Skocz do zawartości

Kombinacje z przełożeniami zębatek - CBR 954 RR


Vector
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Przy tylu ma moc maksymalną, zapłon jak myślę odcina wyżej. Poza tym nie ma najmniejszych szans by przy tej prędkości obrotej motocykl był szybszy na wymienionym przez Ciebie przełożeniu!!!

Więc przy ilu odcina, kto sprawdzał?

 

"Nie znam się, ale spidi użył argumentów, a otrzyymał atak przecinkami i jakimś TEORETYCZNYM kalkulatorem, z którego niewiele wynika"

 

Wynika, wynika.

Edytowane przez baba_zanetti

8.96s 1/4mili GSX-R K1 1000 TURBO/NITRO
SPEEDBIKE.PL TURBO TAKŻE W TWOIM MOTOCYKLU!

SERWIS MOTOCYKLI- WARSZAWA, HAMOWNIA - STROJENIE

https://www.facebook.com/bados84/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na moje oko, żeby złojenie F4 > ZX10 miało sens - Synalek powinien zrobić czasówkę na torze F4 , a potem 10 ... odpadł by wtedy czynnik różnicy umiejętności ....

 

Wiem, zaraz będzie, że TEORETYCZNIE F4 wygra, bo koleś ciągle jeździ Hondą, a do kawy nie wprawiony, a 10 cudza i strach o cudzy sprzęt, a szkoda katować czyjąś maszynkę bez powodu .... bo i tak F4 wygra ....

 

Nie znam się, ale spidi użył argumentów, a otrzyymał atak przecinkami i jakimś TEORETYCZNYM kalkulatorem, z którego niewiele wynika

 

Ale ja się nie znam.

A jesteś peny ,że nie robił czasówki na torze w Poznaniu?

Kolego ten kalkulator jest tylko w/g Ciebie teoretyczny bo o ile dobrze pamiętam został zrobiony (napisany) przez zawodowego kierowcę motocykli wyścigowych a używany m.inn. przez mechaników Krystiana Kellnera podczas treningów na Torze Poznań kilka ładnych lat temu.

Ja jestem cierpliwy i poczekam, aż kolega Spidi sprawdzi to w praktyce.

 

Bez problemu kręci do 14000 obrotów ale może pogubić zawory jak trafi na lekki zjazd np. z Góry Św.Anny na A4 gdzie był testowany w 2000 roku.

Człowiek mądrzeje z wiekiem i zwykle jest to wieko od trumny

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Spidi a Ty sprawdzałeś to co piszesz że taką pewność masz. Do mnie przemawia logika tego co Piotr napisał + jak jeszcze sobie pogrzebiesz w tym kalkulatorze co go PiotrekRR podesłał to może chociaż chwilę się zastanowić czy może gość którego nie lubisz jednak ma rację. Argument o tym że stunterzy wiedzą wszystko o zębatkach jest trochę naciągany. Nie odmawiam im wiedzy w ogóle ale chłopaki raczej nie spędzają całej zimy główkując jak dobrać przełożenia żeby zmniejszyć zużycie paliwa lub dodać 10km/h do prędkości maksymalnej motocykla.

 

tak sprawdziłem wielokrotnie na wielu różnych motocyklach i powtórze to jeszcze wiele razy bo m.i.n. w ten sposób moge dopasować motocykl pod swój styl i sposób jazdy jaki będe na nim uprawiał...

Ja w przeciwieństwie do didiego nie zgrywam cwaniaka który ma monopol na wiedze- jak czegoś nie wiem to korzystam z wiedzy i doświadczeń innych a pomgam kiedy WIEM COŚ NAPEWNO a nie tylko słyszałem, wydaje mi sie itp... A już kompletnie nie potrafie wtrzymać jak ktoś wciska innym totalny kit pisząc bzdury i jeszcze sie przy tym upiera.

 

Piotrze możesz mnie nawet zbanować ale to i tak nie zmieni faktu że nie potrafisz przyjąc na klate jak mężczyzna prawdy innej niż twoja choćbym tutaj milion argumentów przytaczał. Nie jestem ani idiotą ani nie zależy mi na tym żebyś mnie lubił i nie będe ci przyklaskiwał kiedy piszesz teorie nie mające pokrycie z rzeczywistością.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panie Piotrze . Pisząc w temacie, że dzięki zwiększeniu ilości zębów na tylnej "zębatce" motocykl bedzie jechał szybciej prawisz Pan herezję. Sprawdzone na Cbr f2 , że jest zupełnie odwrotnie. Zachaczając jeszcze wątek twojego czepinania sie każdego słówka typu "motocykl nie motor"etc powiedz mi Pan następującą rzecz?

Co to jest zebatka?

Czy to jest prawdziwe, techniaczne nazewnictwo?

Czy jest to poprostu koło zębate?

No własnie!!!. Koło zębate, także proponuje szczypte, odrobinę tudzież ciut samokrytyki.

A wracając do meritum....

To chyba Spidi ma racje co?

Wkońcu troche w tym siedzi!

Pozdrawiam :notworthy:

Sebastian G

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kocham P.Diddiego:)

 

pewnie zaraz dostane bana ale nic dziś mi tak humoru nie poprawiło jak wypowiedzi wyżej P.D :)

 

jedno stwierdzenie co do rywalizacji zx10r a f4i - jak sie ktoś piz.. urodził to kanarkiem nie będzie :) chodzi oczywiście o kierowcę 10tki który rzekomo przegrał ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Więc wg kalkulatora, zwykła cbr 600 "wyciąga" 256km/h przy 12,5tys obr. na standardowym przełożeniu, równocześnie przy proponowanym przez Piotra przełożeniu, wyciągnie 225km/h, przy 14tyś istnieje ryzyko przekręcenia silnika, teoretycznie gdyby mogła sie do tylu dokręcić na fabrycznym przełożeniu, wyciągnęła by 287Km/h, jednak na przełożeniu Piotra będzie tylko 252km/h, czyli będzie WOLNIEJSZA o 4km/h, niż max fabryce.

To tyle jeśli chodzi o obliczenia, teorii że F4 na jakimkolwiek przełożeniu będzie szybsza od zx10 w ogóle nie rozważam.

8.96s 1/4mili GSX-R K1 1000 TURBO/NITRO
SPEEDBIKE.PL TURBO TAKŻE W TWOIM MOTOCYKLU!

SERWIS MOTOCYKLI- WARSZAWA, HAMOWNIA - STROJENIE

https://www.facebook.com/bados84/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A jesteś peny ,że nie robił czasówki na torze w Poznaniu?

Kolego ten kalkulator jest tylko w/g Ciebie teoretyczny bo o ile dobrze pamiętam został zrobiony (napisany) przez zawodowego kierowcę motocykli wyścigowych a używany m.inn. przez mechaników Krystiana Kellnera podczas treningów na Torze Poznań kilka ładnych lat temu.

Ja jestem cierpliwy i poczekam, aż kolega Spidi sprawdzi to w praktyce.

 

Bez problemu kręci do 14000 obrotów ale może pogubić zawory jak trafi na lekki zjazd np. z Góry Św.Anny na A4 gdzie był testowany w 2000 roku.

 

Nie jestem pewny czy robił tą czasówkę - z Twojego posta to zupełnie nie wynikało. Ja to zrozumiałem, że Twój syn na zmienionych przełożeniach złoił dupę kolesiowi na ZX10R.

Mój tok wypowiedzi skłaniał się do tego, że miarodajnym by było zrobienie czasówki przez jedną osobę na obydwu motocyklach.

 

Co do kalkulatora, nie wypowiadam się na jego temat, bo go nie stosowałem. Uważam jedynie, że teoria jest poparciem praktyki. Sama teoria jest gównanym wyliczeniem na kartce.

 

Pozdrawiam.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Młody dosiadł tego motocykla tylko raz i mimo dużego doświadczenia stwierdził, że tego nie da się prowadzić.

Zbyt toporny mimo małej wagi i nazbyt narowisty w stosunku do stabilności. Jechał z nim na próbę właściciel i podejrzewam , że mimo szczerych chęci szybko napełniające się majtki nie pozwalały mu na dokręcenie do końca ZX10R. Taki motocykl nie powinien być w ogóle sprzedawany różnej maści mitomanom.

Wyniki tego motocykla na torach w europie świadczą o niestabilnym prowadzeniu mimo mocnego silnika.

Wracając do CBR600F4 to w trakcie jego eksploatacji miał 3x wymieniany rozrząd na gwarancji i dopiero po tej trzeciej wymianie zgodnej ze specyfikacją naprawy w Niemczech do końca sprawował się bez zarzutu.

HMP w momencie reklamacji z pierwszym razem kazała wymienić napinacz który notabene padł po następnych 3000km. Podczas drugiej naprawy gwarancyjnej dostał napinacz i łańcuch i po następnych 3000 była kaszanka.

Trzecią robiłem osobiście wymuszając na HMP wymianę kompletnego rozrządu wraz z kołami zębatymi.

Silnik wytrzymał 48.000 i poszedł do ludzi z Wrocka.

Człowiek mądrzeje z wiekiem i zwykle jest to wieko od trumny

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Młody dosiadł tego motocykla tylko raz i mimo dużego doświadczenia stwierdził, że tego nie da się prowadzić.

Zbyt toporny mimo małej wagi i nazbyt narowisty w stosunku do stabilności. Jechał z nim na próbę właściciel i podejrzewam , że mimo szczerych chęci szybko napełniające się majtki nie pozwalały mu na dokręcenie do końca ZX10R. Taki motocykl nie powinien być w ogóle sprzedawany różnej maści mitomanom.

Wyniki tego motocykla na torach w europie świadczą o niestabilnym prowadzeniu mimo mocnego silnika.

 

sie pośmiałem sie... :clap: :notworthy:

do testowania motocykli też masz jakiś kalkulator?

Edytowane przez Spidi
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

do testowania motocykli też masz jakiś kalkulator?

Widząc temat dyskusji: Odpowiadanie na Kombinacje z przełożeniami zębatek - CBR 954 RR początkowo nie zaglądałem, bo miał być nudy. Jednak świetnie się bawię. Lepsze to niż Ostry kawał z działu 'Humor' :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

z praktyki i kalkulatora wynika jasno;

 

na przednim blacie mniej - wolniej ale mocniej

 

na tylnym blacie mniej - szybciej ale słabiej

 

na przednim blacie więcej - szybciej ale słabiej

 

na tylnym blacie więcej - wolniej ale mocniej

 

Jeśli ktoś ma inaczej to świadczy tylko o tym, że ten kraj ma nieograniczone możliwości :biggrin:

 

przepraszam jeśli ugodziłem kogoś w honor :biggrin: :biggrin: :biggrin:

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1.Zdecydowana wiekszosc nowych sportow ma naped szybkosciomierza od skrzyni biegow a nie jak kiedys,od przedniego kola.W zwiazku z tym skrocenie przelozenia powoduje ze jest on jeszcze bardziej optymistyczny.W przypadku Japoni blad rzedu 6-8 % to normalka, i to przed zmiana przelozen.

W przypadku zmiany -1/+3 da to dodatkowy blad rzedu 13-14% (Fabryczne przelozenie to przewaznie 17/45 +/- jeden zab).Czyli przy 200 km/h przeklamanie bedzie wieksze o 26-28 km/h, tak naprawde to motocykl bedzie jechac okolo 160 km/h.Ale,no nie ukrywajmy,200km/h brzmi lepiej niz 160. :buttrock:

 

2.Zdecydowana wiekszosc sportow ma przelozenie dobrane tak ze silnik przekroczy obroty mocy maksymalnej o jakies 200-800 obrotow na najwyzszym biegu.Dalsze skracanie przelozen spowoduje spadek predkosci maksymalnej,plus moga sie skonczyc obroty,odbijanie sie od ograniczniaka obrotow jest bardzo szkodliwe dla silnika.

 

3 Skrocenie przelozenie owszem spowoduje wzrost przyspieszenia na pierwszym biegu,ale w innych zakresach predkosci to tak do konca nie jest jasne.Np,gdzie poprzednio mozna bylo uzyc drugi bieg bieg to po zmianie byc moze trzeba bedzie uzyc trzeci bieg,itd.Czyli,tak naprawde to zalezy. :smile: Chyba ze ktos caly czas jezdzi na najwyzszym biegu.

 

4 ZX10 to glut,dobrze wypada na hamowni i w rekach srednio utalentowanych redaktorow z srednio zaawansowanych magazynow, ale praktycznie niemozliwe jest ustawienie tego motocykla na tor.Typowe Kawasaki,zaj********ty silnik a z reszta motocykla to juz roznie.W US nie wygral on zadnego wyscigu Superbike/Superstock ( hamerykanski superstock to 1000 supersport).Plus koledze odpadl rozrusznik na torze.

Co ,oczywiscie, nie tlumaczy osoby ktora nie byla w stanie odjechac od F4.Na to nie ma zadnago usprawiedliwienia. :wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

4 ZX10 to glut,dobrze wypada na hamowni i w rekach srednio utalentowanych redaktorow z srednio zaawansowanych magazynow,.W US nie wygral on zadnego wyscigu Superbike/Superstock ( hamerykanski superstock to 1000 supersport).

zapomniales dodac problemu zle dobranej sztywnosci ramy , ktora na ulicy nie ma znaczenia, ale na torze to juz inna historia :crossy:

WERA#111

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zapomniales dodac problemu zle dobranej sztywnosci ramy , ktora na ulicy nie ma znaczenia, ale na torze to juz inna historia :crossy:

 

Jak ktos pojawia sie na torze z ZX10 ( bardzo rzadko, ale sie czasami to zdarza) to typowa reakcja jest nastepujaca . :icon_eek: :eek: :rolleyes: .

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...