notworthy: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adam M. Opublikowano 18 Marca 2009 Udostępnij Opublikowano 18 Marca 2009 Raczej to drugie, jako ze dane w dowodach pochodza czesto od wlascicieli pojazdow. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Piotr Dudek Opublikowano 18 Marca 2009 Udostępnij Opublikowano 18 Marca 2009 Ilość koni mechanicznych podawana przez producenta ma się nijak do rzeczywistej mocy oddawanej na tylnym kole i jest tylko informacją stricte marketingową. Ostatni przykład z reklamy Vmaxa o pierwszym motocyklu seryjnym z silnikiem o mocy 200kM ma się nijak do rzeczywistości. Bardzo ważną sprawą utrzymania zadeklarowanej mocy jest zachowanie bardzo ścisłych norm dokładności montażu na linii produkcyjnej a z tym jest różnie. Cytuj Człowiek mądrzeje z wiekiem i zwykle jest to wieko od trumny Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.