Skocz do zawartości

Predkosc licznikowa VS GPS


Nitomen
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

witam

ostatnio bawie sie troszke nawigacja w aucie i zastanawia mnie fakt przeklaman licznik . Moj licznik zawyza o ok 8 - 10 km/h , ciekawi mnie jak potraktuje to polica - bo jesli im tez zawyza to moga sie czepic o predkosc , albo radary stacjonarne w puszkach kolo drogi ?

KomaRR -->Simson S51-->2 x ETZ 250 i 251--->KLR 650 A1--> XR 600R - 94--->Obecnie VFR 800 Fi -98 oraz KTM LC4 620 GS - 98 na FCR 41

 

http://www.bikepics.com/members/rysiek24/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

witam

ostatnio bawie sie troszke nawigacja w aucie i zastanawia mnie fakt przeklaman licznik . Moj licznik zawyza o ok 8 - 10 km/h , ciekawi mnie jak potraktuje to polica - bo jesli im tez zawyza to moga sie czepic o predkosc , albo radary stacjonarne w puszkach kolo drogi ?

No jezeli u Ciebie policja odczytuje predkosc z Twojego licznika, a dowodem na zdjeciu z fotoradaru jest wskazanie Twojego licznika-to tylko moge pogratulowac funkcjonariuszom sprawnosci fizycznej :notworthy: Borewicz sie chowa :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

witam

ostatnio bawie sie troszke nawigacja w aucie i zastanawia mnie fakt przeklaman licznik . Moj licznik zawyza o ok 8 - 10 km/h , ciekawi mnie jak potraktuje to polica - bo jesli im tez zawyza to moga sie czepic o predkosc , albo radary stacjonarne w puszkach kolo drogi ?

 

Ale fotoradary nie działają na podstawie nadajników GPS, więc na jakiej podstawie snujesz takie wnioski?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No wlasnie nie wiem w jaki sposob one odczytuja predkosc i na ile doklanie, w porownaniu do GPS-a, dlatego pytam :). Co do policji , to chodzi mi o ich liczniki w polonezach :D. np jada zamna i okazuje sie ze ich zawyza bardziej niz moj i na 40 maja 55?. Mialem kiedys podobna sutuacje na moto , policjant w busie zatrzymal mnie i czepil sie ze jade za szybko ok 110 na 90 - nie mail radaru , predksoc oblliczyl ze swojego licznika , aczkolwiek nic mi nie zrobil.

KomaRR -->Simson S51-->2 x ETZ 250 i 251--->KLR 650 A1--> XR 600R - 94--->Obecnie VFR 800 Fi -98 oraz KTM LC4 620 GS - 98 na FCR 41

 

http://www.bikepics.com/members/rysiek24/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No wlasnie nie wiem w jaki sposob one odczytuja predkosc i na ile doklanie, w porownaniu do GPS-a, dlatego pytam :). Co do policji , to chodzi mi o ich liczniki w polonezach :D. np jada zamna i okazuje sie ze ich zawyza bardziej niz moj i na 40 maja 55?. Mialem kiedys podobna sutuacje na moto , policjant w busie zatrzymal mnie i czepil sie ze jade za szybko ok 110 na 90 - nie mail radaru , predksoc oblliczyl ze swojego licznika , aczkolwiek nic mi nie zrobil.

No wlasnie-moga sie czepic i nic wiecej :P Do stwierdzenia Twojej winy potrzebny jest dowod z homologowaneo urzadzenia. Radar reczny, stacjonarny, wideorejestrator i fotoradar-te urzadzenia moga Ci zrobic kuku. Licznik w Polonezie nie :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mi w samochodzie (obecnie na zimówkach) prędkościomierz wskazuje (mniej więcej) 100km/h a wg. GPS 91-92km/h (na letnich) prędkościomierz wskazuje 100km/h a GPS 92-93km/h.

Oczywiście na prostej i trzymając stałą prędkość przez kilkanaście sekund.

 

Wystarczy poczytać testy z różnych gazet motoryzacyjnych a dowiemy się że prędkościomierze w samochodach i motocyklach nie są idealnie precyzyjne i przeważnie prędkość wskazywana jest wyższa od prędkości rzeczywistej (są to dopuszczalne różnice wskazań) im wyższa prędkość tym ta różnica może być większa.

 

Gorzej jeśli ktoś ma odwrotnie czyli GPS pokazuje 100km/h a licznik pokazuje 95km/h.

 

Zastanawiam się tylko jakie jest przekłamanie GPS.

 

A oto kilka linków:

http://www.auto-swiat.pl/poradnik_artykuly...,Artykul-22562/

 

http://www.autocentrum.pl/go/338__Liczniki...8.html?pagenr=2

 

z tym że w 2-gim przypadku nie zgadzam się ze wzrostem spalania, raczej spadnie niż wzrośnie (tekst na końcu artykułu)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przekłamania liczników mają swój sens i może nie wynikają z tego, że są niedokładne same w sobie i nie da się z tym nic zrobić, ale z tego, że celowo są tak konstruowane.

 

Niesie to za sobą same korzyści - ograniczenie do 50 km/h, kierowca "ustawia" sobie 50 km/h na blacie i jedzie, a w rzeczywistości jest 45 km/h = bezpieczniej.

 

Ktoś chwali się, że rozwinął maksymalną prędkość swoim autem np. 190 km/h, w rzeczywistości jechał co najwyżej 180 km/h.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Fotoradary do pomiaru prędkości wykorzystują efekt Dopplera. W skrócie polega to na zmianie częstotliwości fali odbitej od poruszającego się obiektu. Fotoradar wysyła ciągły sygnał o znanej częstości. Jednocześnie odbiera sygnał odbity od poruszających się pojazdów. Na podstawie różnicy częstości sygnału wysyłanego i odbieranego (odbitego) fotoradar oblicza prędkość pojazdu. O efekcie Dopplera uczono kiedyś w podstawówce, obecnie nie wiem czy podstawówka czy gimnazjum. Oczywiście nie każdy musi to pamiętać ;)

 

Korzystając z faktu że fotoradary wysyłają sygnał można go wykryć i ostrzec kierowcę. Suszarki ręczne aktywowane są przyciskiem w chwili "strzału" operatora, czyli może być za późno. Nowe fororadary używają wiązki laserowej. Zasady działania nie znam, pewnie wujek google wie coś więcej :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

prędkościomierze z tachografem podają realną prędkość.

To dużo wyjaśnia, jak jadę 90 km/h to jestem wyprzedzany przez TIR'y, a jak jadę 100km/h to trzymamy się równo.

No cóż, +10 km/h do każdego ograniczenia = prawidłowa prędkość, do tego jeszcze +4% na błędny pomiar szuszarek.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tia. Liczniki przekłamują ale nie ma co robić paniki wokół tego. Sugeruj się wskazywaną prędkością a GPS wyp**dol przez okno, te urządzenia tylko utrudniają życie i zwiększają niebezpieczeństwo. Jak pojedziesz wolniej niż realna prędkość to przecież nic Ci się nie stanie.

MotorcycleStorehouse Dealer.

Wszystko do Twojego amerykańskiego motocykla!

 

Kiedy umrę pochowajcie mnie twarzą do dołu aby cały świat mógł pocałować mnie w dupę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To dużo wyjaśnia, jak jadę 90 km/h to jestem wyprzedzany przez TIR'y, a jak jadę 100km/h to trzymamy się równo.

No cóż, +10 km/h do każdego ograniczenia = prawidłowa prędkość, do tego jeszcze +4% na błędny pomiar szuszarek.

Można założyć sobie wieksze opony i wtedy ten efekt zostanie zminimalizowany.

http://www.v10.pl/narzedzia/Kalkulator,-,d...u,opon,204.html

 

Tia. Liczniki przekłamują ale nie ma co robić paniki wokół tego. Sugeruj się wskazywaną prędkością a GPS wyp**dol przez okno, te urządzenia tylko utrudniają życie i zwiększają niebezpieczeństwo. Jak pojedziesz wolniej niż realna prędkość to przecież nic Ci się nie stanie.

...zwłaszcza gdy za GPS robi teściowa z mapą... :icon_mrgreen:

lewa noga: http://forum.motocyk...__1#entry782383
prawa noga: http://forum.motocyk...__fromsearch__1
...i tak wszyscy umrzemy...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...