manias Opublikowano 27 Lutego 2009 Udostępnij Opublikowano 27 Lutego 2009 witam, dodatkowy przewód który przychodzi o regulatora "2s" nie przechodzi przez drut oporowy, proszę sobie dokładnie przeanalizować schemat. Jeśli ktoś stosuje cewkę nisko oporową np. biazeta 101 gdzie rezystancja uzwojenia pierwotnego jest około 1.5Ohma, oraz posiada mechaniczny zapłon powinien zastosować drut oporowy (mowa o instalacji bez modułu tranzystorowego), brak drutu może powodować przepalanie styków aparatu zapłonowego. Jeśli ktoś jest zainteresowany kupnem regulatora 2s, proszę pytać u producenta, ja właśnie zakupiłem kilka sztuk, szybka dostawa za pobraniem, koszt zakupu 49zł brutto, pozdrawiam. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Storm007 Opublikowano 28 Lutego 2009 Udostępnij Opublikowano 28 Lutego 2009 A jakie macie te zapłony w okolicy, polskie czy te oryginalne ruskie? Bo na allegro ruskich nie brakuje ale słyszałem że własnie te choć poprawiają prace silnika to mają najniższą żywotność rzędu 500 km. Mowa o zaplonie Prameti. U mnie pochodzil 3 miesiace, koledze tydzien. Jak jest zimny chodzi a po rozgrzaniu brak iskry. U innego kolegi rekordowy rok pochodzil. Jeden oryginalny rosyjski pisuje sie bez problemu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ventura Opublikowano 1 Marca 2009 Udostępnij Opublikowano 1 Marca 2009 Mowa o zaplonie Prameti. U mnie pochodzil 3 miesiace, koledze tydzien. Jak jest zimny chodzi a po rozgrzaniu brak iskry. U innego kolegi rekordowy rok pochodzil. Jeden oryginalny rosyjski pisuje sie bez problemu. To nieźle.A u kogo kupiłeś ten oryginalny ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
skrzydlaty Opublikowano 1 Marca 2009 Udostępnij Opublikowano 1 Marca 2009 witam, dodatkowy przewód który przychodzi o regulatora "2s" nie przechodzi przez drut oporowy, proszę sobie dokładnie przeanalizować schemat. Jeśli ktoś stosuje cewkę nisko oporową np. biazeta 101 gdzie rezystancja uzwojenia pierwotnego jest około 1.5Ohma, oraz posiada mechaniczny zapłon powinien zastosować drut oporowy (mowa o instalacji bez modułu tranzystorowego), brak drutu może powodować przepalanie styków aparatu zapłonowego. I tu się niezgodzę. Schemat zamieszczony do regulatora Ernap-2s pokazuje, że 4 styk połączony jest pomiędzy zaciskiem idącym od stacyjki do cewki przed przewodem oporowym biegnącym do cewki na jej zasilaniu. (nie wiem, czy jasno to przedstawiłem). Czyli zacisk 4-regulatora poprzez uzwojenie pierwotne i przerywacz zwierany jest do masy, po drodze jest jeszcze przewód rezystancyjny. Na logikę układ regulatora pobiera z układu zasilania cewki impuls, występujący przy zwieraniu i rozwieraniu przerywacza. Regler wykrywajac impulsy podaje napiecie na wzbudzenie, zwiększając magnesowanie wzbudzenia na niższych obrotach, brak zmian napiecia w układzie nie powoduje nie działanie funkcji 4 styku. Jeśli byłoby inaczej, regulator podawałby napięcie na wzbudzenie już przy włączonym zapłonie, (na niepracującym silniku). Tymsamym powodowałby przegrzewanie wzbudzenia i uszkodzenie prądnicy. Czyli defakto 4-styk regulatora zwierany jest do masy poprzez rezytor zasilania wzbudzenia. Stąd moje pytanie, czy jego brak będzie zakłucał pracę elektroniki reglera "masowanej" przez układ o 1,7 ohma mniejszej oporności? Lub co gorzsza może w konsekwencji uszkodzić regler? pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
manias Opublikowano 1 Marca 2009 Udostępnij Opublikowano 1 Marca 2009 Na zacisk St w regulatorze podawane jest +12V ze stacyjki, dodatkowo również +12V idzie na cewkę, bezpośrednio lub też zależnie od instalacji przez drut oporowy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ricardo Opublikowano 1 Marca 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 1 Marca 2009 Mógłby ktoś kompetentny podsumować temat tych zapłonów bo już się pogubiłem :icon_eek: Jeśli zapłon to który dobry a który nie i do jakiego napięcia przeznaczony Jeśli cewka to jaka -maluch czy inna. Niech ktoś poda sprawdzoną (przez jeden sezon) konfigurację :lalag: Zapłon, regler, cewka, napięcie zasilania. Jeśli wymieni się raz na rok jakiś element to biorąc pod uwagę koszty- nie jest wielka krzywda! Czy to może jest tak że ile jest rusków tyle jest różnych rozwiązań? :biggrin: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MOC Opublikowano 1 Marca 2009 Udostępnij Opublikowano 1 Marca 2009 Optowalbym za ostatnim punktem... :icon_mrgreen: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
skrzydlaty Opublikowano 13 Kwietnia 2009 Udostępnij Opublikowano 13 Kwietnia 2009 Witam! Jestem po kilku próbach drogowych moim rusem. I chcę się podzielić spostrzeżeniami dotyczącymi reglera. W pierwotnej wersji miałem zastosowany zwykły elektronik do prądnicy z malucha. Trzeba było na wolnych mocniej podkręcać manetką, aby kontrolka gasła. Obecnie zastosowałem Ernap-2S i jest zauważalna zmiana, wystarczy zwiększyć obroty lekko ponad wolne i kontrolka elegancko gaśnie. Więc tak na pierwszy rzut oka jest lepiej z tym regulatorem. Niebawem wykonam pomiary miernikiem, żeby była jasność sytuacji, jak zachowuje się napiecie w układzie elektrycznym. pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ricardo Opublikowano 15 Kwietnia 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 15 Kwietnia 2009 Obecnie zastosowałem Ernap-2S i jest zauważalna zmiana, wystarczy zwiększyć obroty lekko ponad wolne i kontrolka elegancko gaśnie. Więc tak na pierwszy rzut oka jest lepiej z tym regulatorem. Co to jest ten Ernap 2s ?? Jakieś blizsze dane? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
HIUS Opublikowano 15 Kwietnia 2009 Udostępnij Opublikowano 15 Kwietnia 2009 Ricardo jutro Ci zadzwonię i powiem co i jak z tym reglerem Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
cyborg78 Opublikowano 22 Kwietnia 2009 Udostępnij Opublikowano 22 Kwietnia 2009 Co do Ernapa 2s slow pare-jestem na etapie poszukiwania zamiennika regulatora napiecia do Ironheada i wlasnie dzwonilem do firmy Jazpol i rozmawialem z panem na temat tego wlasnie regulatora, i jak ktos slusznie wczesniej zauwazyl ten dodatkowy styk podlacza sie po prostu do plusa po stacyjce, bez zadnego drutu oporowego. Schemat dolaczony do regulatora sugeruje podlaczenie pod cewke poniewaz tam bylo najblizej i najprosciej w Maluchu, ale generalnie chodzi tylko o to zeby zlapac plus po stacyjce. Jak go dostane to opisze jak zachowuje sie w moim motocyklu ale jestem dobrej mysli. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
skrzydlaty Opublikowano 23 Kwietnia 2009 Udostępnij Opublikowano 23 Kwietnia 2009 dzwonilem do firmy Jazpol i rozmawialem z panem na temat tego wlasnie regulatora, i jak ktos slusznie wczesniej zauwazyl ten dodatkowy styk podlacza sie po prostu do plusa po stacyjce, bez zadnego drutu oporowego. .... ale generalnie chodzi tylko o to zeby zlapac plus po stacyjce. Witam! czy rozmawiałeś z konstruktorem tego urządzenia, czy handlowcem? Enap-2s działa w ten sposób, że w zakresie niskich obrotóww podaje napięcie na wzbudzenie - tworzy z prądnicy samowzbudnej, która jest oryginanie prądnica malucha, prądnice obco-wzbudną (różnice w tych konstrukcjach prosze sobie przeczytać w ksiażkach). Jeśli byłoby tak, jak mówisz, że ważny jest + na czwartym zacisku, do zainicjowania procesu wzbudzenia, to oznaczałoby to, że już w momencie włączenia kluczyka wzbudzenie jest zasilane prądem. A ponieważ szczotki są spięte równolegle poprzez regulator ze wzbudzeniem, prądnica zaczynałaby działać jak silnik jeszcze na niepracujacym silniku. Co jest wierutną bzdurą i zaprzeczeniem działania włącznika zwrotnego. Wg. mnie - a opieram swoją wiedzę na znjomości elektromechaniki motocyklowej - działanie czwartego zacisku inicjowane jest w regulatorze przez zmianę napięca wynikajacą z pracy układu cewki, powstajacą podczas pracy przerywacza. Tylko takie działanie ma logiczny sens. I daje zasadę działania: silnik działa - wzbudzenie jest zasilane; silnik nie działa (mimo włączonego zapłonu) wzbudzenie, nie jest zasilane. Jeśli trzeba sprawdzę, to i pomierzę zachowanie Ernapa, ale jestem przekonany, że potwierdzi to tylko moją teorię w tym zakresie. Zachęcam do poznawania zasad działania pewnych urządzeń w naszych motocyklach, ułatwia to życie i pozwala na wyjście z opresji na drodze ;) pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
cyborg78 Opublikowano 23 Kwietnia 2009 Udostępnij Opublikowano 23 Kwietnia 2009 :) Dziekuje za podjecie syskusji, jednak nie zgodze sie z Toba. Rozmawialem wlasnie z konstruktorem regulatora do ktorego przelaczyla mnie pani z dzialu handlowego ktora nie potrafila udzielic mi odpowiedzi. Dosc dlugo rozmawialem z tym panem poniewaz nurtowalo mnie pare pytan i wlasnie dowiedzialem sie tego o czym napisalem wczesniej. Masz racje mowiac ze po podaniu plusa po stacyjce przez uzwojenie wzbudzenia zaczyna plynac prad, jednak nie pelen a zredukowany, konstruktor powiedzial ze porownywalny do pradu plynacego przez zaroweczke ok 3 W. Mialem wlasnie obawy ze pradnica moze zostac uszkodzona jezeli przez przypadek pozostawimy wlaczony zaplon, jednak pan powiedzial ze co najwyzej nieco sie rozgrzeje bo nie plynie wtedy pelen prad, no i nieco rozladuje akumulator jednak to nie jest to samo co podlaczenie przewodu plusowego bezposrednio pod zacisk DF w pradnicy. Pytalem rowniez czy chodzi o impulsy bo moj motocykl posiada zaplon elektroniczny i tam impulsy sterujace sa bardzo male ale konstruktor zaprzeczyl tej teorii, poniewaz podlacza sie przewod regulatora po stronie zasilania cewki a nie po stronie impulsow z przerywacza, i tak jak pisalem wczesniej jest tak w schemacie dolaczonym do regulatora wylacznie dlatego ze po prostu na cewce WN bylo najblizej do plusa po stacyjce. Co do zglebiania wiedzy w zakresie zasady dzialania urzadzen w motocyklach (i nie tylko) czynie to praktycznie odkad bylem nastolatkiem, poniewaz wiem ze tylko praktyka poparta odpowiednia teoria daje wlasciwe efekty podczas napraw wszelkich urzadzen. Chcac zastosowac wspomniany regulator w motocyklu z zaplonem elektronicznym mialem wlasnie watpliwosci po przeczytaniu Twoich wczesniejszych rozwazan, jednak rozmowa z konstruktorem przekonala mnie ze moge regulator zastosowac bez wiekszych obaw. A w pradnicach daje sobie rade poniewaz od kilkunastu lat zajmuje sie roznej masci weteranami gdzie praktycznie w 90 % stosowane byly pradnice samowzbudne. P.S. Jezeli masz zyczenie moge podac nr do firmy gdzie bedziesz mogl sam porozmawiac z tym czlowiekiem, zapewniam ze warto poniewaz ma szeroka wiedze w temacie Pozdrawiam! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MOC Opublikowano 23 Kwietnia 2009 Udostępnij Opublikowano 23 Kwietnia 2009 Zgodze sie tutaj z Cyborgiem, na wzbudzenie nie moze byc podawany prad calkowity wynikajacy z pojemnosci akumulatora gdyz wowczas doszloby do uszkodzenia badz instalacji badz pradnicy, ktora poprostu spaliaby sie. Mozna to porownac do sytuacji wlaczenia silnika ktory ma zablokowany wirnik, efekt jest chyba wszystkim znany. Zreszta w oryginalnych instalacjach z pradnicami obcowzbudnymi, na ich uzwojenie nie podawane jest napiecie calkowite a resztkowe po "przejsciu" przez zarowke sygnalizujaca ladowanie.... :icon_mrgreen: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
skrzydlaty Opublikowano 23 Kwietnia 2009 Udostępnij Opublikowano 23 Kwietnia 2009 Zgodze sie tutaj z Cyborgiem, na wzbudzenie nie moze byc podawany prad calkowity wynikajacy z pojemnosci akumulatora gdyz wowczas doszloby do uszkodzenia badz instalacji badz pradnicy, ktora poprostu spaliaby sie. Mozna to porownac do sytuacji wlaczenia silnika ktory ma zablokowany wirnik, efekt jest chyba wszystkim znany. Zreszta w oryginalnych instalacjach z pradnicami obcowzbudnymi, na ich uzwojenie nie podawane jest napiecie calkowite a resztkowe po "przejsciu" przez zarowke sygnalizujaca ladowanie.... :icon_mrgreen: 1)Cieszę się, że jest z kim pogaworzyć w tym temacie. Oczywiscie moje dywagacje na temat zasady działania Ernapa-2s były oparte na rozważaniu teoretycznym, skoro jednak rozmawiałeś z konrtuktorem - racja jest po tej stronie. 2)Przypadek o którym pisze Moc-u miał miejsce (w uproszczeniu) w prądnicy 3-szczotkowej. 3)Ciekawią mnie opinie dotyczące zapłonu elektronicznego do rusków. Rozważam jego zastosowanie, z tego względu, że mnie wkurza, zmiana wielkości przerwy na przerywaczu, w mechanicznym aparacie zapłonowym, zależnie od ręcznego opóźnienia zapłonu. Luz płytki w obudowie powoduje zmiany przerwy, mimo, że mam nowy aparat :) Jak jest z ich awaryjnością, bo słyszałem, że lubią się zepsuć? prawda to? Niechciałbym utknąć gdzieś na drodze, z powoduj elektroniki. pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.