Skocz do zawartości

Cbr900 sc33 '96- termostat ? a może tak musi być.


toper-utl
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Moto to 900rr sc33 '96 (wskaznik temperatury manulany) , silnik z roku 98.

 

Podczas jazdy poza miastem przy około 20 st.C - temperatura na wskazniku (manualnym) nie wzrasta powyzej 1/5 skali, stała prędkość 120 km/h ostatni bieg - turystyka na maxa.

Podczas postoju np. na światłach po kilku minutach dochodzi do połowy skali, załącza się wentylator i zbija temperaturę - co jest prawidłowym zachowaniem.

Martwi mnie jednak iż temperatura dość mocno spada w czasie jazdy, kiedy rusze motocyklem zagrzanym do połowy skali po mniej więcej 3 km temperatura spada do tej 1/5 skali i w takich okolicach się utrzymuje. W trakcie jazdy po mieście raczej trzyma się w okolicach połowy skali, no ale w Łodzi to cięzko nazwać to jazdą - raczej tylko stanie w korkach - przynajmniej w dzień.

 

Nie zawracał bym głowy gdybym miał wyświetlacz temperatury, wiem w jakich granicach powinna utrzymywać się temperatura, niestety wskaznik maulany nie jest wyskalowany i nie za bardzo wiadomo jaka jest faktyczna temperatura płynu chłodzącego.

 

Może ktoś z was ma orientację czy taki stan jest prawidłowy i ewentualnie od jakiej temperatury zaczyna unosić się wskażnik manualny ? - szukałem dosc ostro na tym oraz innych forach i nic konkretnego na ten temat nie znalazłem - więc pytam.

 

Niebawem zabieram się do zimowego serwisu moto i przy okazji wymienił bym termostat - jeśli oczywiście jest padnięty. Nie stanowi dla mnie problemu jego sprawdzenie w goracej wodzie przy użyciu termometra, jdnak nie jestem zwolennikiem bezcelowego rozbierania działających elementów, więc wolę zapytać bardziej doświadczonych użytkowników.

 

Dziękuję za doczytanie do końca :wink: - o ile ktoś dał rade :notworthy:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W tym modelu układ chłodzenie był skonstruowany z pewnym zapasem i wahania temperatury cieczy są normalną sytuacją jeżeli przestrzegasz zaleceń serwisówki (wymiana płynu chłodzącego co 3 lata) to bez obaw możesz tam nie zaglądać.

Człowiek mądrzeje z wiekiem i zwykle jest to wieko od trumny

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mylisz się częściej zdarza się "dziurawy" termostat lub nie domknięty niż zacięty na amen w pozycji zamknietej.

 

co do tematu tego postu jeśli nie odczuwasz spadku mocy i wzrostu spalania jednocześnie - to są zwykłe objawy niedogrznego silnika - raczej nie masz się czym martwić. niestety w hondah często występują problemy z termostatem i na twiom miejscu bum go sprwadził dla pweności.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja mam fajera z 99 roku, wyświetlacz cyfrowy, podczas jazdy rzadko mogę przekroczyć temperaturę 76 - 77 stopni. Mowa o trasie bez szalenstw z predkosciami 120 - 140. Po zatrzymaniu temperatura momentalnie skacze na 90 + stopni

 

Też się obawiałem o termostat, ale temperatura nie spada mi poniżej 75 jeśli złapie już ją.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

76-80 stopni to norma, tyle powinno być. termostat zamyka się przy około 78 deg a jego pełne otwarcie następuje przy 90. to tak na wszelki wypadek jakby ktoś chciał sobie sprawdzić. oczywiście odstepstwo 2-3 deg od tych wartości nie jest niczym nie normalnym. sam termostat ma pewne odchyły a trzeba jeszcze do tego dodać precyzję urządzenia pomiarowego.

pozdrawiam

Edytowane przez motobandyta
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

może nie cbr ale w mojej ntv jeżdząc zimą miałem straszne problemy żeby zagrzać moto do właściwej temperatury. Wiadomo że jest to szkodliwe dla silnika zwłaszcza, że robiłem w krótkie odcinki do pracy czy szkoły, ntv także ma bardzo wydajny system chłodzenia. Znalazłem na to prosty sposób. Przysłaniałem chłodnicę ale nie całą, temperatura pokazywała się szybciej. przy temperaturach bliskich zeru zaslonięcie 2/3 chłodnicy przynosiło zamierzony efekt. motocykl szybciej nabierał odpowiedniej temperatury, spalanie nie zmieniało się, oczywiście silnik się nie przegrzewał a temp oscylowała gdzieś w okolicach 1/4-1/3 skali od dołu. wszyscy byli happy. w przypadku cbr sprawdz ten termostat bo niedawno kolega też w sc33 zmieniał, przyczyny takie jak u Ciebie. Okazało się że term był cały czas otwarty.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...