Skocz do zawartości

co to za motocykl?


grzeh750
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Czołem , ostatnio podczas porządków znalazłem bardzo małe i zniszczone zdjęcie mojego dziadka z wojska,

Napewno zostało zrobione w sierpniu 1939 r , i pytanie czy ktoś wie co to za motocykl? mam pewne podejrzenia ale ze względu na marną jakość nie jestem pewien, proszę pomóżcie. :notworthy: :notworthy: :notworthy:

http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/7b527d997dbca0b6.html

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Edytowane przez grzeh750
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tia. Wygląda dokładnie na to co Loopy1 pokazał.

 

Zauważyłem że to git temat w ogóle jest. Też mam kilka starych fotek rodzinnych, na jednej to raczej na pewno Iż wojskowy jest i ciotka w mundurze wojskowym (kobiety były wtedy w Armii?) a pozostałe fotki to mój dziadek (biker całe życie) z braćmi na jakiejś małej Setce ale nie wiem dokładnie co to jest.

 

Wrzucę skany jak już będę w Ojczyźnie. :biggrin:

 

 

 

MotorcycleStorehouse Dealer.

Wszystko do Twojego amerykańskiego motocykla!

 

Kiedy umrę pochowajcie mnie twarzą do dołu aby cały świat mógł pocałować mnie w dupę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pozwolę sobie podpiąć się pod temat.

Może ktoś będzie wiedział co to za sprzęt. Na zdjęciu mój dziadek, zrobione w Niemczech około 40-41 roku.

http://img158.imageshack.us/my.php?image=img3795lj1.jpg

Na zbiorniku ma napis EXPRESS - a silnik wyglada na Sachs'a - pewnie 98ccm (tak jak większość małych pojazdów w tamtych czasach)...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Loopy1 ma rację to BSA

Dzięki ja też tak podejrzewałem :notworthy: :notworthy:

 

Mi to lekko na początku przypominało Podkowę http://www.2rp.pl/motocykle/podkowa/index.htm ale jednak różnice są.

W tamtych czasach firmy produkujące takie setki z sachsem viliersem i podobnymi silnikami mnożyły się jak grzyby po deszczu, przed wojną w większości krajów setki były zwolnione od wszelkich opłat to i popyt na nie był .

Polska też nie odbiegała od schematu, stąd i Podkowa, Perkun, SHL itp.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Dzięki ja też tak podejrzewałem :notworthy: :notworthy:

W tamtych czasach firmy produkujące takie setki z sachsem viliersem i podobnymi silnikami mnożyły się jak grzyby po deszczu, przed wojną w większości krajów setki były zwolnione od wszelkich opłat to i popyt na nie był .

Polska też nie odbiegała od schematu, stąd i Podkowa, Perkun, SHL itp.

 

Dodatkowo taki do 100cm pojemności sprzęt był motorowerem i nie było potrzeba

prawa jazdy. Koszt takich maszyn przed wojną to od 700 do 1000zł, kosz boczny

do ciężkiego sprzęta kosztował 1500zł a Sokół jakieś 4500zł.

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dodatkowo taki do 100cm pojemności sprzęt był motorowerem i nie było potrzeba

prawa jazdy. Koszt takich maszyn przed wojną to od 700 do 1000zł, kosz boczny

do ciężkiego sprzęta kosztował 1500zł a Sokół jakieś 4500zł.

 

Pozdrawiam

 

Nie wiem ile do 1000 ale do 600tki jakies 680 zl...

:icon_mrgreen:

 

http://moto.allegro.pl/item540331508_sokol...er_rarytas.html

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...