Skocz do zawartości

CBF 1000 ABS


Rekomendowane odpowiedzi

Witam.

Moim zdaniem bardzo dobra.

Uniwersalne moto na miasto i trase z dużym zapasem momentu obr. ( neutralne w prowadzeniu)

Po przesiadce z 500-tki w sam raz . Sam się do niego przymierzałem , tylko nie było wersji bez owiewki!(szukałem klasycznego nakeda).

Na forum powinien być jakis temat , bo jest sporo użytkownikow CBF 100 ( poszukaj ,to może coś się znajdzie).

Pozdro.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sam się nad nią zastanawiałem, ale wybrałem co wybrałem.

Moto na pewno wygodne, dobrze zrobione, maszynownia też na pewno Cię zadowoli.

Szybę możesz regulować, kierę, siedzenie i podnóżki tez więc na pewno łatwo ją sobie dopasujesz do siebie.

W końcu to litr i 100 kucy. No i w końcu Honda.

Akcesoriów do tego Ci nie zabraknie.

Jeździ to na pewno pięknie więc nic tylko brać jak Ci się podoba.

 

Zbyhu taką lata od jakiegoś czasu, zagadaj z nim.

Edytowane przez Pepper
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

Planuję zakup tego moto , czy to dobra koncepcja?

Po 9kkm stwierdzam iz

+

Dosc szybki (w sensie przyspieszen).

Elastyczny silnik

Wygodny (zwlaszcza dla pasazera)

Daje spokojne rade w warszawskich korkach.

-

Wieje. (mimo regulowanej owiewki).

Brakuje nadbiegu. Koncza sie obroty a nie moc. Ciasno zestopiowana skrzynia. W zasadzie 2,4,5 sa zbedne. Mi osobiscie nie podoba sie takie zestrojenie skrzyni biegow, ale zato swietnie wypada w durnych testach na elastycznosc na ostatnim biegu w prasie.

 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

Szukam czegoś uniwersalnego , często jeźdźę w delegacje a wolałbym w sezonie latać na moto niź samochodem więc musi być wygodny w trasę . Stołeczne korki teź musi pokonać więc kombinuję źe odepnę kufry i dam sobie w mieście radę , nie jest chyba duźo szersza od mojej cebulki. Oczekuję takźe niezłego kopa i elastycznego silnika , to chybawszystko czego potrzebuję.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Szukam czegoś uniwersalnego , często jeźdźę w delegacje a wolałbym w sezonie latać na moto niź samochodem więc musi być wygodny w trasę . Stołeczne korki teź musi pokonać więc kombinuję źe odepnę kufry i dam sobie w mieście radę , nie jest chyba duźo szersza od mojej cebulki. Oczekuję takźe niezłego kopa i elastycznego silnika , to chybawszystko czego potrzebuję.

Motocykl jest wygodny, mówię to z perspektywy wzrostu 187 cm. Bez zastrzeżeń, pozycja nie obciaża mocno nadagarstków, komfort jazdy jest do 160-180 km/h, potem zaczyna sie szarpanie z wiatrem i jest mniej miło. Przelotówka w granicach 100-140 km/h realna, nie męczaca. Nie ma w tym motocyklu niczego co by zmuszało do szybkiej czy wolnej jazdy, czyli uniwersalność pełną gęba. Zawieszenie nei jest przesadnie miękkie, reflektor mocny (krótkie). Hamulce maja bardzo dobra dozowalność.

W mieście daje radę, silnik jest na tyle elastyczny przy wydłubywaniu sobei drogi w korkach nie ma w praktyce potrzeby dodawania gazu przy starcie, silnik idzie jak traktor z biegu jałowego. Pozycja też sprzyja jeździe miejskiej-stosunkowo wysoko kierownica, brak szerokich plastików.

Kop jest, ale taki cywilizowany, elastyczność taka że wiadrami można ciagnąć.

Plus ukryty CBF, to minimalne koszta serwisowe. Na 1 przegladzie zostawiłem chyba 150 PLN (2000 km), na drugim 6 tys km 180 PLN. Duży serwis co 12 tys (olej, filtry w dużym serwisie sie zmienia), bardzo duży serwis co 24 tys (zawory, świece itd).

Minusy motocykla-uboga tablica wskaźników, brak podświetlenia przełącznika TRIPów. Swiatła krótkie BDB, długie szału nie robia. Dla jednych plus dla innych minus-motocykl nie rzuca sie w oczy. To samo z wydechami-jednemu przypasuje ciche basowe mruczenie, innemu potrzeba więcej decybeli. Motocykl bardzo cichy, bezwibracyjny.

Spalanie motocykla-srednio trasa to widełki miedzy 5 a 6 litrów (mi wychodzi pośrodku), miasto około 7-8. Przy bardzo szybkiej jeździe, czy dynamicznej, kręcąc do 9-10.000 obr spalanie może dojść do 10-11 litrów bez problemu.

Przez 8 tys km nie miałem żadnej awarii, problemów. Uczciwie mogę powiedziec że jestem zadowolony biorąc całokształt. i to im dłużej jeźdżę, tym bardziej zadowolenie jest odczuwalne.

Nie chcę tu wystawiać mega laurki, tylko jak pogodzisz się z uniwersalnośćia maszyny, i nie będziesz oczekiwał emocji estetyczno emocjonalno jeździeckich w stylu np. Aprilia RSV 1000, to myslę ze wybór moze być trafiony

Pozdrawiam.

Edytowane przez jarek s
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Tak się właśnie złożyło, że w poniedziałek odbieram z salonu Hondę CBF 1000A z pełną owiewką. Przesiadam się z CB 500 i mam nadzieję pojeździć nowym sprzętem 4-5 lat zanim przesiądę się na coś mocniejszego.

Z opinii użytkowników stwierdzam, że to motocykl idealny dla mnie (3 z kolei w mojej prywatnej historii).

Planuję wyprawę do Portugalii w połowie roku, więc od lipca będę już się mógł wypowiadać konkretnie jak podoba mi się ten motocykl w mieście, a jak w trasie.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

W sumie nie nastawiałem się na pełną owiewkę ,zamiast niej chciałem komplet kufrów w promocji ale promocja się zmienila. Teraz jednak jestem zadowolony , mam boczne kufry i full owiewkę , dobry zestaw na podróźe a i sprzęt dobrze wygląda . Martwi mnie tylko czy da się zainstalować crash pady przy pełnej owiewce .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Crash pady wydają się problematyczne w zakładaniu na ten rodzaj owiewki, ale jutro sobie to dokładnie obejrzę.

Ja w sumie też nastawiałem się na fabryczne kufry w promocji, ale koniec końców brak takowej wyszedł mi na dobre, bo kupiłem zestaw Givi. Przy porównywalnych cenach (a nawet niższych) mam ok. 20 litrów pojemności łącznej więcej (kufer centralny + boczne).

 

Jutro pierwsze wrażenia z jazdy :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...