Skocz do zawartości

Diesel trawiący olej opałowy


Gość marcpol
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Dokładnie tak, mam na myśli olej napędowy barwiony na czerwono. Jest on przeznaczony dla rolników jak i rybaków do swoich ciągników i kutrów, którzy nie płącą akcyzy gdyż są z niej zwolnieni.

 

Rolnicy zwolnieni z akcyzy? Pierwsze słyszę... Każdego rolnika którego złapią z opałem w baku czeka taka sama kara jak resztę społeczeństwa... Jedyne co rolnicy dostają to dopłatę do każdego litra zakupionego ON, chyba złotówkę, dokładnie nie pamiętam. Muszą się wykazywać fakturami, a ilość tak dofinansowanego paliwa zależy bodajże od ilości ha ziemi które rolnik posiada...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dokładnie tak, mam na myśli olej napędowy barwiony na czerwono. Jest on przeznaczony dla rolników jak i rybaków do swoich ciągników i kutrów, którzy nie płącą akcyzy gdyż są z niej zwolnieni.

 

czlowieku skad ty takie informacje bierzesz :icon_eek: w radjo maryja podawali czy w tv trwam :icon_question:

:icon_mrgreen:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Stary lej do swojego TDI badz CR opal zobaczymy jak dlugo pojezdzisz :biggrin: takich bzdur juz dawno nie czytalem...

:icon_mrgreen:

 

 

Tia. Znajomy chciał oszczędzić (fakt że do biednych nie należał ale sknery zawsze kombinują) i lał opał do Nissana Vanette Cargo 2.5D....kilka tygodni i fury nie było. :biggrin:

MotorcycleStorehouse Dealer.

Wszystko do Twojego amerykańskiego motocykla!

 

Kiedy umrę pochowajcie mnie twarzą do dołu aby cały świat mógł pocałować mnie w dupę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja znam takich, którzy jeżdżą nowym bmw 7, chodzą w złotych łańcuchach, mieszkają w 500-metrowych domach na hektarowych działkach w Mysłowicach na przykład i zamawiają usługę budowlaną w mojej małej firmie, po wykonaniu zlecenia, ponieważ są OSZCZĘDNI więc negocjują cenę z 5000 na 4900,

Moja krew... na razie spełniam warunek mieszkania w Mysłowicach, nad resztą pracuję :) Stary, chyba w duchu chciałbyś taki być tylko poprawiasz sobie samopoczucie że to TY IM opuściłeś stówę więc jesteś ten lepszy :P A oni mają w dupie co myślisz o LPG bo dla nich ważna jest kasa.

 

Co do odwiecznej dyskusji ON/OP. Była już taka dyskusja na tym forum (kolega MOC o ile pamiętam wziął udział tylko jak zwykle zapomniał przedstawić argumentów). Jedynym który cokolwiek wniósł do tematu był Grizzli, na codzień parający się naprawą pomp wtryskowych.

 

Zgodnie z tym co wiem czysty (!) OP jest de facto tym samym co ON (było na necie porónanie wszystkich parametrów ON i oleju opałowego Ekoterm - nie różniły się niczym) natomiast zabójczym (dosłownie) dla silnika jest odbarwiony OP, gdyż odbarwia się go kwasem, który częściowo pozostaje w paliwie.

 

Trzeciąkwestią jest mechaniczna czystość OP. Dorabiałem kiedyś znajomemu dysze do kotła olejowego, wymagają co najmniej tak samo czystego paliwa co silnik diesla.

SPOKOJNIE, POZWÓLMY DZIAŁAĆ NATURZE...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Totalne bzdury, poza odbarwianiem OP kwasem siarkowym, ktory faktycznie destrukcyjnie wplywa na silnik :bigrazz:

 

Najpier zalewaj swojego CR opalem a pozniej sie wypowiadaj i wprowadzaj w blad uzytkownikow, ktorzy za twoja rada moga zbankrutowac wydajac majatek nakomletny nowy uklad wtryskowy...

:icon_mrgreen:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zgodnie z tym co wiem czysty (!) OP jest de facto tym samym co ON (było na necie porónanie wszystkich parametrów ON i oleju opałowego Ekoterm - nie różniły się niczym) natomiast zabójczym (dosłownie) dla silnika jest odbarwiony OP, gdyż odbarwia się go kwasem, który częściowo pozostaje w paliwie.

 

Trzeciąkwestią jest mechaniczna czystość OP. Dorabiałem kiedyś znajomemu dysze do kotła olejowego, wymagają co najmniej tak samo czystego paliwa co silnik diesla.

 

Coś mieszane musiało być to porównanie. OP na pewno różni się lepkością (3,2 dla ON, 3,5 dla OP (w mm^2/s w 20*C)). Nie wiem jak z gęstością, ale możliwe, że jest także inna. Poza tym OP pochodzi z odpadów, które natomiast pochodzą z przeróbki ropy naftowej. Czyli sam sposób uzyskiwania OP wyklucza jego czystość. Jako ciekawostkę dodam, że OP jest używany do napędu silników, ale dużych, okrętowych.

Zacytuję teraz książkę "Maszynoznawstwo" :

Olej opałowy jest stosowany jako paliwo do silników dużej mocy, np. przemysłowych i okrętowych. Stanowi on pozostałość po przeróbce ropy naftowej. Lepkość oleju opałowego oraz jego zanieczyszczenia są bardzo duże; stąd trudności w zastosowaniu go do napędu silników.

Od siebie dodam jeszcze kilka słów o wartości kalorycznej. OP ma tę wartość dużo większą, w końcu jest przeznaczony do ogrzewania, co powoduje wyższą temp. spalania i mocniejsze nagrzewanie się silnika. No i nie należy zapominać o liczbie cetanowej, która dla ON wynosi 55, dla OP - ok. 20. Chyba nie pozostawia to żadnych wątpliwości. Uwierzcie, że widziałem już kilka pomp po bliskim spotkaniu z OP. Nie wyglądały zbyt ciekawie ;) Ale jeżeli nawet to nie przemówiło tym najzagorzalszym zwolennikom alternatywnych paliw do rozsądku to polecam wypróbowanie na własnej skórze - to jest najlepsza szkoła. Koszty mogą być wysokie co prawda, ale na pewno nauczy co niektórych do czego przeznaczony jest ON a do czego OP.

Pozdrawiam ;)

 

PS. Browarny - Grizzli to mój tata ;)

Edytowane przez oli98lite
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Moja krew... na razie spełniam warunek mieszkania w Mysłowicach, nad resztą pracuję :) Stary, chyba w duchu chciałbyś taki być tylko poprawiasz sobie samopoczucie że to TY IM opuściłeś stówę więc jesteś ten lepszy :P A oni mają w dupie co myślisz o LPG bo dla nich ważna jest kasa...

 

Wiesz Browarny sa ludzie, ktorzy kawalkiem szkla dupe podcieraja :icon_rolleyes: Jezeli takie kmioty bez zadnych wartosci poza kasa sa dla ciebie wyznacznikiem w zyciu to gratuluje obranej sciezki...

:icon_mrgreen:

 

Coś mieszane musiało być to porównanie. OP na pewno różni się lepkością (3,2 dla ON, 3,5 dla OP (w mm/s^2 w 20*C)). Nie wiem jak z gęstością, ale możliwe, że jest także inna. Poza tym OP pochodzi z odpadów, które natomiast pochodzą z przeróbki ropy naftowej. Czyli sam sposób uzyskiwania OP wyklucza jego czystość. Jako ciekawostkę dodam, że OP jest używany do napędu silników, ale dużych, okrętowych.

 

Kolego mlody silniki okretowe napedu glownego zasilane sa mazutem, olejem zblizonym do asfaltu a nie opalem :bigrazz:

 

Od siebie dodam jeszcze kilka słów o wartości kalorycznej. OP ma tę wartość dużo większą, w końcu jest przeznaczony do ogrzewania, co powoduje wyższą temp. spalania i mocniejsze nagrzewanie się silnika...

 

Z mojego doswiadczenia i wiedzy wynika ze opal ma rozna (mniejsza srednio) wartosc opalowa OP~ 42MJ/kg a ON ~ 44MJ/kg

Ponadto oleje opalowe dziela sie na:

-lekki olej opalowy

-sredni olej opalowy

-ciezki olej opalowy

 

Tutaj dane:

 

Gęstość w temp. 15°C g/cm3 0,83

Lepkość kinematyczna w temp 20°C mm2/s 3,5

Temperatura zapłonu ° C 60

Temperatura płynięcia ° C -30

Zawartość wody mg/kg 55

Zawartość siarki % m/m 0,07

Skład frakcyjny:

do temp 250°C, destyluje % V/V 35

do temp 350°C, destyluje % V/V 95

Wartość opałowa MJ/kg 42,8

Zawartość znacznika mg/l 9

Zawartość barwnika mg/l 9,4

Średni olej opałowy

Gęstość w temp. 15°C g/cm3 0,86

Lepkość kinematyczna w temp 50°C mm2/s 9

Temperatura zapłonu ° C 125

Temperatura krzepnięcia ° C -11

Zawartość wody mg/kg

Zawartość siarki % m/m 0,45

Skład frakcyjny:

do temp 350°C, destyluje % V/V 35

Wartość opałowa MJ/kg 42,7

Ciężki olej opałowy

Gęstość w temp. 15°C g/cm3 0,96

Lepkość kinematyczna w temp 100°C mm2/s 35

Temperatura zapłonu ° C 85

Temperatura krzepnięcia ° C -6

Zawartość siarki % m/m 2,3

Skład frakcyjny:

do temp 350°C, destyluje % V/V <30

Wartość opałowa MJ/kg 40,9

 

 

 

Dane z :

http://www.olej-opalowy.pl/index.php?symbol=olej_opalowy.htm

 

:icon_mrgreen:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Yo!

 

Moj kumpel smigal jakis czas na opale (czerwonym, nie odbarwianym) Mercedesem Beczka W123 - chyba 2.0D. Bryke ma do dzis, na dzien dzisiejszy ma ona pol miliona kilometrow na szafie i ma sie dobrze.

Stare pociagnie na opale, nowe - nie mam doswiadczen :].

 

Pzdr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolego mlody silniki okretowe napedu glownego zasilane sa mazutem, olejem zblizonym do asfaltu a nie opalem :bigrazz:

 

Myślisz, że tylko jednym rodzajem paliwa się zasila? Opał to jedna z opcji. Oprócz mazutu bywały też silniki okrętowe napędzane miałem węglowym.

 

Z mojego doswiadczenia i wiedzy wynika ze opal ma rozna (mniejsza srednio) wartosc opalowa OP~ 42MJ/kg a ON ~ 44MJ/kg

Ponadto oleje opalowe dziela sie na:

-lekki olej opalowy

-sredni olej opalowy

-ciezki olej opalowy

 

Tutaj dane:

 

Gęstość w temp. 15°C g/cm3 0,83

Lepkość kinematyczna w temp 20°C mm2/s 3,5

Temperatura zapłonu ° C 60

Temperatura płynięcia ° C -30

Zawartość wody mg/kg 55

Zawartość siarki % m/m 0,07

Skład frakcyjny:

do temp 250°C, destyluje % V/V 35

do temp 350°C, destyluje % V/V 95

Wartość opałowa MJ/kg 42,8

Zawartość znacznika mg/l 9

Zawartość barwnika mg/l 9,4

Średni olej opałowy

Gęstość w temp. 15°C g/cm3 0,86

Lepkość kinematyczna w temp 50°C mm2/s 9

Temperatura zapłonu ° C 125

Temperatura krzepnięcia ° C -11

Zawartość wody mg/kg

Zawartość siarki % m/m 0,45

Skład frakcyjny:

do temp 350°C, destyluje % V/V 35

Wartość opałowa MJ/kg 42,7

Ciężki olej opałowy

Gęstość w temp. 15°C g/cm3 0,96

Lepkość kinematyczna w temp 100°C mm2/s 35

Temperatura zapłonu ° C 85

Temperatura krzepnięcia ° C -6

Zawartość siarki % m/m 2,3

Skład frakcyjny:

do temp 350°C, destyluje % V/V <30

Wartość opałowa MJ/kg 40,9

 

 

 

Dane z :

http://www.olej-opalowy.pl/index.php?symbol=olej_opalowy.htm

 

:icon_mrgreen:

 

Mylisz się - olej napędowy ma wartość opałową wynoszącą 35,3 MJ/kg - źródłem w tym przypadku jest moja szkoła i materiały nabyte na lekcji maszynoznawstwa :) Reszta by się zgadzała, widziałem tę stronę już wcześniej. Pozdrawiam :)

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Znam bardzo dobrze kogos kto jeździ jeździ na czym sie da oprócz ropy począwszy od opału,oleju rzepakowane ze sklepu i oleju transformatorowego.Rzadnych jakis tam awarii nie było tylko lepiej wczesniej wymieniać filtr paliwa niż by się jeździło na ropce.Takie cos to nie problem przy starszych silnikach a gorzej już i tego bym nie popierał przy nowszych silnikach na pompowtryskach. :buttrock:

Edytowane przez adaho800
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Myślisz, że tylko jednym rodzajem paliwa się zasila? Opał to jedna z opcji. Oprócz mazutu bywały też silniki okrętowe napędzane miałem węglowym.

 

NIe ma w okretownictwie pojecia olej opalowy do zasilania silnikow :bigrazz: O silnikach okretowych zasilanych pylem weglowym to moze gdzies u Lema wyczytales ale te bajki mozesz dzieciom na dobranoc opowiadac...

:icon_mrgreen:

 

Mylisz się - olej napędowy ma wartość opałową wynoszącą 35,3 MJ/kg - źródłem w tym przypadku jest moja szkoła i materiały nabyte na lekcji maszynoznawstwa :) Reszta by się zgadzała, widziałem tę stronę już wcześniej. Pozdrawiam :)

 

Na lekcjach maszynoznastwa moze i uczyli ze olej ma taka wartosc opalowa :biggrin: natomiast po prawdzie jego wartosc opalowa wynosi 44MJ/kg i sugeruje zmienic szkole...

 

:icon_mrgreen:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mój znajomy w sumie kupił ode mnie jakieś 5 dużych beczek opału = 1tys litrów i wszystko przepracował w ducato 1.9d, ale to wszystko żrący silnik :biggrin: ducato silnik ok, ale pozbył się go bo rdza zjadała już mu nawet plastiki :buttrock:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Widzę MOC że wygrzebałeś szybko dane z netu. Fajnie, to zrób jeszcze dokładne porónanie Ekotermu+ i ON i kto wie, może ta dyskusja stanie się bezprzedmiotowa?

A propos ludzi: klasyfikujesz ich na podstawie tego czym jeżdżą i na czym i jak ma gaz w BMce to jest kmiot :D Stary, masz klapki na oczach jak wrota od stodoły ale to już nie mój problem.

 

Oli89lite, z Twoim tatą prowadziłem podobną dyskusję. Nie przekonał mnie aczkolwiek miał konkretne argumenty dot. głównie smarowania pomp. Robi pompy więc wie o czym mówi, pytanie czy wie dokładnie co było lane.

Generalnie mój diesel (pompa) chodził na opale bez awarii, natomiast kumplom ujeżdżającym nowe bryki na CR padły układy wtryskowe na ON lanym na porządnej stacji... co też o niczym nie świadczy.

A co powiecie o oleju z frytek?

 

SPOKOJNIE, POZWÓLMY DZIAŁAĆ NATURZE...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

NIe ma w okretownictwie pojecia olej opalowy do zasilania silnikow :bigrazz: O silnikach okretowych zasilanych pylem weglowym to moze gdzies u Lema wyczytales ale te bajki mozesz dzieciom na dobranoc opowiadac...

:icon_mrgreen:

Na lekcjach maszynoznastwa moze i uczyli ze olej ma taka wartosc opalowa :biggrin: natomiast po prawdzie jego wartosc opalowa wynosi 44MJ/kg i sugeruje zmienic szkole...

 

:icon_mrgreen:

 

Dziwne, że w książkach zajmujących się dziedziną Maszynoznawstwa piszą takie rzeczy. Ale przecież książki kłamią, panie wszechwiedzący. A miałem węglowym pierwsze swoje silniki próbował zasilać Rudolf Diesel. O okrętowych wspominał nauczyciel i szczerze wątpię, aby się mylił. Co do wartości opałowej - popełniłem błąd, ON ma 36,3 MJ ale na dm^3 co daje 42,5 MJ/kg. A swoje docinki na temat mojej szkoły zostaw dla siebie.

 

Pozdrawiam ;)

 

EDIT

 

Browarny - doskonale wie co było lane. Przy rozbieraniu pompy, gdy zlewa się z niej resztki paliwa, świetnie to widać. I kilka razy zdarzyła się sytuacja, gdy klient po naprawie pompy (ze względu na zalanie marnego paliwa - często opału) wracał po tygodniu lub dwóch z pretensjami. Wtedy na oczach klienta zlewa się to co było w pompie i jeśli jest tam "czerwona" to gwarancji się nie uwzględnia.

Edytowane przez oli98lite
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ta dyskusja jest bezprzedmiotowa, bo zadne argumenty do ciebie nie docieraja, mowa byla o kmiotach ktorym tylko forsa w glowach i sa nia zaslepieni bezgranicznie co do samochodu to jak wszystko swiadczy wlascicielu :bigrazz: Poza tym jezeli masz starego diesloka to on spali wszystko olej z frytk tez, tyle ze wtryski sie bardziej zakoksuja i moze nastapic ich zatkanie.

To doradz swoim kumplom tak jak radzisz forumowiczom zeby zaczeli jezdzic na opale w swoich samochodach z CR, zobaczymy jak dlugo zostaniecie kolegami...

:icon_mrgreen:

 

Dziwne, że w książkach zajmujących się dziedziną Maszynoznawstwa piszą takie rzeczy. Ale przecież książki kłamią, panie wszechwiedzący. A miałem węglowym pierwsze swoje silniki próbował zasilać Rudolf Diesel. O okrętowych wspominał nauczyciel i szczerze wątpię, aby się mylił. Co do wartości opałowej - popełniłem błąd, ON ma 36,3 MJ ale na dm^3 co daje 42,5 MJ/kg. A swoje docinki na temat mojej szkoły zostaw dla siebie.

 

Pozdrawiam ;)

 

 

No juz blizej, juz lokalizujesz ten kosciol w ktorym bija dzwony :wink: Proby moze i byly ale od prob do eksloatacji seryjnej daleka droga...

:icon_mrgreen:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...