Skocz do zawartości

Po co ta noga?


krycek
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Reklama reklamą - nie będę komentował bo nie o to chciałem zapytać. Co myślicie o technice jazdy tego kierowcy i czy może mi ktoś powiedziec po co tak śmiesznie wystawia nogę na zakrętach? Chyba żeby sobie ją bardziej uszkodzić w razie jakiegoś zdarzenia. Do kręcenia reklamy to biorą chyba profesjonalnych kierowców, zatem nie rozumiem tej nogi - albo czegoś nie wiem a chętnie się dowiem.

 

http://moto.pl/MotoPL/1,88572,6113393,Tak_...otocyklem_.html

 

Pozdrawiam

 

PS. Chodzi mi o pierwszy filmik i wystuniętą stopę.

Edytowane przez krycek
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zauważ że wszyscy zawodnicy ścigający się na SM wyciągają tak nogę po to aby się podeprzeć w razie gdy moto sie za mocno przechyli na nawrocie, bądź po prostu odepchnąć to bardziej taki komfort psychiczny z tą nogą przy takiej prędkości.

 

Jeżeli jednak moja teza jest zła to może to tylko taka zabawa, żeby sobie troszkę podeszwę przytrzeć. :smile:

 

 

 

Pozdro

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sama technika jazdy na SM jest dużo inna niż np. na motocyklu sport, w SM kierowca bardziej "wgniata" moto niż sam sie pochyla i większości jedzie uślizgami tylnego koła, nogę wystawia po to żeby w razie za mocnego uślizgu mógł się "odbić" i z równoczesną reakcją kierownicy podnieść moto. Chyba że się mylę bo na SM nigdy nie latałem :bigrazz:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

(...) albo czegoś nie wiem a chętnie się dowiem.

 

technika jazdy wywodząca się - jak i same motocykle sm - z jazdy w terenie, gdzie jak wyżej napisano prędkości są niższe, uślizgi mają inny charakter, a wystawiona do przodu noga pozwala się w razie czego odbić i podtrzymać motocykl żeby się nie położył

ale ja też nie jeżdżę w terenie ani w sm, więc może wypowie się jeszcze ktoś znający rzecz od strony praktycznej :icon_mrgreen:

jsz

„Warunkiem istnienia dyktatury jest ciemnota tłumu, dlatego dyktatorzy bardzo o nią dbają, zawsze ją kultywują.”
[R. Kapuściński]
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

technika jazdy wywodząca się - jak i same motocykle sm - z jazdy w terenie, gdzie jak wyżej napisano prędkości są niższe, uślizgi mają inny charakter, a wystawiona do przodu noga pozwala się w razie czego odbić i podtrzymać motocykl żeby się nie położył

ale ja też nie jeżdżę w terenie ani w sm, więc może wypowie się jeszcze ktoś znający rzecz od strony praktycznej :icon_mrgreen:

jsz

 

Nie no - ze w terenie to wiem - problem w tym że tu gość jedzie po asfalcie. A wtedy chyba wystawianie tak nogi nie tylko nieładnie wygląda (moim zdaniem), ale jest też niebezpieczne (vide złamania czy nawet urwania nogi) dlatego pytam - po co na asfalcie wystawiać tak nogę? Na skuterze rozumiem - bo jedzie wolno, ale przy prędkości > 60 km/h to sie chyba w ogóle mija z celem nawet w terenie...

Edytowane przez krycek
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie no - ze w terenie to wiem - problem w tym że tu gość jedzie po asfalcie. A wtedy chyba wystawianie tak nogi nie tylko nieładnie wygląda (moim zdaniem), ale jest też niebezpieczne (vide złamania czy nawet urwania nogi) dlatego pytam - po co na asfalcie wystawiać tak nogę? Na skuterze rozumiem - bo jedzie wolno, ale przy prędkości > 60 km/h to sie chyba w ogóle mija z celem nawet w terenie...

 

 

Wydaję mi się że nawet przy 60 się nie mija, nawet mogę powiedzieć na przykładzie sporta, wchodząc w ciasny nawrót z prędkością ok 50 km/h zdażyło mi się kiedyś że przednia opona się uślizneła lekko, i szybka reakcja kierownicą oraz odbicie właśnie nogą spowodowało że ni było dzwona, oczywiście to tylko fuks w przypadku motocykla sportowego bo ponóżki są wysoko i mija trochę czasu zanim się nogę zdejmie i "odbije", w SM noga jest w pogotowiu cały czas. Kolega miał to samo , też ratując się przed upadkiem udeżył z taką siła nogą w asfalt że zszedł mu paznokieć :bigrazz:

 

W SM wysunięcie nogi jest bardziej naturalne i samo "odbicie" się w razie czego owiele łatwiejsze z racji pozycji, gabarytów moto, szerokości kierownicy itd. A czasem lekkie muśniecie asfaltu tworzy przez chwile punkt podparcia co może zadecydować o mieć czy nie mieć wywrotki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wydaję mi się że nawet przy 60 się nie mija, nawet mogę powiedzieć na przykładzie sporta, wchodząc w ciasny nawrót z prędkością ok 50 km/h zdażyło mi się kiedyś że przednia opona się uślizneła lekko, i szybka reakcja kierownicą oraz odbicie właśnie nogą spowodowało że ni było dzwona, oczywiście to tylko fuks w przypadku motocykla sportowego bo ponóżki są wysoko i mija trochę czasu zanim się nogę zdejmie i "odbije", w SM noga jest w pogotowiu cały czas. Kolega miał to samo , też ratując się przed upadkiem udeżył z taką siła nogą w asfalt że zszedł mu paznokieć :bigrazz:

 

Właśnie o takie wypowiedzi mi chodziło - czy jest zatem sens przenosić taki styl jazdy na asfalt? Bo moim zdaniem osobistym nie - jest wieksze ryzyko urazu niż bez nogi - chociaż Twoje przykłady mówią co innego. Czekam na opinie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie mogę dokładnie powiedzieć jak to w SM wygląda, ale jeśli SM wywodzi się z MX gdzie też tak się trzyma nogę, to ma to z goła inne zastosowanie. W MX nogę dajemy maksymalnie do przodu (lekko ugiętą w kolanie) i trzymamy ją stosunkowo wysoko nad ziemią, żeby nie zahaczyć nią o ziemię. Tak wysunięta noga dociąża nam przód motocykla, co daje nam lepszą trakcję, a jak wiemy w MX przód jest bardzo ważny bo tył zazwyczaj leci w uślizgu i gdzieś tam się poniewiera po bokach. Poza tym noga spoczywająca na podnóżku w zakręcie mogła by poprostu zostać ściągnięta i zabrana do tyłu przez koleinę. Podpieranie się to tylko efekt uboczny, najważniejsze to gwizdek cały czas :P

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

fajne są takie wypowiedzi typu "jest to po to i po to. Ale nie jestem pewien bo nigdy tego nie robilem".

To skoro teoretyzujemy, to ja powiem, że moim zdaniem jako osoby niezywkle doświadczonej ( przebieg prawie żaden na motocyklach klasy pól śmiesznej ) odbijanie się od asfaltu poza prędkościami parkingowymi to farsa. Jak dla mnie to gruchnięcie nogą o asfalt przy prędkości takiej jak na filmiku ( czyli raczej mocno nieprzepisowej ) jest równoznaczne z pogruchotaniem stopy, pięty, piszczeli i jeszcze pewnie czegoś. Może lapanie oporu na nodze ślizgającej się stabilnie po asfalcie mialoby więcej sensu. Tyle że pewnie po dwóch zakrętach przpalily by się skarpetki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ludzie przecież to reklama i ta noga jest bardziej dla bajeru i dobrego efektu niż z powodów praktycznych tak samo jak jazda na gumie, jakoś nikt nie pyta "po co ten typek na tym sprzęcie podnosi przednie koło i jakie to ma zastosowanie praktyczne?" :icon_mrgreen: .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ta noga służy do celu podobnego jak koci ogon - korygowania równowagi. Sm to wysokie sprzęt, wysoki środek ciężkości i manewrowanie trochę inne jest niż na sporcie. A że pozycja nóg pozwala na wygodnie zdejmowanie nogi z podnóżka to korzysta się z tego. Sam nie raz wystawiałem nogę gdy ćwiczyłem wolną jazdę - gdy moto się przechyla za bardzo na bok to noga potrafi uratować sytuacje. :banghead: No i lans tez niezły w reklamie robi. :biggrin:

MotorcycleStorehouse Dealer.

Wszystko do Twojego amerykańskiego motocykla!

 

Kiedy umrę pochowajcie mnie twarzą do dołu aby cały świat mógł pocałować mnie w dupę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...