Fazorex82 Opublikowano 5 Stycznia 2009 Udostępnij Opublikowano 5 Stycznia 2009 Witam.ponownie ja.Tym razem chodzi mi o taka rzecz jak zbadanie ramy aparatem do pomiaru powloki lakierniczej.Czy jest dzieki temu mozliwe wykrycie jakiejkolwiek ingerencji potencjalnego sprzedajacego w pekajaca rame w postaci lakierowania czy tez sprawnego ukrycia wady motocykla.Zaznaczam ze chodzi mi tylko o rame.Pozdrawiam. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
motobandyta Opublikowano 5 Stycznia 2009 Udostępnij Opublikowano 5 Stycznia 2009 znajomy mechanik mówił mi, że widywał motocykle ze szpachlowaną ramą w okolicach główki ramy. w takim przypadku wyjdzie że rama była "naprawiana", ale jeśli nie ma na niej szpachli to raczej nic ci nie da taki przyżąd a jedynie pozostaje pomiar geometrii ramy w serwisie. pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pawel Opublikowano 5 Stycznia 2009 Udostępnij Opublikowano 5 Stycznia 2009 Rama ma specyfoczną strukturę, ciężko jest dla wprawnego opa ukryć slady naprawy. Nie potrzeba do tego specjalnego sprzętu. Inna sprawa to jakieś mikropeknięcia, tego już na oko nie zrobimy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Fazorex82 Opublikowano 5 Stycznia 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 5 Stycznia 2009 Wlasnie o takie male pekniecia chodzi.Przy takim mikropeknieciu nie wiem czy pomiar geometri cos wlasnie wykaze.Nie jestem tego pewien dlatego wlasnie wnikam w pomiar powloki lakierniczej. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pawel Opublikowano 5 Stycznia 2009 Udostępnij Opublikowano 5 Stycznia 2009 Nie potraktuj mojej odpowiedzi jako "mądrzenie się", ale ja zawsze kupowałem motocykle w takim stanie, ze stan całej reszty elementów wskazywał na bezwypadkowość. Oczywiście patrzyłem na ramę, ale nawet nie myślałem o tym aby ją prześwietlać itp. Naprawdę jest 150 innych czynników, którw wskazują na to, że motocykl miał poważny wypadek. A ramy same pękają tylko w niektórych modelach (np. różnorakie ZX .... Kawasaki). Oczywiście każde sprawdzenie jest możliwe, pytanie tylko czy opłacalne, nie zrobisz tego za darmo, a nawet nie wiem czy ktoś w Polsce robi takie "badania". Jak tak, to chętnie się o tym dowiem. Pawel Pawel Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Januszm Opublikowano 6 Stycznia 2009 Udostępnij Opublikowano 6 Stycznia 2009 Drogi Pawle proszę o nie uogulnianie ;) W starym, ZX 10 Tomcat nie ma opcji by rama pękła sama, niewiele motocykli ma tak masywne ramy :bigrazz: Pozdrawiam Januszm Cytuj https://www.facebook.com/profile.php?id=100003272715647 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
JERY Opublikowano 6 Stycznia 2009 Udostępnij Opublikowano 6 Stycznia 2009 Wlasnie o takie male pekniecia chodzi.Przy takim mikropeknieciu nie wiem czy pomiar geometri cos wlasnie wykaze.Nie jestem tego pewien dlatego wlasnie wnikam w pomiar powloki lakierniczej. Badania ktore umozliwia zlokalizowanie mikro pekniec, wtracen innych metali, zaporowan itp sa jak najbardziej mozliwe. Tego typu badania stosuje sie na codzien w spawalnictwie ale NIE w lakiernictwie. Poszukaj w necie firm ktore swiadcza tego typu uslugi. Ale musze Cie zmartwic. Takich firm jest malo (kilka w kraju) a ich uslugi sa bardzo drogie (troche strzelam ale bedzie to cos kolo 500-1000 zaleznie od metody badania) Na dodatek nie wydaje mi sie by takie badanie mozna bylo przeprowadzic poprzez powloke lakiernicza. Nie jestem pewien, ale wydaje mi sie ze do badania musi byc "goly" metal. Najprostrza i najtansza metoda jest badanie ultrdzwiekami. Ma ona jednak swoje wady. Najpowazniejsza z wad tej metody jest czesteste "pokazywanie" wad materialu ktore tak naprawde nie istnieja. Wystarczy male zaglebienie w spoinie (np. po zakonczeniu spawania gdy jeziorko zastyga powstaje male wglebienie i mini krater) i juz ultradzwieki wskazuje wade spoiny co nie jest prawda. Takich kwiatkow jest wiecej. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Fazorex82 Opublikowano 6 Stycznia 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 6 Stycznia 2009 No wiec daruje sobie dalsze zaglebianie sie w badania bo widze ze to skomplikowane i troche mija sie z celem.Pozostaje obczaic jakies inne klasyczne metody i "zbadac moto".Takie pytanie na boku: czy myslicie ze zx10r 2006-07 to dobry motocykl?Oczywiscie nie kierujac sie tutaj sentymentem do jakis innych marek.Czysto technicznie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Fazorex82 Opublikowano 6 Stycznia 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 6 Stycznia 2009 Moto bardzo dobre, znam kilka osób co ma i bardzo chwali, a znam jedną co mu rama pękła. A czy wiesz moze w jakich okolicznosciach ta rama pekla?Jestes w stanie zalatwic jakies zdjecia?Slyszalem o pekajacych ale w 2004-05 model.I przewaznie dzialo sie to na wskutek nieumiejetnej jazdy na gumie albo byly to zwyczajne dzwony i moto zrobione pod sprzedaz.Osobiscie nie znam nikogo takiego dlatego pytam o takie dokladne info. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bar27 Opublikowano 6 Stycznia 2009 Udostępnij Opublikowano 6 Stycznia 2009 A czy wiesz moze w jakich okolicznosciach ta rama pekla?Jestes w stanie zalatwic jakies zdjecia?Slyszalem o pekajacych ale w 2004-05 model.I przewaznie dzialo sie to na wskutek nieumiejetnej jazdy na gumie albo byly to zwyczajne dzwony i moto zrobione pod sprzedaz.Osobiscie nie znam nikogo takiego dlatego pytam o takie dokladne info. Witam!Mam kolege , który ma właśnie zx10 z 2005roku , motocykl sobie bardzo chwalił dopóki nie pękła mu rama w okolicach główki ramy (takie malutkie mikropęknięcie widoczne gołym okiem tylko trzeba się przyjżeć ) + urwało mu sie mocowanie chłodnicy , ale to tylko dlatego ,że w ogóle nie dba o motocykl, śmiga na kole prawie cały czas i takie tam różne sztuczki. Po drugie to jego drugi motocykl wcześniej miał cbr 954 i też ją dojechał. Dlatego sprawdz również inne elementy motocykla które mogły by sie uszkodzić wyniku szaleńczej jazdy na motocyklu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bar27 Opublikowano 6 Stycznia 2009 Udostępnij Opublikowano 6 Stycznia 2009 Co to jest szaleńcza jazda na motocyklu. Przecież tu mowa o Zx-10, czyli o sprzęcie do zapier.......ania. Widocznie japońskie wyliczenia były robione na tor. A nie do szaleńczej jazdy :biggrin: mogłem napisać jakiś dzwonek lub coś podobnego!poprostu napisałem to co spotkało mojego kolegę i wiem że główna przyczyną była jazda na kole i nie mam naprawdę pojęcia czy to robił umiejetnie czy tez nie, bo temat śmigania na kole jest mi całkowicie obojetny i obcy.dalsze rozważania pozostawię znawcą tematu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adam M. Opublikowano 6 Stycznia 2009 Udostępnij Opublikowano 6 Stycznia 2009 Co to jest szaleńcza jazda na motocyklu. Przecież tu mowa o Zx-10, czyli o sprzęcie do zapier.......ania. Ale na 2 ch kolach. Adam M. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.