Skocz do zawartości

Kombinacje z przełożeniami zębatek - CBR 954 RR


Vector
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

 

Jak wyżej w temacie. Chciałbym wiedzieć jak wygląda sprawa zmiany przełożeń na zębatkach. Mam na myśli zmniejszanie bądź zwiększanie ilości zębów na zębatkach i jak to się przekłada na osiągi i prędkość maksymalną. Jaka kombinacja zwiększa przyspieszenie, jaka zmniejsza i jak to wszystko się przekłada na zmianę zębów i na której zębatce :) Bardzo mile widziane informacje od naszych wszechwiedzących (prawie :wink: ) forumowych mechaników :flesje:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

hmm im mniejsza zębatka z przodu tym lepsze przyspieszenie a v-max mniejszy (efekt uboczny - im większe przyspieszenie a mniejszy v-max tym większe zużycie paliwa) z tyłu odwrotnie . a dokładniejszej odpowiedzi udzieli ci program geardata a w ogóle to takie tematy przewijały się przez forum :biggrin:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

hmm im mniejsza zębatka z przodu tym lepsze przyspieszenie a v-max mniejszy (efekt uboczny - im większe przyspieszenie a mniejszy v-max tym większe zużycie paliwa) z tyłu odwrotnie . a dokładniejszej odpowiedzi udzieli ci program geardata a w ogóle to takie tematy przewijały się przez forum :biggrin:

 

No to chyba słabo szukałem :wink: Z tym zużyciem paliwa to nie wiedziałem... I w sumie już większe mi nie jest potrzebne bo będę chyba już co 80 km tankował :rolleyes:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

 

Jak wyżej w temacie. Chciałbym wiedzieć jak wygląda sprawa zmiany przełożeń na zębatkach. Mam na myśli zmniejszanie bądź zwiększanie ilości zębów na zębatkach i jak to się przekłada na osiągi i prędkość maksymalną. Jaka kombinacja zwiększa przyspieszenie, jaka zmniejsza i jak to wszystko się przekłada na zmianę zębów i na której zębatce :) Bardzo mile widziane informacje od naszych wszechwiedzących (prawie :wink: ) forumowych mechaników :flesje:

 

 

Napisałeś ponad 1000 wiadomości, można by przypuszczać że jesteś doświadczonym forumowiczem ale czemu nie nauczyłeś się używać wyszukiwarki. To zadziwiające, ale lenistwo ludzkie nie zna granic.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Napisałeś ponad 1000 wiadomości, można by przypuszczać że jesteś doświadczonym forumowiczem ale czemu nie nauczyłeś się używać wyszukiwarki. To zadziwiające, ale lenistwo ludzkie nie zna granic.

 

Nic konkretnego nie znalazłem, pobieżne informacje, a jako, że w przyszłym sezonie czeka mnie rychła zmiana napędu to chciałbym wiedzieć.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wsiądź na dobry rower górski z dobrymi przeżutkami i wachluj przednią i tylną przekładnią ;)

Najpierw z przodu najmniejszą zębatkę, z tyłu największą i na odwrót. Wtedy zobaczysz na jakim przełożeniu spalisz najwięcej kalorii, będziesz miał najlepsze przyspieszenie i czy z trudnością, czy z łatwością poderwiesz przednie koło... Na moto będzie identycznie :icon_mrgreen:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z duzym przyblizeniem mozna przyjac ze zmniejszenie 1 zeba na zdawczej = powiekszeniu o 3 zeby na zebatce kola. Do tego roznica w obrotach przy stalej szybkosci na bezposrednim biegu wynosi okolo 400obr/min ( o tyle szybciej bedzie sie krecil silnik na piatym przy stowie z zebatka mniejsza o zab ). Do tego warunkiem ograniczajacym jest wieksze zuzycie lancucha na zebatkach malej srednicy wiec ponizej 13 zebow nikt raczej nie schodzi i jak masz ta ilosc zebow to juz tylko zostaje dodanie na zebatce kola.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Odjęcie, bądź dodanie jednego zęba na zębatce zdawczej przedniej powoduje większe zmiany z racji jej trzykrotnie mniejszej średnicy a co za tym idzie mniejszej prędkości liniowej. Stąd też przednia zębatka obraca się trzykrotnie szybciej...logicznie więc dodanie lub odjęcie jednego zęba na tylnym blacie powoduje mniejsze wariacje prędkościomierza i obrotomierza :bigrazz: Jeśli chcesz moto wyraźniej mocniejsze zrzuć tylko jeden ząb z przodu. Dodanie jednego zęba z tyłu ma sens np. jeśli zakładasz oponę o wyższym profilu jak 190/55 zamiast 190/50 chcąc w ten sposób przywrócic skalowanie prędkościomierza do oryginalnego profilu tylnej opony

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dla tylnej : ilość zebów nowej / starej.

Dla przedniej : ilość zebów starej / nowej.

Wynik większy od 1 to przyrost obrotów silnika przy stałej prędkości motocykla, mniejszy oznacza ich spadek.

 

Nic nie piłem wczoraj i nie jestem skacowany i nie wiem dlaczego nic z tego nie rozumiem :icon_rolleyes:

Tak wynik wiekszy o jeden szczególnie na przednim blacie da wiekszą prędkość obrotową ale chyba obrotów tylnego koła w stosunku do mniejszych obrotów silnika :bigrazz:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprawdzę wieczorem jeszcze raz jakie są dostępne zębatki do 954 i napiszę, może ktoś mi odpowie jak to się przełoży :wink:

 

A może lepiej było by abyś się określił co chcesz uzyskać zmianą przełożenia?

Człowiek mądrzeje z wiekiem i zwykle jest to wieko od trumny

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Victor-jestes tak leniwy ze to az przykre...Przeciez wczoraj w innym temacie kolega Mor wkleil Tobie linka do tego http://forum.fireblade.pl/topics25/power-f...0cb53786cd2da0d tematu. Tam jest wszystko opisane co i jak. Wiec na ch*j zadajesz tutaj to samo pytanie? Czytac sie nie chce??

 

Napisałeś ponad 1000 wiadomości, można by przypuszczać że jesteś doświadczonym forumowiczem ale czemu nie nauczyłeś się używać wyszukiwarki. To zadziwiające, ale lenistwo ludzkie nie zna granic.

Widzisz-bo to taki doswiadczony forumowicz,co pisze co mu do łba najdzie. Zreszta wyobrazasz sobie napisanie w ciagu pol roku 1000 postow majacych jakikolwiek sens? :D

Edit. Nie docenilem Victora. 5 miesiecy i prawie 1100 postow :notworthy:

Edytowane przez zajc
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nic nie piłem wczoraj i nie jestem skacowany i nie wiem dlaczego nic z tego nie rozumiem :icon_rolleyes:

Tak wynik wiekszy o jeden szczególnie na przednim blacie da wiekszą prędkość obrotową ale chyba obrotów tylnego koła w stosunku do mniejszych obrotów silnika :bigrazz:

 

Np. masz teraz z tyłu zębatke 42 i jadąc na ostatnim biegu masz 4.000 obr przy 100 km/h.

Jak wrzucisz zębatke 45, wynik dzielenia 45/42 wychodzi 1,0714... - mnożysz go przez te 4.000 i wychodzi 4285,7142... - takie obroty będą na ostatnim biegu przy jeżdzie ze 100 km/h na nowej zębatce.

Edytowane przez toper-utl
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...