Skocz do zawartości

Hamowanie przednim hamulcem.


 Udostępnij

Hamowanie przednim hamulcem  

350 użytkowników zagłosowało

  1. 1. Ilu palców używasz hamując przednim hamulcem?

    • jednego
      10
    • dwóch
      211
    • trzech
      40
    • czterech
      74
    • nie mam przedniego hamulca
      14


Rekomendowane odpowiedzi

no właśnie po tym co on pisze to nie wydaje mi sie. Chyba że wyciąga moto i każe 8-mki robić na placu i bez międzygazu.... jakby tam co..

 

Kornol, tak apropo ile juz szkolisz i ilu wyszkoliles ?

 

W Niemczech kultura szkolenia motocyklistow jest na duzo wyzszym poziomie niz w PL, jakos nikt w ten sposob nie szkoli ( notabene nie jezdzi ), a wypadkow jest mniej.

 

Rozumiem, ze tylko " Wasza " nauka jest ta wlasciwa, he, he. Zwrocil moze ktos uwage, ze nigdy nie wypowiedzialem sie w temacie Tomka K. na ten temat ? Dlaczego ?

 

W Niemczech nie kreci sie zadnych 8-mek, w Niemczech kursant ma umiec jezdzic w ruchu miejskim nie stwazajac zagrozenia dla zycia innych i wlasnego, a nie po placu.

 

wiec prosilbym o niepitolenie mi, ze bez miedzygazu to wogole .....itd, itp.

 

:crossy:

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość komandosek

dobradobra, prosze o niepitolenie o tym jaka niemcownia wspaniała i cudna, juz slyszelismy :D

ks, ile lat jezdzisz na motocyklu? kiedy zacząłes sie uczyc? mam intuicje ze 5 sezonów to max.

Edytowane przez komandosek
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kornol, tak apropo ile juz szkolisz i ilu wyszkoliles ?

 

W Niemczech kultura szkolenia motocyklistow jest na duzo wyzszym poziomie niz w PL, jakos nikt w ten sposob nie szkoli ( notabene nie jezdzi ), a wypadkow jest mniej.

 

Rozumiem, ze tylko " Wasza " nauka jest ta wlasciwa, he, he. Zwrocil moze ktos uwage, ze nigdy nie wypowiedzialem sie w temacie Tomka K. na ten temat ? Dlaczego ?

 

W Niemczech nie kreci sie zadnych 8-mek, w Niemczech kursant ma umiec jezdzic w ruchu miejskim nie stwazajac zagrozenia dla zycia innych i wlasnego, a nie po placu.

 

wiec prosilbym o niepitolenie mi, ze bez miedzygazu to wogole .....itd, itp.

 

:crossy:

http://pl.youtube.com/watch?v=hcFKw005vKQ

Czyli ze wszyscy w Niemczech preferuja taki szarpany styl jazdy jak ten typ na filmiku?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hamuję nie zastanawiając się "iloma" palcami w danym momencie, z obserwacji wynika, iż u mnie zależy to po prostu od tego, jak długo jadę, z wygody na dłuższych trasach trzymam dłonie na kierownicy w różny (zmienny) sposób i z tego wynika, iloma placami w danym momencie hamuję...

 

Ale jednak:

gdybym świadomie cały czas kontrolował sytuację, hamowałbym wszystkimi - a to po "przygodzie-wywrotce" - najwyrażniej WTEDY hamowałem tylko dwoma i powiem Wam, że ból schodzących paznokci z przytrzaśniętych dźwignią hamulca "nie używanych" palców może niejednego skutecznie zachęcić do używania wszystkich palców :)

pzdr

Edytowane przez Staszek_s
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

.....wiec prosilbym o niepitolenie mi, ze bez miedzygazu to wogole .....itd, itp.

 

:crossy:

 

Nie chodzi o pitolenie cz też nie, skrzynia biegów w motocyklu została skonstruowana tak a nie inaczej, i wbijając biegi bez międzygazu poprostu jej szkodzisz i tyle.

A jedyny prawidłowu sposób zmiany biegu na niższy (niezależie czy to redukcja do hamowania, czy do przyspieszania) to z międzygazem.

 

Jeśli robisz bez i uważasz że niczym to nie szkodzi to proponuję ćwiczenie, wjedź na tor, rozpędź się np. na 3 biegu pod maksymalne obroty, np. 14 tys, jak będziesz dojeżdżał do winkla to zapewne odpuścisz gaz i zaczniesz hamować silnikiem + pewnie hamulec, i proponuję przy 11 tys zapiąć 2 bez międzygazu, w chwili wbijania biegu i "nie podbicia" obrotów gazem na wyższe, tylko odpuszczenie gazu, obroty spadną prawie do 1 tys, i teraz załączasz sprzęgło, muszą nagle wystrzelić z 1 tys na 13 tys, wytworzony moment hamujący silnikiem w tym momencie będzie tak duży że tylne koło zablokowane na bank, no chyba że masz sprzęgło anty hoppingowe :icon_razz: nie wspominając jaki dźwięk wydała sama skrzynia w chwili wbijania 2ki.

 

Ale co tam , to twoja skrzynia i twoje zęby kłowe :bigrazz:

 

http://pl.youtube.com/watch?v=hcFKw005vKQ

Czyli ze wszyscy w Niemczech preferuja taki szarpany styl jazdy jak ten typ na filmiku?

 

 

Nie tam to wszyscy przepisowi są o to jakiś odmieniec :biggrin: :icon_razz: ;)

 

Apropo, międzygazu też nie robi :icon_razz:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Inicjacja hamowania, zawsze była tył+przód, a lepszy wynik był, jak po kilku metrach odpuszczałem tył, i hamowałem samym przodem, niż cały czas przodem i tyłem....

Witaj,masz racje ja stusuje od 45 latek taka metode i nigdy mnie nie zawiodla na szczescie w ostatecznosci robilem pare razy w zyciu slizg bokiem maszyny unikajac zderzenia i udawalo sie wychodzic w podartych spodniach i kurtce ale to bylo dawno temu,pozdrawiam zycze jak najmniej sytuacji zagrozenia :crossy: :icon_mrgreen: :clap:

 

Inicjacja hamowania, zawsze była tył+przód, a lepszy wynik był, jak po kilku metrach odpuszczałem tył, i hamowałem samym przodem, niż cały czas przodem i tyłem....

Witaj,masz racje ja stusuje od 45 latek taka metode i nigdy mnie nie zawiodla na szczescie w ostatecznosci robilem pare razy w zyciu slizg bokiem maszyny unikajac zderzenia i udawalo sie wychodzic w podartych spodniach i kurtce ale to bylo dawno temu,pozdrawiam zycze jak najmniej sytuacji zagrozenia :crossy: :icon_mrgreen: :clap:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witaj,masz racje ja stusuje od 45 latek taka metode i nigdy mnie nie zawiodla na szczescie w ostatecznosci robilem pare razy w zyciu slizg bokiem maszyny unikajac zderzenia i udawalo sie wychodzic w podartych spodniach i kurtce ale to bylo dawno temu,pozdrawiam zycze jak najmniej sytuacji zagrozenia :crossy: :icon_mrgreen: :clap:

 

 

A ja sie nie zgodzę, zwyczajnie jak hamowaliście i tyłem i przodem to uwaga musiała być podzielona na te dwie czynności i skupiając się na tyle nie skupialiście się dostatecznie nad przodem żeby go docisnąć jeszcze mocnej a jednocześnie nie zblokować koła, stąd lepsze wyniki na hamowaniu samym przodem, poprostu łatwiej się skupić maksmalnie na obsłudze jednego hamulca i sile jego dozowania.

 

Nie ma skuteczniejszej metody wytracania prędkości jak jednoczesne hamowanie przód+tył (w zależności od typu maszyny, do póki opona ma kontakt z nawierzchnią i może wytwarzać sile hamującą) + silnik.

 

Kwestia dobrego opanowania, właśnie tak hamując podczas ćwiczeń osiągałem najlepsze rezultaty, samym przodem zatrzymywałem się z 70 km/h ok długość dalej.

 

Pozdro

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

http://pl.youtube.com/watch?v=hcFKw005vKQ

Czyli ze wszyscy w Niemczech preferuja taki szarpany styl jazdy jak ten typ na filmiku?

 

Zajc, nie mowilem jak sie jezdzi w Niemczech a o samym wszkoleniu. Nie ma kraju w ktorym wszyscy jezdza idealnie, czy przepisowo.

 

Jeśli robisz bez i uważasz że niczym to nie szkodzi to proponuję ćwiczenie, wjedź na tor, rozpędź się np. na 3 biegu pod maksymalne obroty, np. 14 tys,

 

Takich obrotow nie krece, mam wolniejszy styl jazdy. Czy to sie komus widzi czy nie, ambcji sportowych juz tez nie mam, owszem w przyszlym roku jakis wypad na tor moze i bedzie, jezeli nie to tez przezyje.

 

Dzieki za troske o moja skrzynie biegow, poprzednia skrzynia miala jedynie 17 000 km, pojdzie, bedzie nowy motocykl.

 

:crossy:

 

ks, ile lat jezdzisz na motocyklu? kiedy zacząłes sie uczyc? mam intuicje ze 5 sezonów to max.

 

Moze troche wczesniej od Ciebie ?

 

Podam Ci przyklad, znajomy majac 54 lata zrobil klase A i mozesz wierzyc lub nie po sezonie smigal jepiej niz 3/4 wymiataczy :biggrin: , wiesz dlaczego, bo mial kase na to aby sie szkolic przez jednych z najlepszych :biggrin: podczas co tygodniowych treninow czy na torze czy innych.

Edytowane przez ks-rider
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Apropo, międzygazu też nie robi

No bo to jest ride in germany.

 

Kornol, tak apropo ile juz szkolisz i ilu wyszkoliles ?

inaczej zarabiam na chlebuś.

 

Miedzygazu ludzie nie używają tylko dlatego że o tym nie wiedzą, nie wiedzą że jest to potrzebne dla PRAWIDŁOWEJ pracy skrzyni.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No bo to jest ride in germany.

inaczej zarabiam na chlebuś.

 

Miedzygazu ludzie nie używają tylko dlatego że o tym nie wiedzą, nie wiedzą że jest to potrzebne dla PRAWIDŁOWEJ pracy skrzyni.

 

Dokładnie :buttrock:

 

ale z drugiej strony niewiedza to błogosławieństwo :icon_razz:

 

Takich obrotow nie krece, mam wolniejszy styl jazdy.

 

To tylko przykład te obroty, chodziło mi o pokazanie problemu a nie same obroty, każdy musi sobie obroty odnieść do swojej maszyny, ale między gaz sprawdza się przy każdych obrotach. Jest to jedyny PRAWIDŁOWY sposób zmiany biegów (a w zasadzie ich redukcji).

 

A jak zmieniasz bieg na wyższy to też odejmujesz gaz całkowicie? Bo ja ujmuję tylko tyle ile potrzeba czyli np. jadąc 3 i mając np. 7 tys to jak chce zapiąć 4 bieg to będę miał ok 5 tys więc ujmuję tylko do 5 tys. a nie do 1 tys. To samo co przy między gazie, skrzynia nie traci obrotów, bieg wchodzi idealnie, nie ma szarpnięcia przy wysprzęgleniu. I z tego co wiem tak jest prawidłowo i tak się powinno uczyć kursantów.

 

A jak w niemcowni tak nie uczą to UCZĄ ŹLE!

 

Ale może niech się wypowie Tomek.

 

Prawidłowa i zmiana biegów to PODSTAWA.

 

Pozdro

 

Edytowane przez enZo
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A jak w niemcowni tak nie uczą to UCZĄ ŹLE!

Dobrze, ze w PL ucza lepiej, cieszcie sie. :biggrin:

 

Jakos nie mam problemu, z jakimikolwiek szarpnieciami ( przy zmianie biegow ), moze jestem mniej gruboskorny :biggrin:

 

:crossy:

Edytowane przez ks-rider
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wiadomo, że hamowanie jednym palcem jest wystarczające przy układzie hamulcowym najwyższej klasy, gdzie mogą wystąpić przewody w oplocie stalowym, pompa hamulcowa radialna, klocki "rejsingowe" - zatem skuteczność hamulca jest bardzo wysoka. W takim przypadku cztery palce na klamce to dość dużo, w przeciwieństwie do Jawy lub innego demoluda z hamulcem bębnowym, gdzie osoby słabe fizycznie nie są - mimo wysiłku - skutecznie hamować w sytuacjach podbramkowych :icon_eek:

Najspokojniejszy Instruktor We Wsi :crossy:

 

 

Sranie w banie, szanowny Panie Tomku.

Mam przyjemność dojeżdżać zabytek wyposażony w dwa bębny. Wiadomo, że bęben nie daje takiej mocy co tarcza.... problem w moim odczuciu, nie leży jednak w tym miejscu: Staram się utrzymywać swój przedni bęben we wzorowej kondycji (Niestety, dotyczy to także brzucha) i wiem, że moc ma wystarczającą, tylko nie ułożoną.... Znaczy, ze bębnowy hebel może mieć wystarczając power ale nigdy nie uzyska płynności oddawania mocy takiej jak w przypadku tarczy. Zanim trafiłem w obleśne łapy Panów Neca i Pardeja używałem do hamowania całej pary prawej kończyny. Na pamiątkę tego mam blizny, które jakoś nie chcą zniknąć. Teraz trzymam na klamce dwa paluchy i to wystarcza nawet przy ostrym hamowaniu ale nie powoduje nie przewidzianych atrakcji.

Destruction of the empty spaces is my one and only crime

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sorry ludzie, ale naprawdę uczepiliście się tej przegazówki jak g... do opony. Niech sobie gościu jezdzi jak chce, a poza tym temat jest o hamowaniu hamulcami a nie o zmianie biegów.

Prawda jest taka, że można mieć w d**e te całe przegazówki jak się nie trzyma motocykla jak relikwi (co niestety w Polsce nie jest proste ze względu na cenę/zarobki) tylko jezdzi i wymienia. Poza tym jak ktoś nie lubi to niech nie robi. W razie czego strzeli sobie remoncik skrzyni w ramach kosztu przyjemności z jazdy i tyle. Z przegazówkami skrzynia też musi kiedyś klęchnąć jak wsio inne, nawet człowieka w końcu szlag trafi, a przeżywacie te skrzynie.

Edytowane przez Mor
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sorry ludzie, ale naprawdę uczepiliście się tej przegazówki jak g... do opony. Niech sobie gościu jezdzi jak chce, a poza tym temat jest o hamowaniu hamulcami a nie o zmianie biegów.

 

Odemnie browar :biggrin:

 

:crossy:

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.
 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...