andymotors Opublikowano 27 Grudnia 2008 Udostępnij Opublikowano 27 Grudnia 2008 (edytowane) Witam, Nie tak dawno temu przydzwoniłem w drzewo na mojej YZ 250 :banghead: Nie było to centralne uderzenie, tylko otarcie w taki sposób, że koło zdarło korę z drzewa po boku i uderzenie przypadło na kierownicę i moje nieszczęsne ramię... Połamałem przy tym błotnik oraz skrzywiłem ośkę i tarczę hamulcową i ... coś jest nie tak z przednim zawieszeniem :rolleyes: Ośkę i tarczę już wymieniłem na nowe, a co do zawieszenia to tu właśnie nasuwa się moje pytanie do Was. Kiedy mam kierownicę prosto, to koło jest skręcone o jakieś 5-10 stopni w lewo (motor otarł się lewą stroną o drzewo). Posprawdzałem wszystko i moim zdaniem lagi są proste i działają w 100% (dochodza do końca bez problemu). Co zauważyłem to, to że półki nie były względem siebie równolegle. Gdy już je ustawiłem żeby były równolegle to koło było już prawie idealnie prosto. Ale i tak po jeździe znów wraca do tego odchyłu. Może nie aż do 10 stopni ale i tak nie jest prosto... Co może być tego przyczyną? Czy będzie to krzywe zawieszenie, czy może po prostu przeoczyłem jakąś nakrętkę do dokręcenia lub tez za słabo ją dokręcam? Pozdrawiam i czekam na odpowiedzi. Edytowane 27 Grudnia 2008 przez andymotors Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
baba_zanetti Opublikowano 27 Grudnia 2008 Udostępnij Opublikowano 27 Grudnia 2008 jeśli skrzywiłeś ośkę, to na 90% lagi też, może się również okazać że i dolna półka się skrzywiła- ale tu wielkich szans sie daję. Cytuj 8.96s 1/4mili GSX-R K1 1000 TURBO/NITROSPEEDBIKE.PL TURBO TAKŻE W TWOIM MOTOCYKLU!SERWIS MOTOCYKLI- WARSZAWA, HAMOWNIA - STROJENIEhttps://www.facebook.com/bados84/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adam M. Opublikowano 27 Grudnia 2008 Udostępnij Opublikowano 27 Grudnia 2008 Zeby byc pewnym tego ze lagi sa proste to trzeba je wyjac i przetoczyc po stole przykrytym tafla szklana - na oko to chlop w szpitalu umarl. Polki tez trzeba dokladnie sprawdzic bo to one moga byc przyczyna. Adam M. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Zbyszekm Opublikowano 27 Grudnia 2008 Udostępnij Opublikowano 27 Grudnia 2008 Witam na 99% masz "krzywe" półki.Trza sprawdzić która i wymienić tak szybko jak się da... Pozdrawiam i najlepszego w nowym roku :D Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MYCIOR Opublikowano 28 Grudnia 2008 Udostępnij Opublikowano 28 Grudnia 2008 Witam na 99% masz "krzywe" półki. raczej na 50% - to max pzdr Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Administrator Dominik Szymański Opublikowano 28 Grudnia 2008 Administrator Udostępnij Opublikowano 28 Grudnia 2008 Niemniej w tych motocyklach najsłabszym ogniwem są właśnie półki - dość miękkie w stosunku do lag, i to one najczęściej się gną. Najbardziej - dolna. Jak to sparwdzić? Zdejmij koło, poluzuj zawieszenie i wyjmuj lagę z półek. Jeśli będzie duży opór, jeśli będziesz musiał nią naprawdę mocno kręcić, aby wyjąć jednocześnie z dwóch półek na raz - pewnie masz zgiętą jedną z półek. Jak powiedziałem, na lagi w górnej części nie stawiam, to upside down, gdzie górna część teleskopu jest naprawdę wytrzymała. Mogła natomiast laga ulec zgięciu w miejscu łączenia rury nośnej z ośką. Tam jest dość słaby punkt. Na pewno jakiś element jest zgięty, jeśli piszesz, że zawieszenie po jeździe wraca do "skrzywionego" stanu. Przy prostym zawieszeniu, które jest zgięte tylko na mocowaniach, ale nie jest de facto uszkodzone, skrzywizna by nie wracała. pzdr Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
andymotors Opublikowano 1 Stycznia 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 1 Stycznia 2009 Dzięki za wszystkie odpowiedzi. Mieliście rację, przyczyną okazały się krzywe półki. Zwłaszcza dolna. Mam już nową dolną półkę lecz górnej nie mogłem dostać... I tu mam do Was kolejne pytanie. Czy dałoby się jakoś wyprostować tą górną półkę? Jest ona dosłownie tylko lekko skręcona w płaszczyźnie poziomej. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
enduromaster Opublikowano 1 Stycznia 2009 Udostępnij Opublikowano 1 Stycznia 2009 to jest odlew, ja bym tego nie tykał, zaduże tam są obciążenia Cytuj transport bus + 4osstała trasa Łódź-Paryż-ŁódźPW, GG lub 663 231 860 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
baba_zanetti Opublikowano 2 Stycznia 2009 Udostępnij Opublikowano 2 Stycznia 2009 da się, jaki jest teraz problem? lagi nie pasuję w otwory? Mierzyłeś lagi? Cytuj 8.96s 1/4mili GSX-R K1 1000 TURBO/NITROSPEEDBIKE.PL TURBO TAKŻE W TWOIM MOTOCYKLU!SERWIS MOTOCYKLI- WARSZAWA, HAMOWNIA - STROJENIEhttps://www.facebook.com/bados84/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
WLD_Wlodi Opublikowano 2 Stycznia 2009 Udostępnij Opublikowano 2 Stycznia 2009 da się, jaki jest teraz problem? lagi nie pasuję w otwory? Mierzyłeś lagi? Lepiej kupić nową półke niż ją wymieniać znowu przy dużo mniejszym uderzeniu(zmęczenie materiału). Cytuj www.odszkodowania-wlodarczyk.pl Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
baba_zanetti Opublikowano 2 Stycznia 2009 Udostępnij Opublikowano 2 Stycznia 2009 w sumie tak, skoro kolega kupił reszte części nowych to głupio by ostatnią najtańszą naprawiał w taki sposób. Ale tak poza tym przypadkiem to się Da- dolną, górną. Cytuj 8.96s 1/4mili GSX-R K1 1000 TURBO/NITROSPEEDBIKE.PL TURBO TAKŻE W TWOIM MOTOCYKLU!SERWIS MOTOCYKLI- WARSZAWA, HAMOWNIA - STROJENIEhttps://www.facebook.com/bados84/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
andymotors Opublikowano 3 Stycznia 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 3 Stycznia 2009 da się, jaki jest teraz problem? lagi nie pasuję w otwory? Mierzyłeś lagi? Sprawa wygląda tak, że dolna półka już jest O.K. bo wymieniłem, a górną mam nadal tą samą i jest ona lekko skręcona... Wszystko da się złożyć (lagi normalnie wchodzą w otwory w półkach) ale koło byłoby nadal krzywo. Dzisiaj się z nią trochę posiłowałem i juz wygląda lepiej (niemalże idealnie) i chyba to tak zostawie. Z resztą zobacze jak będzie koło stało gdy poskładam całe moto do kupy, bo teraz to jest rozebrane co do śrubki bo robie gruntownego romonta :icon_razz: P.S. Części miałem "nowe" tylko w cudzysłowiu, bo wszystkie były z drugiej ręki... A co do nowych półek to dolna ceni się ok. 1900 zł, a górna 660 zł. (ceny dealera Yamahy) więc ja bym bardzo podziękował za takie ceny... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
grey_cinnamon Opublikowano 5 Stycznia 2009 Udostępnij Opublikowano 5 Stycznia 2009 (edytowane) Heja, Który rocznik masz tej Yamahy? Pozdro. edit. Ok, za szybko się wyrwałem, sprawdziłem Twoje obrazki na bikepics, rocznik 90'. Dość duże mam szanse na dostęp do górnej półki od YZ250 rocznik 05'. Raczej nie będzie pasować. Gdybyś coś chciał pokombinować to PW. Pozdro:) Edytowane 5 Stycznia 2009 przez grey_cinnamon Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.