Trazymach Opublikowano 3 Stycznia 2009 Udostępnij Opublikowano 3 Stycznia 2009 Jakiś czas temu zauważyłem, że wentyl (zawór powietrza) w przednim kole mojego motocykla ma jakieś takie minimalne pęknięcie w gumie z której jest zrobiony (taka cienka jak włos kreska). Nie zaprzątałem sobie jednak tym głowy przez własną niewiedzę nt. niebezpieczeństw z tym związanych. Dzisiaj zlazłem jednak do garażu z latarką, by dokładniej przyjrzeć się rzeczonemu wentylowi. Co się okazało? Wentyl w przednim jak i tylnym kole jest popękany przy podstawie wentyla (tam gdzie felga łączy się z gumowym wentylem)! Wygląda to tak, że te pęknięcia rysują okrąg wokół całej podstawy wentyla. I widać to nawet bez jakiegokolwiek odchylania zaworu powietrza. Takie pęknięcia sparciałej gumy. Aż strach pomyśleć co by się stało, gdyby któregoś dnia podczas 120km/h któryś z tych wentyli po prostu by odpadł!!! Wentyle te były zakładane (wraz z nowymi oponami) w maju 2007 roku w zakładzie wulkanizacyjnym poznańskiego HRG. Czytałem w internecie, że takie pęknięcia są niedopuszczalne i trzeba ja jak najszybciej wymienić. Dlatego sprawdzajcie w swoich motocyklach jak to wygląda i uważajcie! Trazymach Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
motobandyta Opublikowano 3 Stycznia 2009 Udostępnij Opublikowano 3 Stycznia 2009 (edytowane) wentyle zarówno w motocyklach jak i w samochodach powinny być wymieniane przy każdej zmianie opon. to powinien wiedzieć każdy kierowca, aż dziwne że na kursach prawa jazdy o tym nie mówią. Edytowane 3 Stycznia 2009 przez motobandyta Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Trazymach Opublikowano 3 Stycznia 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 3 Stycznia 2009 wentyle zarówno w motocyklach jak i w samochodach powinny być wymieniane przy każdej zmianie opon. to powinien wiedzieć każdy kierowca, aż dziwne że na kursach prawa jazdy o tym nie mówią. Wentyle te były zmienione na nowe wraz ze zmiana opon w 2007 roku, tak jak pisałem wcześniej. Aż nie chce się wierzyć, że mogły tak szybko popękać! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
saska251 Opublikowano 4 Stycznia 2009 Udostępnij Opublikowano 4 Stycznia 2009 Mogły popękać i niepotrzebnie siejesz panikę. Wentyle tak łatwo nie odpadają, jakoś nie słyszałem żeby komuś strzelilo koło z powodu wentyla. pozdro Cytuj Tchórze zostali w domu, słabi zginęli po drodze, przetrwali emzeciarze. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
enduromaster Opublikowano 4 Stycznia 2009 Udostępnij Opublikowano 4 Stycznia 2009 a czy po myciu chemią zabezpieczyłeś owy wentyl ? Cytuj transport bus + 4osstała trasa Łódź-Paryż-ŁódźPW, GG lub 663 231 860 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
soban Opublikowano 4 Stycznia 2009 Udostępnij Opublikowano 4 Stycznia 2009 tez nigdy nie slyszalem zeby z powodu wentyla ktos sie roztrzaskal - ale nie chce byc tym pierwszym wiec na pewno sprawdze w swoim - byc moze zalozyli Ci kiepskie wentyle, skoro guma zaczela pekac tak szybko to znaczy ze nie zostala zwulkanizowana w odpowiedniej temperaturze albo proces trwal za krotko co wskazywaloby na to ze producent zwyczajnie probuje zanizyc koszty produkcji Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kiki Opublikowano 4 Stycznia 2009 Udostępnij Opublikowano 4 Stycznia 2009 http://forum.motocyklistow.pl/index.php?sh...ic=24672&st=330 poczytajcie sobie :) Cytuj http://bikepics.com/members/kiki21/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
żunio Opublikowano 4 Stycznia 2009 Udostępnij Opublikowano 4 Stycznia 2009 (edytowane) A ja znam przypadek gdzie pewien wulkanizator żeby zaoszczędzić na kosztach zakupił sporą ilość jakiegoś chińskiego kału.Póki nikt wentyla nie dotykał było ok ale wystarczyło że ktoś chciał dopompować koło i ruszył wentylem w celu założenia końcówki sprężarki.Od razu pęknięcie przy styku z felgą i ponownna wizyta u gumiarza.Na jednych zarobił innym wymieniał w ramach reklamacji. Edytowane 4 Stycznia 2009 przez żunio Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Jotem Opublikowano 4 Stycznia 2009 Udostępnij Opublikowano 4 Stycznia 2009 Mogły popękać i niepotrzebnie siejesz panikę. Wentyle tak łatwo nie odpadają, jakoś nie słyszałem żeby komuś strzelilo koło z powodu wentyla. pozdro Dalej nie uslyszysz ale masz szanse przeczytac, ja mialem taki przypadek naszczescie w samochodzie a nie na motocyklu i to przy malej predkosci i uwierz tez mialem wielkie oczy :icon_eek: jak zobaczylem z jakiego powodu mam gume Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Vector Opublikowano 4 Stycznia 2009 Udostępnij Opublikowano 4 Stycznia 2009 A ja znam przypadek gdzie pewien wulkanizator żeby zaoszczędzić na kosztach zakupił sporą ilość jakiegoś chińskiego kału.Póki nikt wentyla nie dotykał było ok ale wystarczyło że ktoś chciał dopompować koło i ruszył wentylem w celu założenia końcówki sprężarki.Od razu pęknięcie przy styku z felgą i ponownna wizyta u gumiarza.Na jednych zarobił innym wymieniał w ramach reklamacji. Żunio, taka praktyka cały czas u nas znajduje zastoswanie :wink: A poza tym nawet na Allegro widać ile jest tych różnych chińskich bubli na sprzedaż :icon_rolleyes: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kornol Opublikowano 4 Stycznia 2009 Udostępnij Opublikowano 4 Stycznia 2009 u mnie też ostatnio poszedł wentyl, musiała byc delikatnie sparciała guma, skok w terenie i psss.... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kuklex Opublikowano 5 Stycznia 2009 Udostępnij Opublikowano 5 Stycznia 2009 Wentyle tak łatwo nie odpadają, jakoś nie słyszałem żeby komuś strzelilo koło z powodu wentyla. wydaje mi sie ze nim odpadby takowy wentyl to najpierw zaczeloby zchodzic powietrze a jesli takie problem kierowca olewa i tylko podpompowuje to w razie wypadku sam sobie jest winien no inna opcja to wpasc w dzire i sie w oponie zrobi cisnienie i wentyl tego nie wytrzyma. innej opcji nie widze. jesli nikt nie sprawdza stanu opon to za to pozniej placi - proste pozdro Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pawel Opublikowano 5 Stycznia 2009 Udostępnij Opublikowano 5 Stycznia 2009 Dlatego w motocyklach powinno się zakładać inne wentyle. Nie wciskane, tylko skręcane, które nie rozpadną się w czasie jazdy. jeden z forumowiczów rozwalił się przez wyrwany wentyl przy ponad 200 km/h, na szczęście wyszedł z tego bez większego uszczerbku dla zdrowia. Pawel Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
imak Opublikowano 6 Stycznia 2009 Udostępnij Opublikowano 6 Stycznia 2009 jesienią wybrałem Się z wrocławia do warszawy Niestety dojechałem tylko do obwodnicy oleśnicy przy 180 poczułem lekkie bujnięcie tyłem gdy się zatrzymałem okazało się że urwał się wentyl w tylnim kole Myślę że przydała się praktyka i wyczucie motocykla Widać To nie był Mój Czas Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
enduromaster Opublikowano 6 Stycznia 2009 Udostępnij Opublikowano 6 Stycznia 2009 Paweł , w aucie mam skręcane , dużo wygodniejsze od gumowych no i się nie rozlatują :flesje: Cytuj transport bus + 4osstała trasa Łódź-Paryż-ŁódźPW, GG lub 663 231 860 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.