toper-utl Opublikowano 3 Grudnia 2008 Udostępnij Opublikowano 3 Grudnia 2008 Moto to 900rr sc33 '96 (wskaznik temperatury manulany) , silnik z roku 98. Podczas jazdy poza miastem przy około 20 st.C - temperatura na wskazniku (manualnym) nie wzrasta powyzej 1/5 skali, stała prędkość 120 km/h ostatni bieg - turystyka na maxa. Podczas postoju np. na światłach po kilku minutach dochodzi do połowy skali, załącza się wentylator i zbija temperaturę - co jest prawidłowym zachowaniem. Martwi mnie jednak iż temperatura dość mocno spada w czasie jazdy, kiedy rusze motocyklem zagrzanym do połowy skali po mniej więcej 3 km temperatura spada do tej 1/5 skali i w takich okolicach się utrzymuje. W trakcie jazdy po mieście raczej trzyma się w okolicach połowy skali, no ale w Łodzi to cięzko nazwać to jazdą - raczej tylko stanie w korkach - przynajmniej w dzień. Nie zawracał bym głowy gdybym miał wyświetlacz temperatury, wiem w jakich granicach powinna utrzymywać się temperatura, niestety wskaznik maulany nie jest wyskalowany i nie za bardzo wiadomo jaka jest faktyczna temperatura płynu chłodzącego. Może ktoś z was ma orientację czy taki stan jest prawidłowy i ewentualnie od jakiej temperatury zaczyna unosić się wskażnik manualny ? - szukałem dosc ostro na tym oraz innych forach i nic konkretnego na ten temat nie znalazłem - więc pytam. Niebawem zabieram się do zimowego serwisu moto i przy okazji wymienił bym termostat - jeśli oczywiście jest padnięty. Nie stanowi dla mnie problemu jego sprawdzenie w goracej wodzie przy użyciu termometra, jdnak nie jestem zwolennikiem bezcelowego rozbierania działających elementów, więc wolę zapytać bardziej doświadczonych użytkowników. Dziękuję za doczytanie do końca :wink: - o ile ktoś dał rade :notworthy: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Leon84 Opublikowano 3 Grudnia 2008 Udostępnij Opublikowano 3 Grudnia 2008 Moto to 900rr sc33 '96 (wskaznik temperatury manulany) , Ręcznie nim sterujesz? Analogowy :wink: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
toper-utl Opublikowano 3 Grudnia 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 3 Grudnia 2008 No, no analogowy - wiadomo o co chodzi :clap: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Piotr Dudek Opublikowano 3 Grudnia 2008 Udostępnij Opublikowano 3 Grudnia 2008 W tym modelu układ chłodzenie był skonstruowany z pewnym zapasem i wahania temperatury cieczy są normalną sytuacją jeżeli przestrzegasz zaleceń serwisówki (wymiana płynu chłodzącego co 3 lata) to bez obaw możesz tam nie zaglądać. Cytuj Człowiek mądrzeje z wiekiem i zwykle jest to wieko od trumny Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
toper-utl Opublikowano 3 Grudnia 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 3 Grudnia 2008 Dzięki Piotrze, nie ukrywam ze głównie na twoją odpowiedź czekałem. Pozdrawiam. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kuklex Opublikowano 3 Grudnia 2008 Udostępnij Opublikowano 3 Grudnia 2008 przy okazji wymienił bym termostat - jeśli oczywiście jest padnięty o ile sie nie myle to zepsuty termostat nie przepuszcza wody ale to juz troche mniej wazne dla tego tematu pozdro Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
motobandyta Opublikowano 3 Grudnia 2008 Udostępnij Opublikowano 3 Grudnia 2008 mylisz się częściej zdarza się "dziurawy" termostat lub nie domknięty niż zacięty na amen w pozycji zamknietej. co do tematu tego postu jeśli nie odczuwasz spadku mocy i wzrostu spalania jednocześnie - to są zwykłe objawy niedogrznego silnika - raczej nie masz się czym martwić. niestety w hondah często występują problemy z termostatem i na twiom miejscu bum go sprwadził dla pweności. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rof Opublikowano 3 Grudnia 2008 Udostępnij Opublikowano 3 Grudnia 2008 ja mam fajera z 99 roku, wyświetlacz cyfrowy, podczas jazdy rzadko mogę przekroczyć temperaturę 76 - 77 stopni. Mowa o trasie bez szalenstw z predkosciami 120 - 140. Po zatrzymaniu temperatura momentalnie skacze na 90 + stopni Też się obawiałem o termostat, ale temperatura nie spada mi poniżej 75 jeśli złapie już ją. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
motobandyta Opublikowano 3 Grudnia 2008 Udostępnij Opublikowano 3 Grudnia 2008 (edytowane) 76-80 stopni to norma, tyle powinno być. termostat zamyka się przy około 78 deg a jego pełne otwarcie następuje przy 90. to tak na wszelki wypadek jakby ktoś chciał sobie sprawdzić. oczywiście odstepstwo 2-3 deg od tych wartości nie jest niczym nie normalnym. sam termostat ma pewne odchyły a trzeba jeszcze do tego dodać precyzję urządzenia pomiarowego. pozdrawiam Edytowane 3 Grudnia 2008 przez motobandyta Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pack84 Opublikowano 3 Grudnia 2008 Udostępnij Opublikowano 3 Grudnia 2008 może nie cbr ale w mojej ntv jeżdząc zimą miałem straszne problemy żeby zagrzać moto do właściwej temperatury. Wiadomo że jest to szkodliwe dla silnika zwłaszcza, że robiłem w krótkie odcinki do pracy czy szkoły, ntv także ma bardzo wydajny system chłodzenia. Znalazłem na to prosty sposób. Przysłaniałem chłodnicę ale nie całą, temperatura pokazywała się szybciej. przy temperaturach bliskich zeru zaslonięcie 2/3 chłodnicy przynosiło zamierzony efekt. motocykl szybciej nabierał odpowiedniej temperatury, spalanie nie zmieniało się, oczywiście silnik się nie przegrzewał a temp oscylowała gdzieś w okolicach 1/4-1/3 skali od dołu. wszyscy byli happy. w przypadku cbr sprawdz ten termostat bo niedawno kolega też w sc33 zmieniał, przyczyny takie jak u Ciebie. Okazało się że term był cały czas otwarty. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
cziken929 Opublikowano 10 Grudnia 2008 Udostępnij Opublikowano 10 Grudnia 2008 Nie domyka się term i tyle Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.