Paweł B Opublikowano 6 Lutego 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 6 Lutego 2009 a no tak racja:)) czyli gdysplanujemy głowice ,tłoki oryginał" to zmiejszymy komore spalania qa co za tym idzie mnie paliwa , mniej powietrza czyli będzie mniej palic? gdy większe cisnienie spalania to siła z jaką mieszanka wybuchnie to bardziej "odbije tłoka do dołu wychodzi na to że mniej spali? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wueska Opublikowano 6 Lutego 2009 Udostępnij Opublikowano 6 Lutego 2009 Pytanie tylko poco zwiekszać ciśnienie spreżenia skoro jest ono na odpowiednim poziomie? Przecież zmianie ulegnie bilans cieplny. Wolał bym osobiście dziergać kanały w głowicy. Zmiana pojemnosci napewno poprawiła stosunek średnica tłoka/skok ale mocno zaburzyła wywazenie wału. Pytanie teraz czy szukać oszczedności cieżaru w korbowodach czy raczej zabrac sie za przeciwwage wału? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Paweł B Opublikowano 6 Lutego 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 6 Lutego 2009 im większa kompresja tym lepiej, przeciez silnik jest silniejszy odpowiednio większa by niewywołało to spalania stukowego bądź samo zapłonu, a zndażało sie gdy miałem jeszce wsk 3 :) gdy się rozgrzała dolewałem coraz większer ilosci ropy rekord to 50 na 50 :) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wueska Opublikowano 6 Lutego 2009 Udostępnij Opublikowano 6 Lutego 2009 Duże spreżenie to wiekszy moment tyle ze silnik traci góre. W WSK 125 było niskie spreżenie oniewaz na rynku nie było odpowiedniej bezyny. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Paweł B Opublikowano 7 Lutego 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 7 Lutego 2009 tylko tyle zę wsk lepiej szła od dołu a nie od góry :) od góry lepiej szła wysokoobrotowa 4 np bandit ma silnik 1200 większa komora spalania, chyba ale niejestem pewien czy większa kompresja niż w 750 dlategio ze 750 miałe o wiele mniejsza komore spalania niz 1200 to trzeba była ja krecic to znaczy ze b12 ma kipska góre? mnie się wydaje że raczej moment idzie równo niema dziur jak w 750 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Deebo Opublikowano 7 Lutego 2009 Udostępnij Opublikowano 7 Lutego 2009 Paweł teoretycznie będzie mniej palił bo sprawność się podniesie, z tym że tak jak Wueska pisał więcej można namieszać niż pomóc, japońce są już mocno wysilone, podnoszenie jeszcze wyżej stopnia sprężania zmusi do jazdy na wysokooktanowym paliwie(nie mówię tu o 98), co innego prlowski sprzęt gdzie można było naprawdę mocno zmniejszyć komorę spalania i dużo to pomagało a co innego japoniec gdzie stopień sprężania i tak jest bardzo wysoki Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
baba_zanetti Opublikowano 7 Lutego 2009 Udostępnij Opublikowano 7 Lutego 2009 Wueska powinieneś projektować silniki. Czy wał Bandita jest kuty- nie znam jego procesu produkcji, wydaje mi sie że nie jest. Ale to nie problem bo mamy coś takiego: Kuty wał do GSXR1100. Ten silnik ma przynieść przede wszystkim doświadczenie, i w praktyce pokazać gdzie są błędy. Co można poprawić, co trzeba poprawić itp. Zdj. lock-up'a Cytuj 8.96s 1/4mili GSX-R K1 1000 TURBO/NITROSPEEDBIKE.PL TURBO TAKŻE W TWOIM MOTOCYKLU!SERWIS MOTOCYKLI- WARSZAWA, HAMOWNIA - STROJENIEhttps://www.facebook.com/bados84/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
satanic_masta Opublikowano 7 Lutego 2009 Udostępnij Opublikowano 7 Lutego 2009 Kurde wał na szesciu panewach :) Jednak nie oszczedzali na olejaku, widac niezłe zroznicowanie technologiczne, u mnie w kawie na srodku są dwa łańcuchy, a panewa jedna, Chyba w suzuki pracuja lepsze mózgi :) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Paweł B Opublikowano 7 Lutego 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 7 Lutego 2009 (edytowane) jakie sprzęgło:) mnie się wydaje że wogule olejaki miały kute wały zarówno 750siatka jak i bandit ,fajnie było by się dowiedziec z kąś jak naprawdę było poszukam na necie Edytowane 7 Lutego 2009 przez Paweł B Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adam M. Opublikowano 7 Lutego 2009 Udostępnij Opublikowano 7 Lutego 2009 Kazdy wal jest odkuwka ulepszana cieplnie, oprocz walow skladanych z kawalkow pracujacych na lozyskach tocznych. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wueska Opublikowano 7 Lutego 2009 Udostępnij Opublikowano 7 Lutego 2009 Adam nie kazdy wał. Samochodowe sa głównie odlewane i potem odlew na gorąco jest prasowany. Technologia dziwna ale wielkoseryjna. parametry zbliżone do odkuwki. Na zdjeciach widać ze trzeba sporo sie nagimnastykować jesli chodzi o wyważenie. Na poczatek zwazył bym tłoka z pierscieniami i sworzeniem chodzi mi o róznice wagi pomiedzy tym tuningowym a seryjnym. Do 5g obciazenia beda miescić sie w błedzie projektowym. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ANGLIK Opublikowano 8 Lutego 2009 Udostępnij Opublikowano 8 Lutego 2009 To w sumie jest chyba dobre rozumowanie żeby większe tłoki zbliżyć do wagi zastępowanego- ma sens. A co ciśnieia, graniczne bezpieczne to 12,5:1 B12 ma 9,5:1, GSXR 1100 ma 10,0:1, a GSXR 750 10,9:1 A jeśli chodzi o planowanie to nie sądze by mniej palił bo komore napełnia mieszanka aż do DMP i nie sądze żeby 1mm robił różnice w napełnianiu, co innego w GMP gdzie i tak przestrzeń jest bardzo ograniczona. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Deebo Opublikowano 8 Lutego 2009 Udostępnij Opublikowano 8 Lutego 2009 Z tym paleniem chodziło mi o to że przez planowanie zwiększyłoby się sprężanie a co za tym idzie sprawność silnika, większa sprawność= mniejsze spalanie zresztą to tylko takie teoretyzowanie:-) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Paweł B Opublikowano 8 Lutego 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 8 Lutego 2009 czyli przez przykładowo splanowanie głowicy silnik będzie miec lepszy dół a gorsza góre tzn?? dlaczego gorsza góre? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wueska Opublikowano 8 Lutego 2009 Udostępnij Opublikowano 8 Lutego 2009 Bo trudniej bedzie spreżyć mieszanke. W pewnym momencie rozrzad nie dostarczy juz odpowiedniej ilości mieszaniny w stosunku do obrotów i silnik zacznie opadać z mocy, w motocyklu który ma wyższe spreżenie efekt ten nastapi szybciej. DLatego motocykle małej pojemnosci w których masa tłoków jest mniejsza skok tłoka tez maja wyszy stopień sprezania zeby miec moment obrotowy dostepny nizej, maja za to bardz ostre czasy rorzadu zeby wykorzystać potencjał małego skoku i niskiej wagi tłoków. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.