ivan161 Opublikowano 28 Listopada 2008 Udostępnij Opublikowano 28 Listopada 2008 Witam Wiem ze takich tematow bylo ju setki i chyba wszystkie juz przeczytalem, serwisowke tez przestudiowalem ale... Chcialbym wyregulowac zawory w swojej RF9 poniewaz nie znam dokladnej przeszlosci motocykla a kupilem go niedawno... Mam zamiar zrobic to samemu we wlasnym garazu. Potrzebne narzedzia oczywiscie tez mam... Jednak nie daja mi spokoju pewne pytania na ktore mam nadzieje udzielicie mi odpowiedzi i pomozecie:) Luzy jakie podaje serwisowka powinny wynosic: IN 0,10-0,20 EX 0,20-0,30 1. Przy regulacji obierac gorna granice czy lepiej dolna? 2. Jakie maksymalne odchylenie od tej wartosci oge przyjac po ktorym musze juz kupic nowa plytke? 3. Trzeba sciagac walki by pozamieniac plytki? jesli bede mial jeszcze jakies pytania bede pisal... Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MłodyWilk22 Opublikowano 28 Listopada 2008 Udostępnij Opublikowano 28 Listopada 2008 Ad. 1 Zawsze ustawia się mozliwie najbliżej środkowa wartośc czyli celuj In 0,15 Ex 0,25 Wtedy niezaleznie od tego czy luz bedzie sie zwiekszał czy zmiejszał masz pewnośc, ze do nastpenego serwisowego pomiaru luzu wszystko bedzie oki. Ad. 2 i Ad.3 Jak już regulujesz zawory a co za tym idzie sciagasz wałki to luzy przy IN mieszczące się w granicach od 0,13 do 0,17 i przy EX od 0,23 do 0,27 bym nie ruszał natomiast wszystkie wychodzace po za ta granicę warto skorygowac i miec na dłuższy czas swięty spokój. Powodzenia kolego :lalag: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pit Opublikowano 28 Listopada 2008 Udostępnij Opublikowano 28 Listopada 2008 Jesteś pewien że uda ci się pozamieniać wszystkie płytki? Będziesz je szlifował czy kupisz nowe? Cytuj Moto Psycho Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MłodyWilk22 Opublikowano 28 Listopada 2008 Udostępnij Opublikowano 28 Listopada 2008 Jesteś pewien że uda ci się pozamieniać wszystkie płytki? Będziesz je szlifował czy kupisz nowe? Najpierw się tasuje płytki do oporu a później albo kupuje albo szlifuje :) Ale najpierw pomierz luzy bo tak naprawde może nie by w ogóle tematu regulacji bo z mojego doświadczenia z RF-900 wynika, że dobrze ustawione luzy w tym silniku trzymają swoje wymiary w granicach baaaardzo długo :) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ivan161 Opublikowano 28 Listopada 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 28 Listopada 2008 Jesteś pewien że uda ci się pozamieniać wszystkie płytki? Będziesz je szlifował czy kupisz nowe? Zamierzam to co sie da to pozamieniac a jesli juz naprawde luz nie bedzie wychodzil taki jak powinien to wtedy zakup nowych :flesje: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Piotr Dudek Opublikowano 28 Listopada 2008 Udostępnij Opublikowano 28 Listopada 2008 Ad. 1 Zawsze ustawia się mozliwie najbliżej środkowa wartośc czyli celuj In 0,15 Ex 0,25 Wtedy niezaleznie od tego czy luz bedzie sie zwiekszał czy zmiejszał masz pewnośc, ze do nastpenego serwisowego pomiaru luzu wszystko bedzie oki. Ad. 2 i Ad.3 Jak już regulujesz zawory a co za tym idzie sciagasz wałki to luzy przy IN mieszczące się w granicach od 0,13 do 0,17 i przy EX od 0,23 do 0,27 bym nie ruszał natomiast wszystkie wychodzace po za ta granicę warto skorygowac i miec na dłuższy czas swięty spokój. Powodzenia kolego :lalag: A po co kombinować z wałkami? Może tylko aby przy okazji pozrywać gwinty ? Cytuj Człowiek mądrzeje z wiekiem i zwykle jest to wieko od trumny Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pikus91 Opublikowano 29 Listopada 2008 Udostępnij Opublikowano 29 Listopada 2008 A po co kombinować z wałkami? Może tylko aby przy okazji pozrywać gwinty ? Panie Piotrze mozna troche rozbudowac odpowiedz? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
baba_zanetti Opublikowano 29 Listopada 2008 Udostępnij Opublikowano 29 Listopada 2008 Piotrze chyba Ci sie pomyliło. RF to silnik wodniaka, a on miał już szklankowe popychacze. Cytuj 8.96s 1/4mili GSX-R K1 1000 TURBO/NITROSPEEDBIKE.PL TURBO TAKŻE W TWOIM MOTOCYKLU!SERWIS MOTOCYKLI- WARSZAWA, HAMOWNIA - STROJENIEhttps://www.facebook.com/bados84/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Piotr Dudek Opublikowano 29 Listopada 2008 Udostępnij Opublikowano 29 Listopada 2008 Masz rację pomyliłem z GSX750F. W RF jest sporo dłubaniny z demontażem wałków. Cytuj Człowiek mądrzeje z wiekiem i zwykle jest to wieko od trumny Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ivan161 Opublikowano 29 Listopada 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 29 Listopada 2008 No wiec trzeba ruszac te walki czy mozna to obejsc??? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Piotr Dudek Opublikowano 29 Listopada 2008 Udostępnij Opublikowano 29 Listopada 2008 Po dokładnym pomiarze luzów zaworowych należy wymontować napinacz łańcuszka rozrządu i zdjęć pokrywy wałków a następnie wałki aby zrobić sobie dostęp do szklanek na zaworach pod którymi są płytki regulacyjne. Cytuj Człowiek mądrzeje z wiekiem i zwykle jest to wieko od trumny Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Leon84 Opublikowano 29 Listopada 2008 Udostępnij Opublikowano 29 Listopada 2008 Czym jest podyktowane to,że niektóre silnik mają płytki na szklankach a inne zaś pod szklankami ?... co jest chyba najbardziej upierdliwe podczas serwisu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
baba_zanetti Opublikowano 29 Listopada 2008 Udostępnij Opublikowano 29 Listopada 2008 (edytowane) tak najkrócej mówiąc, szklanki nie wymagają dzwigienek, zapewniają cichą pracę, mniejsza masę, i nie straszne im bardzo wysokie obroty. Płytki na szklankach po prostu są większe, cięższe, drgają i pewnie jeszcze kilka powodów by się wymyśliło, dlatego w sportowych motocyklach się ich nie stosuje. (oczywiście zawsze są wyjątki np ZXR) Edytowane 29 Listopada 2008 przez baba_zanetti Cytuj 8.96s 1/4mili GSX-R K1 1000 TURBO/NITROSPEEDBIKE.PL TURBO TAKŻE W TWOIM MOTOCYKLU!SERWIS MOTOCYKLI- WARSZAWA, HAMOWNIA - STROJENIEhttps://www.facebook.com/bados84/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Piotr Dudek Opublikowano 29 Listopada 2008 Udostępnij Opublikowano 29 Listopada 2008 Czym jest podyktowane to,że niektóre silnik mają płytki na szklankach a inne zaś pod szklankami ?... co jest chyba najbardziej upierdliwe podczas serwisu. Zadałeś pytanie godne tematu pracy doktorskiej. Jak spadnie więcej śniegu to przypomnij a odpowiemy dokładniej lub zajrzyj do mojej dziupli wtedy to przedyskutujemy przy kominku :biggrin: Cytuj Człowiek mądrzeje z wiekiem i zwykle jest to wieko od trumny Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ivan161 Opublikowano 30 Listopada 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 30 Listopada 2008 Panowie mam do Was ogromna prosbe... Bylby mi ktos gotow pozyczyc na pare dni szczelinomierza o grubosci listkow cechowanych co 0,03mm ??? Probowalem kupic ale jest naprawde ciezko taki dostac... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.