pack84 Opublikowano 25 Stycznia 2009 Udostępnij Opublikowano 25 Stycznia 2009 hejka mam dodatkową sprężynę eibacha do tylnego amorka. Chciałbym ją założyć zamiast fabrycznej. Chce zmienić oryginał bo przy np WR250 mój tył XRki to niezła bujaka. Niestety na tej akcesoryjnej sprężynie nie ma numeru seryjnego co by niewątpliwie ułatwiło sprawę. Widzę że można kupić sprężynki eibacha ale są przy nich podane tzw. SPRING rate. na przykład 43, 45, 47kg. Jak zbadać to spring rate w tej co posiadam? wie ktoś coś na ten temat ? domyślam się że te wartości podane w kg to pod jakim ciężarem ugnie się sprężyna ale na jakiej długości? 1mm, 1cm czy ile? ktoś coś wie jak to jest w eibachu? pozdrawiam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
FILIUS Opublikowano 25 Stycznia 2009 Udostępnij Opublikowano 25 Stycznia 2009 nie zmieniaj sprężyn jeżeli nie są popękane czy siedzą bardzo nisko na zwojach tylko sprawdź amortyzatory ponieważ to ich mała skuteczność jest przyczyną bujania się motocykla. :icon_biggrin: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pack84 Opublikowano 25 Stycznia 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 25 Stycznia 2009 nie zmieniaj sprężyn jeżeli nie są popękane czy siedzą bardzo nisko na zwojach tylko sprawdź amortyzatory ponieważ to ich mała skuteczność jest przyczyną bujania się motocykla. :icon_biggrin: kolega przeczyta jeszcze raz o jaką sprężynę chodzi :flesje: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
toowdie Opublikowano 25 Stycznia 2009 Udostępnij Opublikowano 25 Stycznia 2009 będzie to w kg/cm - tzn jaką siłe trza przyłożyć co by o 1 cm ugiąć sprężyne. Może po kolorach dojdziesz? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pikus91 Opublikowano 25 Stycznia 2009 Udostępnij Opublikowano 25 Stycznia 2009 Kolego a moze Twoj amortyzator nadaje sie do regeneracji? Poniewaz jak nie bedzie oleju to motocykl bedzie miekki i ciezko bedzie go opanowac przy wyzzszej predkosci poniewaz nie bedize tlumienia. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Piotr Dudek Opublikowano 25 Stycznia 2009 Udostępnij Opublikowano 25 Stycznia 2009 kolega przeczyta jeszcze raz o jaką sprężynę chodzi :flesje: A Ty kolego poczytaj co napisał FILIUS. Bujanie motocyklem to nie wina sprężyny tylko wnętrza amorka i to należy naprawić. Nie napisałeś że przy max. napięciu sprężyny amor dobija. Bez względu na to jakiego koloru sprężynę EIBACH zamontujesz tylko pogorszysz zawieszenie i trakcyjność motocykla a i mocowania szybciej będą nadawały się do wymiany. Człowiek mądrzeje z wiekiem i zwykle jest to wieko od trumny Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Nitomen Opublikowano 25 Stycznia 2009 Udostępnij Opublikowano 25 Stycznia 2009 mi tez sie wydaje ze cos nie tak , ja mam ustawione na soft i nie buja nic , nigdy mi nie dobij nawet po hopce amor mam swiezo po regeneracji ( tak twiuerdzil poprzedni wlasciciel i nie mam powodu mu nie wierzyc) KomaRR -->Simson S51-->2 x ETZ 250 i 251--->KLR 650 A1--> XR 600R - 94--->Obecnie VFR 800 Fi -98 oraz KTM LC4 620 GS - 98 na FCR 41 http://www.bikepics.com/members/rysiek24/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pack84 Opublikowano 25 Stycznia 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 25 Stycznia 2009 A Ty kolego poczytaj co napisał FILIUS. Bujanie motocyklem to nie wina sprężyny tylko wnętrza amorka i to należy naprawić. Nie napisałeś że przy max. napięciu sprężyny amor dobija. Bez względu na to jakiego koloru sprężynę EIBACH zamontujesz tylko pogorszysz zawieszenie i trakcyjność motocykla a i mocowania szybciej będą nadawały się do wymiany. Ok źle się wysłowiłem. Nie miałem na myśli bujania (czyli braku tłumienia) a to, że zawieszenie jest miękkie. Olej w amorku nie ma tu nic do rzeczy, tłumienie jest ok - nic nie cieknie, nie był jeszcze rozbierany, wszystko fabryka. Twardość tyłu jest mała w porównaniu do nowoczesnych sprzętów, już na pierwszy rzut oka jest różnica, drz, wr które stoją obok Xr mają o niebo twardszy zawias. I tu nie chodzi o TLUMIENIE bo to zupełnie inna bajka. A Piotr jak zawsze by wszystko naprawiał :) Potrzebuje twardszej sprężyny po to, że często podróżuje na moto - takie tam endurowanie z betami, namiotem, spiworem itp. Często moto ma przypięte do ogona kilka dodatkowych kilogramów. Skoro eibach wypuszczał akcesoryjne sprężyny i po coś ona jest. Spręzyny sa liczone zazwyczaj na 70-80 kg jeźdzców. Ja z betami będę ważył przypuśćmy 90. ps. sprężyna jest fioletowa, taki fikuśny kolorek. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Piotr Dudek Opublikowano 25 Stycznia 2009 Udostępnij Opublikowano 25 Stycznia 2009 Piszesz bzdury a potem się wycofujesz. Porównujesz WR250 z XR600R. I nie jesteś wstanie dokładnie opisać o co Ci chodzi. Znalazłeś na śmietniku jakąś sprężynę i teraz szukasz porady? Zamontuj i sprawdź a jak będzie gorzej to wracaj do oryginału. Człowiek mądrzeje z wiekiem i zwykle jest to wieko od trumny Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pack84 Opublikowano 25 Stycznia 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 25 Stycznia 2009 (edytowane) Znalazłeś na śmietniku jakąś sprężynę i teraz szukasz porady? Zamontuj i sprawdź a jak będzie gorzej to wracaj do oryginału. moje pytania w tym temacie brzmiały: Jak zbadać to spring rate w tej co posiadam? wie ktoś coś na ten temat ? domyślam się że te wartości podane w kg to pod jakim ciężarem ugnie się sprężyna ale na jakiej długości? 1mm, 1cm czy ile? ktoś coś wie jak to jest w eibachu? pozdrawiam pytałem o sprężynę a nie porady jak ustawić zawieszenie. Więc jeśli ktoś zna się na sprężynach to oczekuje na ich temat odpowiedzi. Porównując do Wr chciałem tylko przedstawić przykład i nakreślić w czym rzecz - twardość a nie tłumienie. A tu wszyscy mi wmawiają, że mam amorek do naprawy. wrrrr więc moja sprężyna jest fioletowa, ma to jakieś znaczenie? pozdro :flesje: Edytowane 25 Stycznia 2009 przez pack84 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pikus91 Opublikowano 25 Stycznia 2009 Udostępnij Opublikowano 25 Stycznia 2009 (edytowane) No to jak widzisz nikt nie wie jak sie liczy twardosc sprezyny. Ja osobiscie mial bym to gdzies i wolal bym pojsc do garazu, wymontowac amortyzator i wymienic sprezyne, jesli bedzie gorzej zostawic orginal. Ale to juz twoja decyzja. I ty porownujesz nowe amory gdzies z 2000r do amortyzatora z 90r? Wiec ten amor napewno przeszedl wiecej niz w tych wr i drz. Edytowane 25 Stycznia 2009 przez pikus91 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adam M. Opublikowano 26 Stycznia 2009 Udostępnij Opublikowano 26 Stycznia 2009 Pack, ja oczywiscie nie wiem, ale czy na stronie eibacha w necie nie ma wzmianki o kolorach ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pack84 Opublikowano 26 Stycznia 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 26 Stycznia 2009 (edytowane) Pack, ja oczywiscie nie wiem, ale czy na stronie eibacha w necie nie ma wzmianki o kolorach ? przeważnie zanim zadaje pytanie na forum dogłębnie wertuje internet. teraz produkowane sprężyny są jednolitego koloru niezależnie od twardości. Liczyłem, że ktoś z starszych użytkowników spotkał się z oznaczeniami kolorów. Tą sprężynę mam od 1 właściciela moto i z tego co przekazał to niezbędna mu była do kitu homologacyjnego dla 2 osób. niestety nie ma na niej nr seryjnego bo po tym bym doszedł. Jest tylko 24/94 - podejrzewam że to produkcja jak DOT , Honda xr600sp i taki kolor Nie ma co gdybać więc proszę o zamknięcie tematu. Przepraszam za zamieszanie. Pozdrawiam Edytowane 26 Stycznia 2009 przez pack84 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi