Skocz do zawartości

regulacja tylnego zawieszenia w hondzie cbf500


Rekomendowane odpowiedzi

Kochani, mam problema, gdyż siedząc na mojej hondzie ledwo co stopami dostaję do podłogi, muszę ją obniżyć, niby honda ma 7-stopniową regulację tylnego zawieszenia, ja potrzebuję obniżyć ją o jakieś 5 cm, jeden skok to ok. 122 cm, czy jak obniżę ją o tak wiele nie wpłynie to na bezpieczeństwo i jakość jazdy, boję się że będzie mi z tyłu uciekała. Jeśli macie jakieś rady dla mnie, doświadczenia - piszcie, czekam z niecierpliwością na każde odp. :notworthy:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Miła cyklistko podczas czytania instrukcji obsługi tego motocykla pomyliłaś regulację wstępnego napięcia sprężyny tylnego amortyzatorz z regulacją wysokości motocykla.

CBF500 ma regulację wysokości kanapy o ile pamiętam to 3 stopnie.

Podczas zakupu motocykla nie zwróciłaś uwagi że jest za wysoki?

Jest kilka sposobów na obniżenie motocykla.

Człowiek mądrzeje z wiekiem i zwykle jest to wieko od trumny

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

motocyklem się jeździ a nie stoi - nie obniżaj jej bo stracisz na prześwicie:)

 

Zestaw naprawczy zacisku hamulcowego Brembo BMW R850 R1100 K1200 K100 K1 K1100

https://allegro.pl/oferta/zestaw-naprawczy-zacisku-brembo-przod-bmw-r-1100-850-k-1200-gs-r-rs-s-rt-lt-14830948090

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Właśnie nie ma regulacji siedzenia, nic na ten temat nie wspomnieli w instrukcji a i w salonie hondy mi powiedzieli, że regulację tylko w zawieszeniu, miałam na uwadze fakt iż jest ciut wysoka, ale to wiadomo jazda próbna, emocje wzięły górę nad logiką. Jeżdząc, to pare cm nie sprawia mi różnicy lecz w przypadku gdy muszę gwałtownie się zatrzymać czy mam doczynienia z nieutwardzonym podłożem mam mały problem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wysuń lagi w pułkach:)

Gdzieś widziałem taki patent - luzujesz śruby trzymające lagi i wysuwasz je o 1-2 cm do góry (oczywiście obie o tyle samo).

Musisz jednak sprawdzić czy po tym zabiegu zmiana geometrii motocykla nie będzie powodowała, że będzie np. kładł się w zakręcie.

Samodzielnie tego nie testowałem, ale wiem, że jest to jeden z popularniejszych sposobów obniżania wysokości motocykla.

 

Z drugiej strony zmiękczenie tylnego zawieszenia też powinno pomóc. Nie jestem pewien, czy otrzymasz tutaj jednoznaczną odpowiedź "Tak, pomoże". Raczej poszedłbym w kierunku "Zmniejsz na maxa i zobacz jak się będzie zachowywał. Jak coś będzie nie tak, to zwiększ o stopień i znowu testuj aż do skutku":)

 

A i jeszcze wydłubują gąbkę z kanap:) Dupeczka trochę bardziej boli na wybojach, ale też można 1-2 cm urwać.

 

Pozdrawiam

Edytowane przez tas23
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z drugiej strony zmiękczenie tylnego zawieszenia też powinno pomóc.

[ciach]

A i jeszcze wydłubują gąbkę z kanap:) Dupeczka trochę bardziej boli na wybojach, ale też można 1-2 cm urwać.

 

ja się nie znam na tych sprawach ale jak czytam te porady to przychodzi mi do głowy pomysł aby spuścić trochę powietrza z opon - też można z 1-2 cm urwać :banghead:

 

H82 - szukałem ale nie znalazłem info o regulowanej wysokości siedzenia nie mniej jednak mógłbym zrobić fotki swojej CBF600 i byś zobaczyła czy po zdjęciu kanapy wygląda u Ciebie tak samo jak u mnie. Jeśli byłoby tak samo to znaczy że regulacja wysokości jest.

Gdybyś była zainteresowana pisz na PW.

Edytowane przez HooLooVoo
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wysunięcie samych lag sprawi że zmieni się kąt nachylenie motocykla a co za tym idzie moto stanie się nad sterowne i o wypdek nie trudno.

 

jest do kupinia np. w louisie zestaw do obniżenia motocykal, czyli montuje się przy tylnym amortyzatorze specjalne ustrojstwo i według ustawień tego elementu wypuszcza się lagi pułkach tak aby motocykl zachował swoją geometrię w możliwie największym stopniu. jak znajde linka do tego elementu to podeśle.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja się nie znam na tych sprawach ale jak czytam te porady to przychodzi mi do głowy pomysł aby spuścić trochę powietrza z opon - też można z 1-2 cm urwać :banghead:

 

Widać, że się nie znasz:)

Jeśli ktoś mówi, że nie ma regulacji siedziska to jakie inne metody widzisz poza zmianą motocykla, albo butami na koturnach?:)

 

wysunięcie samych lag sprawi że zmieni się kąt nachylenie motocykla a co za tym idzie moto stanie się nad sterowne i o wypdek nie trudno.

 

Dokładnie, dlatego napisałem, żeby sprawdzić jak się będzie moto zachowywało. Jeśli obniży przód i zmiękczy tył może się okazać, że wszystko będzie ok. Chyba, że chcesz jechać na tor:) Pamiętajmy, że zmiana konta nie będzie na poziomie 30 stopni tylko raczej 1 stopnia. Wszystko jest dla ludzi.

 

jest do kupinia np. w louisie zestaw do obniżenia motocykal, czyli montuje się przy tylnym amortyzatorze specjalne ustrojstwo i według ustawień tego elementu wypuszcza się lagi pułkach tak aby motocykl zachował swoją geometrię w możliwie największym stopniu. jak znajde linka do tego elementu to podeśle.

 

O właśnie, dog bone - to też jest fajne na tylne zawieszenie - spinasz je, obniżasz przód i śmigasz:) Zapomniałem o tym:)

 

Pozdrawiam

Marcin

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mili Panowie, za bardzo nie chcę ingerować w przód, na prześwicie napewno nie stracę dużo, przy mojej wadze-mniej niż 50 kg i fakcie że jeżdżę bez "balastu". :icon_idea: Skupię się prawdopodobnie na regulacji amortyzatora, standardowa pozycja jest przewidziana dla osoby o wadze 70-90 kg, więc chyba nawet jak skręcę go o 3 stopnie nie powinno to wpłynąć na "twardość" podczas jazdy, no chyba że wpadnę w jakąś dziurę. Koturn nie zamierzam zakładać do jazdy a i o zmianie moto nie ma mowy ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale to nie zmieni raczej twojej sytuacji ( dalej do ziemi nie siegniesz za dobrze ), a spowoduje mniej pewne zachowanie sie motocykla na drodze.

W sytuacji jesli nie chcesz sprobowac przerobki dla obnizenia moto ( dog bones i obnizenie przodu ) musisz sie nauczyc zyc z tym co masz.

Obserwowalem kiedys taka mala dziewczynke na dosc wysokim GSXR z lat 90 tych i dawala rade, mysle ze tez sobie poradzisz.

 

Adam M.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hondzia obniżona oczywiście nie przezemnie, mieliśce rację jednak przód musiał być ruszony. Efekt - o niebo lepiej! Póki co dziś miałam tylko możliwość pomanewrowania w ramach kubatury garażu (dobrze że garaż duży), ale o wiele lepiej i pewniej wszystko mi idzie. Teraz tylko czekam na ciut cieplejszy dzień żeby sprawdzić jak się będzie zachowywała na ulicy. Dzięki wielkie za porady i wskazówki, były mi bardzo pomocne :notworthy:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 lata później...

http://www.moto-akce...-650750,p,24254

to dodatkowe 3,5cm w dół ...... bardzo ciekawe rozwiązanie ...stabilność i środek ciężkości znacząco sie obniżył ...polecam moja Kobieta to ma i chwali rozwiązanie

Edytowane przez jyndrek
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witaj,

 

może nie mam CBF, ale mój motocykl był również dla mnie troszeczkę za wysoki, dlatego mam obniżony na lagach 1,2 cm, jak i również tył został z lekka zmiękczony. Póki co nie mam problemów z jazdą, a do tego jeszcze komfort psychiczny, że nóżek nie zabraknie. A jeżdżę już trochę po tych zmianach, więc mam nadzieję, że u Ciebie również nie będzie minusów takich zabiegów.

 

Pozdrawiam,

Beti

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...